M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
То проблема не е толкова в горивната система и газта, ми в пълните некадърници, които ги монтират. И ако да монтираш и настроиш газово на М20 е някаква лесна работа, на N52 изисква малко повечко знания, опит и майсторство. А като ти се "учи" някой такъв пън на колата ми няма как да се получи, а те повечето това правят
- pimpo
- младши ентусиаст
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
Момчета, направете си тема за АГУ и си пишете вътре колкото искате!!!
Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
Наистина има много теми за и против АГУ, но конкретно в тази авторът е засегнал темата за газта и е споделил, че му е критерий - затова е редно и да добие ясна представа какво може да очаква.
Всичко, което е написал колегата spiny е вярно и наистина газта е по-чиста. Но не само това е фактор, колегата boost е написал - и други колеги са го написали по-горе, Н52 е доста по-усложнен и прецизен двигател сравнен с предходните (все пак е от последните преди да навлезе директното впръскване). Тази прецизност на газ лично според мен е невъзможно да се постигне чисто и просто защото има много фактори, които да се вземат в предвид... и колкото и да се обяснява за добри газаджии - някой си, който даже не е инженер не знам как ще оптимизира колата до такава степен както са напрвили вече хора вещи в тази наука, за да работи на бенз.
За мен равносметката е такава - газовата трябва да е по-скъпа и с хубава настройка, регулярно трябва да се кара на бензин, за да се запазят бензиновите инжектори. Има възможни проблеми с чек лампи и главоболия на газ. Двигателят извънградско е достатъчно икономичен на бензин. Въпросът е заслужава ли си газта? (конкретно за N52 говоря)
И аз съм фен на газта, но едно е да сложа не лоша ГИ уредба на е36-цата, която гори 10/100 извънградско за 700-800 лева. Друго е да сложа такава за 2000 на кола, която гори 7/100 извънградско... рентабилността и възвръщаемостта на инвестицията на едното е в пъти по-голяма!
Всичко, което е написал колегата spiny е вярно и наистина газта е по-чиста. Но не само това е фактор, колегата boost е написал - и други колеги са го написали по-горе, Н52 е доста по-усложнен и прецизен двигател сравнен с предходните (все пак е от последните преди да навлезе директното впръскване). Тази прецизност на газ лично според мен е невъзможно да се постигне чисто и просто защото има много фактори, които да се вземат в предвид... и колкото и да се обяснява за добри газаджии - някой си, който даже не е инженер не знам как ще оптимизира колата до такава степен както са напрвили вече хора вещи в тази наука, за да работи на бенз.
За мен равносметката е такава - газовата трябва да е по-скъпа и с хубава настройка, регулярно трябва да се кара на бензин, за да се запазят бензиновите инжектори. Има възможни проблеми с чек лампи и главоболия на газ. Двигателят извънградско е достатъчно икономичен на бензин. Въпросът е заслужава ли си газта? (конкретно за N52 говоря)
И аз съм фен на газта, но едно е да сложа не лоша ГИ уредба на е36-цата, която гори 10/100 извънградско за 700-800 лева. Друго е да сложа такава за 2000 на кола, която гори 7/100 извънградско... рентабилността и възвръщаемостта на инвестицията на едното е в пъти по-голяма!
- tintirimintiri
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 159
- Регистриран на: 22.04.2009
- Местоположение: Варна
- Кара: M57, N52, S65
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
N52 как гори 7/100 извънградско ?
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
Ами ако се кара кротко предполагам - 90-100 извън магистралата и 110-120 по магистралата... 7.6 се цитира като разход в темата с разхода. Каталожно даже му дават 6.6, но предполагам тук става дума за кола на по-малки гуми и ръчка. На 525i атомат дават около 7/100 каталожно.
Въпреки всичко съмнявам се над 9/100 да гори ако се кара сравнително нормално, тоест с ограниченията. Кето не мисля, че е висок разход за 260 коня бензин в големичка кола като 5-та серия.
Разбира се - признавам, че това са по-скоро догадки основани на споделени данни от колеги. А и не мисля, че при нормално каране колата би надвишила 1-2 литра над каталожният разход.
Въпреки всичко съмнявам се над 9/100 да гори ако се кара сравнително нормално, тоест с ограниченията. Кето не мисля, че е висок разход за 260 коня бензин в големичка кола като 5-та серия.
Разбира се - признавам, че това са по-скоро догадки основани на споделени данни от колеги. А и не мисля, че при нормално каране колата би надвишила 1-2 литра над каталожният разход.
Последна промяна drago9205 на 27 Фев 2018, 18:10, променена общо 1 път
- Stuttgy
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 119
- Регистриран на: 5.12.2016
- Местоположение: Deutschland
- Кара: e61 535d
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
Каталожното е ясно,реално няма как да стане .Колко човека са постигнали тоя разход с нормално каране? Не с 80мм/ч по надолнище.
Изпратено от моят SM-J320F с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-J320F с помощта на Tapatalk
- DigitalExile
- ентусиаст
- Мнения: 910
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
tintirimintiri написа:N52 как гори 7/100 извънградско ?
Че то само на задно без проблем ще си даде 7/100 извънграда.
Мойта е xDrive, автомат и ако караш 90-100км/ч пада без проблем на 7/100.
- Plamen_Shopov_BMW
- младши ентусиаст
- Мнения: 614
- Регистриран на: 3.12.2009
- Местоположение: Тополовград
- Пол: Мъж
- Кара: e60 530d 04'/e60 530i 06'/e36 318i
- Мечтае да кара: цял живот BMW
- Детайли за колата: Е60 М57D30N
E60 N52B30
Е46 M43B19TU
E36 M43B18
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
Преди три дни направих 800 км по магистала и 40 км в София.
Валеше дъжд през цялото време. Само в София беше сухо.
3-ма възрастни (от 120 до 100 кг) в колата и пълен багажник.
По магистралата карах със скорост от 150 до 170 км/ч (като изключвам няколко изпреварвания с доста по-висока скорост). Разхода ми беше 9.9л. С дозареждане. Постигал съм 7.550л/100км по пътя Елхово-Бургас (през Болярово и Средец), като карах с 90-110 км/ч, без изпреварвания, без кикдауни.
Винаги зареждам на Петрол и засичам с дозареждане. Не гледам борда...
Когато даде разход от 7.550, на борда показваше над 10 л, защото дни наред карах само градско и не занулих разхода...
Валеше дъжд през цялото време. Само в София беше сухо.
3-ма възрастни (от 120 до 100 кг) в колата и пълен багажник.
По магистралата карах със скорост от 150 до 170 км/ч (като изключвам няколко изпреварвания с доста по-висока скорост). Разхода ми беше 9.9л. С дозареждане. Постигал съм 7.550л/100км по пътя Елхово-Бургас (през Болярово и Средец), като карах с 90-110 км/ч, без изпреварвания, без кикдауни.
Винаги зареждам на Петрол и засичам с дозареждане. Не гледам борда...
Когато даде разход от 7.550, на борда показваше над 10 л, защото дни наред карах само градско и не занулих разхода...
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
М54б30 при каране на магистрала (Мюнхен-Австрия) съответно заредена с качествено гориво по занулен борд и колонка ми даде 8л. при круиз контрол от 100 км в час . И по колонка , и по борд . В България извънградския разход на автомобила при тази скорост е в порядъка на 9,5 до 10,5 литра . А и да не забравя дави кажа че това беше само за теста ! Иначе гори от 15 до 32 съм стигал хаха
Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
Stuttgy написа:Каталожното е ясно,реално няма как да стане .Колко човека са постигнали тоя разход с нормално каране? Не с 80мм/ч по надолнище.
Зависи какво се разбира под нормално каране, аз разбирам да се спазват ограниченията За някои нормалното е мощно изпреварвания, най-малко 160 на темпомат по магистрала и 120 извън.
И все пак мисля, че е реалистично да се даде 0.5-1л толеранс спрямо каталожния разход - звучи съвсем постижимо.
П.С. Също и ако се кара на 19-ки надали може да се очаква каталожен разход
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
Магистрално, към 150/ч по темпомат най-малко към 8.5/100, зависи от наклон на пътя до 9/100 по борд. С каране 90-100км/ч, 7.5/100 е постижимо.
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
vld написа:v_p_m написа:zaharia написа:vld написа:А по въпроса как да провериш дали харчи масло М54 ката, можеш например да я покараш да загрее, после да се спуснеш по някое по дълго нанадолнище (няколко километра) на скорост без да подаваш газ, ако почен да пуши сиво бяло през ауспуха значи е масларка.
Още два теста за харч на масло.
1. При загрял двигател 5 мин, работа на място се форсира няколко пъти до към 5хил оборота. Ако излезе тъмен пушек при форсирането, най-вероятно гумичките са за смяна.
2. При изкачване на стръмен път се подава рязко газ и се наблюдава дали няма да изпуши. Обикновено облакът мисля беше със синкав дим показва, че има проблем със сегментите.
Друго което е важно - да се види в сервизната книжка или в историята в БМВ на какви интервали е сменяно маслото. Ако са от рода 20-30 хил е почти сигурно че ще гори масло, освен ако не е карана главно магистрала.
Иначе N52b30 и N53b30 ако не са прегрявани и е сменяно маслото навреме, не би трябвало да го горят.
Какво се скапва при това положение
Спичат сегментите поради отлагания по тях.
за един преател питам това лекува ли се без разглобяване, с добавки примерно ?
- Plamen_Shopov_BMW
- младши ентусиаст
- Мнения: 614
- Регистриран на: 3.12.2009
- Местоположение: Тополовград
- Пол: Мъж
- Кара: e60 530d 04'/e60 530i 06'/e36 318i
- Мечтае да кара: цял живот BMW
- Детайли за колата: Е60 М57D30N
E60 N52B30
Е46 M43B19TU
E36 M43B18
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
Ако сърцето ти не е наред и те натъпчат с хапчета, за да се скрият симптомите, това лечение ли е?
Правиш ревизия на мотора и всичко се лекува.
Ако ставаше с добавки...
Ако ще си кара колата няколка години си заслужява да се ремонтира двигателя.
Правиш ревизия на мотора и всичко се лекува.
Ако ставаше с добавки...
Ако ще си кара колата няколка години си заслужява да се ремонтира двигателя.
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
Около два бона е ревизията, няма да се плашиш.
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
Два бона не са малко пари все пак !vvasilev1 написа:Около два бона е ревизията, няма да се плашиш.
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани