вентилация на картера
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
вентилация на картера
или въпросът ми по - скоро е, как работи и за какво е пружината и оранжевата мембрана, след като този клапан винаги е отворен?
Според мен вентилацията е постоянна и този клапан никога не работи, защото просто е грешно изчислен.
От една страна, за мен тези две части са повече от излишни, от друга страна не мога да си представя, че от БМВ не са наясно, че тези две части са излишни и въпреки това са ги сложили в толкова много модели
На снимките е старата ми вентилация (около 215к км) без да съм я чистил. Новата изглежда по съвсем същият начин и клапанът не затваря по точно същият начин...
Частите са оригинални, купени от офиц. представителство на БМВ.
Някой има ли становище по въпросът?
Според мен вентилацията е постоянна и този клапан никога не работи, защото просто е грешно изчислен.
От една страна, за мен тези две части са повече от излишни, от друга страна не мога да си представя, че от БМВ не са наясно, че тези две части са излишни и въпреки това са ги сложили в толкова много модели
На снимките е старата ми вентилация (около 215к км) без да съм я чистил. Новата изглежда по съвсем същият начин и клапанът не затваря по точно същият начин...
Частите са оригинални, купени от офиц. представителство на БМВ.
Някой има ли становище по въпросът?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3724
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: вентилация на картера
Ще следя с интерес. И на мен ми е било чудно кога се затваря този клапан и как?
Re: вентилация на картера
adovet написа:Ще следя с интерес. И на мен ми е било чудно кога се затваря този клапан и как?
никога....
Затваря се ако от другата страна на мембраната налягането е по - високо от атмосферното.
Единствено се чудя, коя точно умна глава е взела решението да се монтират части, които нямат никаква функция....
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6206
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: вентилация на картера
@2bar написа:adovet написа:Ще следя с интерес. И на мен ми е било чудно кога се затваря този клапан и как?
никога....
Затваря се ако от другата страна на мембраната налягането е по - високо от атмосферното.
Единствено се чудя, коя точно умна глава е взела решението да се монтират части, които нямат никаква функция....
Или, ако пък някак си се създаде вакум, който да преодолее усилието на пружината и затвори клапана.
- julyan10
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 149
- Регистриран на: 27.12.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E61 535 D 272 hp 2005 г.
- Мечтае да кара: X5M5 5.0D
Re: вентилация на картера
@2bar написа:adovet написа:Ще следя с интерес. И на мен ми е било чудно кога се затваря този клапан и как?
никога....
Затваря се ако от другата страна на мембраната налягането е по - високо от атмосферното.
Единствено се чудя, коя точно умна глава е взела решението да се монтират части, които нямат никаква функция....
То функция може и да няма, но със смяната са едни 150 лв
Re: вентилация на картера
Отговора на въпроса е сигурно елементарен за човек който е учил ДВГ или е в час с техниката.Аз също ще следя от любопитство за да разбера колко са прости германците
Re: вентилация на картера
zvetiko написа:@2bar написа:adovet написа:Ще следя с интерес. И на мен ми е било чудно кога се затваря този клапан и как?
никога....
Затваря се ако от другата страна на мембраната налягането е по - високо от атмосферното.
Единствено се чудя, коя точно умна глава е взела решението да се монтират части, които нямат никаква функция....
Или, ако пък някак си се създаде вакум, който да преодолее усилието на пружината и затвори клапана.
и от къде да дойде този вакуум, точно там???
@ julyan10,
150 не са, ама почти (54€ за части и 10€ за сервиз под наем). В интерес на истината очаквах точно този клапан да не е наред при мен и затова поръчах и частите. Ама след като видях, че клапанът никога не е работил, няма начин и да работи леко започвам да се чудя, какви точно хора работят в БМВ.
Re: вентилация на картера
memorex написа:Отговора на въпроса е сигурно елементарен за човек който е учил ДВГ или е в час с техниката.Аз също ще следя от любопитство за да разбера колко са прости германците
по принцип имам претенции, че и аз ги разбирам нещата, та затова пуснах и темата...
Re: вентилация на картера
Пулсации-пружина,масло сепаратор-решетка,вентилация-картерно налягане-атмосфера....
- STEVAL
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 190
- Регистриран на: 26.04.2013
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
Re: вентилация на картера
От едната страна на целия възел - на изхода е вакуума създаван от всмукателния колектор/турбо . От другата страна - входа е налягането на картерните пари. Този клапан регулира вакуума на всмукателния колектор да е равен на налягането на маслените пари. При по-голям вакуум притваря за да не се образува и вакуум в картера. Естествено когато картерното налягане е по-гомямо от вакуума, клапана стои отворен и цялото налягане от картерните пари влиза в смукателните пътища.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: вентилация на картера
Клапанът е изчислен така, че да поддържа лек вакуум в картера - около 0.3. Целта е да се отвеждат ефективно blow-by газовете, без да създават картерно налягане и без да кондензират парите в картера при маслото. Неизправен клапан е проблем особено при градски режим на каране - маслото се смесва с гориво, което всъщност са кондензирани blow-by газове...
Re: вентилация на картера
STEVAL написа:От едната страна на целия възел - на изхода е вакуума създаван от всмукателния колектор/турбо . От другата страна - входа е налягането на картерните пари. Този клапан регулира вакуума на всмукателния колектор да е равен на налягането на маслените пари. При по-голям вакуум притваря за да не се образува и вакуум в картера. Естествено когато картерното налягане е по-гомямо от вакуума, клапана стои отворен и цялото налягане от картерните пари влиза в смукателните пътища.
малко ми е трудно да ти следя мисълта, но все пак.
От едната страна на целия възел - на изхода е вакуума създаван от всмукателния колектор/турбо . От турбото има само надналягане и никакъв вакуум. От другата страна - входа е налягането на картерните пари. Картерните пари и те са с налягане по високо от атмосферното. С две думи и от двете страни на мембранта имаме надналягане.
Този клапан регулира вакуума на всмукателния колектор да е равен на налягането на маслените пари. Няма начин вакуум да е равен на надналягане. Едното е надналягане, което е по - високо от атмосферното, другото е подналягане, което е по - ниско от атмосферното. В зависимост от това, кое налягане от коя страна действа на мембраната, тя се придвижва в една от двете посоки и по този начин или затваря или отваря клапана.Тъй като горната страна на мембраната е свързана с атмосферата, клапана е винаги отворен.
При по-голям вакуум притваря за да не се образува и вакуум в картера. Понеже е дизел и на всичко отгоре с турбо, подналягане (вакуум) няма. Затова се слага и дросел клапа, след която има вакуум (когато е затворена) за да работи AGR. Естествено когато картерното налягане е по-гомямо от вакуума, клапана стои отворен и цялото налягане от картерните пари влиза в смукателните пътища. Налягането в картера е винаги по - високо от атмосферното, защото се дължи на газовете, които преминават около буталото и сегментите. С две думи в картера има винаги надналягане, което отново води до това, че клапана е винаги отворен.
Re: вентилация на картера
Z3Ro* написа:Клапанът е изчислен така, че да поддържа лек вакуум в картера - около 0.3. Целта е да се отвеждат ефективно blow-by газовете, без да създават картерно налягане и без да кондензират парите в картера при маслото. Неизправен клапан е проблем особено при градски режим на каране - маслото се смесва с гориво, което всъщност са кондензирани blow-by газове...
Добре де, от къде идва този лек вакуум в картера? Според мен в картера има надналягане, което е се дължи на факта, че част от газовете в такта на сгъстяване преминават покрай буталото и сегментите. И защо около 0.3? Имаш ли някакъв документ?
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: вентилация на картера
Ще има картерно налягане, ако не се ползва вакуумът от колектора. Това прави този клапан - да държи вакуум малко по-лек от този на колектора, за да се отвеждат газовете към захранването с чист въздух. За стойността не съм убеден, а говоря по спомен...
Ето една примерна скица:
https://www.google.bg/search?client=ms- ... PFfbptntMM:
Като гледам сега схемите, клапанът работи на ниските обороти. Когато има налягане или надув в колектора при ускорение, работата на пружината е да затваря прохода, за да няма обратно налягане в картера.
Ето една примерна скица:
https://www.google.bg/search?client=ms- ... PFfbptntMM:
Като гледам сега схемите, клапанът работи на ниските обороти. Когато има налягане или надув в колектора при ускорение, работата на пружината е да затваря прохода, за да няма обратно налягане в картера.
Последна промяна Z3Ro* на 05 Яну 2018, 23:14, променена общо 3 пъти
- STEVAL
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 190
- Регистриран на: 26.04.2013
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
Re: вентилация на картера
Всмукателния колектор/турбото създават вакуум/подналягане в масления сепаратор. Колегата Z3Ro много добре е обяснил процеса.
Ps 1: В случая е система с турбо, но и за система без турбо принципа е същия.
Ps 2: На бензиновите мотори вакуума за спирачките се взима от всмукателния колектор
Ps 3: На дизели без дросел клапа също им работи AGR-а. За твоя двигател Дроселовата клапа служи най-вече за регенерации на DPF-a
Ps 1: В случая е система с турбо, но и за система без турбо принципа е същия.
Ps 2: На бензиновите мотори вакуума за спирачките се взима от всмукателния колектор
Ps 3: На дизели без дросел клапа също им работи AGR-а. За твоя двигател Дроселовата клапа служи най-вече за регенерации на DPF-a
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани