вентилация на картера

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: вентилация на картера

Мнение от @2bar » 05 Яну 2018, 23:43

Z3Ro* написа:Ще има картерно налягане, ако не се ползва вакуумът от колектора. Това прави този клапан - да държи вакуум малко по-лек от този на колектора, за да се отвеждат газовете към захранването с чист въздух. За стойността не съм убеден, а говоря по спомен...
Ето една примерна скица:
https://www.google.bg/search?client=ms- ... PFfbptntMM:
Като гледам сега схемите, клапанът работи на ниските обороти. Когато има налягане или надув в колектора при ускорение, работата на пружината е да затваря прохода, за да няма обратно налягане в картера.


все пак...в колектора според мен няма вакуум а надналягане, би следвало да може да се провери съвсем лесно с датчика за налягане, който се намира именно в смукателният колектор...

Пружината няма начин да затвори прохода с увеличаване на налягането, защото налягането действа от страната, където действа и пружината. С две думи действието им се сумира.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: вентилация на картера

Мнение от @2bar » 05 Яну 2018, 23:59

STEVAL написа:Всмукателния колектор/турбото създават вакуум/подналягане в масления сепаратор. Колегата Z3Ro много добре е обяснил процеса.

Ps 1: В случая е система с турбо, но и за система без турбо принципа е същия.
Ps 2: На бензиновите мотори вакуума за спирачките се взима от всмукателния колектор
Ps 3: На дизели без дросел клапа също им работи AGR-а. За твоя двигател Дроселовата клапа служи най-вече за регенерации на DPF-a


малко съм на друго мнение...

Всмукателния колектор/турбото създават вакуум/подналягане в масления сепаратор. - турбото създава надналягане. Какъв е този маслен сепаратор?

Ps 1: система без турбо няма много общо със система с турбо, защото при система без турбо налягането в смук. колектор може да стане най - много равно на атмосферното (на теория). При турбо моторите имаме надналягане.

Ps 2: ако при дизеловите двигатели имаше вакуум, нямаше да слагат допълнителна вакуум помпа, или?

Ps 3: може и да има дизели с AGR и без дросел клапа, ама сигурно е нещо архаично. Имаш ли линк? Дросел клапата при дизела служи именно за да се създаде вакуум след нея и улесни потока на AGR газовете. Иначе щяха да я сложат където им падне, ама са я сложили точно там, където идват газовете от AGR радиатора. Регенерацията по принцип няма нищо общо с дросел клапата. При регенерацията се впръсква доста по - късно, което води от една страна до влошаване на КПД и съответно вдигане на температурата на изг. газове от друга по - късно горене, което отново води до повишаване на темп. на изг. газове и самият филтър за твърди частици.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1637
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: вентилация на картера

Мнение от Z3Ro* » 06 Яну 2018, 0:10

На дизела с турбо затова маркучът на вентилацията е в компресора - компресираният въздух създава зона на ниско налягане в този маркуч, нещо като торнадо. На мотори без турбо този маркуч е вързан на колектора, доколкото помня. Сега клапанът не е пред мен, за да коментираме как е затворен проходът и как не е, но идеята е тази...

П.С.- моята печка вярно, че вече е архаична, но нямам дросел...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 26.04.2013
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж

Re: вентилация на картера

Мнение от STEVAL » 06 Яну 2018, 0:17

Думите "всмукателен колектор" да се разбират за системи без турбо.

Масления сепаратор е точно възела който коментираме, а в частност коментираме клапата, монтирана на капака му.

За автомобили с турбо, преди турбото - там където влизат картерните газове имаме вакуум/подналягане. В самия всмукателен колектор си е надналягане. Затова се монтира и вакуумна помпа.

За автомобили без турбо в смукателния колектор и в тръбопровода преди него имаме вакуум/подналягане

Понеже сме в подфорума за Е60 давам линк за "архаично" Е60 от 09.2005 без дроселова клапа

http://bmwfans.info/parts-catalog/E60/E ... _duct_agr/

http://bmwfans.info/parts-catalog/E60/E ... ontrolled/


Извинявам се, че с колегата Z3Ro явно пишем едновременно и се повтаряме в обясненията.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: вентилация на картера

Мнение от @2bar » 06 Яну 2018, 1:04

снимки бол...

ето една, къде точно има вакуум и къде точно има надналягане според вас?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1637
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: вентилация на картера

Мнение от Z3Ro* » 06 Яну 2018, 1:19

Тази пружина е изчислена - този клапан не работи на принципа On-Off. В смисъл в повечето време не е в едното от крайните си две положения. Но проходът е отворен или частично отворен, когато мембраната не е в крайно долно положение /към земята/, доколкото помня. То снимки бол, но трябва да се види клапанът отвътре, за да се каже кога кое има. Принципно може и без този клапан, съгласен съм. С две думи като я подпре налягането от картера /или дръпне вакуумът от турбото или колектора/, мембраната под въздействието на пружината отваря прохода към колектора. Като падне налягането в картера и се повиши това от турбото/колектора, мембраната притваря... но пак казвам - това не е на принципа On/Off, а е изчислено с дозиране на движението на пружината и мембраната в зависимост от наличния вакуум от турбо/колектор и налягане от картера...
Както се казва, когато имаш надув, отдясно на тая снимка имаш високо налягане и мембраната е натиснала пружината. Когато нямаш надув или чак такъв надув, пружината връща мембраната нагоре и отваря прохода - това става на ниски обороти и при движение с малка скорост. При движение с високи обороти тези газове са ненужни и дори вредни за изгарянето и затова този проход е затворен.

П.С. - това от снимката е клапан на дизел и аз говоря за действието на такъв. Възможно е действието на пружината при мотор без турбо да е различно/обратно, защото там налягането в колектор/турбо не е същото.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: вентилация на картера

Мнение от @2bar » 06 Яну 2018, 13:10

Както казах, снимки бол. Качвам още две. Аз през цялото време говоря за дизел и в частност за М57. Мисля, че съм го написал в началото, ако не, се извинявам. Сега погледнах – поне в заглавието на файлът, който съм качил в началото стои М57.

„….С две думи като я подпре налягането от картера /или дръпне вакуумът от турбото или колектора/, мембраната под въздействието на пружината отваря прохода към колектора. Като падне налягането в картера и се повиши това от турбото/колектора, мембраната притваря... но пак казвам - това не е на принципа On/Off, а е изчислено с дозиране на движението на пружината и мембраната в зависимост от наличния вакуум от турбо/колектор и налягане от картера...“

Лично за мен и двете налягания (налягането от картера и налягането в колектора) действат само от долната страна на мембраната. От горната страна на мембраната действа единствено атмосферното налягане. И според мен, тъй като налягането на Blow-By газове е по – високо от атмосферното мембраната (клапанът) е винаги отворен. Пружината е сложена за допълнителна сигурност за да е гарантирано, че клапанът е винаги отворен. В противен случай, ако клапанът по една или друга причина дефектира и остане затворен, налягането в картера ще се вдигне много и повечето пъти завършва с ново турбо.

„….Както се казва, когато имаш надув, отдясно на тая снимка имаш високо налягане и мембраната е натиснала пружината. Когато нямаш надув или чак такъв надув, пружината връща мембраната нагоре и отваря прохода - това става на ниски обороти и при движение с малка скорост. При движение с високи обороти тези газове са ненужни и дори вредни за изгарянето и затова този проход е затворен. ...“

Както и по - горе съм го написал, според мен, двете налягания (налягането от картера и налягането в колектора) действат от една и съща страна на мембраната. С две думи високото налягане, което идва отдясно на снимката единствено спомага за отварянето на клапана, който според мен си е така или иначе отворен.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: вентилация на картера

Мнение от Nickelback » 06 Яну 2018, 14:10

@2bar написа:Както и по - горе съм го написал, според мен, двете налягания (налягането от картера и налягането в колектора) действат от една и съща страна на мембраната. С две думи високото налягане, което идва отдясно на снимката единствено спомага за отварянето на клапана, който според мен си е така или иначе отворен.


Не знам как е при турбо кола, еле пък дизел, но имам преки наблюдения върху кола с компресор и там блоу-оф клапана не е On/Off, а изпуска линейно излишното надналягане като бива управляван от вакуума в смукателния тракт. Когато двигателя е на idle, създалия се вакуум в тракта (грубо казано -1 атмосфера (така го означват на някои манометри)) отваря блоуофа и цялото надналягане се изпуска в атмосферата. При "средна" газ ("полуотворен" дросел) се изпуска част от надналягането и като резулатат правим 1атмосфера налягане в горивните камери. Може съвсем ясно да се види на манометър, когато срелката показва "нула". Оттам нататък при пълна газ блоу-офа е затворен, при което цялото надналягане постъпва в горивната камера и докарваме например 1.8-2 атмосфери спрямо "абсолютен вакумм" или 0.8-1 спрямо атмосферното.
Та си мисля, че и клапана на картерните газове работи в подобен синхрон при турбо кола... Поправете ме, ако бъркам и това, което казвам не е релевантно за турбодизел :bchug:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: вентилация на картера

Мнение от memorex » 06 Яну 2018, 14:22

(1).jpeg[/attachment]
изтеглен файл (1).jpeg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1637
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: вентилация на картера

Мнение от Z3Ro* » 06 Яну 2018, 15:52

Да, атмосферното натиска мембраната, но не напълно - все пак изходът е затапен. Отделно под мембраната се събират още два прохода с налягане или вакуум в определени режими - от турбото/колектора и от картера. Нещата са така изчислени, че в картера да е лек вакуум, за да може газовете да се отвеждат. И нещата са точно както блоу-оф клапан - с дозиране на усилието върху изчислената пружина...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: вентилация на картера

Мнение от zvetiko » 10 Яну 2018, 12:44

@2bar написа:Както казах, снимки бол. Качвам още две. Аз през цялото време говоря за дизел и в частност за М57. Мисля, че съм го написал в началото, ако не, се извинявам. Сега погледнах – поне в заглавието на файлът, който съм качил в началото стои М57.

„….С две думи като я подпре налягането от картера /или дръпне вакуумът от турбото или колектора/, мембраната под въздействието на пружината отваря прохода към колектора. Като падне налягането в картера и се повиши това от турбото/колектора, мембраната притваря... но пак казвам - това не е на принципа On/Off, а е изчислено с дозиране на движението на пружината и мембраната в зависимост от наличния вакуум от турбо/колектор и налягане от картера...“

Лично за мен и двете налягания (налягането от картера и налягането в колектора) действат само от долната страна на мембраната. От горната страна на мембраната действа единствено атмосферното налягане. И според мен, тъй като налягането на Blow-By газове е по – високо от атмосферното мембраната (клапанът) е винаги отворен. Пружината е сложена за допълнителна сигурност за да е гарантирано, че клапанът е винаги отворен. В противен случай, ако клапанът по една или друга причина дефектира и остане затворен, налягането в картера ще се вдигне много и повечето пъти завършва с ново турбо.

„….Както се казва, когато имаш надув, отдясно на тая снимка имаш високо налягане и мембраната е натиснала пружината. Когато нямаш надув или чак такъв надув, пружината връща мембраната нагоре и отваря прохода - това става на ниски обороти и при движение с малка скорост. При движение с високи обороти тези газове са ненужни и дори вредни за изгарянето и затова този проход е затворен. ...“

Както и по - горе съм го написал, според мен, двете налягания (налягането от картера и налягането в колектора) действат от една и съща страна на мембраната. С две думи високото налягане, което идва отдясно на снимката единствено спомага за отварянето на клапана, който според мен си е така или иначе отворен.


Ето такава снимка няма- авторска е:

Там където си писал налягане всм. тракт е вентилацията на картера, другият край отива към входа на турбината, където е ясно, че няма налягане.

Изображение

При определени режими на работа на турбината, ще се създаде вакум, който ще преодолее усилието на пружината на клапана и ще го затвори. Отвора към атмосферата служи мембраната да може да се движи безпрепятствено- ако го нямаше когато отива надолу ще се създава вакум между нея и корпуса на клапана, когато отива нагоре- ще се компресира въздуха.

Потребител
Аватар
Мнения: 31
Регистриран на: 20.01.2010
Пол: Мъж

Re: вентилация на картера

Мнение от alex307 » 10 Яну 2018, 16:39

Колеги, можеби въпроса ми малко се отклонява от темата но да попитам: при нормално работеща вентилация трябва ли да излизат пари при отворена капачка за маслото, понеже не съм сменял филтърчето за картерните газове. Само при загрял двигател се наблюдава. Благодаря предварително :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: вентилация на картера

Мнение от @2bar » 11 Яну 2018, 0:40

zvetiko написа:
@2bar написа:Както казах, снимки бол. Качвам още две. Аз през цялото време говоря за дизел и в частност за М57. Мисля, че съм го написал в началото, ако не, се извинявам. Сега погледнах – поне в заглавието на файлът, който съм качил в началото стои М57.

„….С две думи като я подпре налягането от картера /или дръпне вакуумът от турбото или колектора/, мембраната под въздействието на пружината отваря прохода към колектора. Като падне налягането в картера и се повиши това от турбото/колектора, мембраната притваря... но пак казвам - това не е на принципа On/Off, а е изчислено с дозиране на движението на пружината и мембраната в зависимост от наличния вакуум от турбо/колектор и налягане от картера...“

Лично за мен и двете налягания (налягането от картера и налягането в колектора) действат само от долната страна на мембраната. От горната страна на мембраната действа единствено атмосферното налягане. И според мен, тъй като налягането на Blow-By газове е по – високо от атмосферното мембраната (клапанът) е винаги отворен. Пружината е сложена за допълнителна сигурност за да е гарантирано, че клапанът е винаги отворен. В противен случай, ако клапанът по една или друга причина дефектира и остане затворен, налягането в картера ще се вдигне много и повечето пъти завършва с ново турбо.

„….Както се казва, когато имаш надув, отдясно на тая снимка имаш високо налягане и мембраната е натиснала пружината. Когато нямаш надув или чак такъв надув, пружината връща мембраната нагоре и отваря прохода - това става на ниски обороти и при движение с малка скорост. При движение с високи обороти тези газове са ненужни и дори вредни за изгарянето и затова този проход е затворен. ...“

Както и по - горе съм го написал, според мен, двете налягания (налягането от картера и налягането в колектора) действат от една и съща страна на мембраната. С две думи високото налягане, което идва отдясно на снимката единствено спомага за отварянето на клапана, който според мен си е така или иначе отворен.


Ето такава снимка няма- авторска е:
ти защо си мислиш, че моите снимки ги е правил съседа?

Там където си писал налягане всм. тракт е вентилацията на картера, другият край отива към входа на турбината, където е ясно, че няма налягане.
С две думи, от къде идва на твоята снимка вентилацията на картера и къде отива в филтъра? ляво/дясно?

Изображение

При определени режими на работа на турбината, ще се създаде вакум, който ще преодолее усилието на пружината на клапана и ще го затвори. Отвора към атмосферата служи мембраната да може да се движи безпрепятствено- ако го нямаше когато отива надолу ще се създава вакум между нея и корпуса на клапана, когато отива нагоре- ще се компресира въздуха.


при определен режим на работа на турбината....нищо не ми говори. Ако правилно те разбирам и според теб вакуума идва от дясно на твоята снимка....клапана никога няма да затвори. За какъв режим говорим - празен ход, частични натоварвания, пълна мощност?

Отвора към атмосферата никой не го брои...той е ясен, не съм питал за него...

Предишна

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook