Духа студено парно е60

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1048
Регистриран на: 19.02.2007
Местоположение: Fairbanks, AK

Re: Духа студено парно е60

Мнение от pinko_23 » 02 Ное 2017, 23:20

adovet написа:Тея клапани лесно се диагностицират и при колегата на дали в тях е проблема. По скоро запушено радиаторче на парното или проблем с някоя от клапите в таблото

Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk



Колега електромагнитните клапи не излизат на диагностика, трябва да се свалят подаваш 12 волта и трябва да отварят и затварят. Номерър а полирането става ако бубините са ОК и не са гръмнали, много често им протичат гумичките влиза вода и бубините изгарят
Няма начин да няма начин

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Духа студено парно е60

Мнение от adovet » 03 Ное 2017, 6:57

pinko_23 написа:
adovet написа:Тея клапани лесно се диагностицират и при колегата на дали в тях е проблема. По скоро запушено радиаторче на парното или проблем с някоя от клапите в таблото

Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk



Колега електромагнитните клапи не излизат на диагностика, трябва да се свалят подаваш 12 волта и трябва да отварят и затварят. Номерър а полирането става ако бубините са ОК и не са гръмнали, много често им протичат гумичките влиза вода и бубините изгарят
Има и много по лесен начин за диагностика. Можеш да ги отваряш и затваряш с инпата на колкото си иакаш процента и просто пипаш маркучите след тях. Веднага става ясно дали работят или не.

Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 460
Регистриран на: 20.03.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Луноход

Re: Духа студено парно е60

Мнение от pepsin » 03 Ное 2017, 8:58

Докторе проблема на дали е в таблото,значи получава се следното:докато колата е студена 20/30гр.си духа идеално топло,загрели започва да духа хладно,и по някое време започва да духа студено после топло и така,от което ме навява на мисълта,че може да е от този клапан

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Духа студено парно е60

Мнение от adovet » 03 Ное 2017, 9:10

pepsin написа:Докторе проблема на дали е в таблото,значи получава се следното:докато колата е студена 20/30гр.си духа идеално топло,загрели започва да духа хладно,и по някое време започва да духа студено после топло и така,от което ме навява на мисълта,че може да е от този клапан

ами провери го, но може проблема и да е в управлението(климатроника). Обикновено този клапан или работи или не работи, доста му е елементарно устройството така че действай :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 460
Регистриран на: 20.03.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Луноход

Re: Духа студено парно е60

Мнение от pepsin » 03 Ное 2017, 10:30

:yes: :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2118
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: Духа студено парно е60

Мнение от nikolae » 06 Ное 2017, 9:32

Признавам си взех втора употреба, моят стария не съм го отварял.
Ще пробваме теста с инпата и ще пробвам да ги свалим и двата да ги пробваме на място.

Лятото нямам проблем - духа студено отвсякъде (средата най-силно разбира се)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: Пловдив
Кара: BMW E60 550

Re: Духа студено парно е60

Мнение от Nickola » 10 Дек 2017, 12:04

Колеги, подобен проблем имам и аз.
Колата е 550, 06.2006, IHKA High, и от шофьорската страна (горе, среда, долу) духа хладно.
Пасажерската страна е ОК. След потеглене при студен мотор , парното си включва и духа топло навсякъде.
След като загрее мотора до работна температура, от шофьорската страна почва да духа хладно.

Странното е , че по някаква причина във VO не беше кодирано IHKA High (S534 - Automatic Air Conditioning), а колата го има по VIN. Това си го направих. Кодирах и в самия IHKA модул, и сега вече имам менюто за High - варианта.
Оттук насетне, проверих маркучите (и трите) на ел.магнитните клапани - горещ, парят направо. При загасен мотор, в REST-режим работи по същия начин - топло за пасажера, хладно за водача.

Някаква идея какво още мога трявбва да проверя ?
Нещо в кодирането дали не пропускам ?

P.S. Може ли някой да ми помогне като ми изпрати копие на FSW_PSW.TRC файл от IHKA High да сравня с моя ? Модула е IHKA_E60.C09.
"При подходящ вятър и кокошката би могла да лети."

Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 22.02.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Е60 525i M54

Re: Духа студено парно е60

Мнение от sleit_ » 10 Дек 2017, 14:16

Привет колеги.
Имам същият проблем, само че при мен леко топличко се усеща само на шофьорското място, а на всички останали духа хладно. Смених термостата, тъй като даваше индикации, че не затваря или по-скоро стоеше постоянно отворен - но проблема с парното си остана. Електормагнитния клапан лично го отварях и почиствах (изглеждаше доста добре), поради което се усъмних в електрическата му част или в ел. управлението на колата. Закарах я в сервиз, от където ме уведомиха, че клапана работи коректно, но изказаха съмнение за работата на електрическата водна помпа, тъй като не се чувала да работи. Тя е непосредствено преди електромагнитния клапан и по пътя на логиката трябва да развърта топлата вода през клапана до радиаторчето на парното. Освен това мисля, че точно тя трябва да работи и при функцията REST ( колата да се топли при загасен двигател), която при мен също не работи - духа хладно при загряла кола.
Въпросната помпа е номер 7 на схемата: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=64_1336
Поръчах я, и като я доставят и ми я сменят ще пиша за резултата. Дано е от нея, защото ако не е тя - остава да е запушено радиаторчето на парното ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: Пловдив
Кара: BMW E60 550

Re: Духа студено парно е60

Мнение от Nickola » 10 Дек 2017, 17:37

sleit_ написа:Привет колеги.
Имам същият проблем, само че при мен леко топличко се усеща само на шофьорското място, а на всички останали духа хладно. Смених термостата, тъй като даваше индикации, че не затваря или по-скоро стоеше постоянно отворен - но проблема с парното си остана. Електормагнитния клапан лично го отварях и почиствах (изглеждаше доста добре), поради което се усъмних в електрическата му част или в ел. управлението на колата. Закарах я в сервиз, от където ме уведомиха, че клапана работи коректно, но изказаха съмнение за работата на електрическата водна помпа, тъй като не се чувала да работи. Тя е непосредствено преди електромагнитния клапан и по пътя на логиката трябва да развърта топлата вода през клапана до радиаторчето на парното. Освен това мисля, че точно тя трябва да работи и при функцията REST ( колата да се топли при загасен двигател), която при мен също не работи - духа хладно при загряла кола.
Въпросната помпа е номер 7 на схемата: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=64_1336
Поръчах я, и като я доставят и ми я сменят ще пиша за резултата. Дано е от нея, защото ако не е тя - остава да е запушено радиаторчето на парното ...


Колега, а при загрял мотор как са маркучите на ел.магн.клапани ? Топли, студени ?
"При подходящ вятър и кокошката би могла да лети."

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1048
Регистриран на: 19.02.2007
Местоположение: Fairbanks, AK

Re: Духа студено парно е60

Мнение от pinko_23 » 10 Дек 2017, 19:45

sleit_ написа:Привет колеги.
Имам същият проблем, само че при мен леко топличко се усеща само на шофьорското място, а на всички останали духа хладно. Смених термостата, тъй като даваше индикации, че не затваря или по-скоро стоеше постоянно отворен - но проблема с парното си остана. Електормагнитния клапан лично го отварях и почиствах (изглеждаше доста добре), поради което се усъмних в електрическата му част или в ел. управлението на колата. Закарах я в сервиз, от където ме уведомиха, че клапана работи коректно, но изказаха съмнение за работата на електрическата водна помпа, тъй като не се чувала да работи. Тя е непосредствено преди електромагнитния клапан и по пътя на логиката трябва да развърта топлата вода през клапана до радиаторчето на парното. Освен това мисля, че точно тя трябва да работи и при функцията REST ( колата да се топли при загасен двигател), която при мен също не работи - духа хладно при загряла кола.
Въпросната помпа е номер 7 на схемата: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=64_1336
Поръчах я, и като я доставят и ми я сменят ще пиша за резултата. Дано е от нея, защото ако не е тя - остава да е запушено радиаторчето на парното ...


Колега подобни ядове има и аз, самоче при мене бяха клапаните и ги смених с чисто нови, чисто нова водна помпа и чисто нов охладителен радиатор, сега има парно. Но и тази помпа май ми е заминала щото на ниски обороти или като съм спрял духа по слабичко топло. Ако се съмняваш в запушено радиаторче за парно пробвай с продухване или има едни пластмасови клапи дето насочват въздушната струя.
Няма начин да няма начин

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 22.02.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Е60 525i M54

Re: Духа студено парно е60

Мнение от sleit_ » 10 Дек 2017, 21:59

Nickola написа:
sleit_ написа:Привет колеги.
Имам същият проблем, само че при мен леко топличко се усеща само на шофьорското място, а на всички останали духа хладно. Смених термостата, тъй като даваше индикации, че не затваря или по-скоро стоеше постоянно отворен - но проблема с парното си остана. Електормагнитния клапан лично го отварях и почиствах (изглеждаше доста добре), поради което се усъмних в електрическата му част или в ел. управлението на колата. Закарах я в сервиз, от където ме уведомиха, че клапана работи коректно, но изказаха съмнение за работата на електрическата водна помпа, тъй като не се чувала да работи. Тя е непосредствено преди електромагнитния клапан и по пътя на логиката трябва да развърта топлата вода през клапана до радиаторчето на парното. Освен това мисля, че точно тя трябва да работи и при функцията REST ( колата да се топли при загасен двигател), която при мен също не работи - духа хладно при загряла кола.
Въпросната помпа е номер 7 на схемата: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=64_1336
Поръчах я, и като я доставят и ми я сменят ще пиша за резултата. Дано е от нея, защото ако не е тя - остава да е запушено радиаторчето на парното ...


Колега, а при загрял мотор как са маркучите на ел.магн.клапани ? Топли, студени ?


При загрял двигател входящия маркуч (към клапана) е горещ, а от изходящите единия (срещуположния на входящия) е винаги е горещ, а другия различно (най-често хладък, по-рядко леко топъл и един път, след смяната на термостата беше горещ). В случая когато и трите маркуча бяха горещи се усещаше топличко и от духалките на пасажерското място, но от тези за задните седалки пак си духаше хладно. Общото във всички случаи е, че като усиля повечко вентилатора на парното - до 1 минута навсякъде започва да духа хладно, дори и от местата от които допреди мако е духало топличко...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 80
Регистриран на: 23.06.2013

Re: Духа студено парно е60

Мнение от syscom » 12 Дек 2017, 6:35

sleit_ написа:
Nickola написа:
sleit_ написа:Привет колеги.
Имам същият проблем, само че при мен леко топличко се усеща само на шофьорското място, а на всички останали духа хладно. Смених термостата, тъй като даваше индикации, че не затваря или по-скоро стоеше постоянно отворен - но проблема с парното си остана. Електормагнитния клапан лично го отварях и почиствах (изглеждаше доста добре), поради което се усъмних в електрическата му част или в ел. управлението на колата. Закарах я в сервиз, от където ме уведомиха, че клапана работи коректно, но изказаха съмнение за работата на електрическата водна помпа, тъй като не се чувала да работи. Тя е непосредствено преди електромагнитния клапан и по пътя на логиката трябва да развърта топлата вода през клапана до радиаторчето на парното. Освен това мисля, че точно тя трябва да работи и при функцията REST ( колата да се топли при загасен двигател), която при мен също не работи - духа хладно при загряла кола.
Въпросната помпа е номер 7 на схемата: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=64_1336
Поръчах я, и като я доставят и ми я сменят ще пиша за резултата. Дано е от нея, защото ако не е тя - остава да е запушено радиаторчето на парното ...


Колега, а при загрял мотор как са маркучите на ел.магн.клапани ? Топли, студени ?


При загрял двигател входящия маркуч (към клапана) е горещ, а от изходящите единия (срещуположния на входящия) е винаги е горещ, а другия различно (най-често хладък, по-рядко леко топъл и един път, след смяната на термостата беше горещ). В случая когато и трите маркуча бяха горещи се усещаше топличко и от духалките на пасажерското място, но от тези за задните седалки пак си духаше хладно. Общото във всички случаи е, че като усиля повечко вентилатора на парното - до 1 минута навсякъде започва да духа хладно, дори и от местата от които допреди мако е духало топличко...
Абсолютно идентичен проблем при Ауди а6, клапаните се запушват и климатика духа студено в средната конзола а в краищата топло. Имаше материал в нета за отваряне и почистване, проблема се оправя за месец и после пак...
Да бе на вид изглеждат същите.

Изпратено от моят EVA-L09 с помощта на Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 22.02.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Е60 525i M54

Re: Духа студено парно е60

Мнение от sleit_ » 26 Дек 2017, 21:51

Честита коледа колеги,
Проблема с парното при мен се реши със смяната на електрическата водна помпа. По думи на майстора, когато тази помпа не работи тя се явява като пречка (тапа) за притокът на топла вода към електромагнитния клапан, а от там и към радиаторчето на парното. Цена на ел. помпата - 160 лв. (от майстора). В последствие сам си смених и електромагнитния клапан (поръчах го от друго място за 270 лв. и дойде на следващия ден), тъй като майстора каза че е постоянно отворен и на лято ще ям хурката... :mhihi:
И така вече "всичко е точно", както се пее в един нашумял хит...
Едно питане за двузоновия климатроник: Въобразявам ли си, или при зададени еднакви градуси на двете зони (в случая 22 градуса) на шофьорските средни духалки духа с една идея по-хладък въздух от колкото при тези на пасажера и тези за задните седалки?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Духа студено парно е60

Мнение от adovet » 27 Дек 2017, 9:19

sleit_ написа:Честита коледа колеги,
Проблема с парното при мен се реши със смяната на електрическата водна помпа. По думи на майстора, когато тази помпа не работи тя се явява като пречка (тапа) за притокът на топла вода към електромагнитния клапан, а от там и към радиаторчето на парното. Цена на ел. помпата - 160 лв. (от майстора). В последствие сам си смених и електромагнитния клапан (поръчах го от друго място за 270 лв. и дойде на следващия ден), тъй като майстора каза че е постоянно отворен и на лято ще ям хурката... :mhihi:
И така вече "всичко е точно", както се пее в един нашумял хит...
Едно питане за двузоновия климатроник: Въобразявам ли си, или при зададени еднакви градуси на двете зони (в случая 22 градуса) на шофьорските средни духалки духа с една идея по-хладък въздух от колкото при тези на пасажера и тези за задните седалки?

На дали електрическата помпа ти е била проблем. Не прави никаква тапа както ти е казал майстора и т.н. Има хора дето карат с години без тази помпа и нямат проблем.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1048
Регистриран на: 19.02.2007
Местоположение: Fairbanks, AK

Re: Духа студено парно е60

Мнение от pinko_23 » 27 Дек 2017, 12:16

sleit_ написа:Честита коледа колеги,
Проблема с парното при мен се реши със смяната на електрическата водна помпа. По думи на майстора, когато тази помпа не работи тя се явява като пречка (тапа) за притокът на топла вода към електромагнитния клапан, а от там и към радиаторчето на парното. Цена на ел. помпата - 160 лв. (от майстора). В последствие сам си смених и електромагнитния клапан (поръчах го от друго място за 270 лв. и дойде на следващия ден), тъй като майстора каза че е постоянно отворен и на лято ще ям хурката... :mhihi:
И така вече "всичко е точно", както се пее в един нашумял хит...
Едно питане за двузоновия климатроник: Въобразявам ли си, или при зададени еднакви градуси на двете зони (в случая 22 градуса) на шофьорските средни духалки духа с една идея по-хладък въздух от колкото при тези на пасажера и тези за задните седалки?


Колега същият проблем не си въобразяваш при мене го прави на 26 градуса незнам защо. Аз също съм за смяна на тази допълнителна водна електрическа помпа щото парното слабо надявам се след смяната да е по добре. Иначе като е в високи обороти има по добро парно. Термостата е ОК държи си темперетура.
Няма начин да няма начин

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook