Намаляване на изгорелите газове софтуерно.Правлино или не

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 30.09.2006
Местоположение: София
Кара: E61 530d , E39 Touring

Re: Намаляване на изгорелите газове софтуерно.Правлино или н

Мнение от Я.Велинов » 09 Дек 2017, 15:22

ЕГР-а е система измислена от "100-те инженери" :lol: , само и единствено с цел екология и влизане в различните евро/us и т.н. норми за опазване на околната среда и по-никакъв начин не спомага за по-ефективната/добра работа на двигателя, като в дългосрочен план мога твърдо да заявя, че влиянието на ЕГР-а върху двигателя е само и единствено негативно - наслояване на ужасяващо количество сажди по всмукателния тракт, което води до понижена ефикасност на двигателя (невъзможността да се постигне оптималната гориво/въздушна смес), съответно увеличен разход на гориво и намалени динамични характеристики. Ако се предприема софтуерното му премахване моя съвет е да се отстрани и хардуерно, защото наистина само с махането на вакуума, и оставянето на ЕГР-а на мястото му, може рано или късно да се стигне до спукване на охладителя на ЕГР-а, тъй като през него продължават да минават изгорели газове с висока температура, а не е никак сложно цялостното изолиране - слага се фланец/тапа на мястото, от което идват изгорелите газове към ЕГР-а, и така наречения "рейс пайп" (най-обикновена тръба, казано на български) изработен във формата на ЕГР клапана, със същото захващане - монтира се на неговото място и това е....такива комплекти се продават за около 80-100 лева и вършат чудесна работа. Като ако някой реши да предприеме гореописаната процедура е добре да се замисли за премахването и на друга система, чиято цел е само и единствено "екология", а именно ДПФ-а, защото след премахването на ЕГР клапана наистина е възможно леко повишаване на температурата на изгорелите газове, поради вече отстранената рециркулация, а това може да доведе до по-бързото запушване на ДПФ-а, което пък води със себе си доста сериозни проблеми като повишаване на работната температура на турбото и неминуемото му съсипване от този факт. Обобщено - съвета ми е ако сте решили да премахвате ЕГР-а, направете го по правилния начин - софтуерно, хардуерно + премахване на ДПФ-а, като ефекта наистина е поразителен, всичко написано е от личния ми опит - видях с очите си какво причинява ЕГР клапана на всмукателния колектор, и също така усетих и с "крака" и "джоба" си разликата в динамиката и разхода на колата ми. Ако искате по-икономичен, по-пъргав и по-здрав двигател в дългосрочен план - направете гореописаните процедури, ако пък това, че неминуемо ще замърсявате повече околната среда, ще ви тежи на съвестта - не го правете. Прилагам и снимков материал от моята кола на правилния (според мен) начин за премахване на ЕГР-а (и преди някой да е питал -
охладителя не е премахнат, защото през него вече не минават изгорели газове, а само охладителна течност, и е напълно безсмислено отстраняването му, което води до наложително преправяне на охладителната система) :
20171209_151104.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Намаляване на изгорелите газове софтуерно.Правлино или н

Мнение от Dextuar » 09 Дек 2017, 15:27

Аз съм с такава тапа на колектора - най-лесния, а може би и най-евтиния вариант.

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 30.09.2006
Местоположение: София
Кара: E61 530d , E39 Touring

Re: Намаляване на изгорелите газове софтуерно.Правлино или н

Мнение от Я.Велинов » 09 Дек 2017, 16:01

dextuar написа:Аз съм с такава тапа на колектора - най-лесния, а може би и най-евтиния вариант.

Изображение

И така става, но не е толкова сложно свалянето на ЕГР-а, така че като се прави, поне да се прави както му е реда. Иначе се надявам колегата пуснал темата да е разбрал правилния отговор на въпроса му :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Намаляване на изгорелите газове софтуерно.Правлино или н

Мнение от @2bar » 09 Дек 2017, 17:44

Я.Велинов написа:ЕГР-а е система измислена от "100-те инженери" :lol: , само и единствено с цел екология и влизане в различните евро/us и т.н. норми за опазване на околната среда и по-никакъв начин не спомага за по-ефективната/добра работа на двигателя, като в дългосрочен план мога твърдо да заявя, че влиянието на ЕГР-а върху двигателя е само и единствено негативно - наслояване на ужасяващо количество сажди по всмукателния тракт, което води до понижена ефикасност на двигателя (невъзможността да се постигне оптималната гориво/въздушна смес), съответно увеличен разход на гориво и намалени динамични характеристики. Ако се предприема софтуерното му премахване моя съвет е да се отстрани и хардуерно, защото наистина само с махането на вакуума, и оставянето на ЕГР-а на мястото му, може рано или късно да се стигне до спукване на охладителя на ЕГР-а, тъй като през него продължават да минават изгорели газове с висока температура, а не е никак сложно цялостното изолиране - слага се фланец/тапа на мястото, от което идват изгорелите газове към ЕГР-а, и така наречения "рейс пайп" (най-обикновена тръба, казано на български) изработен във формата на ЕГР клапана, със същото захващане - монтира се на неговото място и това е....такива комплекти се продават за около 80-100 лева и вършат чудесна работа. Като ако някой реши да предприеме гореописаната процедура е добре да се замисли за премахването и на друга система, чиято цел е само и единствено "екология", а именно ДПФ-а, защото след премахването на ЕГР клапана наистина е възможно леко повишаване на температурата на изгорелите газове, поради вече отстранената рециркулация, а това може да доведе до по-бързото запушване на ДПФ-а, което пък води със себе си доста сериозни проблеми като повишаване на работната температура на турбото и неминуемото му съсипване от този факт. Обобщено - съвета ми е ако сте решили да премахвате ЕГР-а, направете го по правилния начин - софтуерно, хардуерно + премахване на ДПФ-а, като ефекта наистина е поразителен, всичко написано е от личния ми опит - видях с очите си какво причинява ЕГР клапана на всмукателния колектор, и също така усетих и с "крака" и "джоба" си разликата в динамиката и разхода на колата ми. Ако искате по-икономичен, по-пъргав и по-здрав двигател в дългосрочен план - направете гореописаните процедури, ако пък това, че неминуемо ще замърсявате повече околната среда, ще ви тежи на съвестта - не го правете. Прилагам и снимков материал от моята кола на правилния (според мен) начин за премахване на ЕГР-а (и преди някой да е питал -
охладителя не е премахнат, защото през него вече не минават изгорели газове, а само охладителна течност, и е напълно безсмислено отстраняването му, което води до наложително преправяне на охладителната система) :
20171209_151104.jpg


Идеята на ЕГР е намаляване на работната температура в цилиндрите и съответно понижаване на NOx. Понеже пълно щастие няма при дизеловите двигатели или NOx емисии са високи и съответно емисиите на твърди частици ниски или е обратното. С премахването на ЕГР се покачва температурата в цилиндрите и съответно се покачват и NOx емисии. Проблемът с филтърът за твърди частици е друг - с повишаване на температура в цилиндрите се повишава и температура на изгорелите газове. Това води след себе си до повишаване на температура на турбото и съответно температура на филтърът за твърди частици. В дългосрочен план турбото заминава по - бързо. Понеже двигателят не е оптимизиран за работа без ЕГР съответно и нивото натвърди частици също не е оптимално филтърът също заминава по - бързо. Говорим за частични натоварвания (предимно градско). На магистрала след 3000 мин-1 или там някъде ЕГР не се ползва и проблеми няма. Мога да си представя, че без ЕГР двигателят достига по - бавно работна температура, защото част от изгорелите газове не минават вече през радиатора на ЕГР и съответно не спомагат за затоплянето на охл. течност.

толкова на теория....на практика - на около 200к км свалях всмук. колектор за смяха на подгряващите свещи - всички си беше сухо и сажди нямаше (ЕГР си работи при мен, не съм се и замислял да го махам). Не вярвам и някога да видя, ако всичко по колата си работи и се кара - а не от кафе до кафе. Моментът с разходът и той малко е....плацебо. Няма начин хем динамиката да се подобрява, хем разходът на гориво да спада. :ok:

Другите проблемите с околната среда, спиране от движение и укриване на данъци все още звучат като научна фантастика в България, с две думи не съществуват като проблеми...

Поздрави (един от 100-те)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 222
Регистриран на: 2.08.2014
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi
Детайли за колата: в очакване на Волво ЕХ30, 428 к.с.

Re: Намаляване на изгорелите газове софтуерно.Правлино или н

Мнение от sssssl » 09 Дек 2017, 19:41

Много точно написано, но последният абзац, преди поздравите, най ми хареса :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 30.09.2006
Местоположение: София
Кара: E61 530d , E39 Touring

Re: Намаляване на изгорелите газове софтуерно.Правлино или н

Мнение от Я.Велинов » 09 Дек 2017, 20:34

@2bar написа:.......Поздрави (един от 100-те)

Не видях нещо в мнението ти да е в разрез с мойто....поздравления, че си един от "100-те", но един килограм практика тежи повече от сто теория, а досега на практика не съм видял дизелов автомобил, с премахнат ЕГР (ако е направено както трябва!), който да работи по-зле, да загрява по-бавно, или да има негативен ефект спрямо динамиката или разхода на гориво. Както си написал - единственото предимство е "уж" намаляването на работната температура в цилиндрите, но на фона на негативите, които идват в дългосрочен (подчертавам дългосрочен) план, ЕГР-а е съкращаваща ресурса на двигателя система, поради описаните и видяни с очите ми проблеми, които създава - не само на моя, но на абсолютно всеки дизел, който съм виждал разглобен....не съм автомонтьор, но имам близък приятел такъв, и покрай него съм видял до какви чудеса води системата за рециркулация на отработените газове, дори при дизелови автомобили с пробег под 100 хиляди километра....може би всеки от тези автомобили е бил каран само от "от кафе до кафе" :dunno: ;)

И едно допълнение - изписаната от теб "теория" подозрително много ми прилича на информацията относно ЕГР системата, написана в wiki, само че си изпуснал няколко много важни абзаца отнасящи се именно за EGR системите при ДИЗЕЛОВИТЕ двигатели и НЕГАТИВНОТО им влияние - "Exhaust recirculated back into the cylinder can increase engine wear as carbon particulates wash past the rings and into the oil" , също така - "By feeding the lower oxygen exhaust gas into the intake, diesel EGR systems lower combustion temperature, reducing emissions of NOx. This makes combustion less efficient, compromising economy and power. The normally "dry" intake system of a diesel engine is now subject to fouling from soot, unburned fuel and oil in the EGR bleed, which has little effect on airflow. However, when combined with oil vapor from a PCV system, can cause buildup of sticky tar in the intake manifold and valves. It can also cause problems with components such as swirl flaps, where fitted. Diesel EGR also increases soot production, though this was masked in the US by the simultaneous introduction of diesel particulate filters. EGR systems can also add abrasive contaminants and increase engine oil acidity, which in turn can reduce engine longevity."
В комбинация с описаните от мен и доказани от практиката минуси на ЕГР-а, тотално се изчерпва темата....един не особено обоснован "плюс" (без да броим екологичната гледна точка), срещу куп минуси ;) .

Знам, че за пуристите прекланящи се пред баварската инженерна мисъл (не, че в случая ЕГР системата е тяхна заслуга), осланящи се на максимата "щом така са го направили от завода - така е най-добре" (което е безумие, имайки предвид колко често "от завода" променят даден компонент, с доста съмнителна обосновка за това, но надяващи се масата потребители да са от гореописания тип) е трудно да слушат как премахването на дадена, заводски вградена система, води само и единствено до удължаване на живота на двигателя им и до по-добрата му работа, но фактите са си факти!
Последна промяна Я.Велинов на 10 Дек 2017, 3:14, променена общо 8 пъти

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 6.10.2010
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: бмв E60 530d
Мечтае да кара: M5

Re: Намаляване на изгорелите газове софтуерно.Правлино или н

Мнение от xxx500 » 09 Дек 2017, 23:20

Благодаря за мненията :).Иначе не каза никой дали е по добре колата да остане с тази настройка(20%по малко изгорели газове за рециркулация,което е направено единствено софтуерно през буксата за диагностика)или да си върна старата настройка.И друго-какво ще стане,ако се направи да връща още по малко изгорели газове за дойзгаряне само софтуерно,без да пипаме друго.Ще видя ,май ще си върна старата настройка и нищо няма да пипам.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 30.09.2006
Местоположение: София
Кара: E61 530d , E39 Touring

Re: Намаляване на изгорелите газове софтуерно.Правлино или н

Мнение от Я.Велинов » 10 Дек 2017, 11:26

xxx500 написа:Благодаря за мненията :).Иначе не каза никой дали е по добре колата да остане с тази настройка(20%по малко изгорели газове за рециркулация,което е направено единствено софтуерно през буксата за диагностика)или да си върна старата настройка.И друго-какво ще стане,ако се направи да връща още по малко изгорели газове за дойзгаряне само софтуерно,без да пипаме друго.Ще видя ,май ще си върна старата настройка и нищо няма да пипам.

Прочети ми горния пост и ще си отговориш сам на въпроса - или махни ЕГР-а както трябва и се радвай по-дълго на двигателя си, или го остави без да пипаш никакви настройки и това е.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Намаляване на изгорелите газове софтуерно.Правлино или н

Мнение от @2bar » 10 Дек 2017, 15:05

Я.Велинов написа:
@2bar написа:.......Поздрави (един от 100-те)

Не видях нещо в мнението ти да е в разрез с мойто....поздравления, че си един от "100-те", но един килограм практика тежи повече от сто теория, а досега на практика не съм видял дизелов автомобил, с премахнат ЕГР (ако е направено както трябва!), който да работи по-зле, да загрява по-бавно, или да има негативен ефект спрямо динамиката или разхода на гориво. Както си написал - единственото предимство е "уж" намаляването на работната температура в цилиндрите, но на фона на негативите, които идват в дългосрочен (подчертавам дългосрочен) план, ЕГР-а е съкращаваща ресурса на двигателя система, поради описаните и видяни с очите ми проблеми, които създава - не само на моя, но на абсолютно всеки дизел, който съм виждал разглобен....не съм автомонтьор, но имам близък приятел такъв, и покрай него съм видял до какви чудеса води системата за рециркулация на отработените газове, дори при дизелови автомобили с пробег под 100 хиляди километра....може би всеки от тези автомобили е бил каран само от "от кафе до кафе" :dunno: ;)

И едно допълнение - изписаната от теб "теория" подозрително много ми прилича на информацията относно ЕГР системата, написана в wiki, само че си изпуснал няколко много важни абзаца отнасящи се именно за EGR системите при ДИЗЕЛОВИТЕ двигатели и НЕГАТИВНОТО им влияние - "Exhaust recirculated back into the cylinder can increase engine wear as carbon particulates wash past the rings and into the oil" , също така - "By feeding the lower oxygen exhaust gas into the intake, diesel EGR systems lower combustion temperature, reducing emissions of NOx. This makes combustion less efficient, compromising economy and power. The normally "dry" intake system of a diesel engine is now subject to fouling from soot, unburned fuel and oil in the EGR bleed, which has little effect on airflow. However, when combined with oil vapor from a PCV system, can cause buildup of sticky tar in the intake manifold and valves. It can also cause problems with components such as swirl flaps, where fitted. Diesel EGR also increases soot production, though this was masked in the US by the simultaneous introduction of diesel particulate filters. EGR systems can also add abrasive contaminants and increase engine oil acidity, which in turn can reduce engine longevity."
В комбинация с описаните от мен и доказани от практиката минуси на ЕГР-а, тотално се изчерпва темата....един не особено обоснован "плюс" (без да броим екологичната гледна точка), срещу куп минуси ;) .

Знам, че за пуристите прекланящи се пред баварската инженерна мисъл (не, че в случая ЕГР системата е тяхна заслуга), осланящи се на максимата "щом така са го направили от завода - така е най-добре" (което е безумие, имайки предвид колко често "от завода" променят даден компонент, с доста съмнителна обосновка за това, но надяващи се масата потребители да са от гореописания тип) е трудно да слушат как премахването на дадена, заводски вградена система, води само и единствено до удължаване на живота на двигателя им и до по-добрата му работа, но фактите са си факти!


тя и твоята малко....хем нямаш практика (имаш само приятел автомонтьор, какво си видял при него и какво си разбрал е съвсем друга тема), хем и теорията ти куца (постваш ми някакви пасажи от wiki, които не се знае, кой точно ги е писал, даже не си направих и труда да ги чета) и хем на всичкото отгоре индиректно ми казваш, че съм преписал от там и ми обясняваш, че по - добре да имаш практика отколко теория....с две думи нито практика имаш, нито теория имаш....типично по български.... :ok:

лошо няма, ама все пак, всяка жаба трябва да си знае гьола. След като си само наблюдател, си оставаш такъв и толкова. И аз в много други области съм само наблюдател, но все пак човек не може да знае всичко. За какви дълго срочни планове говорим, след като при мен след 200к км не виждам никакви сажди? Колата се кара 60км на ден и другото са почивки (над 1000 км+) с темпо над 180км/ч ?

и не на послено място - малко уважение, към инженерите, които са разработили системата и тези, които не са толкова "начетени" да я махат. Все пак карането и притежаването на такъв клас кола, предполага и малко по - добро финансово състояние. С две думи човек да може да си позволи да поеме ремонтите, които предстоят, а не да се стряска ако нещо се развали.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Намаляване на изгорелите газове софтуерно.Правлино или н

Мнение от @2bar » 10 Дек 2017, 15:31

Я.Велинов написа:
xxx500 написа:Благодаря за мненията :).Иначе не каза никой дали е по добре колата да остане с тази настройка(20%по малко изгорели газове за рециркулация,което е направено единствено софтуерно през буксата за диагностика)или да си върна старата настройка.И друго-какво ще стане,ако се направи да връща още по малко изгорели газове за дойзгаряне само софтуерно,без да пипаме друго.Ще видя ,май ще си върна старата настройка и нищо няма да пипам.

Прочети ми горния пост и ще си отговориш сам на въпроса - или махни ЕГР-а както трябва и се радвай по-дълго на двигателя си, или го остави без да пипаш никакви настройки и това е.


Като оставим на страна празните прказки в темата, меренето на пишки и кой,какво видял или са му казали....

Промяната на ЕГР рате се препоръчва при симптоми като придърпване при каране с постоянна скорост или неравномерна работа на празен ход. И в случая говорим за промяна на EGR Rate а не за изключване. С две думи никой не се занимава с промяна на ЕГР при проблеми с работната температура. При проблеми с работната температура на двигателя, просто се изяснява и елеминират проблемите.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 30.09.2006
Местоположение: София
Кара: E61 530d , E39 Touring

Re: Намаляване на изгорелите газове софтуерно.Правлино или н

Мнение от Я.Велинов » 10 Дек 2017, 15:38

@2bar написа:
Я.Велинов написа:
@2bar написа:.......Поздрави (един от 100-те)

Не видях нещо в мнението ти да е в разрез с мойто....поздравления, че си един от "100-те", но един килограм практика тежи повече от сто теория, а досега на практика не съм видял дизелов автомобил, с премахнат ЕГР (ако е направено както трябва!), който да работи по-зле, да загрява по-бавно, или да има негативен ефект спрямо динамиката или разхода на гориво. Както си написал - единственото предимство е "уж" намаляването на работната температура в цилиндрите, но на фона на негативите, които идват в дългосрочен (подчертавам дългосрочен) план, ЕГР-а е съкращаваща ресурса на двигателя система, поради описаните и видяни с очите ми проблеми, които създава - не само на моя, но на абсолютно всеки дизел, който съм виждал разглобен....не съм автомонтьор, но имам близък приятел такъв, и покрай него съм видял до какви чудеса води системата за рециркулация на отработените газове, дори при дизелови автомобили с пробег под 100 хиляди километра....може би всеки от тези автомобили е бил каран само от "от кафе до кафе" :dunno: ;)

И едно допълнение - изписаната от теб "теория" подозрително много ми прилича на информацията относно ЕГР системата, написана в wiki, само че си изпуснал няколко много важни абзаца отнасящи се именно за EGR системите при ДИЗЕЛОВИТЕ двигатели и НЕГАТИВНОТО им влияние - "Exhaust recirculated back into the cylinder can increase engine wear as carbon particulates wash past the rings and into the oil" , също така - "By feeding the lower oxygen exhaust gas into the intake, diesel EGR systems lower combustion temperature, reducing emissions of NOx. This makes combustion less efficient, compromising economy and power. The normally "dry" intake system of a diesel engine is now subject to fouling from soot, unburned fuel and oil in the EGR bleed, which has little effect on airflow. However, when combined with oil vapor from a PCV system, can cause buildup of sticky tar in the intake manifold and valves. It can also cause problems with components such as swirl flaps, where fitted. Diesel EGR also increases soot production, though this was masked in the US by the simultaneous introduction of diesel particulate filters. EGR systems can also add abrasive contaminants and increase engine oil acidity, which in turn can reduce engine longevity."
В комбинация с описаните от мен и доказани от практиката минуси на ЕГР-а, тотално се изчерпва темата....един не особено обоснован "плюс" (без да броим екологичната гледна точка), срещу куп минуси ;) .

Знам, че за пуристите прекланящи се пред баварската инженерна мисъл (не, че в случая ЕГР системата е тяхна заслуга), осланящи се на максимата "щом така са го направили от завода - така е най-добре" (което е безумие, имайки предвид колко често "от завода" променят даден компонент, с доста съмнителна обосновка за това, но надяващи се масата потребители да са от гореописания тип) е трудно да слушат как премахването на дадена, заводски вградена система, води само и единствено до удължаване на живота на двигателя им и до по-добрата му работа, но фактите са си факти!


тя и твоята малко....хем нямаш практика (имаш само приятел автомонтьор, какво си видял при него и какво си разбрал е съвсем друга тема), хем и теорията ти куца (постваш ми някакви пасажи от wiki, които не се знае, кой точно ги е писал, даже не си направих и труда да ги чета) и хем на всичкото отгоре индиректно ми казваш, че съм преписал от там и ми обясняваш, че по - добре да имаш практика отколко теория....с две думи нито практика имаш, нито теория имаш....типично по български.... :ok:

лошо няма, ама все пак, всяка жаба трябва да си знае гьола. След като си само наблюдател, си оставаш такъв и толкова. И аз в много други области съм само наблюдател, но все пак човек не може да знае всичко. За какви дълго срочни планове говорим, след като при мен след 200к км не виждам никакви сажди? Колата се кара 60км на ден и другото са почивки (над 1000 км+) с темпо над 180км/ч ?

и не на послено място - малко уважение, към инженерите, които са разработили системата и тези, които не са толкова "начетени" да я махат. Все пак карането и притежаването на такъв клас кола, предполага и малко по - добро финансово състояние. С две думи човек да може да си позволи да поеме ремонтите, които предстоят, а не да се стряска ако нещо се развали.


Имаш ли какво да кажеш по темата, подплатено с доказателства, или трябва да ти се вярва понеже си "един от 100-те" ? Или обори с факти заключението ми за ЕГР системата, което дадох, че има повече минуси, отколкото плюсове за ресурса и цялостната работа на ДИЗЕЛОВ двигател, или не казвай нищо! Особено такива заучени фрази за жаби и гьолове.... Преглътни факта, че макар и "един от 100-те", имаш доста пропуски в познанията си за ползите (които са само екологични) и негативите от рециркулацията на отработените газове при дизеловите двигатели. Аз не мисля, че трябва от "уважение" да си съсипвам двигателя, както и от "уважение" да се съгласявам с неподплатеното ти и напълно грешно мнение ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Намаляване на изгорелите газове софтуерно.Правлино или н

Мнение от @2bar » 10 Дек 2017, 15:56

Я.Велинов написа:
@2bar написа:
Я.Велинов написа:
@2bar написа:.......Поздрави (един от 100-те)

Не видях нещо в мнението ти да е в разрез с мойто....поздравления, че си един от "100-те", но един килограм практика тежи повече от сто теория, а досега на практика не съм видял дизелов автомобил, с премахнат ЕГР (ако е направено както трябва!), който да работи по-зле, да загрява по-бавно, или да има негативен ефект спрямо динамиката или разхода на гориво. Както си написал - единственото предимство е "уж" намаляването на работната температура в цилиндрите, но на фона на негативите, които идват в дългосрочен (подчертавам дългосрочен) план, ЕГР-а е съкращаваща ресурса на двигателя система, поради описаните и видяни с очите ми проблеми, които създава - не само на моя, но на абсолютно всеки дизел, който съм виждал разглобен....не съм автомонтьор, но имам близък приятел такъв, и покрай него съм видял до какви чудеса води системата за рециркулация на отработените газове, дори при дизелови автомобили с пробег под 100 хиляди километра....може би всеки от тези автомобили е бил каран само от "от кафе до кафе" :dunno: ;)

И едно допълнение - изписаната от теб "теория" подозрително много ми прилича на информацията относно ЕГР системата, написана в wiki, само че си изпуснал няколко много важни абзаца отнасящи се именно за EGR системите при ДИЗЕЛОВИТЕ двигатели и НЕГАТИВНОТО им влияние - "Exhaust recirculated back into the cylinder can increase engine wear as carbon particulates wash past the rings and into the oil" , също така - "By feeding the lower oxygen exhaust gas into the intake, diesel EGR systems lower combustion temperature, reducing emissions of NOx. This makes combustion less efficient, compromising economy and power. The normally "dry" intake system of a diesel engine is now subject to fouling from soot, unburned fuel and oil in the EGR bleed, which has little effect on airflow. However, when combined with oil vapor from a PCV system, can cause buildup of sticky tar in the intake manifold and valves. It can also cause problems with components such as swirl flaps, where fitted. Diesel EGR also increases soot production, though this was masked in the US by the simultaneous introduction of diesel particulate filters. EGR systems can also add abrasive contaminants and increase engine oil acidity, which in turn can reduce engine longevity."
В комбинация с описаните от мен и доказани от практиката минуси на ЕГР-а, тотално се изчерпва темата....един не особено обоснован "плюс" (без да броим екологичната гледна точка), срещу куп минуси ;) .

Знам, че за пуристите прекланящи се пред баварската инженерна мисъл (не, че в случая ЕГР системата е тяхна заслуга), осланящи се на максимата "щом така са го направили от завода - така е най-добре" (което е безумие, имайки предвид колко често "от завода" променят даден компонент, с доста съмнителна обосновка за това, но надяващи се масата потребители да са от гореописания тип) е трудно да слушат как премахването на дадена, заводски вградена система, води само и единствено до удължаване на живота на двигателя им и до по-добрата му работа, но фактите са си факти!


тя и твоята малко....хем нямаш практика (имаш само приятел автомонтьор, какво си видял при него и какво си разбрал е съвсем друга тема), хем и теорията ти куца (постваш ми някакви пасажи от wiki, които не се знае, кой точно ги е писал, даже не си направих и труда да ги чета) и хем на всичкото отгоре индиректно ми казваш, че съм преписал от там и ми обясняваш, че по - добре да имаш практика отколко теория....с две думи нито практика имаш, нито теория имаш....типично по български.... :ok:

лошо няма, ама все пак, всяка жаба трябва да си знае гьола. След като си само наблюдател, си оставаш такъв и толкова. И аз в много други области съм само наблюдател, но все пак човек не може да знае всичко. За какви дълго срочни планове говорим, след като при мен след 200к км не виждам никакви сажди? Колата се кара 60км на ден и другото са почивки (над 1000 км+) с темпо над 180км/ч ?

и не на послено място - малко уважение, към инженерите, които са разработили системата и тези, които не са толкова "начетени" да я махат. Все пак карането и притежаването на такъв клас кола, предполага и малко по - добро финансово състояние. С две думи човек да може да си позволи да поеме ремонтите, които предстоят, а не да се стряска ако нещо се развали.


Имаш ли какво да кажеш по темата, подплатено с доказателства, или трябва да ти се вярва понеже си "един от 100-те" ? Или обори с факти заключението ми за ЕГР системата, което дадох, че има повече минуси, отколкото плюсове за ресурса и цялостната работа на ДИЗЕЛОВ двигател, или не казвай нищо! Особено такива заучени фрази за жаби и гьолове.... Преглътни факта, че макар и "един от 100-те", имаш доста пропуски в познанията си за ползите (които са само екологични) и негативите от рециркулацията на отработените газове при дизеловите двигатели. Аз не мисля, че трябва от "уважение" да си съсипвам двигателя, както и от "уважение" да се съгласявам с неподплатеното ти и напълно грешно мнение ;)


и заключението ти за ЕГР системата го направи на дългогодишен опит като инженер, кибик или интернет ентусиаст? Защото ако са последните две най - добре да спрем.....Винаги ми е интересно да науча нещо повече, ама от интернет няма как да стане, за съжаление....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 30.09.2006
Местоположение: София
Кара: E61 530d , E39 Touring

Re: Намаляване на изгорелите газове софтуерно.Правлино или н

Мнение от Я.Велинов » 10 Дек 2017, 16:34

@2bar написа:
Я.Велинов написа:
@2bar написа:
Я.Велинов написа:
@2bar написа:.......Поздрави (един от 100-те)

Не видях нещо в мнението ти да е в разрез с мойто....поздравления, че си един от "100-те", но един килограм практика тежи повече от сто теория, а досега на практика не съм видял дизелов автомобил, с премахнат ЕГР (ако е направено както трябва!), който да работи по-зле, да загрява по-бавно, или да има негативен ефект спрямо динамиката или разхода на гориво. Както си написал - единственото предимство е "уж" намаляването на работната температура в цилиндрите, но на фона на негативите, които идват в дългосрочен (подчертавам дългосрочен) план, ЕГР-а е съкращаваща ресурса на двигателя система, поради описаните и видяни с очите ми проблеми, които създава - не само на моя, но на абсолютно всеки дизел, който съм виждал разглобен....не съм автомонтьор, но имам близък приятел такъв, и покрай него съм видял до какви чудеса води системата за рециркулация на отработените газове, дори при дизелови автомобили с пробег под 100 хиляди километра....може би всеки от тези автомобили е бил каран само от "от кафе до кафе" :dunno: ;)

И едно допълнение - изписаната от теб "теория" подозрително много ми прилича на информацията относно ЕГР системата, написана в wiki, само че си изпуснал няколко много важни абзаца отнасящи се именно за EGR системите при ДИЗЕЛОВИТЕ двигатели и НЕГАТИВНОТО им влияние - "Exhaust recirculated back into the cylinder can increase engine wear as carbon particulates wash past the rings and into the oil" , също така - "By feeding the lower oxygen exhaust gas into the intake, diesel EGR systems lower combustion temperature, reducing emissions of NOx. This makes combustion less efficient, compromising economy and power. The normally "dry" intake system of a diesel engine is now subject to fouling from soot, unburned fuel and oil in the EGR bleed, which has little effect on airflow. However, when combined with oil vapor from a PCV system, can cause buildup of sticky tar in the intake manifold and valves. It can also cause problems with components such as swirl flaps, where fitted. Diesel EGR also increases soot production, though this was masked in the US by the simultaneous introduction of diesel particulate filters. EGR systems can also add abrasive contaminants and increase engine oil acidity, which in turn can reduce engine longevity."
В комбинация с описаните от мен и доказани от практиката минуси на ЕГР-а, тотално се изчерпва темата....един не особено обоснован "плюс" (без да броим екологичната гледна точка), срещу куп минуси ;) .

Знам, че за пуристите прекланящи се пред баварската инженерна мисъл (не, че в случая ЕГР системата е тяхна заслуга), осланящи се на максимата "щом така са го направили от завода - така е най-добре" (което е безумие, имайки предвид колко често "от завода" променят даден компонент, с доста съмнителна обосновка за това, но надяващи се масата потребители да са от гореописания тип) е трудно да слушат как премахването на дадена, заводски вградена система, води само и единствено до удължаване на живота на двигателя им и до по-добрата му работа, но фактите са си факти!


тя и твоята малко....хем нямаш практика (имаш само приятел автомонтьор, какво си видял при него и какво си разбрал е съвсем друга тема), хем и теорията ти куца (постваш ми някакви пасажи от wiki, които не се знае, кой точно ги е писал, даже не си направих и труда да ги чета) и хем на всичкото отгоре индиректно ми казваш, че съм преписал от там и ми обясняваш, че по - добре да имаш практика отколко теория....с две думи нито практика имаш, нито теория имаш....типично по български.... :ok:

лошо няма, ама все пак, всяка жаба трябва да си знае гьола. След като си само наблюдател, си оставаш такъв и толкова. И аз в много други области съм само наблюдател, но все пак човек не може да знае всичко. За какви дълго срочни планове говорим, след като при мен след 200к км не виждам никакви сажди? Колата се кара 60км на ден и другото са почивки (над 1000 км+) с темпо над 180км/ч ?

и не на послено място - малко уважение, към инженерите, които са разработили системата и тези, които не са толкова "начетени" да я махат. Все пак карането и притежаването на такъв клас кола, предполага и малко по - добро финансово състояние. С две думи човек да може да си позволи да поеме ремонтите, които предстоят, а не да се стряска ако нещо се развали.


Имаш ли какво да кажеш по темата, подплатено с доказателства, или трябва да ти се вярва понеже си "един от 100-те" ? Или обори с факти заключението ми за ЕГР системата, което дадох, че има повече минуси, отколкото плюсове за ресурса и цялостната работа на ДИЗЕЛОВ двигател, или не казвай нищо! Особено такива заучени фрази за жаби и гьолове.... Преглътни факта, че макар и "един от 100-те", имаш доста пропуски в познанията си за ползите (които са само екологични) и негативите от рециркулацията на отработените газове при дизеловите двигатели. Аз не мисля, че трябва от "уважение" да си съсипвам двигателя, както и от "уважение" да се съгласявам с неподплатеното ти и напълно грешно мнение ;)


и заключението ти за ЕГР системата го направи на дългогодишен опит като инженер, кибик или интернет ентусиаст? Защото ако са последните две най - добре да спрем.....Винаги ми е интересно да науча нещо повече, ама от интернет няма как да стане, за съжаление....

А ти явно си мислиш, че заради дългогодишния ти опит (с който парадираш, "намеквайки" го неведнъж) като инженер разбираш от всичко в тази област и даваш мнения без дори да си направиш труда да попрочетеш за ползите и вредите от обсъжданата система, и да вадиш практически заключения само от това, че двигателя и в частност всмукателния колектор на автомобила ти не са зацапани..... Моето мнение е базирано 1. На практическо ниво - от видяните с очите ми немалко дизелови двигатели със свалени колектори и подобряването на всеки аспект от работата на двигателя след изолирането на ЕГР системата (не само на БМВ) 2. На теоритично ниво - всяка една статия написана от технически громотни кадри, относно ЕГР системите при дизелите (за пореден път подчертавам при дизелите, защото при бензиновите двигатели, негативите не са толкова, колкото при дизеловите). Дай линк или снимай статия или каквато и да било информация, която да опровергае факта, че ЕГР-а повече вреди, отколкото помага при дизелов двигател, и ще спра с "меренето на пишки"....дотогава няма как да се съглася с мнението на човек парадиращ с познанията си, които обаче на практика се оказват далеч от истината, специално що се отнася за разискваната тема....твойта логика е следната - "вярвайте ми, защото съм инженер, но факти няма да ви дам и всичко написано в интернет са глупости....", аз не съм инженер, но си направих труда да попрочета по темата преди да изкажа мнението си по въпроса, а и го подплатих с практически факти, както от моя, така и от други автомобили. Разбирам - не ти харесва, че аз "обикновения кибик-ентусисаст" не се съгласявам на сляпо с теб "инженера" ;) . С това приключва всичко, което имам да кажа по темата - нищо лично към никой, винаги ще има хора, които макар и представените факти, ще държат на своето, само защото имат "дългогодишен опит" или специализация в дадена сфера.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Намаляване на изгорелите газове софтуерно.Правлино или н

Мнение от @2bar » 10 Дек 2017, 16:46

Я.Велинов написа:
@2bar написа:
Я.Велинов написа:
@2bar написа:
Я.Велинов написа:
@2bar написа:.......Поздрави (един от 100-те)

Не видях нещо в мнението ти да е в разрез с мойто....поздравления, че си един от "100-те", но един килограм практика тежи повече от сто теория, а досега на практика не съм видял дизелов автомобил, с премахнат ЕГР (ако е направено както трябва!), който да работи по-зле, да загрява по-бавно, или да има негативен ефект спрямо динамиката или разхода на гориво. Както си написал - единственото предимство е "уж" намаляването на работната температура в цилиндрите, но на фона на негативите, които идват в дългосрочен (подчертавам дългосрочен) план, ЕГР-а е съкращаваща ресурса на двигателя система, поради описаните и видяни с очите ми проблеми, които създава - не само на моя, но на абсолютно всеки дизел, който съм виждал разглобен....не съм автомонтьор, но имам близък приятел такъв, и покрай него съм видял до какви чудеса води системата за рециркулация на отработените газове, дори при дизелови автомобили с пробег под 100 хиляди километра....може би всеки от тези автомобили е бил каран само от "от кафе до кафе" :dunno: ;)

И едно допълнение - изписаната от теб "теория" подозрително много ми прилича на информацията относно ЕГР системата, написана в wiki, само че си изпуснал няколко много важни абзаца отнасящи се именно за EGR системите при ДИЗЕЛОВИТЕ двигатели и НЕГАТИВНОТО им влияние - "Exhaust recirculated back into the cylinder can increase engine wear as carbon particulates wash past the rings and into the oil" , също така - "By feeding the lower oxygen exhaust gas into the intake, diesel EGR systems lower combustion temperature, reducing emissions of NOx. This makes combustion less efficient, compromising economy and power. The normally "dry" intake system of a diesel engine is now subject to fouling from soot, unburned fuel and oil in the EGR bleed, which has little effect on airflow. However, when combined with oil vapor from a PCV system, can cause buildup of sticky tar in the intake manifold and valves. It can also cause problems with components such as swirl flaps, where fitted. Diesel EGR also increases soot production, though this was masked in the US by the simultaneous introduction of diesel particulate filters. EGR systems can also add abrasive contaminants and increase engine oil acidity, which in turn can reduce engine longevity."
В комбинация с описаните от мен и доказани от практиката минуси на ЕГР-а, тотално се изчерпва темата....един не особено обоснован "плюс" (без да броим екологичната гледна точка), срещу куп минуси ;) .

Знам, че за пуристите прекланящи се пред баварската инженерна мисъл (не, че в случая ЕГР системата е тяхна заслуга), осланящи се на максимата "щом така са го направили от завода - така е най-добре" (което е безумие, имайки предвид колко често "от завода" променят даден компонент, с доста съмнителна обосновка за това, но надяващи се масата потребители да са от гореописания тип) е трудно да слушат как премахването на дадена, заводски вградена система, води само и единствено до удължаване на живота на двигателя им и до по-добрата му работа, но фактите са си факти!


тя и твоята малко....хем нямаш практика (имаш само приятел автомонтьор, какво си видял при него и какво си разбрал е съвсем друга тема), хем и теорията ти куца (постваш ми някакви пасажи от wiki, които не се знае, кой точно ги е писал, даже не си направих и труда да ги чета) и хем на всичкото отгоре индиректно ми казваш, че съм преписал от там и ми обясняваш, че по - добре да имаш практика отколко теория....с две думи нито практика имаш, нито теория имаш....типично по български.... :ok:

лошо няма, ама все пак, всяка жаба трябва да си знае гьола. След като си само наблюдател, си оставаш такъв и толкова. И аз в много други области съм само наблюдател, но все пак човек не може да знае всичко. За какви дълго срочни планове говорим, след като при мен след 200к км не виждам никакви сажди? Колата се кара 60км на ден и другото са почивки (над 1000 км+) с темпо над 180км/ч ?

и не на послено място - малко уважение, към инженерите, които са разработили системата и тези, които не са толкова "начетени" да я махат. Все пак карането и притежаването на такъв клас кола, предполага и малко по - добро финансово състояние. С две думи човек да може да си позволи да поеме ремонтите, които предстоят, а не да се стряска ако нещо се развали.


Имаш ли какво да кажеш по темата, подплатено с доказателства, или трябва да ти се вярва понеже си "един от 100-те" ? Или обори с факти заключението ми за ЕГР системата, което дадох, че има повече минуси, отколкото плюсове за ресурса и цялостната работа на ДИЗЕЛОВ двигател, или не казвай нищо! Особено такива заучени фрази за жаби и гьолове.... Преглътни факта, че макар и "един от 100-те", имаш доста пропуски в познанията си за ползите (които са само екологични) и негативите от рециркулацията на отработените газове при дизеловите двигатели. Аз не мисля, че трябва от "уважение" да си съсипвам двигателя, както и от "уважение" да се съгласявам с неподплатеното ти и напълно грешно мнение ;)


и заключението ти за ЕГР системата го направи на дългогодишен опит като инженер, кибик или интернет ентусиаст? Защото ако са последните две най - добре да спрем.....Винаги ми е интересно да науча нещо повече, ама от интернет няма как да стане, за съжаление....

А ти явно си мислиш, че заради дългогодишния ти опит (с който парадираш, "намеквайки" го неведнъж) като инженер разбираш от всичко в тази област и даваш мнения без дори да си направиш труда да попрочетеш за ползите и вредите от обсъжданата система, и да вадиш практически заключения само от това, че двигателя и в частност всмукателния колектор на автомобила ти не са зацапани..... Моето мнение е базирано 1. На практическо ниво - от видяните с очите ми немалко дизелови двигатели със свалени колектори и подобряването на всеки аспект от работата на двигателя след изолирането на ЕГР системата (не само на БМВ) 2. На теоритично ниво - всяка една статия написана от технически громотни кадри, относно ЕГР системите при дизелите (за пореден път подчертавам при дизелите, защото при бензиновите двигатели, негативите не са толкова, колкото при дизеловите). Дай линк или снимай статия или каквото и да било информация, която да опровергае факта, че ЕГР-а повече вреди, отколкото помага при дизелов двигател, и ще спра с "меренето на пишки"....дотогава няма как да се съглася с мнението на човек парадиращ с познанията си, които обаче на практика се оказват далеч от истината, специално що се отнася за разискваната тема....твойта логика е следната - "вярвайте ми, защото съм инженер, но факти няма да ви дам и всичко написано в интернет са глупости....", аз не съм инженер, но си направих труда да попрочета по темата преди да изкажа мнението си по въпроса, а и го подплатих с практически факти, както от моя, така и от други автомобили. Разбирам - не ти харесва, че аз "обикновения кибик-ентусисаст" не се съгласявам на сляпо с теб "инженера" ;) . С това приключва всичко, което имам да кажа по темата - нищо лично към никой, винаги ще има хора, които макар и представените факти, ще държат на своето, само защото имат "дългогодишен опит" или специализация в дадена сфера.


много ми е интересно, с какво се занимаваш? и след като не си инженер, остави това на инженерите....всичко е много просто. и пак се върщаме до старата българска поговорка, че всяка жаба трябва да си знае гьола...Не вярвам, че със статии ще сигнем до някакво разбирателство - представи се, да ти постна няколко страници на немски, които предолагат сериозни познания по термодинамика....Кое по - напред - езикът или термодинамиката ще оправиш? Предполагам нито едно от двете.....

Та кибик - ентисиаст не е лошо, но трябва да се вслушваш и в хората, които разбират малко повече от теб....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 30.09.2006
Местоположение: София
Кара: E61 530d , E39 Touring

Re: Намаляване на изгорелите газове софтуерно.Правлино или н

Мнение от Я.Велинов » 10 Дек 2017, 17:16

@2bar написа:много ми е интересно, с какво се занимаваш? и след като не си инженер, остави това на инженерите....всичко е много просто. и пак се върщаме до старата българска поговорка, че всяка жаба трябва да си знае гьола...Не вярвам, че със статии ще сигнем до някакво разбирателство - представи се, да ти постна няколко страници на немски, които предолагат сериозни познания по термодинамика....Кое по - напред - езикът или термодинамиката ще оправиш? Предполагам нито едно от двете.....

Та кибик - ентисиаст не е лошо, но трябва да се вслушваш и в хората, които разбират малко повече от теб....


Досега в нито едно твое мнение не доказа нещо освен егото си....само голо парадиране с познания, без НИКАКВА подплата....господин "инженер", не оспорвам познанията ви по термодинамика, а липсата на информираност за предимствата и недостатъците на ЕГР системите при дизеловите автомобили....това е всичко! И ако обичате, господин "инженер" спрете с "жабите и гьоловете" както написах най-учтиво по-нагоре.
И виж само какво ти е трагичното заключение - "да се вслушвам в хората, разбиращи малко повече от мен", след изписаните 2 страници неподплатени с никакви доказателства и факти, мнения от твоя страна, не мисля че си от типа хора, чието мнение бих зачел за меродавно....за последен път ще кажа - изложи факт, статия, или каквото и да е, което доказва, че ЕГР-а е повече полезен, отколкото вреден за дизеловия двигател, и ще спрем дискусията....не превръщай темата в "кой колко знае" , "кой какво работи" и т.н.
П.п. - Относно познанията на езици и съмненията ти, че не бих разбрал нещо на немски (и как иначе, вие сте господин "инженер" с претенции за огромни познания, но без никакви факти, които да ги подплатят, а аз - обикновен "кибик-ентусиаст", без никакви претенции, но аргументиращ мненията си с факти) - като гледам какъв ти е правописа, започвам да се съмнявам сериозно за познанията ти в каквато и да е област....инженерното образование предполага грамотност поне на майчиния език.
Последна промяна Я.Велинов на 10 Дек 2017, 17:59, променена общо 1 път

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook