Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 11.06.2018
Пол: Мъж
Кара: 550i e60

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от BimeroS62 » 26 Юли 2018, 12:55

Аз имам и нещо друго наум... не съм сигурен,но въпреки това ще споделя какво имам в предвид.На въпросният термостат да се смени пружината с тялото от 3.0 бензин,който е на 97c!Еднакви са като устройство,сондата за мерене от буксата си остава същата,но същинския виновник за високите темперстури визуално може да сме смени с подходящия за нашите мотори 97c!Това е другото,което ми се върти в главата,но е само "проектче" и не се знае ще сработи ли!

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 11.06.2018
Пол: Мъж
Кара: 550i e60

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от BimeroS62 » 26 Юли 2018, 16:12

Така,от 2 часа съм с новия термостат,около 30-35км градско и температурата варира от 90c до 96c....давах газ по-сериозно...няма промяна 96 показа най-много!Сверихме данните с диагностиката...като градуси...точни са и всичко работи!Ако чета всичко до сега трябва да съм изключително доволен от тези градуси!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 427
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е46 330d, E60 545i

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от dir2cas » 26 Юли 2018, 20:32

BimeroS62 написа:Аз имам и нещо друго наум... не съм сигурен,но въпреки това ще споделя какво имам в предвид.На въпросният термостат да се смени пружината с тялото от 3.0 бензин,който е на 97c!Еднакви са като устройство,сондата за мерене от буксата си остава същата,но същинския виновник за високите темперстури визуално може да сме смени с подходящия за нашите мотори 97c!Това е другото,което ми се върти в главата,но е само "проектче" и не се знае ще сработи ли!

Не съм сигурен, че е само пружината, уж има някаква би-метална пластина, но може и да бъркам.
Няколко колеги вече сме с моднат термостат, може да ти услужим да си спестиш разхода за нов сега ако ти се занимава с 2-ра ръка, тъй като винаги крие риск (особено за термостат). Моят лично си работеше като го замених с моднатия. :yes:
А ако имаш желание да тестваш нещо по оригиналния, сиреч да се намери лесен и евтин начин за надежден мод, ти го давам веднага. Ако имаш интерес, пиши ЛС.

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 13.07.2014
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от roadkil » 30 Юли 2018, 22:14

Здарвейте,
Всичко,което сте писали до момента тук включително цените за обслужване важат ли и за 540i (N62B40)? Този модел е споменат само в заглавието, но никой не е писал конкретно за него.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 427
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е46 330d, E60 545i

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от dir2cas » 01 Авг 2018, 14:56

roadkil написа:Здарвейте,
Всичко,което сте писали до момента тук включително цените за обслужване важат ли и за 540i (N62B40)? Този модел е споменат само в заглавието, но никой не е писал конкретно за него.

Да, той също е N62 и всичко изписано се отнася и за него, просто е рядък и до момента не се е включвал никой собственик. Той е по-близък до N62B48, т.е. има същите подобрения като него (N62TU) спрямо по-старите. Чел съм хубави неща за него, особено ако е комбиниран с новата кутия (сиреч е LCI) би трябвало да си доста доволен от разхода и вървенето. Може да погледнеш това мнение.

Между другото, скоро попаднах на статия, в която се споменава, че в семейството на N62 има още един мотор (N62B36), който е реално предшественика на N62B40 и се е слагал само с E65 735i.

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 13.07.2014
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от roadkil » 02 Авг 2018, 2:54

Благодаря за информацията. Още не съм собственик, но имам сериозен интерес към тази: https://mobile.bg/details/11532852848571088 и разучавам нещата. Тя би трябвало да е със N62B40 нали? Номерът й е WBANN71080CC69022. Писах и в темата за избор на е6х но първия ми пост май не го пуснах правилно и още никой не е отговорил? Доколкото разбрах веригата трябва да се сменя на 200000 км и искам да разбера дали е сменяна на тази. Изглежда поддържана кола а и ако наистина разхода й може да падне до 14-15 градско ще е много добре. Ако не и почне да ми тежи може и да мисля за газ ако я взема. Интересно защо няма много 540 тук. На обява даже май е само тази.

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 11.06.2018
Пол: Мъж
Кара: 550i e60

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от BimeroS62 » 03 Авг 2018, 16:43

Първа стъпка от направата на моята генерация....премахване на клапан и направата на накрайници 2х89мм(оптималното,което може да събере бронята като размер и с идеята да не се разтопи от нагряването)!Поради факта,че крайните гърнета са преправяни ефекта от звука стана повече от приятно изнендаващ!!!Колата има плътен звук и никакви резонанси!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 427
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е46 330d, E60 545i

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от dir2cas » 04 Авг 2018, 20:16

roadkil написа:Благодаря за информацията. Още не съм собственик, но имам сериозен интерес към тази: https://mobile.bg/details/11532852848571088 и разучавам нещата. Тя би трябвало да е със N62B40 нали? Номерът й е WBANN71080CC69022. Писах и в темата за избор на е6х но първия ми пост май не го пуснах правилно и още никой не е отговорил? Доколкото разбрах веригата трябва да се сменя на 200000 км и искам да разбера дали е сменяна на тази. Изглежда поддържана кола а и ако наистина разхода й може да падне до 14-15 градско ще е много добре. Ако не и почне да ми тежи може и да мисля за газ ако я взема. Интересно защо няма много 540 тук. На обява даже май е само тази.

Ами редки са, дори в немското мобиле излизат доста малко, а в нашето не излиза нито една. Това, което си показал е 530xi (така излиза и по VIN). Аз като цяло бих ти препоръчал да избягваш коли от подобни автокъщи, вкл и тази

п.с. Като цяло хората, които са се решили да взимат V8 се мятат директно на 550. Ако може да си го позволиш (първоначалната цена) и аз бих ти го препоръчал. Обслужването и поддръжката на двете е едно и също. Моят съвет е ако си се спрял на 540i, да търсиш фейслифт.
Последна промяна dir2cas на 04 Авг 2018, 20:47, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 427
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е46 330d, E60 545i

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от dir2cas » 04 Авг 2018, 20:35

Колеги, във връзка с проблема, за който бях писал преди време (2-3 страници назад в темата) имам съмнения за дебитомера. Може ли да споделите какви ст-ти ви дава на вас, разбира се ако сте сигурни, че ви е в ред ?

Колата трябва да е загряла, да работи на място без включени допълнителни консуматори като климатик и прочие.

Гледа се от:
INPA -> Шаси (в зависимост от автомобила) -> DME ME9.2 for N62 (или това, което имате за N62) -> Status -> Analog1

Интересува ме ст-та на air mass в kg/h.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 13.07.2014
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от roadkil » 04 Авг 2018, 22:35

dir2cas написа:
roadkil написа:Благодаря за информацията. Още не съм собственик, но имам сериозен интерес към тази: https://mobile.bg/details/11532852848571088 и разучавам нещата. Тя би трябвало да е със N62B40 нали? Номерът й е WBANN71080CC69022. Писах и в темата за избор на е6х но първия ми пост май не го пуснах правилно и още никой не е отговорил? Доколкото разбрах веригата трябва да се сменя на 200000 км и искам да разбера дали е сменяна на тази. Изглежда поддържана кола а и ако наистина разхода й може да падне до 14-15 градско ще е много добре. Ако не и почне да ми тежи може и да мисля за газ ако я взема. Интересно защо няма много 540 тук. На обява даже май е само тази.

Ами редки са, дори в немското мобиле излизат доста малко, а в нашето не излиза нито една. Това, което си показал е 530xi (така излиза и по VIN). Аз като цяло бих ти препоръчал да избягваш коли от подобни автокъщи, вкл и тази

п.с. Като цяло хората, които са се решили да взимат V8 се мятат директно на 550. Ако може да си го позволиш (първоначалната цена) и аз бих ти го препоръчал. Обслужването и поддръжката на двете е едно и също. Моят съвет е ако си се спрял на 540i, да търсиш фейслифт.


Да, мнението ми беше удобрено след като видях че съм сложил грешен VIN. WBANB11080CL39556 е правилният. За съжаление удрям бюджета за кола дори и с тази, не мога да взема 550 или 540 след фейс. Защо е за предпочитане след фейс? За 550 ясно щом подръжката им е еднаква едва ли разхода е много по-голям.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 427
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е46 330d, E60 545i

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от dir2cas » 05 Авг 2018, 21:36

roadkil написа:Да, мнението ми беше удобрено след като видях че съм сложил грешен VIN. WBANB11080CL39556 е правилният. За съжаление удрям бюджета за кола дори и с тази, не мога да взема 550 или 540 след фейс. Защо е за предпочитане след фейс? За 550 ясно щом подръжката им е еднаква едва ли разхода е много по-голям.

- по-добра и адекватна ск.кутия, която с едно xhp ще я направи конкурентна, а може и да се усети по-пъргава от 545, а разхода ще е гарантирано по-нисък. Ако случайно си намериш ръчка (което много ме съмнява), това не е актуално. За съжаление до преди 10-ина дни все още нямаше карта за 540i, но предполагам просто не им се намират тестери, инача да са пуснали вече.
- има вариант да се намери кола със SAT (не че не може да се добави след това де)
- по-нова и надеждна електроника
- нови екстри за модела
- по-модерен и качествен интериор и екстериор

Последните 4 са валидни за всички Е60/1 като цяло. :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 11.06.2018
Пол: Мъж
Кара: 550i e60

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от BimeroS62 » 08 Авг 2018, 12:10

https://drive.google.com/folderview?id= ... oLUeBweoO5

Така,колеги ето и последните подобрения по автомобила!Задни гърнета +накрайници,отоворени задните гърнета с нова вата,накрайници 2х89мм без клапан!Гърнетата ми ги докараха готови и не мога да обясня какво им е правено,но определено звука и усещането за излизане на газовете(като скорост и свобода на излизане НЯМАТ ОБЩО със стоковите!!!!!!!!!!!!)...накрайниците са къстам 2х89мм,като съм затапил вакума и клапана е премахнат!Усещането от към вървеж от тази модификация няма как да го определя,има някакво усещане няма спор и е в + ,но не мога да определя колко,колата е мерена на Рейс Лоджик преди/след и времената в 4 от 5 замервания бяха 1 десета надолу!Звука определено стана много приятен и плътен!Относно интейка....тук разликата се усеща много сериозно!Имах проблем със самия филтър беше БЕЗУМНО замърсен,изпрах го и напръсках с олио за спортни филтри(филтъра е K&N 26см дължина на 100мм диаметър)колена,интейк на 88.9мм(тръба нераждавейка),силиконовите маркучи са на 90мм,скобите са 95/102мм!Ефекта тук в самото усещане е брутална,колата стана адски респонсна,и във високите се усеща сила до самия край,но аз попринцип не вярвам на усещания и затова замерих,колата на Рейс Лоджика.......и определено бях втрещен от резултатите,гърнетата + интейка дадоха общо подобрение във всички дисциплини(400м,0-200км/ч,0-250км/ч,100-200км/ч)от 6 десети(100-200км/ч от 13.8 на 13.188)...единствено времето 0-100км/ч се влоши!С тези модове ще ремапвам колата и много се надявам да изкарам 410к.с на мотор,като ще премахна софтуерно 2-рите ламда сонди,и ще съм готов за изпускателите!Ще се разровя за това какви свещи са подходящи за този мотор(иска ми се да сложа иридиеви).....и на този етап ще е това!Накрайниците и Интейка са къстам,ще има и въздухозаборници зад бъбреците от Зендера!
Дано съм бил полезен! :ok:

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 26.12.2009
Пол: Мъж
Кара: BMW 750Li
Мечтае да кара: Танк

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от savil » 13 Авг 2018, 17:17

Здравейте колеги!
Еее много се радвам че намерих тази тема. Благодаря на всички за изчерпателната информация. :bowdown:
Аз вече 5-та година таралянкам мойто E61 545i и си го обичам, въпреки че съм твърде дебел за рекаро салона и слизам от колата като пребит (ако някой продава комфортен може да се спазарим нещо).

В началото много си я гледах, но на последък забелязвам че само я карам. Колата явно също усети че само я карам и тези дни даже започна да ми подсвирква. Оказа се че едната мембрана на единя CCV-VALVE е скъсана. Смених ги с уж "оригинални". Също като колегите имам един много силен вакум в пръчката на маслото, направо ако се опитам да я извадя при запален двигател си я засмуква обратно. След смяната на CCV свирукането спря за ден и се появи отново, но този път е доста по гръмогласно, и сякъш излиза някъде под колектора. Прилагам и клипче. Не го прави всеки път, само когато си реши, и само на ниски обороти. Аз го свързвам с това че на мен също ми дава грешка в тези пусти Secondary air injection system. Не знам дали съм прав.

https://www.youtube.com/watch?v=7YaPypPGVPo

Иначе съм много доволен.

По принцип тече като лейка от всякъде. Всички течности текат, даже тази за чистачките. Но си доливам редовно, не се оплаквам. (Даже и панорамния покрив протече и напълни багажника и единя стоп, изгори 2-3 модула).

Сега като ви слушам за тоя термостат, ще взема и аз да го сменя. Никога не съм се интересувал къде се гледа температурата на двигателя, то нали няма индикатор по дефолт, но ще питам Гугъл.

Масло ми сипват от един варел, но и за това като ви слушам, ще трябва да сменя тази практика. Иначе моя майстор ми казва: "Карай и си свиркай". И аз карам и си свиркам, даже колата и тя си свирка.

Много ще съм благодарен ако ми препоръчате в София, или околностите някой читав майстор дето им разбира на тия двигатели, е така да я препипа, че ми е писнало да ме питат дали съм махал вихровите клапи (ако ме разбирате за какво говоря).
Форумите са добър носител на информация, но нещо нямам много време да се ровя.

За генерацията да кажа две думи.
Аз си купих V8, само и единствено заради звука (е не сам, добре разпределения въртящ момент в широк диапазон от обороти също беше фактор). Та според моите лични разбирания за звук, колата беше доста тиха. За това посегнах към AliExpress и си поръчах един CutOut. Монтираха ми го и резултатите бяха учудващо добри. Прилагам клипче. Не се вижда и чува много добре, но когато отворя клапата звучи страхотно.

https://www.youtube.com/watch?v=YceYU5epA0c

Cutout-a имаше някой детски болести, като например че леко се отваряше сама, защото е китайска. Наложи да и модна една пружина, стана супер. Другия проблем беше, че понеже е китайска мадула койтоя оправлява се контролира по време. Т.Е. Ако се объркаш да натиснеш копчето за затваряне при затворено положение КРАЙ! Рони зъбите на редуктура и си поръчваш нова от AliExpress. Наложи се да си направя модулче за управление с едно arduino с което меря натоварването и когато се повиши над не помня вече колко ампера и да спира. Сега вече всичко е ок. За жалост модулчето изгоря когато протече панорамния покрив, а аз не пазя сорса и сега ще трябва да си го напиша отново.

Кардана ми е на последни издихания. Трака като коледно звънче. Знаете ли дали става от дизел, или да търся някакъв вариант за рециклиране, че нов е майка си и баща си!

Не знам за вас, но аз постоянно сменявам скоростни кутии (тоя номер с ремонтите на скорости го играх веднъж, по-евтино ми е да ги сменям. На цената на един ремонт сменям 3 скоростни кутии. Тука ги трупам на един рафт, моите приятели само си берат части от тях). Тази ми е 3-та кутия. Сега съм сложил от 650i, казаха ми че повече ще изкара. Явно е същата, щото ремонта беше Plug and Play. Тръга си от две години я карам, даже маслото забравих да й сменя. Миналия месец дърпах едно UTV на платформа и от тогава 3-та скорост пак спря да е същата. Вероятно пак влизам в тоя филм.
В началото скоростите ги чупех защото ги прегрявах. Има един капак на блока, който се намира между блока и скоростите и явно е текъл, и някой "швейцарски специалист" му е било по-лесно да сипе някаква гадост в охладителната система, вместо да демонтира скоростите и да смени капака. Две скоростни кутии счупих докъто разбера че повечето ми охладителни пътища са със слаба проходимост. Сега съм сменил всички радиатори, промил съм всичко и вече май няма проблем.

Благодаря пак за хубавата тема, от години не съм попадал на нещо дето наистина да ми свърши работа. За 5 години доста я покарах тая кола, като я купих на таблото пишеше 130к, сега пише 330. Тя разбирасе беше връщана, щото в първите скорости пишеше 300К.
Ако мога и аз да дам няко съвет ще се включвам.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1311
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Кара: на 0.6

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от In_Memoriam » 16 Авг 2018, 19:51

In_Memoriam написа:
S_Nanev написа:Доста неща съм правил, в момента колата дори е разглобена и се прави пълно обслужване на мотора - всички лагери и тн. Портнахме главите, сложихме по-големи изпускателни клапани от 29 на 31,5мм. По охлаждането не съм работил до сега, въпреки повишената мощност промяна в работната температура нямаше. Ремап не съм правил след поставянето на колекторите и генерацията, тъй като ми беше ясно,че тепърва започвам с модификациите. Само излъгахме софтуерно вотрите ламбда сонди за да не свети чека и тн. При разхода нямаше промяна, но заради ръчната кутия е доооста по-нисък от при автоматите. След като я сглобя, ще се замери отново без ремап за да видим какви коне ще изкара. Ндаявам се да отиде към 400 на гуми атмосферни. Изнамерих компресор вотра ръка, веднага след разработването на мотора и змаерката го мятам и него и тогава вече ще стане интересно.
Други модификации които съм направил от пърформанс гледна точка са:
Окачване - KW v3
Спирачки - от М версията
И Quaife, който сложих пред някъде 2-3 години и е най-доброто нещо което съм правил евър.
Ще се наложи да минавам към пърформанс съединител, защото съм сменил вече 2 за 15 000 км, а след компресора мисля е ясно, че няма да се получи.

Ако някой има някакви въпроси и му е интересно да пита, като имам време, мога да кача снимки на генерация, колектори, портнатите глави и тн.
Забравих да спомена, че за да има някакъв гейн от колектротие, задължително е да се направи и генерация. Само от колектори на стандартната генерация се получи доста кофти звук и мощността и въртящия момент не се покачиха особено, някъде около 10-тина коня на колела и така. Но след генерацията станаха 60 коня на гуми и въртящия момент скочи доста също, както казах до 480 нютона на колела. Доста повишихме и димаетъра на трабите - 2х70мм, въпреки че по сметки трябваше да я направим още малко по-широка, но ме достраша тогава да не се получи обратен ефект.

Ако някой има въпроси да пита, вероятно не се сещам за всичко така или иначе...

Ако не е проблем би ли качил и някоя дино графика след модификациите? Интересно е как се е променила кривата на мощността и въртящия момент.


Нищо ли :dunno: ? И на ЛС не получих отговор... явно ще да е някакъв много секретен проект.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 112
Регистриран на: 23.09.2014
Пол: Мъж

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от 0000A6 » 25 Авг 2018, 7:26

Колеги, ще ми е нужна и на мен малко помощ, тъй като малко се пообърках от прочетените неща в различни теми. Става въпрос за термостат и тази работна температура за моторите N62 и тъй като къде малко на шега или защото от няколко години търсих такава кола, но поради факта, че все не изпадаше нещо добро на българския пазар по едно време се бях отказал.... До миналата седмица, когато излезе такава кола и аз я взех. Сега я чакам до ми я докарат до Бг. Двигателя е с код N62 B36, колата е 735i от 2004 година. Само тук намерих тема за работната температура за този двигател и затова тук пиша. Четох за този американския вариант от $200, четох и за такива от Е38 740, че ставали, но на двигатели с TU. Дайте идеи за вариант.... Хора, които са го направили малко инфо и т.нат.

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook