вентилация на картера
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
28 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Re: вентилация на картера
Z3Ro* написа:Ще има картерно налягане, ако не се ползва вакуумът от колектора. Това прави този клапан - да държи вакуум малко по-лек от този на колектора, за да се отвеждат газовете към захранването с чист въздух. За стойността не съм убеден, а говоря по спомен...
Ето една примерна скица:
https://www.google.bg/search?client=ms- ... PFfbptntMM:
Като гледам сега схемите, клапанът работи на ниските обороти. Когато има налягане или надув в колектора при ускорение, работата на пружината е да затваря прохода, за да няма обратно налягане в картера.
все пак...в колектора според мен няма вакуум а надналягане, би следвало да може да се провери съвсем лесно с датчика за налягане, който се намира именно в смукателният колектор...
Пружината няма начин да затвори прохода с увеличаване на налягането, защото налягането действа от страната, където действа и пружината. С две думи действието им се сумира.
Re: вентилация на картера
STEVAL написа:Всмукателния колектор/турбото създават вакуум/подналягане в масления сепаратор. Колегата Z3Ro много добре е обяснил процеса.
Ps 1: В случая е система с турбо, но и за система без турбо принципа е същия.
Ps 2: На бензиновите мотори вакуума за спирачките се взима от всмукателния колектор
Ps 3: На дизели без дросел клапа също им работи AGR-а. За твоя двигател Дроселовата клапа служи най-вече за регенерации на DPF-a
малко съм на друго мнение...
Всмукателния колектор/турбото създават вакуум/подналягане в масления сепаратор. - турбото създава надналягане. Какъв е този маслен сепаратор?
Ps 1: система без турбо няма много общо със система с турбо, защото при система без турбо налягането в смук. колектор може да стане най - много равно на атмосферното (на теория). При турбо моторите имаме надналягане.
Ps 2: ако при дизеловите двигатели имаше вакуум, нямаше да слагат допълнителна вакуум помпа, или?
Ps 3: може и да има дизели с AGR и без дросел клапа, ама сигурно е нещо архаично. Имаш ли линк? Дросел клапата при дизела служи именно за да се създаде вакуум след нея и улесни потока на AGR газовете. Иначе щяха да я сложат където им падне, ама са я сложили точно там, където идват газовете от AGR радиатора. Регенерацията по принцип няма нищо общо с дросел клапата. При регенерацията се впръсква доста по - късно, което води от една страна до влошаване на КПД и съответно вдигане на температурата на изг. газове от друга по - късно горене, което отново води до повишаване на темп. на изг. газове и самият филтър за твърди частици.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: вентилация на картера
На дизела с турбо затова маркучът на вентилацията е в компресора - компресираният въздух създава зона на ниско налягане в този маркуч, нещо като торнадо. На мотори без турбо този маркуч е вързан на колектора, доколкото помня. Сега клапанът не е пред мен, за да коментираме как е затворен проходът и как не е, но идеята е тази...
П.С.- моята печка вярно, че вече е архаична, но нямам дросел...
П.С.- моята печка вярно, че вече е архаична, но нямам дросел...
- STEVAL
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 190
- Регистриран на: 26.04.2013
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
Re: вентилация на картера
Думите "всмукателен колектор" да се разбират за системи без турбо.
Масления сепаратор е точно възела който коментираме, а в частност коментираме клапата, монтирана на капака му.
За автомобили с турбо, преди турбото - там където влизат картерните газове имаме вакуум/подналягане. В самия всмукателен колектор си е надналягане. Затова се монтира и вакуумна помпа.
За автомобили без турбо в смукателния колектор и в тръбопровода преди него имаме вакуум/подналягане
Понеже сме в подфорума за Е60 давам линк за "архаично" Е60 от 09.2005 без дроселова клапа
http://bmwfans.info/parts-catalog/E60/E ... _duct_agr/
http://bmwfans.info/parts-catalog/E60/E ... ontrolled/
Извинявам се, че с колегата Z3Ro явно пишем едновременно и се повтаряме в обясненията.
Масления сепаратор е точно възела който коментираме, а в частност коментираме клапата, монтирана на капака му.
За автомобили с турбо, преди турбото - там където влизат картерните газове имаме вакуум/подналягане. В самия всмукателен колектор си е надналягане. Затова се монтира и вакуумна помпа.
За автомобили без турбо в смукателния колектор и в тръбопровода преди него имаме вакуум/подналягане
Понеже сме в подфорума за Е60 давам линк за "архаично" Е60 от 09.2005 без дроселова клапа
http://bmwfans.info/parts-catalog/E60/E ... _duct_agr/
http://bmwfans.info/parts-catalog/E60/E ... ontrolled/
Извинявам се, че с колегата Z3Ro явно пишем едновременно и се повтаряме в обясненията.
Re: вентилация на картера
снимки бол...
ето една, къде точно има вакуум и къде точно има надналягане според вас?
ето една, къде точно има вакуум и къде точно има надналягане според вас?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: вентилация на картера
Тази пружина е изчислена - този клапан не работи на принципа On-Off. В смисъл в повечето време не е в едното от крайните си две положения. Но проходът е отворен или частично отворен, когато мембраната не е в крайно долно положение /към земята/, доколкото помня. То снимки бол, но трябва да се види клапанът отвътре, за да се каже кога кое има. Принципно може и без този клапан, съгласен съм. С две думи като я подпре налягането от картера /или дръпне вакуумът от турбото или колектора/, мембраната под въздействието на пружината отваря прохода към колектора. Като падне налягането в картера и се повиши това от турбото/колектора, мембраната притваря... но пак казвам - това не е на принципа On/Off, а е изчислено с дозиране на движението на пружината и мембраната в зависимост от наличния вакуум от турбо/колектор и налягане от картера...
Както се казва, когато имаш надув, отдясно на тая снимка имаш високо налягане и мембраната е натиснала пружината. Когато нямаш надув или чак такъв надув, пружината връща мембраната нагоре и отваря прохода - това става на ниски обороти и при движение с малка скорост. При движение с високи обороти тези газове са ненужни и дори вредни за изгарянето и затова този проход е затворен.
П.С. - това от снимката е клапан на дизел и аз говоря за действието на такъв. Възможно е действието на пружината при мотор без турбо да е различно/обратно, защото там налягането в колектор/турбо не е същото.
Както се казва, когато имаш надув, отдясно на тая снимка имаш високо налягане и мембраната е натиснала пружината. Когато нямаш надув или чак такъв надув, пружината връща мембраната нагоре и отваря прохода - това става на ниски обороти и при движение с малка скорост. При движение с високи обороти тези газове са ненужни и дори вредни за изгарянето и затова този проход е затворен.
П.С. - това от снимката е клапан на дизел и аз говоря за действието на такъв. Възможно е действието на пружината при мотор без турбо да е различно/обратно, защото там налягането в колектор/турбо не е същото.
Re: вентилация на картера
Както казах, снимки бол. Качвам още две. Аз през цялото време говоря за дизел и в частност за М57. Мисля, че съм го написал в началото, ако не, се извинявам. Сега погледнах – поне в заглавието на файлът, който съм качил в началото стои М57.
„….С две думи като я подпре налягането от картера /или дръпне вакуумът от турбото или колектора/, мембраната под въздействието на пружината отваря прохода към колектора. Като падне налягането в картера и се повиши това от турбото/колектора, мембраната притваря... но пак казвам - това не е на принципа On/Off, а е изчислено с дозиране на движението на пружината и мембраната в зависимост от наличния вакуум от турбо/колектор и налягане от картера...“
Лично за мен и двете налягания (налягането от картера и налягането в колектора) действат само от долната страна на мембраната. От горната страна на мембраната действа единствено атмосферното налягане. И според мен, тъй като налягането на Blow-By газове е по – високо от атмосферното мембраната (клапанът) е винаги отворен. Пружината е сложена за допълнителна сигурност за да е гарантирано, че клапанът е винаги отворен. В противен случай, ако клапанът по една или друга причина дефектира и остане затворен, налягането в картера ще се вдигне много и повечето пъти завършва с ново турбо.
„….Както се казва, когато имаш надув, отдясно на тая снимка имаш високо налягане и мембраната е натиснала пружината. Когато нямаш надув или чак такъв надув, пружината връща мембраната нагоре и отваря прохода - това става на ниски обороти и при движение с малка скорост. При движение с високи обороти тези газове са ненужни и дори вредни за изгарянето и затова този проход е затворен. ...“
Както и по - горе съм го написал, според мен, двете налягания (налягането от картера и налягането в колектора) действат от една и съща страна на мембраната. С две думи високото налягане, което идва отдясно на снимката единствено спомага за отварянето на клапана, който според мен си е така или иначе отворен.
„….С две думи като я подпре налягането от картера /или дръпне вакуумът от турбото или колектора/, мембраната под въздействието на пружината отваря прохода към колектора. Като падне налягането в картера и се повиши това от турбото/колектора, мембраната притваря... но пак казвам - това не е на принципа On/Off, а е изчислено с дозиране на движението на пружината и мембраната в зависимост от наличния вакуум от турбо/колектор и налягане от картера...“
Лично за мен и двете налягания (налягането от картера и налягането в колектора) действат само от долната страна на мембраната. От горната страна на мембраната действа единствено атмосферното налягане. И според мен, тъй като налягането на Blow-By газове е по – високо от атмосферното мембраната (клапанът) е винаги отворен. Пружината е сложена за допълнителна сигурност за да е гарантирано, че клапанът е винаги отворен. В противен случай, ако клапанът по една или друга причина дефектира и остане затворен, налягането в картера ще се вдигне много и повечето пъти завършва с ново турбо.
„….Както се казва, когато имаш надув, отдясно на тая снимка имаш високо налягане и мембраната е натиснала пружината. Когато нямаш надув или чак такъв надув, пружината връща мембраната нагоре и отваря прохода - това става на ниски обороти и при движение с малка скорост. При движение с високи обороти тези газове са ненужни и дори вредни за изгарянето и затова този проход е затворен. ...“
Както и по - горе съм го написал, според мен, двете налягания (налягането от картера и налягането в колектора) действат от една и съща страна на мембраната. С две думи високото налягане, което идва отдясно на снимката единствено спомага за отварянето на клапана, който според мен си е така или иначе отворен.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: вентилация на картера
@2bar написа:Както и по - горе съм го написал, според мен, двете налягания (налягането от картера и налягането в колектора) действат от една и съща страна на мембраната. С две думи високото налягане, което идва отдясно на снимката единствено спомага за отварянето на клапана, който според мен си е така или иначе отворен.
Не знам как е при турбо кола, еле пък дизел, но имам преки наблюдения върху кола с компресор и там блоу-оф клапана не е On/Off, а изпуска линейно излишното надналягане като бива управляван от вакуума в смукателния тракт. Когато двигателя е на idle, създалия се вакуум в тракта (грубо казано -1 атмосфера (така го означват на някои манометри)) отваря блоуофа и цялото надналягане се изпуска в атмосферата. При "средна" газ ("полуотворен" дросел) се изпуска част от надналягането и като резулатат правим 1атмосфера налягане в горивните камери. Може съвсем ясно да се види на манометър, когато срелката показва "нула". Оттам нататък при пълна газ блоу-офа е затворен, при което цялото надналягане постъпва в горивната камера и докарваме например 1.8-2 атмосфери спрямо "абсолютен вакумм" или 0.8-1 спрямо атмосферното.
Та си мисля, че и клапана на картерните газове работи в подобен синхрон при турбо кола... Поправете ме, ако бъркам и това, което казвам не е релевантно за турбодизел
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: вентилация на картера
(1).jpeg[/attachment]
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: вентилация на картера
Да, атмосферното натиска мембраната, но не напълно - все пак изходът е затапен. Отделно под мембраната се събират още два прохода с налягане или вакуум в определени режими - от турбото/колектора и от картера. Нещата са така изчислени, че в картера да е лек вакуум, за да може газовете да се отвеждат. И нещата са точно както блоу-оф клапан - с дозиране на усилието върху изчислената пружина...
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: вентилация на картера
@2bar написа:Както казах, снимки бол. Качвам още две. Аз през цялото време говоря за дизел и в частност за М57. Мисля, че съм го написал в началото, ако не, се извинявам. Сега погледнах – поне в заглавието на файлът, който съм качил в началото стои М57.
„….С две думи като я подпре налягането от картера /или дръпне вакуумът от турбото или колектора/, мембраната под въздействието на пружината отваря прохода към колектора. Като падне налягането в картера и се повиши това от турбото/колектора, мембраната притваря... но пак казвам - това не е на принципа On/Off, а е изчислено с дозиране на движението на пружината и мембраната в зависимост от наличния вакуум от турбо/колектор и налягане от картера...“
Лично за мен и двете налягания (налягането от картера и налягането в колектора) действат само от долната страна на мембраната. От горната страна на мембраната действа единствено атмосферното налягане. И според мен, тъй като налягането на Blow-By газове е по – високо от атмосферното мембраната (клапанът) е винаги отворен. Пружината е сложена за допълнителна сигурност за да е гарантирано, че клапанът е винаги отворен. В противен случай, ако клапанът по една или друга причина дефектира и остане затворен, налягането в картера ще се вдигне много и повечето пъти завършва с ново турбо.
„….Както се казва, когато имаш надув, отдясно на тая снимка имаш високо налягане и мембраната е натиснала пружината. Когато нямаш надув или чак такъв надув, пружината връща мембраната нагоре и отваря прохода - това става на ниски обороти и при движение с малка скорост. При движение с високи обороти тези газове са ненужни и дори вредни за изгарянето и затова този проход е затворен. ...“
Както и по - горе съм го написал, според мен, двете налягания (налягането от картера и налягането в колектора) действат от една и съща страна на мембраната. С две думи високото налягане, което идва отдясно на снимката единствено спомага за отварянето на клапана, който според мен си е така или иначе отворен.
Ето такава снимка няма- авторска е:
Там където си писал налягане всм. тракт е вентилацията на картера, другият край отива към входа на турбината, където е ясно, че няма налягане.
При определени режими на работа на турбината, ще се създаде вакум, който ще преодолее усилието на пружината на клапана и ще го затвори. Отвора към атмосферата служи мембраната да може да се движи безпрепятствено- ако го нямаше когато отива надолу ще се създава вакум между нея и корпуса на клапана, когато отива нагоре- ще се компресира въздуха.
Re: вентилация на картера
Колеги, можеби въпроса ми малко се отклонява от темата но да попитам: при нормално работеща вентилация трябва ли да излизат пари при отворена капачка за маслото, понеже не съм сменял филтърчето за картерните газове. Само при загрял двигател се наблюдава. Благодаря предварително
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: вентилация на картера
zvetiko написа:@2bar написа:Както казах, снимки бол. Качвам още две. Аз през цялото време говоря за дизел и в частност за М57. Мисля, че съм го написал в началото, ако не, се извинявам. Сега погледнах – поне в заглавието на файлът, който съм качил в началото стои М57.
„….С две думи като я подпре налягането от картера /или дръпне вакуумът от турбото или колектора/, мембраната под въздействието на пружината отваря прохода към колектора. Като падне налягането в картера и се повиши това от турбото/колектора, мембраната притваря... но пак казвам - това не е на принципа On/Off, а е изчислено с дозиране на движението на пружината и мембраната в зависимост от наличния вакуум от турбо/колектор и налягане от картера...“
Лично за мен и двете налягания (налягането от картера и налягането в колектора) действат само от долната страна на мембраната. От горната страна на мембраната действа единствено атмосферното налягане. И според мен, тъй като налягането на Blow-By газове е по – високо от атмосферното мембраната (клапанът) е винаги отворен. Пружината е сложена за допълнителна сигурност за да е гарантирано, че клапанът е винаги отворен. В противен случай, ако клапанът по една или друга причина дефектира и остане затворен, налягането в картера ще се вдигне много и повечето пъти завършва с ново турбо.
„….Както се казва, когато имаш надув, отдясно на тая снимка имаш високо налягане и мембраната е натиснала пружината. Когато нямаш надув или чак такъв надув, пружината връща мембраната нагоре и отваря прохода - това става на ниски обороти и при движение с малка скорост. При движение с високи обороти тези газове са ненужни и дори вредни за изгарянето и затова този проход е затворен. ...“
Както и по - горе съм го написал, според мен, двете налягания (налягането от картера и налягането в колектора) действат от една и съща страна на мембраната. С две думи високото налягане, което идва отдясно на снимката единствено спомага за отварянето на клапана, който според мен си е така или иначе отворен.
Ето такава снимка няма- авторска е:
ти защо си мислиш, че моите снимки ги е правил съседа?
Там където си писал налягане всм. тракт е вентилацията на картера, другият край отива към входа на турбината, където е ясно, че няма налягане.
С две думи, от къде идва на твоята снимка вентилацията на картера и къде отива в филтъра? ляво/дясно?
При определени режими на работа на турбината, ще се създаде вакум, който ще преодолее усилието на пружината на клапана и ще го затвори. Отвора към атмосферата служи мембраната да може да се движи безпрепятствено- ако го нямаше когато отива надолу ще се създава вакум между нея и корпуса на клапана, когато отива нагоре- ще се компресира въздуха.
при определен режим на работа на турбината....нищо не ми говори. Ако правилно те разбирам и според теб вакуума идва от дясно на твоята снимка....клапана никога няма да затвори. За какъв режим говорим - празен ход, частични натоварвания, пълна мощност?
Отвора към атмосферата никой не го брои...той е ясен, не съм питал за него...
28 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани