Бързи въпроси и отговори

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 1.04.2018
Местоположение: Bischofswiesen
Пол: Мъж
Кара: E61 530xd lci

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Momo82 » 25 Май 2018, 21:17

Колеги нов съм и много неща не са ми ясни.
Въпросите ми са свързани с филтъра за картерни газове Автомобила ми е е61 530xd фейс
Някой може ли да даде номер на този филтър, всичко което намирам в интернет е за прифейс или 218 кс.
Съвместими ли са
Чел съм че уж бил вечен и не се сменял но то вечно няма.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от vld » 26 Май 2018, 6:58

Еднакви са колега, напиши си вин-а и ще ти извадим номер по него за частта.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 1.04.2018
Местоположение: Bischofswiesen
Пол: Мъж
Кара: E61 530xd lci

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Momo82 » 26 Май 2018, 7:34

Win WBAPY71020CU13743

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 244
Регистриран на: 22.04.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530d LCI

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от bokouser » 27 Май 2018, 8:58

Целия детайл се нарича маслен сепаратор или маслоотделител. Самият детайл в годините е търпял промени. В предните му версии е имало филтър, който по-късно е сменен с нещо като лабиринт за маслените изпарения и в последния му вид всичко това е премахнато. Отделението за филтъра остава празно, но това не значи, че масления сепаратор е вечен, в другото отделение има мембрана и пружина (клапан), който пряко отговаря за отделянето и пропускането на подкартерните газове под капака на клапаните, и този клапан има живот, дори мембраната да е здрава, идва момент когато пружината омеква.
Това е за твоя мотор, за някои мотори частта с лабиринта остава.
Номера за твоята кола е: 11 12 7 794 597 и струва около 100лв оригинален.

ИзображениеИзображение

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 1.04.2018
Местоположение: Bischofswiesen
Пол: Мъж
Кара: E61 530xd lci

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Momo82 » 27 Май 2018, 13:51

bokouser написа:Целия детайл се нарича маслен сепаратор или маслоотделител. Самият детайл в годините е търпял промени. В предните му версии е имало филтър, който по-късно е сменен с нещо като лабиринт за маслените изпарения и в последния му вид всичко това е премахнато. Отделението за филтъра остава празно, но това не значи, че масления сепаратор е вечен, в другото отделение има мембрана и пружина (клапан), който пряко отговаря за отделянето и пропускането на подкартерните газове под капака на клапаните, и този клапан има живот, дори мембраната да е здрава, идва момент когато пружината омеква.
Това е за твоя мотор, за някои мотори частта с лабиринта остава.
Номера за твоята кола е: 11 12 7 794 597 и струва около 100лв оригинален.

ИзображениеИзображение


Благодаря Колега много полезна информация сядам да го търся

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2118
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от nikolae » 28 Май 2018, 10:28

530d 218hp без dpf фабрично. Трета година карам колата и ми се струва, че преди пушеше по-рядко. По цяла седмица градско център София, уикендите насам-натам.
Преди на първият кик изкарваше черно и после за цялото каране нямаше следи. Сега при същата експлоатация, пак така, но след няколко минути като има рязко газ - пак се вижда доста малък облак отзад. Гледам от време на време извънградско да карам поне 10км в 3-4000 об/мин. Дюзите са в норми (според ДаруКар перфектни), всяка година декарбонизация, чистил съм колектор с ултразвук, егр - чист, свети и работи. От турбината има минимален теч, според майстора. Каква може да е причината (дюзи, турбина, друго) и какво бих могъл да погледна още?

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 25.05.2018

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Kakamakov » 28 Май 2018, 13:35

Привет колеги.
Малко тъп въпрос, но все пак:
Интериорните лайсни в дървесен цвят, дали са от дърво или от пластмаса :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 282
Регистриран на: 1.07.2015
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: Carless
Мечтае да кара: Всичкото ///M

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от PolandBall » 28 Май 2018, 19:10

Kakamakov написа:Привет колеги.
Малко тъп въпрос, но все пак:
Интериорните лайсни в дървесен цвят, дали са от дърво или от пластмаса :D


До колкото знам са дървени.
Khrevsu tvahyu gradu tore! Khrevsu kvatro midvhu piedhvro! Khrevsu Kristo midhvu? vhradro! Medvro vhtrienn utrah vreghgrho.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1870
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от vvasilev1 » 28 Май 2018, 20:24

nikolae написа:530d 218hp без dpf фабрично. Трета година карам колата и ми се струва, че преди пушеше по-рядко. По цяла седмица градско център София, уикендите насам-натам.
Преди на първият кик изкарваше черно и после за цялото каране нямаше следи. Сега при същата експлоатация, пак така, но след няколко минути като има рязко газ - пак се вижда доста малък облак отзад. Гледам от време на време извънградско да карам поне 10км в 3-4000 об/мин. Дюзите са в норми (според ДаруКар перфектни), всяка година декарбонизация, чистил съм колектор с ултразвук, егр - чист, свети и работи. От турбината има минимален теч, според майстора. Каква може да е причината (дюзи, турбина, друго) и какво бих могъл да погледна още?
Пушека при мен беше от ЕГР. Щом си фабрично без дпф, те съветвам да го изключиш софтуерно.

Възможно е да пуши от дюзи и турбокомпресор, но те съветвам да започнеш с егр, защото е най лесно и евтино да се елиминира като евентуален проблем и ще спре да ти цапа колектора. Ще живне и в ниските.

Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 21.11.2017
Местоположение: Finspång Sweden
Пол: Мъж
Кара: BMW 530i facelift.

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от Anton0764 » 28 Май 2018, 23:30

vvasilev1 написа:
nikolae написа:530d 218hp без dpf фабрично. Трета година карам колата и ми се струва, че преди пушеше по-рядко. По цяла седмица градско център София, уикендите насам-натам.
Преди на първият кик изкарваше черно и после за цялото каране нямаше следи. Сега при същата експлоатация, пак така, но след няколко минути като има рязко газ - пак се вижда доста малък облак отзад. Гледам от време на време извънградско да карам поне 10км в 3-4000 об/мин. Дюзите са в норми (според ДаруКар перфектни), всяка година декарбонизация, чистил съм колектор с ултразвук, егр - чист, свети и работи. От турбината има минимален теч, според майстора. Каква може да е причината (дюзи, турбина, друго) и какво бих могъл да погледна още?
Пушека при мен беше от ЕГР. Щом си фабрично без дпф, те съветвам да го изключиш софтуерно.

Възможно е да пуши от дюзи и турбокомпресор, но те съветвам да започнеш с егр, защото е най лесно и евтино да се елиминира като евентуален проблем и ще спре да ти цапа колектора. Ще живне и в ниските.

Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
. Може и филтрите да погледнеш. горивен,въздушен

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2118
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от nikolae » 29 Май 2018, 10:20

Anton0764 написа:
vvasilev1 написа:Възможно е да пуши от дюзи и турбокомпресор, но те съветвам да започнеш с егр, защото е най лесно и евтино да се елиминира като евентуален проблем и ще спре да ти цапа колектора. Ще живне и в ниските.

Може и филтрите да погледнеш. горивен,въздушен

Всичко е сменено преди 3-4 месеца - горивен, въздушен, маслен с хубави такива (Mahle, Man каквото препоръчат майсторите)
В момента карам с друг ЕГР (опитвам се да монтирам дросел, който да работи само при гасене на автомобила) и пак е същият ефект.
Колата върви по същия начин, както и със стария ЕГР. Двата съм ги чистил, светят като нови, на празен хъркат и пружинката им се мести,
както показват в youtube видеата. ЕГР не ми се иска да го изключвам софтуерно, защото според мен е сложен там да върши работа, не е само
за екология. Отделно си направих един щуцер (тръбичка в маркуча), който като сложа преди ЕГР реално до него не достига вакум и той не работи.
Мога да го изключа за една седмица (преди съм карал така за проби, грешки не набива), но ме съмнява.
Турбото от друга страна има и леко свирене, може би е време да се замисля за ремонт.
При дюзите само обратната нафта ли има значение за пушенето или и самият инжектор?

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от vld » 29 Май 2018, 10:36

nikolae написа:
Anton0764 написа:
vvasilev1 написа:Възможно е да пуши от дюзи и турбокомпресор, но те съветвам да започнеш с егр, защото е най лесно и евтино да се елиминира като евентуален проблем и ще спре да ти цапа колектора. Ще живне и в ниските.

Може и филтрите да погледнеш. горивен,въздушен

Всичко е сменено преди 3-4 месеца - горивен, въздушен, маслен с хубави такива (Mahle, Man каквото препоръчат майсторите)
В момента карам с друг ЕГР (опитвам се да монтирам дросел, който да работи само при гасене на автомобила) и пак е същият ефект.
Колата върви по същия начин, както и със стария ЕГР. Двата съм ги чистил, светят като нови, на празен хъркат и пружинката им се мести,
както показват в youtube видеата. ЕГР не ми се иска да го изключвам софтуерно, защото според мен е сложен там да върши работа, не е само
за екология. Отделно си направих един щуцер (тръбичка в маркуча), който като сложа преди ЕГР реално до него не достига вакум и той не работи.
Мога да го изключа за една седмица (преди съм карал така за проби, грешки не набива), но ме съмнява.
Турбото от друга страна има и леко свирене, може би е време да се замисля за ремонт.
При дюзите само обратната нафта ли има значение за пушенето или и самият инжектор?

Дюзите не са причина за изпушване при рязко подаване на газ.
За пушека при дизела има значение на сместа която влиза в цилиндъра, тоест колко нафта и колко въздух, колкото по малко въздух, толкова по черно.
Ако имаш загуба на налягане по маркучите интеркулера О пръстен на входящата тръба на колектора се получва това повечко чернилка.
Виж с ИСТА какво налягане прави турбината в движение, дали е по ниско от референтните стойности.
Отделно можеш да огледаш турбобътищата за омасляване, обикновенно където еима пропуск има и масло така най лесно се хваща.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2118
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от nikolae » 29 Май 2018, 13:31

vld написа:За пушека при дизела има значение на сместа която влиза в цилиндъра, тоест колко нафта и колко въздух, колкото по малко въздух, толкова по черно.
Ако имаш загуба на налягане по маркучите интеркулера О пръстен на входящата тръба на колектора се получва това повечко чернилка.
Виж с ИСТА какво налягане прави турбината в движение, дали е по ниско от референтните стойности.
Отделно можеш да огледаш турбобътищата за омасляване, обикновенно където еима пропуск има и масло така най лесно се хваща.

Има омасляване на една тръба под турбината, но казват, че маслото е от турбото, не от тръбата/маркуча.
Скоро не съм, но преди я гледахме, че ако иска 1000 единици, получава 1050 или 950, не си спомням, но беше нещо много близко до
поисканото количество въздух и според майсторите беше ок.
Ще прегледам наново нещата, Благодаря !

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 220
Регистриран на: 2.08.2014
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi
Детайли за колата: в очакване на Волво ЕХ30, 428 к.с.

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от sssssl » 30 Май 2018, 17:47

mitiwww написа:
sssssl написа:
mitiwww написа:
sssssl написа:Моторче за чистачки Part number 7193995, дали ще стане за бимата от профила? Питам, защото търговецът е от Острова и не споменава нищо за лява или дясна дирекция.

П.П. Търговецът бързо ми отговори, че е само за дясна дирекция.
Това дали ще стане? https://www.ebay.com/itm/NEW-BMW-E60-E6 ... Sw-89ZQpBv



Колега първо свали твоето и добре гледай,че аз в Германия уцелих на третия път като първите два все бяха различни !Отново в Ибей ги поръчвах !Поздрави !

Каква е била причината? Не са били за е60, или има разлика между едно и друго е60?


По обява си бяха за Е60 .Приликата по снимки огромна,но
не съвпаднаха буксите !Едното го разглобих за да сменя зъбчатката евентуално вътре с моята,но и там различия !

Стана моторчето, днес го монтирахме :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 27.01.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 LCI & S1000RR K67

Re: Бързи въпроси и отговори

Мнение от KpuB4o » 31 Май 2018, 7:24

Здравейте колеги, предстои ми смяна на гарнитура на картера и буксата на скоростите, съответно и маслото на скоростите ще бъде сменено, та питането ми е след смяната на маслото на скоростите, необходимо ли е да се правят някакви адаптации на торка ? Каква е адекватната цена за този ремонт, на едно място ми обявиха 500лв на друго 680лв ?
Благодаря

пс колата е е60 525d LCI

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook