Друга настройка за смяна на предавките...

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж

Друга настройка за смяна на предавките...

Мнение от batkoto » 13 Мар 2017, 13:09

Колеги, някой играл ли си е да си променя настройките на скоростната кутия? Става дума за това кога да сменя предавките! Ако ги сменям ръчно мога по-рано да сменям предавка, отколкото ако я оставя тя да преценя и реално ми се струва, че мога да я оптимизирам и почти съм сигурен, че с 0.5л. градско може да падне разхода. Интересува ме дали някой се е занимавал с това, че по чуждите форуми много оскъдна информация. Става дума за фейслифтовата скоростна. Давам и конкретно инфо какво искам да направя.

На равно с плавна газ от 2-ра на 3-та преминава на 33км/ч. От 3-та на 4-та - 52км./ч. 6-та включва на 92км/ч. Ако ръчно ги сменям, примерно от 3-та на 4-та мога да ги сменя не на 52, а на 46км/ч, което около 1300 оборота и колата въобще не се затруднява. А примерно на 6-та ръчно ако я включвам мога да я включа на 75км/ч., а не на 92.

По принцип ми се иска от 2-ра към 3-та и от 3-та към 4-та да я поразбутам на малко по-ниски обороти да сменя. И не става дума само за разход, а за оптимизация и на шума. Когато ги сменям ръчно в по-ниски обороти почти не чувам двигателя и градско.

Та това ми е питането дали е възможно да стане?

Благодаря предварително!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж

Re: Друга настройка за смяна на предавките...

Мнение от batkoto » 27 Мар 2017, 13:28

И какво излиза? Никой ли не се е занимавал с това ли? Хубава работа...

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 10.11.2016

Re: Друга настройка за смяна на предавките...

Мнение от Nadin75 » 27 Мар 2017, 19:47

Незнам какви ще са последствията ( ниско налягане на масло, повече вибрации...) от работата на по-ниски обороти , но и аз направих опит да покарам един и същ маршрут ( межуградско и няколко села ) на автоматик и после на ръчни . Разхода който засякох по Б.К.( сверяван е многократно с пълен празен) беше 8/100 на автоматичен и 6,5/100 на ръчни, при средна скорост 45км/ч. Истина е че кутията се стреми да държи повече време на ползваната скорост ( при много спокойно каране ), и да включва при по-високи обороти на следващата предавка.
Забелязал съм, че и при градско много спокойно каране (много плавно подаване на газ) "темперамента"на кутията е подобен - стигайки до към 2200/2500 оборота задържа повече от колкото на мен ми се иска.
За информация колата е е61 ХД 3.0Д 235к.с. и е след софтуерен ъпдейт преди 1000 км.( би трябвало да се е адаптирала от отдавна).
Ще съм благодарен, ако разнищим темата и от страна на ползи и загуби от ниските обороти.

Изпратено от моят LG-D838 с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж

Re: Друга настройка за смяна на предавките...

Мнение от batkoto » 28 Мар 2017, 10:19

Ами точно това искам да избистрим, реално съм позапознат с механиката обаче се чудя къде може да възникне проблем и на прима виста мисля, че няма да има такъв. То е ясно, че от БМВ се презастраховат до някъде с разни минимални стойности, но при ръчен режим пък ти ги позволяват да ги нарушаваш, така че не би следвало да е някакъв проблем за кутията или двигателя. Аз реално говоря за разбутване с 3-5км/ч или около 200-300 оборота надолу за 2-ра и 3-та предавка, при които виждам място за лека оптимизация и то става дума за минималните стойности, при които компа разрешава превключване при плавно подаване на газ. Нищо не пречи и за другите предавки да обсъдим, принципа сигурно е един и същ. Да речем, че и 1-ва може да се включва поне с 3-4км/ч. по-малко, че на гърбиците като намалям до 10-12км/ч. все минава на първа, а Стара Загора е града на гърбиците ако не знаете. Реално ако съм на ръчен режим, никога не я включва ако аз не го направя, така че... Примерно 6-та също може да се смъкне малко по-рано да включва за извънградски режим на каране. 6-та ако я включвам ръчно ми дава на 75км/ч., а ако е автоматично под 92-3км/ч. не иска. Често минавам по един маршрут, които е с някакви неравности, хубав асфалт, но много неравен и с повече от 80-85км/ч. направо е опасно, хем колата ми е доста стабилна. Но даречем, че не ми е такъв дерт 6-та, че да не вземе нещо пък да се разбута максималната скорост :) Много държа да си е 258

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Друга настройка за смяна на предавките...

Мнение от adovet » 31 Мар 2017, 8:44

До колкото знам предавката се сменя когато се достигнат определени нютони на мотора и спрямо колко е натиснат педала тогава превключва. При мен реално съм пробвал на няколко пъти и 6 ми включва на около 84-85км/ч(това след по продължително леко и плавно каране), но аз имам и лек ремап така че може и това да е от значение.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 558
Регистриран на: 8.04.2008
Местоположение: кестен сити
Пол: Мъж
Кара: 545i
Мечтае да кара: 6 series 650i Gran Coupe

Re: Друга настройка за смяна на предавките...

Мнение от Wierdo » 31 Мар 2017, 9:07

Съгласен съм с колегата adovet. Имат значение бая фактори, не чисто и просто оборотите. Не забравяйте, че на по-малък двигател му трябват повечко обороти, за да има нютони. Само за пример- 545ца с малко газ включва 6та преди 80км/ч.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Друга настройка за смяна на предавките...

Мнение от adovet » 31 Мар 2017, 9:11

Също така както знаете всяка предавка си има и половинка демек скоростите са 12. Мисля че тези половинките се ползват само до като не е загрял хубаво двигателя. Обърнете внимание на какви обороти превключва студена като е

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Re: Друга настройка за смяна на предавките...

Мнение от ///M Power » 31 Мар 2017, 9:27

adovet написа:Също така както знаете всяка предавка си има и половинка демек скоростите са 12. Мисля че тези половинките се ползват само до като не е загрял хубаво двигателя. Обърнете внимание на какви обороти превключва студена като е


А всъщност това е торк конвертора, той отключва и заключва спрямо условията и нуждите.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Друга настройка за смяна на предавките...

Мнение от adovet » 31 Мар 2017, 9:43

///M Power написа:
adovet написа:Също така както знаете всяка предавка си има и половинка демек скоростите са 12. Мисля че тези половинките се ползват само до като не е загрял хубаво двигателя. Обърнете внимание на какви обороти превключва студена като е


А всъщност това е торк конвертора, той отключва и заключва спрямо условията и нуждите.

:yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж

Re: Друга настройка за смяна на предавките...

Мнение от batkoto » 31 Мар 2017, 10:11

///M Power написа:
adovet написа:Също така както знаете всяка предавка си има и половинка демек скоростите са 12. Мисля че тези половинките се ползват само до като не е загрял хубаво двигателя. Обърнете внимание на какви обороти превключва студена като е


А всъщност това е торк конвертора, той отключва и заключва спрямо условията и нуждите.
Я дайте повече инфо за тези половинки или както там им викате? Забелязал съм, че зимата или при студено, кутията първите 1-2км превключва на други обороти, по-високи. Все съм си мислел, че е свързано с цел по-бързото загряване на маслото в кутията и двигателя като цяло. Дайте повече инфо...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Друга настройка за смяна на предавките...

Мнение от adovet » 22 Апр 2017, 20:20

https://youtu.be/MBdWXxDQauo ето как ми сменя на около 80км/ч от 5 на 6

Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж

Re: Друга настройка за смяна на предавките...

Мнение от batkoto » 22 Апр 2017, 20:24

С кой мотор си?

Изпратено от моят SM-N920C с помощта на Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Друга настройка за смяна на предавките...

Мнение от adovet » 22 Апр 2017, 20:27

batkoto написа:С кой мотор си?

Изпратено от моят SM-N920C с помощта на Tapatalk

530 фейс леко чипнат, 266к.с

Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж

Re: Друга настройка за смяна на предавките...

Мнение от batkoto » 22 Апр 2017, 20:31

При мен я сменя шеста около 90-те, само че моя е 197-те коня 3.0D, пак фейс. Това е нормално като си с повече мощност да ти ги сменя на по-рано.

Изпратено от моят SM-N920C с помощта на Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Друга настройка за смяна на предавките...

Мнение от adovet » 22 Апр 2017, 20:36

batkoto написа:При мен я сменя шеста около 90-те, само че моя е 197-те коня 3.0D, пак фейс. Това е нормално като си с повече мощност да ти ги сменя на по-рано.

Изпратено от моят SM-N920C с помощта на Tapatalk

Да, иска си нютони за да смени на горе. Също така тук я карах около 25км. С много малко газ

Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk

Следваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook