Re: E60 - N53 - прекъсва на ниски обороти

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 423
Регистриран на: 28.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530i

Re: E60 - N53 - прекъсва на ниски обороти

Мнение от Speed_Am_All » 29 Дек 2017, 19:05

Здравейте,

Колата е е60 2008 3.0i n53, гас няма. Свещите ги смених с оригинални като я купих преди 15к км. Дюзи и бобини не съм пипал.
До вчера колата работеше абсолютно перфектно, с изключение на едно едно излизане на check engine преди 3-4000 км придружен от тресящ мотор. Тогава е загасих и запалих и се оправи. Тогава и раздавах много гас и го отдадох на това. После съм забравил да погледана грешката. Но от вчера почна много леко да прекъсва от време на време. Не е постоянно, като единичен отказ веднъж на 2-5 секунди. Това беше за малко и после се оправи. Прибрах се и този път проверих грешките: 2B09, 2B0A, 2B09 Мисля че това са грешки от ламбда сондите, но не съм сигурен.

Изображение

Изображение


После видях misfire на цилиндър 3 в историята на грешките (вероятно това е когато ми беше светнал check engine).
Изображение

Реших (не знам защо) че трябва да сменя бобината на 3-ти цилиндър и тръгнах към едно представителство на BMW да си взема една, че идват почивни дни.
Днес като запалих работеше добре, но като тръгнах в началото тресеше и нямаше мощност. Светна пак check engine. после се оправи от самосебеси.
Взех нова бобина, прибрах се и прочетох грешките на ново. Този път misfire на цилиндър 6:
Изображение

След малко четене по американските форуми, оставям с впечатление че всъщност проблема е в дюзите.
Какво мислите вие?
Има ли смисъл да пробвам да сменя бобината на цилиндър 6 първо?
Как се проверяват дюзи?
Как се сменят дюзите, по 2, 4 или 6?
Кои цилиндри вървят по двойки?
Мисля че има две сменени дюзи в историята на автомобила.
Последно напълних резервоара с 100 октана бензин преди около 500км, така че мисля че не е от горивото.
Последна промяна Speed_Am_All на 01 Ное 2018, 15:24, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: E60 - N53 - misfire

Мнение от Gqbriel » 30 Дек 2017, 0:08

Размени местата на неработещите бубини - ако се смени грешката - имаш виновника - поне е работа за 15-20мин
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 783
Регистриран на: 11.10.2012
Пол: Мъж
Кара: e92, f30
Мечтае да кара: M4

Re: E60 - N53 - misfire

Мнение от expl0de » 30 Дек 2017, 11:05

Дюзите се свалят и се тестват на стенд. До скоро в бг нямаше, сега може да е различно. Като цяло не се рециклират, а се сменят ако не са в ред. При всяко сваляне се сменя уплътнителния пръстен на дюзата. При замяна се кодират дюзите, например с inpa, за да работят най-добре.
Виж тук дали нямаш този проблем https://bimmerprofs.com/n53-problem-cylinder-no-3/

Ако решиш да сменяш дюзи пробно, мога да ти дам, но трябва да си закупиш уплътненията.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 423
Регистриран на: 28.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530i

Re: E60 - N53 - misfire

Мнение от Speed_Am_All » 30 Дек 2017, 13:57

Благодаря колеги. Грешка записа само веднъж тези дни и веднъж преди 3000 км. и ми е трудно да пробвам с размяна на бобини.

Нека обобщя последните ми наблюдения:
- колата в по-голямата част от времето работи и върви нормално.
- Няма никакви нови грешки.
- След автомивка почна да прекъсва постоянно, по-късно се управи пак.
- Прегледах всички бобини и изглеждаха прилично.
- Смених бобина 6 с нова, тъй като там последно имаше misfire. Но това не промени нещата, но го разбрах чак след като бях сглобил колата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 783
Регистриран на: 11.10.2012
Пол: Мъж
Кара: e92, f30
Мечтае да кара: M4

Re: E60 - N53 - misfire

Мнение от expl0de » 31 Дек 2017, 0:03

Виж дали случайно като вали/миеш колата не ти капе вода от пръскалките за стъклото, която да стига по някакъв начин до бобините. Имах една кола на която 2 пъти сменях бобини докато разбера какъв е проблемът.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 423
Регистриран на: 28.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530i

Re: E60 - N53 - misfire

Мнение от Speed_Am_All » 31 Дек 2017, 11:27

Не, беше абсолютно сухо навсякъде. Явно е дюза. Според мен това с мивката е съвпадение. Дали ако сваля свещите, ще проличи кой цилиндър не работи добре?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: E60 - N53 - misfire

Мнение от Gqbriel » 31 Дек 2017, 14:33

Speed_Am_All написа:Не, беше абсолютно сухо навсякъде. Явно е дюза. Според мен това с мивката е съвпадение. Дали ако сваля свещите, ще проличи кой цилиндър не работи добре?

Написах го горе...разменяш местата и следиш..смени ли се грешката - имаш проблема..
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 423
Регистриран на: 28.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530i

Re: E60 - N53 - misfire

Мнение от Speed_Am_All » 31 Дек 2017, 15:26

Gqbriel написа:
Speed_Am_All написа:Не, беше абсолютно сухо навсякъде. Явно е дюза. Според мен това с мивката е съвпадение. Дали ако сваля свещите, ще проличи кой цилиндър не работи добре?

Написах го горе...разменяш местата и следиш..смени ли се грешката - имаш проблема..


Колега няма никакви записани грешки последните 2 дни. Ако запише грешка ще ги врътна.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 423
Регистриран на: 28.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530i

Re: E60 - N53 - misfire

Мнение от Speed_Am_All » 10 Яну 2018, 10:54

Колата последната седмица много рядко го прави проблема. Веднъж е хванах в гаража да го прави и пробвах новата бобина на всеки цилиндър и не помогна. Прави го наистина в произволни моменти и на загрял и на студен мотор. Единствената закономерност която съм открил и че се случва по-често при температура под 3 градуса и не се случва почти изобщо над 7 градуса грубо. Днес имах час в Дару. Сутринта станах рано я изкарах от гаража да изстине хубаво. Като е изкарвах прекъсна няколко пъти. Два часа по-късно като тръгнах към Дару си работеше добре :banghead: Няма никакви нови грешки и приемчика в Дару ми предложи да е докарам друг път като захладнее и започне да прекъсва по-често. Това е за сега.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 423
Регистриран на: 28.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530i

Re: E60 - N53 - прекъсва на ниски обороти

Мнение от Speed_Am_All » 13 Ное 2018, 18:26

9 месеца по-късно чека на мотора светна и е закарах пак в Дарукар. След един месец разправии най-накрая е оправиха. 6 инжектора, свещи и клапан на картерните газове. Свещите бях ги сменял, но били заминали заради инжекторите.

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 21.11.2017
Местоположение: Finspång Sweden
Пол: Мъж
Кара: BMW 530i facelift.

Re: E60 - N53 - прекъсва на ниски обороти

Мнение от Anton0764 » 13 Ное 2018, 23:09

Колко пари инвистира в всичко това

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 423
Регистриран на: 28.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530i

Re: E60 - N53 - прекъсва на ниски обороти

Мнение от Speed_Am_All » 15 Ное 2018, 0:54

За тия пари е60

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: E60 - N53 - прекъсва на ниски обороти

Мнение от b00st » 15 Ное 2018, 13:39

Слабост са им инжекторите на N53. Даже навреме си ги сменил, че иначе нали знаем като се кара дълго с пикаеща дюза, моторчето къде отива? В кофата.

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook