M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Кой двигател е най малкото зло? Обосновете се.

M54b30
45
38%
N52b30
43
36%
N53b25 / N53b30
30
25%
 
Общо гласове : 118
старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1870
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от vvasilev1 » 28 Фев 2018, 18:28

Denis1903 написа:
vvasilev1 написа:Около два бона е ревизията, няма да се плашиш.

Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
Два бона не са малко пари все пак !

Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk
Ако два бона ти са много мисля, че няма смисъл да се занимаваш с шест цилиндрово бмв N52. Както искаш го разбирай.

Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 614
Регистриран на: 3.12.2009
Местоположение: Тополовград
Пол: Мъж
Кара: e60 530d 04'/e60 530i 06'/e36 318i
Мечтае да кара: цял живот BMW
Детайли за колата: Е60 М57D30N
E60 N52B30
Е46 M43B19TU
E36 M43B18

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от Plamen_Shopov_BMW » 28 Фев 2018, 20:10

2000 лв ми се виждат съмнително малко за ревизия на М54.
Аз за ревизия на главата на N52B30 + нови свещи дадох малко над 2200 лв преди 3 месеца.
И не съм сменял водачи и клапани защото си бяха наред.
А да ревизираш целия мотор, цената ще е доста над 2000 лв.
Ако 2000 лв ти се струват доста пари, то е60 изобщо не е за теб.
Попаднах на много читав автомобил и въпреки това за обслужване и дребни ремонти съм дал близо 10К лв за 2 години.
Като никога не ми се е налага до сменям нещо защото се е повредило. Но пък зависи и къде и кой ти обслужва колата и най-вече дали ползваш оригинални части или алтернативни.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 873
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от zaharia » 28 Фев 2018, 20:38

Plamen_Shopov_BMW написа:2000 лв ми се виждат съмнително малко за ревизия на М54.
Аз за ревизия на главата на N52B30 + нови свещи дадох малко над 2200 лв преди 3 месеца.
И не съм сменял водачи и клапани защото си бяха наред.
А да ревизираш целия мотор, цената ще е доста над 2000 лв.
Ако 2000 лв ти се струват доста пари, то е60 изобщо не е за теб.
Попаднах на много читав автомобил и въпреки това за обслужване и дребни ремонти съм дал близо 10К лв за 2 години.
Като никога не ми се е налага до сменям нещо защото се е повредило. Но пък зависи и къде и кой ти обслужва колата и най-вече дали ползваш оригинални части или алтернативни.


Ревизията на главата помага доколкото при нея могат да се сменят гумичките на клапаните. 2000лв е много за подобна операция, за труд при нея обикновено искат 850лв, частите да са още 400-500лв да речем. Има майстори които го правят и без да махат главата и за по-малка сума, но трудно се намират. От ревизия има полза, ако двигателя е на повече километри да речем от 250к нагоре, но при това задължително трябва да се сменят и сегментите, защото както разбирам поне в 50% от случаите те са виновни за големия разход. А смяната на сегменти е още по-скъпа - като труд, после самите сегменти, и накрая другите части за двигателя - болтове и уплътнения, освен това казват е добре при това да се сменят и обтегачи на веригата, вероятно и други неща. Т.е. тук нещата отиват към капитален ремонт. Кой си купува кола с мисълта, че веднага след това трябва да прави подобен ремонт на двигателя? Аз например, ако предварително се бях информирал, никога нямаше да купя такъв мотор. И друго. С горенето на маслото проблеми имат основно N52B25, които са първоначално с калпави сегменти, предполагам също и гумичките на N52B30 са по-качествени от техните, така, че там по-рядко теоретически трябва да има някакви проблеми с разхода на маслото и да се налагат ремонти във връзка с това.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 614
Регистриран на: 3.12.2009
Местоположение: Тополовград
Пол: Мъж
Кара: e60 530d 04'/e60 530i 06'/e36 318i
Мечтае да кара: цял живот BMW
Детайли за колата: Е60 М57D30N
E60 N52B30
Е46 M43B19TU
E36 M43B18

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от Plamen_Shopov_BMW » 28 Фев 2018, 22:43

Всички мотори от N серията са със заложен рекурс на гумичките от 100 до 150К км ! Мотора работи на много високи градуси и гумичките се изпичат бързо. B25 от завода илиза с големи хлабини и по-кофти сегменти, да. От там и висок разход на масло. При B30, това не е така, но разход на масло често присъства при коли с пробег над 100 000 км.
Имал съм възможноста да карам N52B30 на реални 130К км. Пак си вземаше от 1.5 до 2 л на 10К км.
След ревизия на главата спря да пипа масло.
При мен пробега е над 200 000 км, и карантията в мотора е перфектна, но гумичките бяха за смяна.
Покрай ревизията на главата се сменят и доста други неща и ако ползваш само оригинални части, цената с труда излиза около 2000 лв. Никой няма да се навие да пипне N52 за по-малко от 800-1000 лв за труд само за смяна на гумички, без демонтаж на главата. А ако се сваря там се оскъпява всичко.
Аз например от 2 л на 10К км разход на масло, след като ревизирах главата, забравих какво е това да проверявам нивото на маслото. Но това при положение, че всичко останало беше наред.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 26.01.2017
Пол: Мъж

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от Denis1903 » 01 Мар 2018, 0:36

Plamen_Shopov_BMW написа:2000 лв ми се виждат съмнително малко за ревизия на М54.
Аз за ревизия на главата на N52B30 + нови свещи дадох малко над 2200 лв преди 3 месеца.
И не съм сменял водачи и клапани защото си бяха наред.
А да ревизираш целия мотор, цената ще е доста над 2000 лв.
Ако 2000 лв ти се струват доста пари, то е60 изобщо не е за теб.
Попаднах на много читав автомобил и въпреки това за обслужване и дребни ремонти съм дал близо 10К лв за 2 години.
Като никога не ми се е налага до сменям нещо защото се е повредило. Но пък зависи и къде и кой ти обслужва колата и най-вече дали ползваш оригинални части или алтернативни.
Колега карам М54б30 на е46 цената и която е грубо 10к . Кажи ми сега струва ли си да инвестирам два бона на +15 годишен автомобил ? Ако ще я карам още 3,4 години може и дасе замисля тогава . А не че ми се струват много . Щом не съм я газифицирал значи неми се струват много ами просто неми се дават . Жив и здрав !

Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 216
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: София
Кара: G20
Мечтае да кара: V12

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от A9A » 01 Мар 2018, 9:56

N53 :yes:

Тези твърдения, че едно време правиха супер двигатели и автомобили, а сега вече НЕ, са меко казани смешни...

:OT:

Ако въпроса беше M50, M52 или M54, кой ли щеше да спечели...
Мотор на много километри бил този над 250000км. :dunno: Защо? Доказателства?
След 100000км. започвал харчът на масло. :dunno: Защо? Доказателства?
2000 лева били малко за ревизия. :dunno: Еми дайте им 5000 лева и после се чудете защо сменяте части на поразия и колите пак не са наред...
10000 лева за 2 години били нормални разходи за поддръжка. :dunno: Да така е ако в тази сума са включени застраховки, масла, данъци и гориво...
Немски форум: питаш нещо и ти отговарят.
Сръбски форум: питаш нещо и теб те питат.
Български форум: питаш нещо и всички ти обясняват колко си тъп.

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от b00st » 01 Мар 2018, 10:14

Гумичките не са толкова проблем при 6 цилиндровия, колкото масления сепаратор и сегментите. Те са при 4 цилиндровите основен проблем за харча на масло, при Н52 са му такива сегментите просто. Моя и с ревизирана глава с оригинални гарнитури и нов капак оригинален на клапаните, който при мен включва и сепаратор, пак си похарчва една идея по-малко, но пак си го има разхода на масло след 4000 км. Това разбира се при все, че си го карам на магистралата винаги над 3500 оборота на 6-та, там винаги е горял, градско не толкова. Но не пуши отзад и работи супер.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 614
Регистриран на: 3.12.2009
Местоположение: Тополовград
Пол: Мъж
Кара: e60 530d 04'/e60 530i 06'/e36 318i
Мечтае да кара: цял живот BMW
Детайли за колата: Е60 М57D30N
E60 N52B30
Е46 M43B19TU
E36 M43B18

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от Plamen_Shopov_BMW » 01 Мар 2018, 15:51

b00st написа:Гумичките не са толкова проблем при 6 цилиндровия, колкото масления сепаратор и сегментите. Те са при 4 цилиндровите основен проблем за харча на масло, при Н52 са му такива сегментите просто. Моя и с ревизирана глава с оригинални гарнитури и нов капак оригинален на клапаните, който при мен включва и сепаратор, пак си похарчва една идея по-малко, но пак си го има разхода на масло след 4000 км. Това разбира се при все, че си го карам на магистралата винаги над 3500 оборота на 6-та, там винаги е горял, градско не толкова. Но не пуши отзад и работи супер.

При B30 e малко по-различно със сегментите.
И аз карам колата предимно извънградско, по магиставала на 3000 оборота се вдижа с 150 км/ч, обикновено я карам така или с 160 км/ч.
Харча на масло изчезна напълно след смяната на гумичките.
Като кажа, че няма значение дали маслото е на 4000 км или 5000 км... просто не се налага да доливам масло.
Старото го хвърлих на 10 000 км... като след ревизията ми беше посредата и не долях, минах така 4000 км, без грам да дръпне масълце.
При B25 и с нови сегменти, пак пипа масло... може да не е много, но си пипа.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от павката » 07 Мар 2018, 19:31

м54 25ца-смяна на сегменти,лагери,гарнитури,клапани,водачи,свещи и т.н. дали излезе и 600лв всичко,агрегата беше на 525 000
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 22.04.2009
Местоположение: Варна
Кара: M57, N52, S65

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от tintirimintiri » 07 Мар 2018, 19:47

:lol: я кажи с какви части и какви отстъпки, че така си говорим и подвеждаме..

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от vld » 07 Мар 2018, 19:51

Павката е стар играч, ясно е че отстъпките са големи, въпроса е труд има ли в тая цена.
Скоро Пенчев беше пуснал една стара снимка на неговия м50 на 830 000км. без драскотина, та тия по новите са си кашкавалени в сравнение със старата школа :)

Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1870
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от vvasilev1 » 07 Мар 2018, 20:52

павката написа:м54 25ца-смяна на сегменти,лагери,гарнитури,клапани,водачи,свещи и т.н. дали излезе и 600лв всичко,агрегата беше на 525 000
Успешен ли беше ремонта? Спря ли да бута масло?

Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от павката » 08 Мар 2018, 15:07

40% и труда от мен,частите са си хубави(аутогранд),всичко свети (мито е по няколко пъти),няма разход на масло,кара се с 5-40.бутала,хонинг,лагери-всичко перфектно за тези километри(маслената като нова беше).за 4000лв купена, преливаща от екстри е добре тоалетката.
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от b00st » 08 Мар 2018, 19:59

Не знам за M54, но за 600 лв човек може само да се снима с отворен N52/N53. А отвори ли се един мотор с идеята да се ребилдва, за да се кара за напред, правилния избор на части е само един - оригинални!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1870
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?

Мнение от vvasilev1 » 08 Мар 2018, 20:28

b00st написа:Не знам за M54, но за 600 лв човек може само да се снима с отворен N52/N53. А отвори ли се един мотор с идеята да се ребилдва, за да се кара за напред, правилния избор на части е само един - оригинални!
Mahle също е добър вариант?

Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: jordan00

Последни теми
Facebook