M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Кой двигател е най малкото зло? Обосновете се.

M54b30
45
38%
N52b30
43
36%
N53b25 / N53b30
30
25%
 
Общо гласове : 118
User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от b00st » 26 Фев 2018, 22:09

То проблема не е толкова в горивната система и газта, ми в пълните некадърници, които ги монтират. И ако да монтираш и настроиш газово на М20 е някаква лесна работа, на N52 изисква малко повечко знания, опит и майсторство. А като ти се "учи" някой такъв пън на колата ми няма как да се получи, а те повечето това правят :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от pimpo » 27 Фев 2018, 9:02

Момчета, направете си тема за АГУ и си пишете вътре колкото искате!!!
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от drago9205 » 27 Фев 2018, 10:36

Наистина има много теми за и против АГУ, но конкретно в тази авторът е засегнал темата за газта и е споделил, че му е критерий - затова е редно и да добие ясна представа какво може да очаква.

Всичко, което е написал колегата spiny е вярно и наистина газта е по-чиста. Но не само това е фактор, колегата boost е написал - и други колеги са го написали по-горе, Н52 е доста по-усложнен и прецизен двигател сравнен с предходните (все пак е от последните преди да навлезе директното впръскване). Тази прецизност на газ лично според мен е невъзможно да се постигне чисто и просто защото има много фактори, които да се вземат в предвид... и колкото и да се обяснява за добри газаджии - някой си, който даже не е инженер не знам как ще оптимизира колата до такава степен както са напрвили вече хора вещи в тази наука, за да работи на бенз.

За мен равносметката е такава - газовата трябва да е по-скъпа и с хубава настройка, регулярно трябва да се кара на бензин, за да се запазят бензиновите инжектори. Има възможни проблеми с чек лампи и главоболия на газ. Двигателят извънградско е достатъчно икономичен на бензин. Въпросът е заслужава ли си газта? (конкретно за N52 говоря)
И аз съм фен на газта, но едно е да сложа не лоша ГИ уредба на е36-цата, която гори 10/100 извънградско за 700-800 лева. Друго е да сложа такава за 2000 на кола, която гори 7/100 извънградско... рентабилността и възвръщаемостта на инвестицията на едното е в пъти по-голяма!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 22.04.2009
Местоположение: Варна
Кара: M57, N52, S65

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от tintirimintiri » 27 Фев 2018, 17:54

N52 как гори 7/100 извънградско ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от drago9205 » 27 Фев 2018, 18:06

Ами ако се кара кротко предполагам - 90-100 извън магистралата и 110-120 по магистралата... 7.6 се цитира като разход в темата с разхода. Каталожно даже му дават 6.6, но предполагам тук става дума за кола на по-малки гуми и ръчка. На 525i атомат дават около 7/100 каталожно.
Въпреки всичко съмнявам се над 9/100 да гори ако се кара сравнително нормално, тоест с ограниченията. Кето не мисля, че е висок разход за 260 коня бензин в големичка кола като 5-та серия.

Разбира се - признавам, че това са по-скоро догадки основани на споделени данни от колеги. А и не мисля, че при нормално каране колата би надвишила 1-2 литра над каталожният разход.
Последна промяна drago9205 на 27 Фев 2018, 18:10, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 119
Регистриран на: 5.12.2016
Местоположение: Deutschland
Кара: e61 535d

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от Stuttgy » 27 Фев 2018, 18:10

Каталожното е ясно,реално няма как да стане .Колко човека са постигнали тоя разход с нормално каране? Не с 80мм/ч по надолнище.

Изпратено от моят SM-J320F с помощта на Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: ул. дупка 1
Кара: S LINE PLUS

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от DigitalExile » 27 Фев 2018, 18:12

tintirimintiri написа:N52 как гори 7/100 извънградско ?


Че то само на задно без проблем ще си даде 7/100 извънграда.
Мойта е xDrive, автомат и ако караш 90-100км/ч пада без проблем на 7/100.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 614
Регистриран на: 3.12.2009
Местоположение: Тополовград
Пол: Мъж
Кара: e60 530d 04'/e60 530i 06'/e36 318i
Мечтае да кара: цял живот BMW
Детайли за колата: Е60 М57D30N
E60 N52B30
Е46 M43B19TU
E36 M43B18

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от Plamen_Shopov_BMW » 27 Фев 2018, 18:41

Преди три дни направих 800 км по магистала и 40 км в София.
Валеше дъжд през цялото време. Само в София беше сухо.
3-ма възрастни (от 120 до 100 кг) в колата и пълен багажник.
По магистралата карах със скорост от 150 до 170 км/ч (като изключвам няколко изпреварвания с доста по-висока скорост). Разхода ми беше 9.9л. С дозареждане. Постигал съм 7.550л/100км по пътя Елхово-Бургас (през Болярово и Средец), като карах с 90-110 км/ч, без изпреварвания, без кикдауни.
Винаги зареждам на Петрол и засичам с дозареждане. Не гледам борда...
Когато даде разход от 7.550, на борда показваше над 10 л, защото дни наред карах само градско и не занулих разхода...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 26.01.2017
Пол: Мъж

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от Denis1903 » 28 Фев 2018, 9:28

М54б30 при каране на магистрала (Мюнхен-Австрия) съответно заредена с качествено гориво по занулен борд и колонка ми даде 8л. при круиз контрол от 100 км в час . И по колонка , и по борд . В България извънградския разход на автомобила при тази скорост е в порядъка на 9,5 до 10,5 литра . А и да не забравя дави кажа че това беше само за теста ! Иначе гори от 15 до 32 съм стигал хаха

Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от drago9205 » 28 Фев 2018, 9:45

Stuttgy написа:Каталожното е ясно,реално няма как да стане .Колко човека са постигнали тоя разход с нормално каране? Не с 80мм/ч по надолнище.

Зависи какво се разбира под нормално каране, аз разбирам да се спазват ограниченията :) За някои нормалното е мощно изпреварвания, най-малко 160 на темпомат по магистрала и 120 извън.
И все пак мисля, че е реалистично да се даде 0.5-1л толеранс спрямо каталожния разход - звучи съвсем постижимо.

П.С. Също и ако се кара на 19-ки надали може да се очаква каталожен разход :D

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от b00st » 28 Фев 2018, 10:01

Магистрално, към 150/ч по темпомат най-малко към 8.5/100, зависи от наклон на пътя до 9/100 по борд. С каране 90-100км/ч, 7.5/100 е постижимо.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 421
Регистриран на: 2.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от v_p_m » 28 Фев 2018, 10:47

vld написа:
v_p_m написа:
zaharia написа:
vld написа:А по въпроса как да провериш дали харчи масло М54 ката, можеш например да я покараш да загрее, после да се спуснеш по някое по дълго нанадолнище (няколко километра) на скорост без да подаваш газ, ако почен да пуши сиво бяло през ауспуха значи е масларка.

Още два теста за харч на масло.
1. При загрял двигател 5 мин, работа на място се форсира няколко пъти до към 5хил оборота. Ако излезе тъмен пушек при форсирането, най-вероятно гумичките са за смяна.
2. При изкачване на стръмен път се подава рязко газ и се наблюдава дали няма да изпуши. Обикновено облакът мисля беше със синкав дим показва, че има проблем със сегментите.

Друго което е важно - да се види в сервизната книжка или в историята в БМВ на какви интервали е сменяно маслото. Ако са от рода 20-30 хил е почти сигурно че ще гори масло, освен ако не е карана главно магистрала.
Иначе N52b30 и N53b30 ако не са прегрявани и е сменяно маслото навреме, не би трябвало да го горят.


Какво се скапва при това положение


Спичат сегментите поради отлагания по тях.


:OT: за един преател питам :) това лекува ли се без разглобяване, с добавки примерно ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 614
Регистриран на: 3.12.2009
Местоположение: Тополовград
Пол: Мъж
Кара: e60 530d 04'/e60 530i 06'/e36 318i
Мечтае да кара: цял живот BMW
Детайли за колата: Е60 М57D30N
E60 N52B30
Е46 M43B19TU
E36 M43B18

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от Plamen_Shopov_BMW » 28 Фев 2018, 10:52

Ако сърцето ти не е наред и те натъпчат с хапчета, за да се скрият симптомите, това лечение ли е?
Правиш ревизия на мотора и всичко се лекува.
Ако ставаше с добавки...
Ако ще си кара колата няколка години си заслужява да се ремонтира двигателя.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1870
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от vvasilev1 » 28 Фев 2018, 11:15

Около два бона е ревизията, няма да се плашиш.

Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 26.01.2017
Пол: Мъж

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от Denis1903 » 28 Фев 2018, 16:46

vvasilev1 написа:Около два бона е ревизията, няма да се плашиш.

Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
Два бона не са малко пари все пак !

Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook