M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Кой двигател е най малкото зло? Обосновете се.

M54b30
45
38%
N52b30
43
36%
N53b25 / N53b30
30
25%
 
Общо гласове : 118
Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 29.01.2018
Местоположение: NRW
Кара: Ски
Мечтае да кара: 650i F12, convertible, 450 Hp, xDrive Steptronic

M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от Schwarz Sapphire » 29 Яну 2018, 13:35

Здравейте, след като изчетох всички теми и всичко писано относно плюсове и минуси на тези двигатели, оставам с впечатлението че всички имат нещо сериозно което да те отблъсне като минус. Прав ли съм? Къде останаха читавите редови шестаци като M52b28? В Германия съм и обмислям да си докарам е60 2004-2008 3,0l на не много км (160 000-170 000)от собственик, автоматик, в последствие газ - оптимален вариант за стара, но удобна, просторна, стилна кола с екстри, с не толкова скъпа подръжка, в същото време икономична. Дилемата ми е в двигателите...кой от бензиновите е най-малкото зло? Прочетох какви ли не демагогии - алусилово, никасилово покритие, харч на масло 1л/ 2000км...и т.н. А какво ще кажете за автоматичните кутии - лесно ли сдават багажа и как се разбира? Някой може ли да обобщи накратко каква е разликата в трите двигателя освен мощността? Как да разбера например че съответното М54 ке харчи 1л/15000км а харчи 1л/2000км... ако има вариант? Наистина е отвратително постоянната доливка на масло... от 2002 насам само масларки вече незнам на какво да се спра, по дяволите. Благодарско :bchug:
Последна промяна Schwarz Sapphire на 30 Яну 2018, 15:36, променена общо 2 пъти

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1135
Регистриран на: 24.08.2011
Пол: Мъж

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от kolp » 29 Яну 2018, 14:23

Ако парите не са сериозен фактор, си вземи 2008-2009 N53b30. Освен че е много по-икономичен, върви много повече, а и е на фейслифта, който има ред други преимущества. Моята лично не гореше капка масло, но може да се наложи да подмениш инжекторите в даден момент.

И все пак, едно е 10г кола, друго е 15г ;) Тея преди LCI са доста старички вече и вероятността да уцелиш нещо читаво клони към 0.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от vld » 29 Яну 2018, 14:25

Лесно е, просто си взимаш дизел :mhihi:
Хем харчи малко, хем върви прилично, не поддържаш две горивни системи.
Никога не съм разбирал мерака да караш автомобил който харчи 20 на 100 газ вместо такъв който харчи10 на 100 нафта.
А къде са моторите като М52 и м50, ми няма такива вече, всичко е кашкавал, с изключение на М57 :mhihi:
Това е грозната истина, последните 15 години всички усилия в разработките бяха насочени именно в дизеловите двигатели и резултата е на лице, по голямо КПД за по малко пари.
От 2-3 гидини насам се обърнаха нещата и сега всичко е насочено към бензиновите мотори с турбо и директно впръскване, но все още не може да се каже че са достатъчно надеждни.
А по въпроса как да провериш дали харчи масло М54 ката, можеш например да я покараш да загрее, после да се спуснеш по някое по дълго нанадолнище (няколко километра) на скорост без да подаваш газ, ако почен да пуши сиво бяло през ауспуха значи е масларка.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 873
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от zaharia » 29 Яну 2018, 14:32

vld написа:А по въпроса как да провериш дали харчи масло М54 ката, можеш например да я покараш да загрее, после да се спуснеш по някое по дълго нанадолнище (няколко километра) на скорост без да подаваш газ, ако почен да пуши сиво бяло през ауспуха значи е масларка.

Още два теста за харч на масло.
1. При загрял двигател 5 мин, работа на място се форсира няколко пъти до към 5хил оборота. Ако излезе тъмен пушек при форсирането, най-вероятно гумичките са за смяна.
2. При изкачване на стръмен път се подава рязко газ и се наблюдава дали няма да изпуши. Обикновено облакът мисля беше със синкав дим показва, че има проблем със сегментите.

Друго което е важно - да се види в сервизната книжка или в историята в БМВ на какви интервали е сменяно маслото. Ако са от рода 20-30 хил е почти сигурно че ще гори масло, освен ако не е карана главно магистрала.
Иначе N52b30 и N53b30 ако не са прегрявани и е сменяно маслото навреме, не би трябвало да го горят.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 420
Регистриран на: 2.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от v_p_m » 29 Яну 2018, 15:27

zaharia написа:
vld написа:А по въпроса как да провериш дали харчи масло М54 ката, можеш например да я покараш да загрее, после да се спуснеш по някое по дълго нанадолнище (няколко километра) на скорост без да подаваш газ, ако почен да пуши сиво бяло през ауспуха значи е масларка.

Още два теста за харч на масло.
1. При загрял двигател 5 мин, работа на място се форсира няколко пъти до към 5хил оборота. Ако излезе тъмен пушек при форсирането, най-вероятно гумичките са за смяна.
2. При изкачване на стръмен път се подава рязко газ и се наблюдава дали няма да изпуши. Обикновено облакът мисля беше със синкав дим показва, че има проблем със сегментите.

Друго което е важно - да се види в сервизната книжка или в историята в БМВ на какви интервали е сменяно маслото. Ако са от рода 20-30 хил е почти сигурно че ще гори масло, освен ако не е карана главно магистрала.
Иначе N52b30 и N53b30 ако не са прегрявани и е сменяно маслото навреме, не би трябвало да го горят.


Какво се скапва при това положение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от vld » 29 Яну 2018, 15:30

v_p_m написа:
zaharia написа:
vld написа:А по въпроса как да провериш дали харчи масло М54 ката, можеш например да я покараш да загрее, после да се спуснеш по някое по дълго нанадолнище (няколко километра) на скорост без да подаваш газ, ако почен да пуши сиво бяло през ауспуха значи е масларка.

Още два теста за харч на масло.
1. При загрял двигател 5 мин, работа на място се форсира няколко пъти до към 5хил оборота. Ако излезе тъмен пушек при форсирането, най-вероятно гумичките са за смяна.
2. При изкачване на стръмен път се подава рязко газ и се наблюдава дали няма да изпуши. Обикновено облакът мисля беше със синкав дим показва, че има проблем със сегментите.

Друго което е важно - да се види в сервизната книжка или в историята в БМВ на какви интервали е сменяно маслото. Ако са от рода 20-30 хил е почти сигурно че ще гори масло, освен ако не е карана главно магистрала.
Иначе N52b30 и N53b30 ако не са прегрявани и е сменяно маслото навреме, не би трябвало да го горят.


Какво се скапва при това положение


Спичат сегментите поради отлагания по тях.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 29.01.2018
Местоположение: NRW
Кара: Ски
Мечтае да кара: 650i F12, convertible, 450 Hp, xDrive Steptronic

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от Schwarz Sapphire » 30 Яну 2018, 14:50

Добре колеги до момента 1+ за N53 не бута масло с евентуална смяна на инжектори. Сагам анкета за да е по-удобно. За 3.0д знам че е много здрав надежден и мощен двг. Там по скоро ме притесняват цифрите за турбо и дюзи и това че нашите горива вероятно не са такива с каквито трябва да работи колата. Оставил съм го като план Б ако излезе готин екземпляр.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 29.01.2008
Кара: е60 530i N52

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от lupu » 30 Яну 2018, 15:28

Да де ама N53 не става за газ :roll: Другото е на късмет имай предвид че N52 върви доста повече от M54 нищо, че разликата е само 27 коня и харчи по малко. Относно скоростните кутии както казва моя майстор много са хубави ама и те се чупят :lol:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от pimpo » 30 Яну 2018, 16:47

И мен ме вълнува абсолютно същия въпрос за същите 3 мотора. (btw в анкетата си писал n42 n43, предполагам погрешка).
Та, това което мисля аз е н52. Няма директно впръскване, има валвтроник. Остава само проблема с електрическата водна помпа, която често се дъни. Други сериозни проблеми не се сещам.
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от pimpo » 01 Фев 2018, 22:35

Нещо много вяло върви тази тема. Аз очаквах бурни спорове на тема - моя мотор е най-добър.. :)
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от bioz » 01 Фев 2018, 22:38

pimpo написа:Нещо много вяло върви тази тема. Аз очаквах бурни спорове на тема - моя мотор е най-добър.. :)


Той целия форум е станал вял.

По темата разбира се, че новия е по-добър, но и по-скъп. Избора пак опира до финанси.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от vld » 02 Фев 2018, 8:02

Колега съотношението дизел бензин е 90/10% в смисъл каква активност да има като има 20-30 бензинови е60ки в подфорума?

Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 614
Регистриран на: 3.12.2009
Местоположение: Тополовград
Пол: Мъж
Кара: e60 530d 04'/e60 530i 06'/e36 318i
Мечтае да кара: цял живот BMW
Детайли за колата: Е60 М57D30N
E60 N52B30
Е46 M43B19TU
E36 M43B18

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от Plamen_Shopov_BMW » 12 Фев 2018, 16:56

Жалко, че чак сега видях темата и не се включих по-рано. Преди 2.5 години и аз бях пред тази дилема, но при мен М53 отпадна защото нямаше да ми останат пари за обслужване, ако бях купил такъв автомобил.
Точно за това гледах префейсови 530i и с двата двигателя, M54 и N52.
Всички ме съветваха, вземай стария мотор...много е здрав, няма да сгрешиш...става и на газ.
Може и да е така, но реших, че ще карам само на бензин.
След като карах почти всяка една 530i която се продаваше в България, без значение ръчка или автомат, стигнах до извода, че М54 не ми допада като вървеж. Доста муден ми се стори дори с механична кутия. Другото е, че видях само един читав автомобил с този мотор.
Всички си бяха потенциални масларки и мъртъвци.
Точно преди да се откажа от бензиновите 30ки реших да погледна и N52, моторите които уж не ставали за нищо, според някой колеги.
Веднага усетих разликата в динамиката. N52B30 е много по-жив...по-бърз и по-икономичин от М54.
Накрая реших, че ще гледам коли с N52 двигателя и след време попаднах на е60ката която карам сега.
Имам я от 2.5 години и проблеми с двигателя не съм имам.
Ако трябва да съм честен едиственото ми нарекание специално към моята кола беше разхода на масло, 2 л на 10К км, без да се влияе особено от стила на каране. Пробвал съм да я тормозя... пробвал съм да я карам доста спокойно, все ги взимаше тези 2 л.
Пушек нямаше. Лично мен това ме дразнеше много и реших да ревизирам главата и евентуално мотора ако си наложи. Миналата година ревизирахме главата. Не се наложи да бъркам навътре в мотора защото всичко беше наред.
Колата е на 200К ++ км и главата и двигателя са в перфектно състояние. Имай предвид верига...ваноси, валветроник и т.н.
Все важни възли. Значи мотора не е толкова лош колкото някои хора си мислят.
Виж положението с гумичките на клапаните беше друго, ужасно твърди, супер разпънати и през тях се процеждаше масло с лекота.
Смених ги... както и гарнитури, болтове и всичко необходимо и вече няколко хиляди километра колата не е пипнала и грам масло.
Карах със старото масло докато стане за смяна, след ревизията на главата. Изминах с него 4000 км и не го пипна изобщо.
Смених го с ново...сега карам с него и направих няколко по-далечни пътувания, съответно няколко хил. км и не го е помирисала даже.
Ако трябва пак да избирав между М54 и N52/N53 бих избрал по-новия мотор.
Няма база за сравнение относно вървеж и разход на гориво и не виждам с нищо да отстъпва на М54 като надеждност.
Водната помпа до сега не ми е правила проблем, но съм чел, че е слабо място.
Валветроника е надежден, ваносите също не са проблем при този двигател.
Работи на много висока температура и си иска хубаво масло и своевременна смяна.
Специално N52 става на газ без проблем...N53, не е да газ.
Писал съм в темата за разхода на автомобилите ни, но ще го кажа и тук.
Последния път когато я засякох ми даде 7.550л/100км извънградско при пенсионерски стил на шофиране, 100-120 км/ч без изпреварвания и плавно ускорение. По магистралата с постоянна скорост 160 км/ч даде разход 9 л на 100 км с 4ма възрастни в колата и малко багаж.
Винаги я засичам с дозареждане до горе.
Последна промяна Plamen_Shopov_BMW на 12 Фев 2018, 19:46, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 873
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от zaharia » 12 Фев 2018, 19:05

@Plamen_Shopov_BMW, много полезна инфромация колега, благодаря. И аз макар да съм с по-малкия и проблемен N52, мога само да се присъединя и потвърдя писаното от теб! Според мен и N52B30 и N53B30, са много добри мотори, разбира се трябва да се има предвид цената за обслужване и поддръжка, която няма как да е по-ниска отколкото при по-старите модели. Да не говорим колко струва същото при най-новите.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: ул. дупка 1
Кара: S LINE PLUS

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от DigitalExile » 12 Фев 2018, 19:09

Първите два от заглавието са перфектни двигателчета само,че трябва да са на малко километри около или под 100к за да има някъв ресурс в тях и да нямаш ядове (да не трябва да се отваря мотора имам предвид). N53 е друга бира с директно впръскване и помпа за високо налягане което за мен лично е ненадежден двигател, по добре дизел отколкото N53 (лично мнение).

Гласувам за N52 горе, по простата причина,че е по жив от M54 както и колегата спомена горе, N53 изобщо не знам защо се коментира с M54/N52 след като нямат нищо общо.

Plamen_Shopov_BMW написа:Виж положението с гумичките на клапаните беше друго, ужасно твърди, супер разпънати и през тях се процеждаше масло с лекота.


Понеже и аз съм с N52B30, по книга на гумичките им дават 100 000. :D

Следваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook