Re: E60 - N53 - прекъсва на ниски обороти
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- Speed_Am_All
- младши ентусиаст
- Мнения: 423
- Регистриран на: 28.06.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530i
Re: E60 - N53 - прекъсва на ниски обороти
Здравейте,
Колата е е60 2008 3.0i n53, гас няма. Свещите ги смених с оригинални като я купих преди 15к км. Дюзи и бобини не съм пипал.
До вчера колата работеше абсолютно перфектно, с изключение на едно едно излизане на check engine преди 3-4000 км придружен от тресящ мотор. Тогава е загасих и запалих и се оправи. Тогава и раздавах много гас и го отдадох на това. После съм забравил да погледана грешката. Но от вчера почна много леко да прекъсва от време на време. Не е постоянно, като единичен отказ веднъж на 2-5 секунди. Това беше за малко и после се оправи. Прибрах се и този път проверих грешките: 2B09, 2B0A, 2B09 Мисля че това са грешки от ламбда сондите, но не съм сигурен.
После видях misfire на цилиндър 3 в историята на грешките (вероятно това е когато ми беше светнал check engine).
Реших (не знам защо) че трябва да сменя бобината на 3-ти цилиндър и тръгнах към едно представителство на BMW да си взема една, че идват почивни дни.
Днес като запалих работеше добре, но като тръгнах в началото тресеше и нямаше мощност. Светна пак check engine. после се оправи от самосебеси.
Взех нова бобина, прибрах се и прочетох грешките на ново. Този път misfire на цилиндър 6:
След малко четене по американските форуми, оставям с впечатление че всъщност проблема е в дюзите.
Какво мислите вие?
Има ли смисъл да пробвам да сменя бобината на цилиндър 6 първо?
Как се проверяват дюзи?
Как се сменят дюзите, по 2, 4 или 6?
Кои цилиндри вървят по двойки?
Мисля че има две сменени дюзи в историята на автомобила.
Последно напълних резервоара с 100 октана бензин преди около 500км, така че мисля че не е от горивото.
Колата е е60 2008 3.0i n53, гас няма. Свещите ги смених с оригинални като я купих преди 15к км. Дюзи и бобини не съм пипал.
До вчера колата работеше абсолютно перфектно, с изключение на едно едно излизане на check engine преди 3-4000 км придружен от тресящ мотор. Тогава е загасих и запалих и се оправи. Тогава и раздавах много гас и го отдадох на това. После съм забравил да погледана грешката. Но от вчера почна много леко да прекъсва от време на време. Не е постоянно, като единичен отказ веднъж на 2-5 секунди. Това беше за малко и после се оправи. Прибрах се и този път проверих грешките: 2B09, 2B0A, 2B09 Мисля че това са грешки от ламбда сондите, но не съм сигурен.
После видях misfire на цилиндър 3 в историята на грешките (вероятно това е когато ми беше светнал check engine).
Реших (не знам защо) че трябва да сменя бобината на 3-ти цилиндър и тръгнах към едно представителство на BMW да си взема една, че идват почивни дни.
Днес като запалих работеше добре, но като тръгнах в началото тресеше и нямаше мощност. Светна пак check engine. после се оправи от самосебеси.
Взех нова бобина, прибрах се и прочетох грешките на ново. Този път misfire на цилиндър 6:
След малко четене по американските форуми, оставям с впечатление че всъщност проблема е в дюзите.
Какво мислите вие?
Има ли смисъл да пробвам да сменя бобината на цилиндър 6 първо?
Как се проверяват дюзи?
Как се сменят дюзите, по 2, 4 или 6?
Кои цилиндри вървят по двойки?
Мисля че има две сменени дюзи в историята на автомобила.
Последно напълних резервоара с 100 октана бензин преди около 500км, така че мисля че не е от горивото.
Последна промяна Speed_Am_All на 01 Ное 2018, 15:24, променена общо 1 път
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: E60 - N53 - misfire
Размени местата на неработещите бубини - ако се смени грешката - имаш виновника - поне е работа за 15-20мин
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- expl0de
- младши ентусиаст
- Мнения: 783
- Регистриран на: 11.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: e92, f30
- Мечтае да кара: M4
Re: E60 - N53 - misfire
Дюзите се свалят и се тестват на стенд. До скоро в бг нямаше, сега може да е различно. Като цяло не се рециклират, а се сменят ако не са в ред. При всяко сваляне се сменя уплътнителния пръстен на дюзата. При замяна се кодират дюзите, например с inpa, за да работят най-добре.
Виж тук дали нямаш този проблем https://bimmerprofs.com/n53-problem-cylinder-no-3/
Ако решиш да сменяш дюзи пробно, мога да ти дам, но трябва да си закупиш уплътненията.
Виж тук дали нямаш този проблем https://bimmerprofs.com/n53-problem-cylinder-no-3/
Ако решиш да сменяш дюзи пробно, мога да ти дам, но трябва да си закупиш уплътненията.
- Speed_Am_All
- младши ентусиаст
- Мнения: 423
- Регистриран на: 28.06.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530i
Re: E60 - N53 - misfire
Благодаря колеги. Грешка записа само веднъж тези дни и веднъж преди 3000 км. и ми е трудно да пробвам с размяна на бобини.
Нека обобщя последните ми наблюдения:
- колата в по-голямата част от времето работи и върви нормално.
- Няма никакви нови грешки.
- След автомивка почна да прекъсва постоянно, по-късно се управи пак.
- Прегледах всички бобини и изглеждаха прилично.
- Смених бобина 6 с нова, тъй като там последно имаше misfire. Но това не промени нещата, но го разбрах чак след като бях сглобил колата.
Нека обобщя последните ми наблюдения:
- колата в по-голямата част от времето работи и върви нормално.
- Няма никакви нови грешки.
- След автомивка почна да прекъсва постоянно, по-късно се управи пак.
- Прегледах всички бобини и изглеждаха прилично.
- Смених бобина 6 с нова, тъй като там последно имаше misfire. Но това не промени нещата, но го разбрах чак след като бях сглобил колата.
- expl0de
- младши ентусиаст
- Мнения: 783
- Регистриран на: 11.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: e92, f30
- Мечтае да кара: M4
Re: E60 - N53 - misfire
Виж дали случайно като вали/миеш колата не ти капе вода от пръскалките за стъклото, която да стига по някакъв начин до бобините. Имах една кола на която 2 пъти сменях бобини докато разбера какъв е проблемът.
- Speed_Am_All
- младши ентусиаст
- Мнения: 423
- Регистриран на: 28.06.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530i
Re: E60 - N53 - misfire
Не, беше абсолютно сухо навсякъде. Явно е дюза. Според мен това с мивката е съвпадение. Дали ако сваля свещите, ще проличи кой цилиндър не работи добре?
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: E60 - N53 - misfire
Speed_Am_All написа:Не, беше абсолютно сухо навсякъде. Явно е дюза. Според мен това с мивката е съвпадение. Дали ако сваля свещите, ще проличи кой цилиндър не работи добре?
Написах го горе...разменяш местата и следиш..смени ли се грешката - имаш проблема..
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- Speed_Am_All
- младши ентусиаст
- Мнения: 423
- Регистриран на: 28.06.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530i
Re: E60 - N53 - misfire
Gqbriel написа:Speed_Am_All написа:Не, беше абсолютно сухо навсякъде. Явно е дюза. Според мен това с мивката е съвпадение. Дали ако сваля свещите, ще проличи кой цилиндър не работи добре?
Написах го горе...разменяш местата и следиш..смени ли се грешката - имаш проблема..
Колега няма никакви записани грешки последните 2 дни. Ако запише грешка ще ги врътна.
- Speed_Am_All
- младши ентусиаст
- Мнения: 423
- Регистриран на: 28.06.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530i
Re: E60 - N53 - misfire
Колата последната седмица много рядко го прави проблема. Веднъж е хванах в гаража да го прави и пробвах новата бобина на всеки цилиндър и не помогна. Прави го наистина в произволни моменти и на загрял и на студен мотор. Единствената закономерност която съм открил и че се случва по-често при температура под 3 градуса и не се случва почти изобщо над 7 градуса грубо. Днес имах час в Дару. Сутринта станах рано я изкарах от гаража да изстине хубаво. Като е изкарвах прекъсна няколко пъти. Два часа по-късно като тръгнах към Дару си работеше добре Няма никакви нови грешки и приемчика в Дару ми предложи да е докарам друг път като захладнее и започне да прекъсва по-често. Това е за сега.
- Speed_Am_All
- младши ентусиаст
- Мнения: 423
- Регистриран на: 28.06.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530i
Re: E60 - N53 - прекъсва на ниски обороти
9 месеца по-късно чека на мотора светна и е закарах пак в Дарукар. След един месец разправии най-накрая е оправиха. 6 инжектора, свещи и клапан на картерните газове. Свещите бях ги сменял, но били заминали заради инжекторите.
- Anton0764
- Потребител
- Мнения: 40
- Регистриран на: 21.11.2017
- Местоположение: Finspång Sweden
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530i facelift.
Re: E60 - N53 - прекъсва на ниски обороти
Колко пари инвистира в всичко това
- Speed_Am_All
- младши ентусиаст
- Мнения: 423
- Регистриран на: 28.06.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530i
Re: E60 - N53 - прекъсва на ниски обороти
За тия пари е60
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: E60 - N53 - прекъсва на ниски обороти
Слабост са им инжекторите на N53. Даже навреме си ги сменил, че иначе нали знаем като се кара дълго с пикаеща дюза, моторчето къде отива? В кофата.
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани