N52B30 530xi проблем.
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
37 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: N52B30 530xi проблем.
Едва ли е от маслото. По скоро гумички, сегменти, ревизия на мотора ама не е евтино. Все пак ако колата ти е добра и ти харесва, мисля че си заслужава.AmW написа:Същата работа е и при мен... Мисля, да поръчам кастрол от Англия, тук се съмнявам много в това какво купувам.
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
- AmW
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 185
- Регистриран на: 14.02.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N52B25
Re: N52B30 530xi проблем.
Да, да... знам как се оправя но ми е интересно дали ще намеря разлика в маслото купено от тук и това от Англия
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: N52B30 530xi проблем.
Едва ли. Може да има разлика в разхода, но той се влияе от студентите стартове, сезона, начин на шофиране, гориво.AmW написа:Да, да... знам как се оправя но ми е интересно дали ще намеря разлика в маслото купено от тук и това от Англия
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
Re: N52B30 530xi проблем.
Колеги, и аз страдам от подобен проблем, и от прочетенето напоследък ми се струва, че той може да се решава и с разкоксуването на нагара по сегментите или с промивки преди смяната на маслото или директно с вкарване на подходящ препарат в цилиндрите през отворите в който стоят свещите, това без да се налага отваряне и чистене на двигателя и смяната на самите сегменти. В Русия хората масово го практикуват, тук във форума няма почти нищо посано по темата. От лошо проектирани сегменти и или бутала страдат не само БМВ, но и Ауди и ФВ.
Re: N52B30 530xi проблем.
vvasilev1 написа:Едва ли. Може да има разлика в разхода, но той се влияе от студентите стартове, сезона, начин на шофиране, гориво.AmW написа:Да, да... знам как се оправя но ми е интересно дали ще намеря разлика в маслото купено от тук и това от Англия
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
Разлика между масла купени от чубина и тези в България не трябва да има, ако се вземат от повечето магазини които продават в нета. При мен като сложих пълно синтетично масло, се оказа, че го гори равномерно, без значение как карам колата. Предишните масла горяха доста повече, особено като стане маслото на 6-7 хил км. При пълната синтетика не е така.
- lyu_records
- младши ентусиаст
- Мнения: 461
- Регистриран на: 5.07.2010
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото си иска
- Детайли за колата: Обикновенно много бърза
Re: N52B30 530xi проблем.
Проблема е от хубавия мотор, като подмените, като мен почти всичко вътре ще гори 1л. около 8 000 км при това първите няколко години и после става страшно.
Зависи и как се кара колата аз съм на жега постоянно!
Този мотор се кара с 5W40 се тая от къде е закупен, горенето на масло не е обвързано с това от къде е закупемо, а в товеа, че маслото отива там където не би трябвало да отива!
1/2 литра на 15 000 км е в рамките на допустимото но ако на 1000/2000 км гори по 1л никак не е нормално това не е двутактов двигател
Зависи и как се кара колата аз съм на жега постоянно!
Този мотор се кара с 5W40 се тая от къде е закупен, горенето на масло не е обвързано с това от къде е закупемо, а в товеа, че маслото отива там където не би трябвало да отива!
1/2 литра на 15 000 км е в рамките на допустимото но ако на 1000/2000 км гори по 1л никак не е нормално това не е двутактов двигател
- AmW
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 185
- Регистриран на: 14.02.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N52B25
Re: N52B30 530xi проблем.
zaharia написа:vvasilev1 написа:Едва ли. Може да има разлика в разхода, но той се влияе от студентите стартове, сезона, начин на шофиране, гориво.AmW написа:Да, да... знам как се оправя но ми е интересно дали ще намеря разлика в маслото купено от тук и това от Англия
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
Разлика между масла купени от чубина и тези в България не трябва да има, ако се вземат от повечето магазини които продават в нета. При мен като сложих пълно синтетично масло, се оказа, че го гори равномерно, без значение как карам колата. Предишните масла горяха доста повече, особено като стане маслото на 6-7 хил км. При пълната синтетика не е така.
В качеството на много неща не трябва да има разлика... но има! Даже и кока-колата е по различна на вкус в чужбина
Аз ще сменям верига скоро, та ще ги съчетая нещата. Ще видя колко ще изкара преди да се увеличи харча отново.
- Драгослав
- младши ентусиаст
- Мнения: 629
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46XI
Re: N52B30 530xi проблем.
Колега според мен няма да има разлика в масло купувано от англия. В тази тема на страница 103 колега обяснява от къде маслото гарантирано е истинско. Преди време бях писал мейл на castrol.com и хората ми отговориха кои са им официални представители в България и гарантират за тях. Същите които са описани в темата.
http://www1.bmwpower-bg.net/forums/view ... 6#p4358026
http://www1.bmwpower-bg.net/forums/view ... 6#p4358026
Re: N52B30 530xi проблем.
AmW написа:zaharia написа:vvasilev1 написа:Едва ли. Може да има разлика в разхода, но той се влияе от студентите стартове, сезона, начин на шофиране, гориво.AmW написа:Да, да... знам как се оправя но ми е интересно дали ще намеря разлика в маслото купено от тук и това от Англия
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
Разлика между масла купени от чубина и тези в България не трябва да има, ако се вземат от повечето магазини които продават в нета. При мен като сложих пълно синтетично масло, се оказа, че го гори равномерно, без значение как карам колата. Предишните масла горяха доста повече, особено като стане маслото на 6-7 хил км. При пълната синтетика не е така.
В качеството на много неща не трябва да има разлика... но има! Даже и кока-колата е по различна на вкус в чужбина
Аз ще сменям верига скоро, та ще ги съчетая нещата. Ще видя колко ще изкара преди да се увеличи харча отново.
Маслото изгаря в нашите двигатели най-вече по три причини.
1. Повреден филър на картерните газове - това се среща по-рядко. Моя го смених лятото - нищо му нямаше, беше като нов. Така, че преди да сменяте проверявайте дали има нужда - филтъра и тръбите към него да са в добро състояние. При мен на 148к км бяха.
2. Втвърдени гумички на клапаните - това обиковено настъпва след 80-100к пробег. Не знам дали новите гумички са по издържливи от първоначало вложените, колегите да кажат. Гледам на пазара се предлагат разни добавки които възстановяват еластичността на гумите и другите уплътнения. Вчера си поръчах такива, да видим дали ще има полза.
3. Запичане на сегментите - ако маслото не се сменя на време, по маслоуловителните сегменти се натрупва нагар и те започват да не си вършат работата както трябва. Причините за това доколкото съм чел и разбрал са неподходящ материал и/или неподходящ дизайн. Уж с по-новите версии на сегментите проблемът се решава. Смяната им обаче излиза над 2хил лв, та затова в последно време си мисля, че проблемът може да се реши с разкоксоването им(това се практикува в Русия и Германия, у нас много рядко) и редовни провмивки с подходящите препарати - тези може да се правят и профилактично, преди всяка смяна на маслото. Тук успех може да има, ако процесът не е прекалено напреднал и не се е стигнало до износване на сегмените или цилиндрите, което обикновено идва с времето и нарастване на пробега. В такъв случай има опасност след разкоксоването разходът на масло да стане още по-голям отколкото е бил, и да се наложи да се прави капитален ремонт.
Ако не искаш да ти се увеличи харча след ремонта, ползвай качествено масло и го сменяй навреме!
Последна промяна zaharia на 29 Яну 2018, 20:10, променена общо 2 пъти
- lyu_records
- младши ентусиаст
- Мнения: 461
- Регистриран на: 5.07.2010
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото си иска
- Детайли за колата: Обикновенно много бърза
Re: N52B30 530xi проблем.
Сегментите в Дарукар бяха по 190лв на бутало, оказва се че mahle са ги правили за този мотор, аз си намерих портогалски сегменти mahle за 6-те бутала излезе около 300лв. Само дето сегментите играят голяма роля до 2-рата смяна на масло ако цилиндрите и буталата не са в цветущо състояние.
Re: N52B30 530xi проблем.
lyu_records написа:Сегментите в Дарукар бяха по 190лв на бутало, оказва се че mahle са ги правили за този мотор, аз си намерих портогалски сегменти mahle за 6-те бутала излезе около 300лв. Само дето сегментите играят голяма роля до 2-рата смяна на масло ако цилиндрите и буталата не са в цветущо състояние.
Колега, има и ремонтни размери сегменти в случаите когато са износени и цилиндрите. Чел съм че на тия мотори трудно се износват.
- AmW
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 185
- Регистриран на: 14.02.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N52B25
Re: N52B30 530xi проблем.
zaharia написа:...
Да дадеш отзиви за тази добавка
Re: N52B30 530xi проблем.
AmW написа:zaharia написа:...
Да дадеш отзиви за тази добавка
Аз я ползвах тая добавка на bardahl maxi compression и няма разлика в харча на масло сега взех едно италиянско масло и е малко по-добре.
- lyu_records
- младши ентусиаст
- Мнения: 461
- Регистриран на: 5.07.2010
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото си иска
- Детайли за колата: Обикновенно много бърза
Re: N52B30 530xi проблем.
zaharia написа:lyu_records написа:Сегментите в Дарукар бяха по 190лв на бутало, оказва се че mahle са ги правили за този мотор, аз си намерих портогалски сегменти mahle за 6-те бутала излезе около 300лв. Само дето сегментите играят голяма роля до 2-рата смяна на масло ако цилиндрите и буталата не са в цветущо състояние.
Колега, има и ремонтни размери сегменти в случаите когато са износени и цилиндрите. Чел съм че на тия мотори трудно се износват.
Колега има ремонтен комплект, размери няма и никога не е имало специално за сегментите.
Re: N52B30 530xi проблем.
lyu_records написа:zaharia написа:lyu_records написа:Сегментите в Дарукар бяха по 190лв на бутало, оказва се че mahle са ги правили за този мотор, аз си намерих портогалски сегменти mahle за 6-те бутала излезе около 300лв. Само дето сегментите играят голяма роля до 2-рата смяна на масло ако цилиндрите и буталата не са в цветущо състояние.
Колега, има и ремонтни размери сегменти в случаите когато са износени и цилиндрите. Чел съм че на тия мотори трудно се износват.
Колега има ремонтен комплект, размери няма и никога не е имало специално за сегментите.
Тук например има ремонтен комплект от сегменти с размер +0,25:
#03 REPAIR KIT PISTON RINGS (+0,25) 6 11257561849
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3186
Предполагам за да се сложат такива, няма нужда да се взема и бутала по-голям размер.
37 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани