М54Б25 или N52B25

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 10.04.2008
Кара: 95 Compact, e46 touring, e61 525i

М54Б25 или N52B25

Мнение от Ferdi_mruvkata » 17 Окт 2017, 22:26

Решил съм да си вземам е61 бензинка с ръчни скорости.
За скоростите съм почти сигурен, освен ако някой не ми обясни, как добре сменя автоматика и не се усеща :)

В дилема съм обаче относно моторите. Поизчетох малко инфо и се оказва че май N52 е по скапания и по-капризен.
Та се чудя дали да не взема някое 2005/6 с М54 вместо по-ново Н52. има ли основателна причина да избера по-новото поколение мотор?

Ще съм благодарен на някой по-разбиращи да споделят.
Като вървене как са двата мотора - на хартия са съвсем близки - въртящ момент и коньове..
чупливост и поддръжка (сега съм с N серията на е46 и върви много прилично, ама е каприз)

абе изобщо цялостна иформация ... към какво ще е по добре да се насоча

мерсим ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: М54Б25 или N52B25

Мнение от zvetiko » 18 Окт 2017, 8:01

Ferdi_mruvkata написа:Решил съм да си вземам е61 бензинка с ръчни скорости.
За скоростите съм почти сигурен, освен ако някой не ми обясни, как добре сменя автоматика и не се усеща :)

В дилема съм обаче относно моторите. Поизчетох малко инфо и се оказва че май N52 е по скапания и по-капризен.
Та се чудя дали да не взема някое 2005/6 с М54 вместо по-ново Н52. има ли основателна причина да избера по-новото поколение мотор?

Ще съм благодарен на някой по-разбиращи да споделят.
Като вървене как са двата мотора - на хартия са съвсем близки - въртящ момент и коньове..
чупливост и поддръжка (сега съм с N серията на е46 и върви много прилично, ама е каприз)

абе изобщо цялостна иформация ... към какво ще е по добре да се насоча

мерсим ;)


Колега, не купуваш нов автомобил, за това е важно моментното състояние на двигателя- може да попаднеш на кола, карана от някой с възгледите, че понеже е сипвал LL-04 e трябвало да го сменя през 30000 км. По принцип, за мен М54 е по-здравият двигател.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1048
Регистриран на: 19.02.2007
Местоположение: Fairbanks, AK

Re: М54Б25 или N52B25

Мнение от pinko_23 » 18 Окт 2017, 8:40

Колега аз бях пред същатата дилема М54 е доста по добър и по непретенциозен от N52. При новият двигател са използвали алуминиево магнезиева сплав която се изнозвала по бързо и от там харчи повече масло от М54. Това което най-много ме притесни, че водната помпа е електрическа и се води консуматив и се сменя на 80 000 км цените на такава помпа вървят около 600 лв. Не се рециклира само чисто нова, незнам що за помпа е това, една пералня струва толкова и изкарва 15 години. Аз карам доста и 600 лв за помпа си е пълна лудост. Помпата не е хич надеждна и може да доведе до прегряване на двигателят. Иначе става на газ. Аз си взех Е60 с двигател М54 с газ и съм доволен. Подръжката на М54 не е болезнена, и да ръчка задължително, смени маслото в скоростите и смело давай газ.
Успех с покупката
Няма начин да няма начин

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3198
Регистриран на: 13.02.2008
Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
Пол: Мъж
Кара: Всичко що е BMW , баничарки
Мечтае да кара: M1

Re: М54Б25 или N52B25

Мнение от laviatan » 18 Окт 2017, 9:57

Като бивш собственик на коли и с двата мотора :
N52 : по-пъргав , по-икономичен.
М54 : по-"лаком" , но много по-непретенциозен , лесен и евтин за поддръжка :yes:
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !

Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа


Аватар
Мнения: 385
Регистриран на: 5.11.2012
Пол: Мъж
Кара: 4х4
Мечтае да кара: 6х6

Re: М54Б25 или N52B25

Мнение от efren » 18 Окт 2017, 12:45

zvetiko написа:
Ferdi_mruvkata написа:Решил съм да си вземам е61 бензинка с ръчни скорости.
За скоростите съм почти сигурен, освен ако някой не ми обясни, как добре сменя автоматика и не се усеща :)

В дилема съм обаче относно моторите. Поизчетох малко инфо и се оказва че май N52 е по скапания и по-капризен.
Та се чудя дали да не взема някое 2005/6 с М54 вместо по-ново Н52. има ли основателна причина да избера по-новото поколение мотор?

Ще съм благодарен на някой по-разбиращи да споделят.
Като вървене как са двата мотора - на хартия са съвсем близки - въртящ момент и коньове..
чупливост и поддръжка (сега съм с N серията на е46 и върви много прилично, ама е каприз)

абе изобщо цялостна иформация ... към какво ще е по добре да се насоча

мерсим ;)


Колега, не купуваш нов автомобил, за това е важно моментното състояние на двигателя- може да попаднеш на кола, карана от някой с възгледите, че понеже е сипвал LL-04 e трябвало да го сменя през 30000 км. По принцип, за мен М54 е по-здравият двигател.


Всички м54 са били със сервизен интервал на 25000км/2 години докато са били в гаранция, и колегата zvetiko го знае по-добре от всички други, но обича да се прави на ударен, а дали този, който е купил колата след като му е свършила гаранцията е започнал да сменя маслото два пъти по-често за да ти е здрав двигателя на теб...? Разбира се това важи и за N52.
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 10.04.2008
Кара: 95 Compact, e46 touring, e61 525i

Re: М54Б25 или N52B25

Мнение от Ferdi_mruvkata » 18 Окт 2017, 15:21

като гледам разликата 0-100 е 0.4секунди, и само 13 нютон метра въртящ момент. Предполагам, че няма да се усеща чак такава разлика.

а то тая помпа ако е 600 лв и е консуматив... сигурно смяна на съединител отива на 1000.

нещо като че ли клоня към по-стария мотор. Всъщност бих взел и 3 литровия вариант ама са голяма рядкост и държат много високи цени (по справки с мобиле.де)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2118
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: М54Б25 или N52B25

Мнение от nikolae » 20 Окт 2017, 13:12

Вземи си М54б30 - извънградско ще харчи както б25, но върви повече.
Сравнително лесно се слага газ, за разлика от N моторите.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 10.04.2008
Кара: 95 Compact, e46 touring, e61 525i

Re: М54Б25 или N52B25

Мнение от Ferdi_mruvkata » 23 Окт 2017, 8:25

ами тоя вариант май най ме влече като цяло. само че много малко предлагане на такива с ръчни скорости. И ако има, цените им са х2 на другите. Явно са некъв винтидж :)
А като стана дума за газ, е60 всичките ли имат дупка за резервна гума отзад. Че май е90 са лишени от такава екстра :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1048
Регистриран на: 19.02.2007
Местоположение: Fairbanks, AK

Re: М54Б25 или N52B25

Мнение от pinko_23 » 23 Окт 2017, 9:56

Ferdi_mruvkata написа:ами тоя вариант май най ме влече като цяло. само че много малко предлагане на такива с ръчни скорости. И ако има, цените им са х2 на другите. Явно са некъв винтидж :)
А като стана дума за газ, е60 всичките ли имат дупка за резервна гума отзад. Че май е90 са лишени от такава екстра :)


530 бензин много трудно в БГ, ако ти се ходи до немско ще си намерих много изтупана с много екстри, има с обдухване на седалките, подгрех на всичките седалки, подгрев на волана. Да всичките имат дупка и спокойно вкарващ 45 литрова бутилка, имаш много място за резервната гума в багажника.
Няма начин да няма начин

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2118
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: М54Б25 или N52B25

Мнение от nikolae » 23 Окт 2017, 12:12

Аз имам зададен филтър в мобиле за 530и седан. На седмица има по 3-4 обяви, половината са ръчка.
Цени от 11 до 15к.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 10.04.2008
Кара: 95 Compact, e46 touring, e61 525i

Re: М54Б25 или N52B25

Мнение от Ferdi_mruvkata » 02 Ное 2017, 16:25

nikolae написа:Аз имам зададен филтър в мобиле за 530и седан. На седмица има по 3-4 обяви, половината са ръчка.
Цени от 11 до 15к.


Седани има. Излизат. Ама комбитата са кът и са супер скъпи. почват от 10 000 евра... 525 от 6-7000. Доста голяма разлика в цената.

Иначе е хубаво че имат дупка за гума. Щото това резко ме отказа от тройката :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 514
Регистриран на: 18.07.2005
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: F11

Re: М54Б25 или N52B25

Мнение от valeto » 03 Ное 2017, 7:11

От 6-7 мес. карам Е61 530 Хi,N52,автоматик. Чак се учудих колко динамичен е във всякакви условия. За сега слава богу не ми е давала кой знае какви ядове. Карах на приятели по стария м54 и въпреки малката разлика в показателите аз лично усетих по-голяма такава. Определено се държи по-добре! Така или иначе с правилна и качествена поддръжка не би трябвало да имаш проблеми и с двата. Аз лично съм за N52 но това си е мое мнение. И е нормално по-новия да е с по-скъпа поддръжка.Всеки сам си прави сметка на възможностите.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 10.04.2008
Кара: 95 Compact, e46 touring, e61 525i

Re: М54Б25 или N52B25

Мнение от Ferdi_mruvkata » 03 Ное 2017, 17:16

всъщност пари за подръжка не са ми проблем, когато говорим за поддръжка.

Въпроса е, че го разправят за по-чуплив с разни проблеми на повдигачи, водни помпи, валвтроници и подобни. това вече не е поддръжка ами калпаво и чупливо изпълнение и огромни суми за ремонти с неясен ефект накрая :)
Щото сега пак съм с N мотор и малко нещо да има нередно и се ебава...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1048
Регистриран на: 19.02.2007
Местоположение: Fairbanks, AK

Re: М54Б25 или N52B25

Мнение от pinko_23 » 03 Ное 2017, 17:59

Ferdi_mruvkata написа:всъщност пари за подръжка не са ми проблем, когато говорим за поддръжка.

Въпроса е, че го разправят за по-чуплив с разни проблеми на повдигачи, водни помпи, валвтроници и подобни. това вече не е поддръжка ами калпаво и чупливо изпълнение и огромни суми за ремонти с неясен ефект накрая :)
Щото сега пак съм с N мотор и малко нещо да има нередно и се ебава...


Абсолютно е така, всички тези които си изброил не е подръжка а постоянни мотори. Тука не става въпрос да спестиш 50 лв от масло или 30 от филтър. Аз бях шокиран как може тази водна помпа да струва толкова много пари и да е консуматив. S class е по евтин за обслужване. Моето мнение, че М54 си остава последният добър двигател.
Няма начин да няма начин

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: М54Б25 или N52B25

Мнение от zaharia » 03 Ное 2017, 18:48

Ето тук има доста писано за N52 viewtopic.php?f=112&t=273827, вече две години карам с такъв, основният ми проблем е, че гори масло 1л на 3хил км. Това са по старите версии 2005-2006г с магнезиев капак N52B25. Най-голямата им слабост са гумичките на клапаните и пръстените на сегментите, проблемът се появява ако е прегряван или маслото не е сменяно навреме. Ако са гумичките могат просто да се сменят. Ако се намери от по-новите с черния капак или пък е N52B30 - там проблема е отстранен. Като изключим това отзивите доколкото знам са само положителни.

Следваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook