M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
Ако два бона ти са много мисля, че няма смисъл да се занимаваш с шест цилиндрово бмв N52. Както искаш го разбирай.Denis1903 написа:Два бона не са малко пари все пак !vvasilev1 написа:Около два бона е ревизията, няма да се плашиш.
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
- Plamen_Shopov_BMW
- младши ентусиаст
- Мнения: 614
- Регистриран на: 3.12.2009
- Местоположение: Тополовград
- Пол: Мъж
- Кара: e60 530d 04'/e60 530i 06'/e36 318i
- Мечтае да кара: цял живот BMW
- Детайли за колата: Е60 М57D30N
E60 N52B30
Е46 M43B19TU
E36 M43B18
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
2000 лв ми се виждат съмнително малко за ревизия на М54.
Аз за ревизия на главата на N52B30 + нови свещи дадох малко над 2200 лв преди 3 месеца.
И не съм сменял водачи и клапани защото си бяха наред.
А да ревизираш целия мотор, цената ще е доста над 2000 лв.
Ако 2000 лв ти се струват доста пари, то е60 изобщо не е за теб.
Попаднах на много читав автомобил и въпреки това за обслужване и дребни ремонти съм дал близо 10К лв за 2 години.
Като никога не ми се е налага до сменям нещо защото се е повредило. Но пък зависи и къде и кой ти обслужва колата и най-вече дали ползваш оригинални части или алтернативни.
Аз за ревизия на главата на N52B30 + нови свещи дадох малко над 2200 лв преди 3 месеца.
И не съм сменял водачи и клапани защото си бяха наред.
А да ревизираш целия мотор, цената ще е доста над 2000 лв.
Ако 2000 лв ти се струват доста пари, то е60 изобщо не е за теб.
Попаднах на много читав автомобил и въпреки това за обслужване и дребни ремонти съм дал близо 10К лв за 2 години.
Като никога не ми се е налага до сменям нещо защото се е повредило. Но пък зависи и къде и кой ти обслужва колата и най-вече дали ползваш оригинални части или алтернативни.
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
Plamen_Shopov_BMW написа:2000 лв ми се виждат съмнително малко за ревизия на М54.
Аз за ревизия на главата на N52B30 + нови свещи дадох малко над 2200 лв преди 3 месеца.
И не съм сменял водачи и клапани защото си бяха наред.
А да ревизираш целия мотор, цената ще е доста над 2000 лв.
Ако 2000 лв ти се струват доста пари, то е60 изобщо не е за теб.
Попаднах на много читав автомобил и въпреки това за обслужване и дребни ремонти съм дал близо 10К лв за 2 години.
Като никога не ми се е налага до сменям нещо защото се е повредило. Но пък зависи и къде и кой ти обслужва колата и най-вече дали ползваш оригинални части или алтернативни.
Ревизията на главата помага доколкото при нея могат да се сменят гумичките на клапаните. 2000лв е много за подобна операция, за труд при нея обикновено искат 850лв, частите да са още 400-500лв да речем. Има майстори които го правят и без да махат главата и за по-малка сума, но трудно се намират. От ревизия има полза, ако двигателя е на повече километри да речем от 250к нагоре, но при това задължително трябва да се сменят и сегментите, защото както разбирам поне в 50% от случаите те са виновни за големия разход. А смяната на сегменти е още по-скъпа - като труд, после самите сегменти, и накрая другите части за двигателя - болтове и уплътнения, освен това казват е добре при това да се сменят и обтегачи на веригата, вероятно и други неща. Т.е. тук нещата отиват към капитален ремонт. Кой си купува кола с мисълта, че веднага след това трябва да прави подобен ремонт на двигателя? Аз например, ако предварително се бях информирал, никога нямаше да купя такъв мотор. И друго. С горенето на маслото проблеми имат основно N52B25, които са първоначално с калпави сегменти, предполагам също и гумичките на N52B30 са по-качествени от техните, така, че там по-рядко теоретически трябва да има някакви проблеми с разхода на маслото и да се налагат ремонти във връзка с това.
- Plamen_Shopov_BMW
- младши ентусиаст
- Мнения: 614
- Регистриран на: 3.12.2009
- Местоположение: Тополовград
- Пол: Мъж
- Кара: e60 530d 04'/e60 530i 06'/e36 318i
- Мечтае да кара: цял живот BMW
- Детайли за колата: Е60 М57D30N
E60 N52B30
Е46 M43B19TU
E36 M43B18
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
Всички мотори от N серията са със заложен рекурс на гумичките от 100 до 150К км ! Мотора работи на много високи градуси и гумичките се изпичат бързо. B25 от завода илиза с големи хлабини и по-кофти сегменти, да. От там и висок разход на масло. При B30, това не е така, но разход на масло често присъства при коли с пробег над 100 000 км.
Имал съм възможноста да карам N52B30 на реални 130К км. Пак си вземаше от 1.5 до 2 л на 10К км.
След ревизия на главата спря да пипа масло.
При мен пробега е над 200 000 км, и карантията в мотора е перфектна, но гумичките бяха за смяна.
Покрай ревизията на главата се сменят и доста други неща и ако ползваш само оригинални части, цената с труда излиза около 2000 лв. Никой няма да се навие да пипне N52 за по-малко от 800-1000 лв за труд само за смяна на гумички, без демонтаж на главата. А ако се сваря там се оскъпява всичко.
Аз например от 2 л на 10К км разход на масло, след като ревизирах главата, забравих какво е това да проверявам нивото на маслото. Но това при положение, че всичко останало беше наред.
Имал съм възможноста да карам N52B30 на реални 130К км. Пак си вземаше от 1.5 до 2 л на 10К км.
След ревизия на главата спря да пипа масло.
При мен пробега е над 200 000 км, и карантията в мотора е перфектна, но гумичките бяха за смяна.
Покрай ревизията на главата се сменят и доста други неща и ако ползваш само оригинални части, цената с труда излиза около 2000 лв. Никой няма да се навие да пипне N52 за по-малко от 800-1000 лв за труд само за смяна на гумички, без демонтаж на главата. А ако се сваря там се оскъпява всичко.
Аз например от 2 л на 10К км разход на масло, след като ревизирах главата, забравих какво е това да проверявам нивото на маслото. Но това при положение, че всичко останало беше наред.
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
Колега карам М54б30 на е46 цената и която е грубо 10к . Кажи ми сега струва ли си да инвестирам два бона на +15 годишен автомобил ? Ако ще я карам още 3,4 години може и дасе замисля тогава . А не че ми се струват много . Щом не съм я газифицирал значи неми се струват много ами просто неми се дават . Жив и здрав !Plamen_Shopov_BMW написа:2000 лв ми се виждат съмнително малко за ревизия на М54.
Аз за ревизия на главата на N52B30 + нови свещи дадох малко над 2200 лв преди 3 месеца.
И не съм сменял водачи и клапани защото си бяха наред.
А да ревизираш целия мотор, цената ще е доста над 2000 лв.
Ако 2000 лв ти се струват доста пари, то е60 изобщо не е за теб.
Попаднах на много читав автомобил и въпреки това за обслужване и дребни ремонти съм дал близо 10К лв за 2 години.
Като никога не ми се е налага до сменям нещо защото се е повредило. Но пък зависи и къде и кой ти обслужва колата и най-вече дали ползваш оригинални части или алтернативни.
Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk
- A9A
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 216
- Регистриран на: 6.03.2009
- Местоположение: София
- Кара: G20
- Мечтае да кара: V12
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
N53
Тези твърдения, че едно време правиха супер двигатели и автомобили, а сега вече НЕ, са меко казани смешни...
Ако въпроса беше M50, M52 или M54, кой ли щеше да спечели...
Мотор на много километри бил този над 250000км. Защо? Доказателства?
След 100000км. започвал харчът на масло. Защо? Доказателства?
2000 лева били малко за ревизия. Еми дайте им 5000 лева и после се чудете защо сменяте части на поразия и колите пак не са наред...
10000 лева за 2 години били нормални разходи за поддръжка. Да така е ако в тази сума са включени застраховки, масла, данъци и гориво...
Тези твърдения, че едно време правиха супер двигатели и автомобили, а сега вече НЕ, са меко казани смешни...
Ако въпроса беше M50, M52 или M54, кой ли щеше да спечели...
Мотор на много километри бил този над 250000км. Защо? Доказателства?
След 100000км. започвал харчът на масло. Защо? Доказателства?
2000 лева били малко за ревизия. Еми дайте им 5000 лева и после се чудете защо сменяте части на поразия и колите пак не са наред...
10000 лева за 2 години били нормални разходи за поддръжка. Да така е ако в тази сума са включени застраховки, масла, данъци и гориво...
Немски форум: питаш нещо и ти отговарят.
Сръбски форум: питаш нещо и теб те питат.
Български форум: питаш нещо и всички ти обясняват колко си тъп.
Сръбски форум: питаш нещо и теб те питат.
Български форум: питаш нещо и всички ти обясняват колко си тъп.
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
Гумичките не са толкова проблем при 6 цилиндровия, колкото масления сепаратор и сегментите. Те са при 4 цилиндровите основен проблем за харча на масло, при Н52 са му такива сегментите просто. Моя и с ревизирана глава с оригинални гарнитури и нов капак оригинален на клапаните, който при мен включва и сепаратор, пак си похарчва една идея по-малко, но пак си го има разхода на масло след 4000 км. Това разбира се при все, че си го карам на магистралата винаги над 3500 оборота на 6-та, там винаги е горял, градско не толкова. Но не пуши отзад и работи супер.
- Plamen_Shopov_BMW
- младши ентусиаст
- Мнения: 614
- Регистриран на: 3.12.2009
- Местоположение: Тополовград
- Пол: Мъж
- Кара: e60 530d 04'/e60 530i 06'/e36 318i
- Мечтае да кара: цял живот BMW
- Детайли за колата: Е60 М57D30N
E60 N52B30
Е46 M43B19TU
E36 M43B18
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
b00st написа:Гумичките не са толкова проблем при 6 цилиндровия, колкото масления сепаратор и сегментите. Те са при 4 цилиндровите основен проблем за харча на масло, при Н52 са му такива сегментите просто. Моя и с ревизирана глава с оригинални гарнитури и нов капак оригинален на клапаните, който при мен включва и сепаратор, пак си похарчва една идея по-малко, но пак си го има разхода на масло след 4000 км. Това разбира се при все, че си го карам на магистралата винаги над 3500 оборота на 6-та, там винаги е горял, градско не толкова. Но не пуши отзад и работи супер.
При B30 e малко по-различно със сегментите.
И аз карам колата предимно извънградско, по магиставала на 3000 оборота се вдижа с 150 км/ч, обикновено я карам така или с 160 км/ч.
Харча на масло изчезна напълно след смяната на гумичките.
Като кажа, че няма значение дали маслото е на 4000 км или 5000 км... просто не се налага да доливам масло.
Старото го хвърлих на 10 000 км... като след ревизията ми беше посредата и не долях, минах така 4000 км, без грам да дръпне масълце.
При B25 и с нови сегменти, пак пипа масло... може да не е много, но си пипа.
- павката
- старши ентусиаст
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
м54 25ца-смяна на сегменти,лагери,гарнитури,клапани,водачи,свещи и т.н. дали излезе и 600лв всичко,агрегата беше на 525 000
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
- tintirimintiri
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 159
- Регистриран на: 22.04.2009
- Местоположение: Варна
- Кара: M57, N52, S65
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
я кажи с какви части и какви отстъпки, че така си говорим и подвеждаме..
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12757
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
Павката е стар играч, ясно е че отстъпките са големи, въпроса е труд има ли в тая цена.
Скоро Пенчев беше пуснал една стара снимка на неговия м50 на 830 000км. без драскотина, та тия по новите са си кашкавалени в сравнение със старата школа
Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk
Скоро Пенчев беше пуснал една стара снимка на неговия м50 на 830 000км. без драскотина, та тия по новите са си кашкавалени в сравнение със старата школа
Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
Успешен ли беше ремонта? Спря ли да бута масло?павката написа:м54 25ца-смяна на сегменти,лагери,гарнитури,клапани,водачи,свещи и т.н. дали излезе и 600лв всичко,агрегата беше на 525 000
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
- павката
- старши ентусиаст
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
40% и труда от мен,частите са си хубави(аутогранд),всичко свети (мито е по няколко пъти),няма разход на масло,кара се с 5-40.бутала,хонинг,лагери-всичко перфектно за тези километри(маслената като нова беше).за 4000лв купена, преливаща от екстри е добре тоалетката.
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
Не знам за M54, но за 600 лв човек може само да се снима с отворен N52/N53. А отвори ли се един мотор с идеята да се ребилдва, за да се кара за напред, правилния избор на части е само един - оригинални!
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
Mahle също е добър вариант?b00st написа:Не знам за M54, но за 600 лв човек може само да се снима с отворен N52/N53. А отвори ли се един мотор с идеята да се ребилдва, за да се кара за напред, правилния избор на части е само един - оригинални!
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: jordan00