Съвети и въпроси относно избор на Е6х

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 13.03.2017
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж

Re: Съвети и въпроси относно избор на Е6х

Мнение от koskon » 01 Окт 2018, 9:00

ZdravkoR9805 написа:Здравейте! Наскоро мой приятел си закупи Е60 и иска да знае реалния му пробег и ремонти, които са били извършени. Ако може да помогнете като проверите следния номер на рама: WBANC31020CP54431 : Предварително благодаря на отзовалите се.

Мене ми е интересно, не е ли по-логично преди да се закупува даден автомобил да се провери неговата история и километри, а не след това. Колегата kolp ако желае може да помогне иначе или в БМВ или онлайн се предлагат услуги срещу поочване на ВИН-а, но се заплащат.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 170
Регистриран на: 14.09.2008
Местоположение: Leipzig
Пол: Мъж
Кара: по Аутобан А14 и А9
Мечтае да кара: ALPINA B7 S Turbo Coupé E24

Re: Съвети и въпроси относно избор на Е6х

Мнение от Alpina_Johnnie » 01 Окт 2018, 13:49

Е той нали е собственик вече, бързо към най близкия дилер и да действа :)
Изображение
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 7.10.2018
Пол: Мъж

Re: Съвети и въпроси относно избор на Е6х

Мнение от TeHeB » 07 Окт 2018, 22:19

Здравейте,
търся си Е60 xdrive и бих искал да попитам кои двигатели са с директно впръскване. Идеята е евентуално след време да се сложи газ (избягвам момента с течна фаза). Та от много четене, но не достатъчно не успях да разбера всички двигатели, които се монтират от началото на 2007 година са с директно впръскване. Насочил съм се към 3 литровия бензинов мотор като двигател с най-голяма здравина (съдя по мнения и като динамика). До момента съм карал веднаж такава кола, но дизел. Интересувам се от една обява https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=8exh9l и така и не мога да разбера това N53B25/N53B30 или N52B25/N52B30 мотор ли е става дума за 218 к.с.
Гледам също и двигатели 258 и 272 к.с. но нямам идея как да разбера дали са с директно впръскване. Също бих искал да попитам при оглед на автомобил как мога разбера точния тип двигател. Това с ВИН номера достатъчно ли е? Или е необходимо да се направи диагностика?
Всяко мнение е добре дошло също и градивна критика :D .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 374
Регистриран на: 24.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Съвети и въпроси относно избор на Е6х

Мнение от pampo » 08 Окт 2018, 10:36

TeHeB, ето в тази тема има доста инфо по въпросите ти:
viewtopic.php?f=116&t=426455

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 658
Регистриран на: 24.02.2015
Местоположение: Brussels/Асеновград
Пол: Мъж
Кара: E60 530dA & VW Golf Mk6
Мечтае да кара: F82 ///M4

Re: Съвети и въпроси относно избор на Е6х

Мнение от Exclusive89 » 08 Окт 2018, 20:36

TeHeB написа:Интересувам се от една обява https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=8exh9l и така и не мога да разбера това N53B25/N53B30 или N52B25/N52B30 мотор ли е става дума за 218 к.с.
.

Фейслифта е N53, т.е. въпросната обява е с N53 мотор.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 7.10.2018
Пол: Мъж

Re: Съвети и въпроси относно избор на Е6х

Мнение от TeHeB » 09 Окт 2018, 12:37

Exclusive89 благодаря :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 11.10.2017
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW F10 535i

Re: Съвети и въпроси относно избор на Е6х

Мнение от Farhouse » 09 Окт 2018, 13:09

TeHeB написа:Здравейте,
търся си Е60 xdrive и бих искал да попитам кои двигатели са с директно впръскване. Идеята е евентуално след време да се сложи газ (избягвам момента с течна фаза). Та от много четене, но не достатъчно не успях да разбера всички двигатели, които се монтират от началото на 2007 година са с директно впръскване. Насочил съм се към 3 литровия бензинов мотор като двигател с най-голяма здравина (съдя по мнения и като динамика). До момента съм карал веднаж такава кола, но дизел. Интересувам се от една обява https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=8exh9l и така и не мога да разбера това N53B25/N53B30 или N52B25/N52B30 мотор ли е става дума за 218 к.с.
Гледам също и двигатели 258 и 272 к.с. но нямам идея как да разбера дали са с директно впръскване. Също бих искал да попитам при оглед на автомобил как мога разбера точния тип двигател. Това с ВИН номера достатъчно ли е? Или е необходимо да се направи диагностика?
Всяко мнение е добре дошло също и градивна критика :D .


Аз търсех същото БМВ преди една година с разликата, че не държах на Х-а. На всички фейслифтови коли(освен за американския пазар) се слага N53, който е с директно впръскване. Двигателя можеш да го познаеш по черната кора. При проверка в който и да е онлайн вин декодер също излиза номера. Моят съвет е да си търсиш N52B30 и да избягваш N52B25. Проблемът е, че в Е60 се монтира сравнително малко време (от 04.2005 до 02.2007). Идеалният случай би бил да си намериш кола края на 2006-та началото на 2007-ма или фейслифтова американка. За САЩ не се монтира N53, а подобрен N52, който също е с черна кора(абе шантава работа, човек може да се побърка :) ). Според мен ще е тегава работата с търсенето. По-добре погледни в Германия и Швейцария, но са скъпи и държат цена, особено X-a. Читавите започват от 8000 евро, но който търси намира. Аз след доста упорито търсене си намерих в Германия една леко ударена - 2007-ма на 116 000км. на доста прилична цена. Изпадат и добри оферти, но трябва да следиш пазара. Аз лично кола от България не бих си купил, особено пък такава.

Успех с търсенето и дано намериш, това което търсиш! Колата радва много :)

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 7.10.2018
Пол: Мъж

Re: Съвети и въпроси относно избор на Е6х

Мнение от TeHeB » 10 Окт 2018, 20:00

Благодаря и на колегата Farhouse. От къде ги знаете тези неща толкова много и с подробности ... идея си нямам. Аз лично от доста време гледам на пазара какво се предлага и да тегава е работата с този "Х" , но живея на малко шибано място в Стара Загора и зимата трудно се прибирам до вкъщи. Това ме кара да търся такава кола. Пък и прави впечатление, че появили се нещо читаво доста бързо изчезва обявата ... това 3-ка бензин xDrive до 2007 година голяма рядкост. Да се разплаче човек.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 3.04.2014
Местоположение: София
Кара: Каквото има
Мечтае да кара: Влакчето на метрото

Re: Съвети и въпроси относно избор на Е6х

Мнение от nickem » 11 Окт 2018, 15:11

Рядкост е, защото за всяка бензинка са произведени по 3 дизела. :) А и лично за мен бензина е добър избор само ако си истински фен-състезател, специално за Х-а дизела е по-добър, по-проходим(по-ниски обороти, по-спокоен и контролируем) и Х-а му разпределя въртящия момент, който на задно само пили гуми. Затова и масово Х-овете са дизели и комбита.

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 11.10.2017
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW F10 535i

Re: Съвети и въпроси относно избор на Е6х

Мнение от Farhouse » 11 Окт 2018, 17:05

nickem написа:Рядкост е, защото за всяка бензинка са произведени по 3 дизела. :) А и лично за мен бензина е добър избор само ако си истински фен-състезател, специално за Х-а дизела е по-добър, по-проходим(по-ниски обороти, по-спокоен и контролируем) и Х-а му разпределя въртящия момент, който на задно само пили гуми. Затова и масово Х-овете са дизели и комбита.


Напротив колега. В Германия има доста богат избор от 530xi. Проблемът е, че са много скъпи започват от 8к евро и свършват на 20к и никой не ги вкарва, защото не са търсени на тези високи цени. Ако се вкара такава е кошник на 300 000 км. купена за 4-5к евро с превъртян километраж и пусната на 15 000лв. Докато си търсех моята видях не една и две такива коли. На обява в Швейцария - 5000CHF на 280 000км., след 2 седмици се появява в mobile.bg за 16 000лв. на 160 000км. Относно дизела там наистина изборът е по-голям и цените са наполовина, но всеки си избира какво да кара. Според мен в момента не е рентабилно да се купува дизел, защото му се срива цената. Купуваш кола за 12-13 000лв. и след една година струва 8000лв. просто защото навън се обезценяват. Това е мое мнение и не искам да го налагам на никой :) .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 3.04.2014
Местоположение: София
Кара: Каквото има
Мечтае да кара: Влакчето на метрото

Re: Съвети и въпроси относно избор на Е6х

Мнение от nickem » 15 Окт 2018, 9:56

Farhouse написа:
nickem написа:Рядкост е, защото за всяка бензинка са произведени по 3 дизела. :) А и лично за мен бензина е добър избор само ако си истински фен-състезател, специално за Х-а дизела е по-добър, по-проходим(по-ниски обороти, по-спокоен и контролируем) и Х-а му разпределя въртящия момент, който на задно само пили гуми. Затова и масово Х-овете са дизели и комбита.


Напротив колега. Това е мое мнение и не искам да го налагам на никой :) .

Казваш напротив, пък се съгласяваш, че са доста по-редки( 1:10 даже). Лично мнение, пък го насочваш срещу моето.

В германското мобиле има 24 iX-a, в нашето има 14, не бих нарекъл това "доста по-богат избор". Проблемът че са много скъпи е директен резултат от това, че хората не ги искат и не ги търсят, както в Германия, така и тук. Точно за 4х4 дизела въобще не му се сриват цените. И в крайна сметка колите за да ги караш ли ги купуваш или за да ги препродаваш. Дизела е по-разумното решение ако искаш 4х4 и пазарът го доказва, нека не подвеждаме колегите с такива доводи, че цените вървят на бензините вървят нагоре и едвали не са на печалба като си продадат бензина на 400,000.

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 11.10.2017
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW F10 535i

Re: Съвети и въпроси относно избор на Е6х

Мнение от Farhouse » 15 Окт 2018, 18:15

nickem написа:Проблемът че са много скъпи е директен резултат от това, че хората не ги искат и не ги търсят, както в Германия, така и тук.


Резултатът от пазара е - няма търсене, цената пада. Ако никои не ги търсеше щяха да са в пъти по-евтини.

nickem написа:Дизела е по-разумното решение ако искаш 4х4 и пазарът го доказва


Пазарът доказва безумието на Европа преди 15 години да лансира дизелът и това няма нищо общо с 4х4. Сега се чудят как да го разкарат. Не виждам една причина дизела да е по-добър избор от бензина, освен цената за купуването му. Кое му е по-доброто - разходът, вървежът, поддръжката, усещането, звукът? Разлика в проходимостта на 530xi и 530xd не мисля, че има.

nickem написа:нека не подвеждаме колегите с такива доводи, че цените вървят на бензините вървят нагоре


Може да не вървят нагоре, но поне не се обезценяват толкова колкото дизелите. Никой не говори за продажба, но в един момент може да се окаже, че е по-добре да имаш рядка бензинова кола, отколкото масова дизелова.

Колегата TeHeB казва, че търси бензинова кола, а ти му препоръчваш дизел. Просто исках да си дам мнението за дизелите и защо според мен бензина е за предпочитане.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Съвети и въпроси относно избор на Е6х

Мнение от drago9205 » 16 Окт 2018, 9:44

Истината е по средата - за предпочитане е каквото му е на душата на човек, но въпреки това не трябва да се отхвърля нито един вариант ако целта е да се намери стойностен екземпляр. Опитвам се да бъда безпристрастен, но определено ресурсът на дизелите особено при E60 е доста по-голям отколкото при бензиновите двигатели, което не прави бензиновите лоши, но намалените бройки на пазара + незнайната експлоатация много ограничават избора. Откъм подръжка се е доказлао, че и едните и другите си имат проблеми особено на вторичният пазар и след 12 години експлоатация. Разходът на гориво при дизела е 30% по-нисък, бензинът пък компенсира със звук. Вървеж изобщо няма смисъл да се намесва, защото на практика в стоков вид са доста еквивалентни, просто си имат своите особености - въртящ момент за сметка на повече обороти и обратно.

:OT: За какво безуме на Европа говорим, като съвременните бензинови двигатели (които в момента се лансират) са съпоставими като устройство с дизелите. Ако говорим за екология тук вече нещата са доста спорни и могат доста да се манипулират - на хартия е едно, но като сравня ауспуха на всяка по-нова кола с директно впръскване и такъв на дизел с функциониращ ДПФ има видима разлика в полза на дизела, може да не е обективен критерий, но се набива на очи ;)

Основната причина за разликата в цените обикновено е пробегът - еквивалентен (като километри, история, подръжка, екстри) бензинов и дизелов екзепляр и цената ще е доста сходна. Иначе екземплярите, които не се обезценява толкова много са големите бензинови двигатели (сравнително надеждните).
Последна промяна drago9205 на 16 Окт 2018, 9:57, променена общо 3 пъти

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 11.06.2015
Пол: Мъж
Кара: Е46 330д

Re: Съвети и въпроси относно избор на Е6х

Мнение от hitar_potar » 16 Окт 2018, 9:46

Farhouse написа:
Пазарът доказва безумието на Европа преди 15 години да лансира дизелът и това няма нищо общо с 4х4. Сега се чудят как да го разкарат. Не виждам една причина дизела да е по-добър избор от бензина, освен цената за купуването му. Кое му е по-доброто - разходът, вървежът, поддръжката, усещането, звукът? Разлика в проходимостта на 530xi и 530xd не мисля, че има.


Обикновено точно цената на сходен по обем и мощност дизел спрямо бензин е по-висока. И точно разхода е по-нисък, при това осезаемо. Вече вървеж, поддръжка, усещане, звук - всеки си има предпочитания. Но някак за семейна кола ми се струва по-удачен дизела. А и го лансираха дизела, щото е двигателя с най-високо КПД. :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 3.04.2014
Местоположение: София
Кара: Каквото има
Мечтае да кара: Влакчето на метрото

Re: Съвети и въпроси относно избор на Е6х

Мнение от nickem » 16 Окт 2018, 11:19

Farhouse написа:Резултатът от пазара е - няма търсене, цената пада. Ако никои не ги търсеше щяха да са в пъти по-евтини.

Ммм, в паралелна вселена, може би. Значи никой не търси дизели, а всички търсят бензини? 70% от Е60-ките произведени са дизели, сигурно и там хората са търсили бензин, пък БМВ ги принуждава да купуват дизел и не иска да отговори на търсенето? Това е пазарна икономика и конкуренцията в предлагането намалява цените. При бензина търсенето и предлагането е по-малко и цените падат по-бавно.

Пазарът доказва безумието на Европа преди 15 години да лансира дизелът и това няма нищо общо с 4х4. Сега се чудят как да го разкарат. Не виждам една причина дизела да е по-добър избор от бензина, освен цената за купуването му. Кое му е по-доброто - разходът, вървежът, поддръжката, усещането, звукът? Разлика в проходимостта на 530xi и 530xd не мисля, че има.

Пазарът доказва какво се търси, разходът и здравината са му по-добри, особено за такива измъчени коли на 12-15 години.
Вървежа е субективен, аз предпочитам дизела примерно. M57 се е доказал като един от най-здравите мотори на БМВ и често ги правят милионници, Е60 бензин на тея километри трудно ще намериш без да е минала през 2-3 мотора. Усещането и звукът може да са важни за теб(и за мен, признавам), но за повечето хора са много назад в приоритетите.

Може да не вървят нагоре, но поне не се обезценяват толкова колкото дизелите. Никой не говори за продажба, но в един момент може да се окаже, че е по-добре да имаш рядка бензинова кола, отколкото масова дизелова.

Не виждам какво ще му е по-добрето да имаш кола, която харчи повече и й намираш по-трудно части, пък й после трябва да я продаваш с години. И за да стигнеш този един момент ще си дал няколко хиляди отгоре.

Колегата TeHeB казва, че търси бензинова кола, а ти му препоръчваш дизел. Просто исках да си дам мнението за дизелите и защо според мен бензина е за предпочитане.

Колегата попита защо са толквоа редки iX-овете и си дадох мнението(отбелязах че е лично), което смятам че е срaвнително обективно и щом държиш ще си го защитавам до последно с факти. Не мисля, че това е темата за такива спорове все пак и на никой не съм казал да си купува дизел ако иска бензин.

drago9205 написа:Основната причина за разликата в цените обикновено е пробегът - еквивалентен (като километри, история, подръжка, екстри) бензинов и дизелов екзепляр и цената ще е доста сходна. Иначе екземплярите, които не се обезценява толкова много са големите бензинови двигатели (сравнително надеждните).

Като цяло съм съгласен с теб колега, но според мен основната разлика в цените е заради обурудването и километрите. Големите бензини стоят на високи цени в Мобилето, но се продават с години(две от тях наистина стоят от година и половина), основно защото са им надути цените. Нормалните цени на 550-ките са горе-долу колкото на 535d със сходно обурудване, въпреки разликата в рядкостта и конете. ТОП екземплярите с М-пакети и всички екстри винаги държат най-висока цена, дори и 530-ки да са.
Последна промяна nickem на 17 Окт 2018, 9:35, променена общо 2 пъти

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook