Поддръжка на 530д(218, 231) срещу 535д (272)?
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
33 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- guBaHeTo
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 62
- Регистриран на: 31.07.2006
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: колкото може
- Мечтае да кара: BMW M5 или M3
- Детайли за колата: 320d, 6 speed, 2003, 150 P.S.
525d LCI
Re: Поддръжка на 530д(218, 231) срещу 535д (272)?
shopa_bs написа:Имайки впредвид, че става дума за коли втора ръка (и то не на 20-30к километра) най-важното нещо е състоянието на автомобила. И най-безпроблемния модел/марка да си купиш, ако е бангия ще се плаче.
Това дори нямаше нужда да се споменава, пределно ми е ясно и от няколко дена обикаляме автокъщи, и като цяло е пълно с дараци. Тук-таме има някоя читава дето не тресе мотора и демпферната шайба не иска да се отскубне от болтовете, дори цената не може да бъде ориентир както има дараци за 11000, така има и за 15000....
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
- Мнения: 2887
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Поддръжка на 530д(218, 231) срещу 535д (272)?
Абсолютно! Редовно ми карат такива за мения и препоръки... Идея си нямате какви тоалетни са Е60-тата за по 10 ... че и за по 15 има такива... течат всички бързи връзки... масло има навсякъде, само не и в мотора... вътре - грес. Кара се с 10-40 за по 25лв тубата от 4 литра.. за турбина - забрави.. филтър картер- задръстен.. ако изобщо го има в мотора... дюзи едвам влизащи в корекции, камоли ако се проверят на стенд... торкове и демпферни шайби няма и да коментираме... а кутията - там "масло не се сменя, че после се чупят" ... просто - гледай! Ако трябва, води и колега за помощ.
успех.
успех.
- dir2cas
- младши ентусиаст
- Мнения: 427
- Регистриран на: 4.09.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е46 330d, E60 545i
Re: Поддръжка на 530д(218, 231) срещу 535д (272)?
guBaHeTo написа:Не, колега, за момента съм изцяло с двете ръце за дизела, бензина с тия дюзи с директно впръскване не ми допада, ако е бензин ще бъде М54 дали 2.5 дали 3.0 харченето на масло не ме притеснява толкова колкото новите технологии при двигателите на бензин с директно впръскване, тука после майсторите да ми се учат на колата не ми се ще
Разбира се, избора е твой. Модела има читави дизелови мотори, но там избора е по-голям и по-вероятно да попаднеш на кола на 500хил. км. +.
Само за протокола да отбележа, че N52, който споменах не е с директно впръскване (N53 e този с директно впръскване, който се слага във фейсовите и е 270к.с.).
- toncho83
- младши ентусиаст
- Мнения: 582
- Регистриран на: 25.11.2007
- Пол: Мъж
- Кара: и БМВ кара
- Мечтае да кара: по А-8
Re: Поддръжка на 530д(218, 231) срещу 535д (272)?
Комбина написа:Ние затова и двамата сме написали, че мерцедесите са бензинови, а не дизел.
Мен просто ми писна да трябва постоянно да трябва да и обръщам внимание за какво ли не! То не бяха напукани кабели в задния капак, то не беше IBS сензор, Вакууми, Соленоиди, Ваккум помпа, Дебитомер, МАФ Сензор, Колектори, Рейки постоянно се рециклираха, Дискове кривеше, подгревни свещи, релета, развали се машинката на ел волана, развали се моторчето на подбедрената опора на шоф. седалка. Ту тi забие Екрана, или спре да ти завива някой фар или ти писне, че имаш мека гума пък то няма, или каквото се сетиш. и Всякакви такива тъпотии и хиляди левове ми писнаха... Торка взе да се обажда също при мене и идваше и време евентуално за вериги...
Но кеф цена няма, липсва ми единствено бруталното ускорение и вървежа.
+1 за всичко изброено.Моята беше 2005 преди фейслифта.
Относно мерцедеса -бензин на газ.За 100 000 км само платка на 7 г троник смятам като "голям" ремонта.Купи го приятел, който също като нас имаше бмв и нужда от почивка.Направи му 50 000 км без грижи..-Единствената ми грижа за тази кола беше да и полирам борда на джантите
Малка турбина знам, че нова.Но това е стара информация.Мен все ме успокояваха, че просто като налея пари в нея и едни следващи 50-70 К км колата не правила драми и проблеми...Налях и продължи да реве
- Я.Велинов
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 201
- Регистриран на: 30.09.2006
- Местоположение: София
- Кара: E61 530d , E39 Touring
Re: Поддръжка на 530д(218, 231) срещу 535д (272)?
Абе момчета....в Мерцедес форума ли сме ? Айде стига с глупостите - това че сте попадали на курници, не означава че 3.0d и 3.5d не са едни от най-надеждните съвременни (от преди 10г. ) дизелови автомобили....моя варел е надут на макс и си карам безгрижно, мой приятел има 3.5-ца, 286 к.с. , с хибридни турбини - 400 и малко конИе на гумите, и той си раздава газ безгрижно.... Стига сте плашили хората - взимайки 3.0d или 3.5d си има определена сума, която налее ли се в колата си осигурявате безпроблемно и приятно возене за дълго време - смяна вериги, проверка и смяна на дюзи ако има проблемни, проверка и подмяна/рециклаж на турбината/турбините, и обслужване на автомата и това е....просто винаги си смятате към бюджета за закупуване на автомобила и тези няколко (от 2 до 5....ако сте краен карък - 6-7 ) хиляди и при нужда сменяте всичко и си карате....при мен всичко беше идеално и смених само веригите и то просто защото съм луд, макар че двигателя мъркаше. Дюзите си проверих, турбото, автомата....и съм си спокоен, карам с възможно най-агресивния софтуер за 3.0d M57N2 (231к.с.), грам не жаля колата и вече над година нямам никакви проблеми!
- toncho83
- младши ентусиаст
- Мнения: 582
- Регистриран на: 25.11.2007
- Пол: Мъж
- Кара: и БМВ кара
- Мечтае да кара: по А-8
Re: Поддръжка на 530д(218, 231) срещу 535д (272)?
Колега уточни колко км си я карал и на колко си я взел
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Поддръжка на 530д(218, 231) срещу 535д (272)?
Аз без да съм бил собственик на дизелови БМВта бих казал, че всичко е въпрос на моментното състояние на колата и как ще се поддържа оттук на сетне. Хора около мен дадоха луди пари за ремонти на абсолютно стандартни автомобили, просто защото всяко нещо си има ресурс, а колите са на мноооого километри вече. Плюс това компонентите не се износват винаги еднакво - при един дюзите може да изкарат 200к км, при друг да се предадат на 400к км и т.н. Реално като се замислиш за да караш кола под 150к км трябва да е някое Ф10 от последните. Относно 535д по-големите разходи са отдавна ясни - спирачки, +1 турбина и... май всичко свършва тук. Всичко друго го имат и по-слабите дизели. Аз лично бих сметнал приблизителна сума за ремонт на:
- дюзи;
- торк;
- турбини.
... и примерно 60-80% от тая сума да я имам заделена. Тогава не вярвам колата да ме изненада с някакъв непосилен ремонт.
- дюзи;
- торк;
- турбини.
... и примерно 60-80% от тая сума да я имам заделена. Тогава не вярвам колата да ме изненада с някакъв непосилен ремонт.
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
- Мнения: 2887
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Поддръжка на 530д(218, 231) срещу 535д (272)?
.. примерно още 4-5 хиляди за ремонт на кутията ли ?
- Я.Велинов
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 201
- Регистриран на: 30.09.2006
- Местоположение: София
- Кара: E61 530d , E39 Touring
Re: Поддръжка на 530д(218, 231) срещу 535д (272)?
Ненко Вранков написа:.. примерно още 4-5 хиляди за ремонт на кутията ли ?
За кутия на Макларън ли говорим
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
- Мнения: 2887
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Поддръжка на 530д(218, 231) срещу 535д (272)?
Попитай в МиД колко струва цялостно рециклиране на ZF6HP
- Я.Велинов
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 201
- Регистриран на: 30.09.2006
- Местоположение: София
- Кара: E61 530d , E39 Touring
Re: Поддръжка на 530д(218, 231) срещу 535д (272)?
Ненко Вранков написа:Попитай в МиД колко струва цялостно рециклиране на ZF6HP
Иронично го казах.....просто е тъпо ремонт на кутия да струва колкото половината кола (почти)....ясно ми е, че има 60-ки за над 20к. лева, но реалната средна стойност в българия си им е 12-13.....и, да, ясно ми е, че повечето за тея пари са кокошарници, но това е реалността - все пак модела си е вече на 15 години....спомням си как ми изглеждаше като космически кораб, когато видях първата Е60-ка в далеееечната 2003-та....
- hitar_potar
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 201
- Регистриран на: 11.06.2015
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330д
Re: Поддръжка на 530д(218, 231) срещу 535д (272)?
Тъпо, нетъпо - това е. Било е скъпа кола като нова, съответно и частите и ремонтите по нея са скъпи. Това, че й пада цената, щото одъртява, не значи, че частите и ремонта също поевтиняват - частите все така нови ги купуваш, механиците все така вкарват знанията си в работата. И се получава патовата ситуация, че караш кола за 15 бона, а 1 малко по-сериозен ремонт ти стъпва на 1/3 от цената й...
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Поддръжка на 530д(218, 231) срещу 535д (272)?
Добре де... Това е ясно с цените на колите, частите и ремонтите. Ама нека да кажат тези, дето са рециклирали кутия всички ли са дали по 5 бона? То и пълния рециклаж на дюза е към 300лв, но има колеги, които не са пипали дюзи през живота си. Мисълта ми е, че е абсурдно да имаш отделени 10 хилки при цена на колата 15, за да си на 100% сигурен в бъдещата поддръжка. Все пак покупката на автомобил се съобразява с месечния доход и едва ли много собственици на 535д изкарват 1000лв.
Re: Поддръжка на 530д(218, 231) срещу 535д (272)?
Оригиналните части на 530 и 535 са скъпи, но има много афтърмаркет части, които стават. Демфер+дискове е хубаво да са оригинални, да струват 900+1000лв но държат много. Аз като избирах Е60 не съм и мислел за друг мотор освен битурбо, разликата е огромна. За поддръжката като всеки дизел е почти сигурно че ще се сменят свещи+реле, демфер, филтри. Ако имате късмет и не сте си купили барака на много километри няма да правите дузи, турбо и скорости. Ако купите колата от някой мърляч(или автокъща), който е наливал кофти гориво, не е слагал никога добавка, кара с масло от кварталния гараж, не е чувал за профилактика и редовни проверки за грешки, кара с най-евтините гуми на +5 години е много вероятно да посещавате сервиза често.
Повечето Е60 имат проблеми с навигацията, пеперуди, реле на алтернатора, дросел, някои водни съединения, но за сметка на това е солиден автомобил който вози чудесно, материалите вътре са много високо качество, широко е и отзад за разлика от Ф10, при добра поддръжка може да изкара 500к+ км без никакви проблеми.
Повечето Е60 имат проблеми с навигацията, пеперуди, реле на алтернатора, дросел, някои водни съединения, но за сметка на това е солиден автомобил който вози чудесно, материалите вътре са много високо качество, широко е и отзад за разлика от Ф10, при добра поддръжка може да изкара 500к+ км без никакви проблеми.
Race Chip Ultimate + App control 3.0d 258ксhttps://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=133&t=438448&p=4501949#p4501949
- toncho83
- младши ентусиаст
- Мнения: 582
- Регистриран на: 25.11.2007
- Пол: Мъж
- Кара: и БМВ кара
- Мечтае да кара: по А-8
Re: Поддръжка на 530д(218, 231) срещу 535д (272)?
Едва ли има кола на под 300 000 км 535 д.Всички скъпи ремонти започват над 270-300 К както и да е подържал човек.Ако има и ремап, торка едвам 200К докарва (първи симптоми).Когато модела беше на 4-5 години едвам се намираха около 150 К км в Германия, което е нормално, защото силата му е по-магистралата и се кара доста.
33 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани