M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Кой двигател е най малкото зло? Обосновете се.

M54b30
45
38%
N52b30
43
36%
N53b25 / N53b30
30
25%
 
Общо гласове : 118
младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 614
Регистриран на: 3.12.2009
Местоположение: Тополовград
Пол: Мъж
Кара: e60 530d 04'/e60 530i 06'/e36 318i
Мечтае да кара: цял живот BMW
Детайли за колата: Е60 М57D30N
E60 N52B30
Е46 M43B19TU
E36 M43B18

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от Plamen_Shopov_BMW » 12 Фев 2018, 19:41

DigitalExile написа:Първите два от заглавието са перфектни двигателчета само,че трябва да са на малко километри около или под 100к за да има някъв ресурс в тях и да нямаш ядове (да не трябва да се отваря мотора имам предвид). N53 е друга бира с директно впръскване и помпа за високо налягане което за мен лично е ненадежден двигател, по добре дизел отколкото N53 (лично мнение).

Гласувам за N52 горе, по простата причина,че е по жив от M54 както и колегата спомена горе, N53 изобщо не знам защо се коментира с M54/N52 след като нямат нищо общо.

Plamen_Shopov_BMW написа:Виж положението с гумичките на клапаните беше друго, ужасно твърди, супер разпънати и през тях се процеждаше масло с лекота.


Понеже и аз съм с N52B30, по книга на гумичките им дават 100 000. :D
Да това го знам за гумичките, мисля, че беше от 100 до към 150К км препоръчителния пробег за смяната.
В България идват на по 300К + км и горят масло като лами, защото никой не е сменял нищо.
Иначе ресурса на този двигател уж е около 350 000 км. Но реално издържа доста повече. Просто ако попаднеш на кола с пробег над 300К км ще трябва да отвориш мотора 100%.
Обаче определено 200 или 300К км не е края на живота на този двигател.
Както споменах моята е на 200К++ км и двигателя е в завидно здраве и надали ресурса му ще свърши след още 150 или 200 000 км, ако се обслужва на време.
При N52B25 обаче заводски има заложени по-големи хлабини и разхода на масло там е почти неибежен.
N53 не мисля, че ще е по-ненадежден от N52, но определено е по-икономичен. Като динамика няма почти никаква разлика...поне не нещо силно осезаемо.
То и в купе на е92 и е90 тези мотори си вървят както в е60ката (така е защото теглото е почти едно и също).
Аз много се кефя на по-острия и приятен звук на N52 двигателя и това как се развърта. Само с мисъл се форсира. Нищо общо със старото поколение двигатели .
Вероятно ако и двата двигателя са еднакво добре гледани, М54 ще изкара повече километри.
Но мен лично ме дразни това, че не съм виждал М54B30 който да не гори масло и отстраняването на проблема да не коства капитален ремонт на двигателя.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 25.01.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 535ix, 2012

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от landolin » 12 Фев 2018, 20:06

По новия модел двигател според мен е по добрия избор, но ако ще газифицираш тогава варианта ти е само М54 - за останалите още няма газов компютър, дори и на най-скъпите уредби с течна фаза (затова ми се наложи да мина на дизел, за което си нося последствията).

Аз карах 7 години М54Б25 и мога да кажа, че е страхотен двигател и въпреки че като взех колата вече беше на 10г. до последно почти не бях пипал нищо по него освен гарнитури, гумени маншони и 1-2 датчика (сменени с алтернативи работещи без проблеми).

Има и друг вариант - взимаш най читавата кола, която намериш (защото двигателя е само една от системите) и караш докато се намери вариант за газифицирането му.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 614
Регистриран на: 3.12.2009
Местоположение: Тополовград
Пол: Мъж
Кара: e60 530d 04'/e60 530i 06'/e36 318i
Мечтае да кара: цял живот BMW
Детайли за колата: Е60 М57D30N
E60 N52B30
Е46 M43B19TU
E36 M43B18

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от Plamen_Shopov_BMW » 12 Фев 2018, 20:13

N52 се газифицира без проблем. Макар, че съм противник на газта и даже е36-цата не съм я прежалил още да я направя на газ.
Вероятно 80% от N52е са газифицирани и не съм чувал за сериозни проблеми.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 16.11.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 525dA '09
Мечтае да кара: ново БМВ

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от batvlady79 » 12 Фев 2018, 21:42

N52 е пак атмосферен, но за разлика от М54 има Валвтроник, по-лек блок от алуминиево-магнезиева сплав, ел. водна помпа и маслена помпа с променлив дебит. Като цяло е по-напреднал в технологично отношение. Освен това N52 има две ДИС-а клапи, които се контролират от ел мотори, за разлика от М54, който е с една оперираща с вакуум. Разпределителните валове на N52 са кухи за икономия на тегло. Както каза колегата по-горе - той е по-жив и по-бързо се развърта от М54.

N53 пък за разлика от N52 е с директно впръскване, пиезо-инжектори, по-голяма степен на сгъстяване и без Валвтроник.

Иначе за М54 от опит мога да кажа, че е много надежден мотор - вече четвърта година карам Б25 без никакви проблеми.

БМВ нямат лош мотор, просто трябва да се търси редовно обслужван екземпляр, по-възможност до 150к км.

Доколкото ми е известно бензиновите мотори с директно впръскване също подлежат на газифициране. Инжекторите в този случай за да не се спичат от температурата, се настройват да впръскват по-малко количество гориво в цилиндрите. Съотношението газ бензин е приблизително 70%/30%.
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от b00st » 12 Фев 2018, 22:46

Има много верни неща изписана в темата от хора, които караме тези мотори вече години така като съдя.
Аз лично карам N52B25 и вече закръглям 30 000 км с него за 2 години. Карам само на бензин. Плюсовете при N52 и N53 е че са изключително рафинирани двигатели, високо технологични са, имат хубава динамика извънградско, дизела колкото и да има привърженици, не пали при -15 като при +30, както тези бензинови агрегати, отделно благодарение на ел. водната помпа зимата имаш топло от духалките само след 700 метра, при минусови температури навън! Валвтроника е доста надеждна и изключително приятна технология, която доставя въртящ момент и в ниските обороти, 5та с 50 в града, 6-та с 60 и не е нужно да връщаш за да ускориш! Двигателя е изключително надежден! Само трябва след 200к да му се направи една ревизийка, ама така ги правят вече, нормално. Специално N52B25 действително похапва масло, моят е с ревизирана глава, сменени изпускателни клапани, гумички, гарнитури, капак на клапаните със сепаратор и пак 2л/10 0000к си заминават при повече извънградско, над 3500 оборота. Това с N53 може и да не е така, но пък там имаш дюзи евентуално за смяна и HPFP, докато при N52 тези неща ги няма. По мои лични наблюдения N53B30 е изключително благозвучен и е една идея по-икономичен от N52, заради директното впръскване. Извънградско и двата двигателя ядат километрите без да се усещат, излизаш от града, слагаш 6-та и забравяш, че имаш скоростна кутия, с 200 си на 4500 оборота, радост от шофирането както казват. Нуждата от автомат не е така осезаема като при дизела, където там просто си трябва, тук не е така. Успех с избора!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 26.01.2017
Пол: Мъж

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от Denis1903 » 13 Фев 2018, 5:11

То станахме като опелите едно време :х ... Ако знаех , че толкова обича да си хапва масло М54В30 щях да се откажа още в началото . А пък за газово аз неразбирам защо човек би си купил бензинов шестак ако ще му слага газ ?!

Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от pimpo » 13 Фев 2018, 9:58

@Plamen_Shopov_BMW - Само не разбрах дали е ръчка или автомат колата. За Разхода питам :)
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 658
Регистриран на: 24.02.2015
Местоположение: Brussels/Асеновград
Пол: Мъж
Кара: E60 530dA & VW Golf Mk6
Мечтае да кара: F82 ///M4

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от Exclusive89 » 13 Фев 2018, 17:56

Denis1903 написа:То станахме като опелите едно време :х ... Ако знаех , че толкова обича да си хапва масло М54В30 щях да се откажа още в началото . А пък за газово аз неразбирам защо човек би си купил бензинов шестак ако ще му слага газ ?!

Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk

:OT: Колега какво им е лошото на газовото? Познавам хора не с шестаци, ами даже и с осмаци, които карат на гнЯз... ми карат и си свиркат :ok: :driving:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 26.01.2017
Пол: Мъж

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от Denis1903 » 13 Фев 2018, 19:21

Exclusive89 написа:
Denis1903 написа:То станахме като опелите едно време :х ... Ако знаех , че толкова обича да си хапва масло М54В30 щях да се откажа още в началото . А пък за газово аз неразбирам защо човек би си купил бензинов шестак ако ще му слага газ ?!

Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk

:OT: Колега какво им е лошото на газовото? Познавам хора не с шестаци, ами даже и с осмаци, които карат на гнЯз... ми карат и си свиркат :ok: :driving:
Ами защото скъсява живота на мотора , не е безопасно за пътниците и шофьора , заема място в багажника , газта в повечето бензиностанции е пълен шит , неможеш да ползваш 100%-я потенциал на автомобила и трудно можеш да избиеш 1800 , 2000 лева дадени за газовото устройство . И който се притеснява от разхода на 3.0 мотор не би си купил такъв , ако ще се притеснява от разхода или данъци :д .. А в интерес на истината М54В30 ми гори доста малко (при нормално каране) отколкото смятах преди покупката на автомобила .

Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от pimpo » 13 Фев 2018, 23:01

Айде да не го обръщаме на за и против АГУ!
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 614
Регистриран на: 3.12.2009
Местоположение: Тополовград
Пол: Мъж
Кара: e60 530d 04'/e60 530i 06'/e36 318i
Мечтае да кара: цял живот BMW
Детайли за колата: Е60 М57D30N
E60 N52B30
Е46 M43B19TU
E36 M43B18

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от Plamen_Shopov_BMW » 14 Фев 2018, 7:54

pimpo написа:@Plamen_Shopov_BMW - Само не разбрах дали е ръчка или автомат колата. За Разхода питам :)

Колата е автомат. Ако я тормозя разхода скача доста. В града нормално е около 14-16 л/100км. В зависимост от това колко и как я карам.
В малък град живея...няма булеварди... спирам постоянно и т.н.
Относто агу...и аз съм силно против.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от drago9205 » 16 Фев 2018, 22:04

N52 е достатъчно икономичен извънградско като за бензинов двигател без директно впръскване. Макар и да може на газ доста хора реват от проблеми най-вече поради факта, че доста неща при работата се контролират от компютъра, както и от проблеми с бензиновите инжектори. Лично аз ако купувам Н52 бих изключил газифицираето като вариант.

P.S. :OT: Тъй като съм леко пристрастен към газта - ако говорим за по-"елементарни" мотори съм склонен да твърдя, че скъсяването на живота заради газта е градска легенда - най-елементарният пример са такситата, които са на по 500-700-900 хил. км само на газ.

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от b00st » 17 Фев 2018, 22:42

drago9205 написа:N52 е достатъчно икономичен извънградско като за бензинов двигател без директно впръскване. Макар и да може на газ доста хора реват от проблеми най-вече поради факта, че доста неща при работата се контролират от компютъра, както и от проблеми с бензиновите инжектори. Лично аз ако купувам Н52 бих изключил газифицираето като вариант.

P.S. :OT: Тъй като съм леко пристрастен към газта - ако говорим за по-"елементарни" мотори съм склонен да твърдя, че скъсяването на живота заради газта е градска легенда - най-елементарният пример са такситата, които са на по 500-700-900 хил. км само на газ.

Нека не забравяме, че тоя двигател работи на 100-105 градуса, много прецизен е на смес, има много сензори, температурни карти, карти за сместа и няма нищо общо с на бакшишите дрънгулниците 1.6 100 коня, като технология :)
Иначе бакшишите карат по толкова ама с изпечени клапани, светещи табла, като коледна елха, важното е да пали и върви, ама все пак идеята тук не е да се гоним аналогия с тях, предполагам.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от drago9205 » 18 Фев 2018, 10:25

Точно това имах в предвид и аз, колега - безпроблемната газификация става на по-прости двигатели, затова и изпитвам съмнения до колко безпроблемна е газификацията на Н52. Затова ако колегата наистина търси мотор за газифициране не мисля, че Н52 е правилният избор, но ако преосмили и реши, че му се кара на бензин от 3-те изброени този е най-оптимален. Аз лично съм доста влечатлен от извънградският разход при N52, имайки в предвид, че не е с дирекнто впръскване.

:OT: Това за газта и бакшишите го казах, защото не обичам генерализации - на Н52 може да повлияе зле, но други мотори може да няма драма. Бащата е вече с над 500 хил. км на газ и колата не гори грам масло, кюнеца му е чист и лъснат.

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 17.01.2011
Пол: Мъж

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от spiny » 26 Фев 2018, 20:09

Прочетох много грешни факти и мнения, породени от митове и легенди от преди повече от 10 години, затова ще хвърля малко светлина относно газта.
Темата е много обширна, затова ще изтъкна най-базовите истини, които вълнуват крайните потребители като нас.

Най-важните условия за безпроблемна еклсплоатация на газ са качествен подбор на частите, правилният монтаж на уредбата и вярната и настройка.
Чести грешки при газифициране - неправилно оразмерени газови дюзи, твърде дълги и/или различни по дължина газови пътища, твърде бедна на смес настройка на газ.
..Ами защото скъсява живота на мотора , не е безопасно за пътниците и шофьора , заема място в багажника , газта в повечето бензиностанции е пълен шит , неможеш да ползваш 100%-я потенциал на автомобила..

В нашите бмв-та в 95% от случаите на мястото на резервната гума се побира газова бутилка, която събира между 50-60 литра нето. Нека да не се оставяме да бъдем мамени, че в момента няма наличност на торкоидални бутилки, за това за по-бързо да монтираме цилиндрична. В повечето случаи причината е по-малко работа за съответния сервиз!
В газовите бутилки се монтират поплавък и клапан, които не позволяват бутилката да се пълни повече от 80%. За това има 2 причини - при високи температури през лятото газта има 20% буфер за разширяване, както и при катастрофа в случай, че бутилката се деформира. В случай на катастрофа бензинът е значително по-опасен! Има много тестове на бутилки в интернет, умишлено запалвани и малтретирани с цел покриване на определени норми за безопасност.
При правилна настройка на газ, отклонението от мощността спрямо бензин трябва да е минимално и едвам доловимо към никакво. Силно се съмнявам, че експлоатирате така автомобилите си, че липсата на няколко коня да ви откаже от газифицирането.

Поредният мит, че газта гори с по-висока температура от бензина също е неверен. Газта изгаря по-чисто от бензина, за това и при смяна на масло на кола на газ, маслото изглежда значително по-чисто от това на същата кола карана на бензин. Газта е по-екологична от бензина! Има много изследвания направени на тази тема от специализарани университети и институции. За да не бъда голословен - резултат от едно от проучванията:
Zu diesem Ergebnis kam unter anderem die Fachhochschule in Osnabrück, welche unter Leitung von Prof. Hage eine Studie zum Thema Verbrennungstemperaturen bei LPG durchführte. Während die maximale Abgassammeltemperatur beim Benziner bei satten 857 Grad lag, war das Maximum bei LPG lediglich bei 800 Grad. Ein enormer Unterschied dafür, dass doch Autogas angeblich heißer verbrennt, als Benzin. Zurückzuführen sei dieses Ergebnis laut Prof. Hage auf das fettere Gemisch. Zwar sei ein Leistungsabfall – wohlgemerkt ausschließlich bei Verdampfersystemen, mit geringerem Füllgrad im Brennraum- durch den geringeren Liefergrad bei Autogas nicht zu vermeiden, so Hage, doch fiele dieser beispielsweise bei der getesteten Anlage erstaunlich niedrig aus. Ein höherer Füllgrad und gleiche Leistung erzielte man in getesteten Fallbeispielen mit der Flüssigphaseneinspritzung von Vialle.

Най-общо - до този резултат стигна изследването на специализараното учебно заведение в Osnabrück, Германия, на тема "Температура на изгаряне при газта", под ръкодството на Проф. Хаге. Максималната температура на изгорелите газове на бензин при изследваната кола са достигнали 857 градуса, докато на газ около 800.
Има много проучвания на тази тема, това е първото на което попаднах в Гугъл..всеки може да потърси и да се увери. Толкова с изгаряне на гумички на клапаните на газ или подобни слухове.
Както при повечето слухове обаче и тук има мъничко истина. В днешно време колите се произвеждат с точно определен ресурс..ако производителите ги направят прекалено надеждни, това са подарени пари за тях.. При определени мотори изборът на материали за всмукателните клапани и леглата им е несполучлив и при експлоатация на газ се стига до т.нар. 'микрозаварка'. На такива мотори се вгражда елементарна система, която впръсква течност, възпрепятстваща този процес, известна като Flashlube. До колкото ми е известно обаче, никой от моторите на бмв не е засегнат от този проблем.

Ако се интересуваме повече и вникваме в нещата, а не се осланяме на слухове и баш майстори, ще избегнем много проблеми, свързани с нашите автомобили.

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook