Проблем с компютърът и управление на соленоиден вакум

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 6.11.2017
Пол: Мъж
Кара: E61

Проблем с компютърът и управление на соленоиден вакум

Мнение от Vinvam » 17 Дек 2017, 23:21

Здравейте колеги,имам следният проблем:Соленоидният вакуум датчик който е вързан към клапите и управлява самата вакуум помпа на същите дава следният проблем:компа го разпознава че е там и работи,не записва грешки/записва когато е откачен/,когато се свали и се надуе с компресор се чува как мембраната вътре се затваря,/не е механичен проблемът/но когато е на колата плюсовият кабел замерен дава напрежение от 12 волта,масата дава напрежение от 2 волта,проследихме кабелите от него до компа на колата замерихме,няма прекъснато никъде,но компа не го управлява и от там клапите/пеперудите/не работят.Искам да питам някой сблъсквал ли се е с такъв проблем и как да го отстраня,с флашване на компа с по нов Софт.да ли ще се оправи,или някъде в компа някой резистори или кондензатор прави проблем?
Става въпрос за е61 530 2007 г.
Проблемът създава по труден старт понякога малко повече върти независимо дали е топла или студена колата.Ба снимката се вижда номерът на часта ако не съм го описал правилно.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Е-Шеесеее и1,тройка дизел=235 hp :driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 460
Регистриран на: 20.03.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Луноход

Re: Проблем с компютърът и управление на соленоиден вакум

Мнение от pepsin » 18 Дек 2017, 17:47

Колега а капачето отзад защо го няма ????? ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 6.11.2017
Пол: Мъж
Кара: E61

Re: Проблем с компютърът и управление на соленоиден вакум

Мнение от Vinvam » 19 Дек 2017, 9:26

Защото го махнахме да видим дали не е механичен проблемът,сложихме друг клапан от друга кола,резултатът е същият.
Е-Шеесеее и1,тройка дизел=235 hp :driving:

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 6.11.2017
Пол: Мъж
Кара: E61

Re: Проблем с компютърът и управление на соленоиден вакум

Мнение от Vinvam » 21 Дек 2017, 11:12

Колеги дайте някакво решение че си късам нервите всеки път когато пали по трудно,а и така все едно съм затапил клапите:((
Е-Шеесеее и1,тройка дизел=235 hp :driving:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1028
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: Проблем с компютърът и управление на соленоиден вакум

Мнение от andy » 21 Дек 2017, 14:00

Не търси проблема с паленето в този клапан. Дали има или няма проблем с него няма да повлияе на паленето ти.

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 6.11.2017
Пол: Мъж
Кара: E61

Re: Проблем с компютърът и управление на соленоиден вакум

Мнение от Vinvam » 21 Дек 2017, 20:22

Добре а от къде идва трудното палене понякога,в смисъл върти малко повече преди да запали?
Е-Шеесеее и1,тройка дизел=235 hp :driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 460
Регистриран на: 20.03.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Луноход

Re: Проблем с компютърът и управление на соленоиден вакум

Мнение от pepsin » 22 Дек 2017, 13:45

Виж стартера как е колега ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1028
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: Проблем с компютърът и управление на соленоиден вакум

Мнение от andy » 22 Дек 2017, 15:36

Стартер / дюзи.

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 6.11.2017
Пол: Мъж
Кара: E61

Re: Проблем с компютърът и управление на соленоиден вакум

Мнение от Vinvam » 27 Дек 2017, 9:53

Дюзите и стартерът са ОК,стойностите на дюзите са в нормалните омове времената на впръскване също,стартерът също е в ред,даже купих добавка на бардахл за почистване на дюзи мисля днес да я сложа.Но се отклонихме от първоначалният проблем и питане,ЗАЩО компютърът не управлява въпросният соленоид а от там все едно съм без вихрови клапи?
Е-Шеесеее и1,тройка дизел=235 hp :driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: Бургас

Re: Проблем с компютърът и управление на соленоиден вакум

Мнение от r3s1s74nc3 » 27 Дек 2017, 16:56

А ти как разбра , че ЕКУ-то не го управлява ? Провери масата и плюса с тестова лампа , не с мултицет .
За трудния старт , хвърли един поглед на налягането на рейла . Когато тръгнеш да палиш , колко бързо дига налягане ( когато запали трудно , разбира се ) .

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 6.11.2017
Пол: Мъж
Кара: E61

Re: Проблем с компютърът и управление на соленоиден вакум

Мнение от Vinvam » 28 Дек 2017, 9:26

Не го управлява защото както казах плюса го има,но масата от ЕКУ-то въобще не идва от самото Еку,все едно му е забранен да го управлява ,замервахме на контакт и когато е запалена,едно си също съпротивление,а ЕКУ-то не го управлява защото този вакуум клапан до колкото съм запознат управлява рейката на която са вихровите клапи а тази рейка въобще не иска да помръдне когато я паля.В рейла налягането излиза в нормите,пак ще премеря и ще кажа.
Е-Шеесеее и1,тройка дизел=235 hp :driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: Бургас

Re: Проблем с компютърът и управление на соленоиден вакум

Мнение от r3s1s74nc3 » 29 Дек 2017, 12:17

Не съм обръщал внимание , дали на място ги движи , дори при подаване на газ , чесно казано . Ще проверя при първа възможност . То сигурно има и тест през диагностиката , да ги отвори и затвори , но отново не съм пробвал , тъй като почти на всички са махнати . Съпротивлението от масата на соленойда , до ЕКУ-то колко ома е ?

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 6.11.2017
Пол: Мъж
Кара: E61

Re: Проблем с компютърът и управление на соленоиден вакум

Мнение от Vinvam » 02 Яну 2018, 10:05

Под два ома и варира между 0,5 до 1.8,даже понякога е и 0,проверихме всеки един кабел който влиза/излиза от ЕКУ-то,няма прекъсване,на диагностиката въобще не излиза нито този вакуум,нито клапите.
Е-Шеесеее и1,тройка дизел=235 hp :driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: Бургас

Re: Проблем с компютърът и управление на соленоиден вакум

Мнение от r3s1s74nc3 » 02 Яну 2018, 13:20

Странно е че варира така . Би трябвало да е точно измерването . Това при разкачена букса на ЕКУ-то ли го мериш ? Ако ти се експериментира , може да оголиш или отрежеш кабела в двата му края ( от към соленойда и от към ЕКУ-то ) и да пуснеш нов кабел , да видиш дали ще доведе до някаква промяна . Ако пак няма промяна и си сигурен че при запалване , тези клапи трябва да си минат тест ( да се движат ) , не ти остава нищо друго освен да провериш , всички захранващи кабели и всички маси към ЕКУ-то . Предполагам щом се връзваш към него с диагностика , пък и колата си работи , CAN сигнала е наличен . Ако всичко от споменатите неща е налично , не ти остава друго освен да търсиш нов компютър .

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 15.12.2010
Местоположение: Горна Оряховица
Пол: Мъж
Кара: на кафе и цигари цял ден
Мечтае да кара: Нещо с V10

Re: Проблем с компютърът и управление на соленоиден вакум

Мнение от oem » 04 Яну 2018, 11:35

Клапана се управлява с импулси по масата. За това с мултимера неможеш да измериш нищо (освен ако мултимера ти има опция Duty cycle). На празен ход и до определени обороти клапите стоят затворени. Те отварят едва при достигане на определено натоварване и обороти. Не търси проблема там. За паленето има друга причина.
Skype: oemotorsport

Следваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook