Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 10.09.2009
Кара: 2008 BMW 550i

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от afterdarq » 19 Дек 2017, 13:27

dir2cas написа:
Nickola написа:Здравейте колеги!
Въпросът ми е за нормалната работна температура на N62TU. В началото на темата пише, че трябва да е 105-110 °С. Днес по повод на един проблем с парното карах със сервизното меню и показваше 103-105 °С. Външната температура бе около 3°С, парното се включи на около 52°С и бе настроено на 22°С.
Та въпроса е: нормални ли са според вас тия 103-105°С или трябва да е повече?

Благодаря!
Sent from my Lenovo K910 using Tapatalk

Привет, нормални са до толкова, че такава е заложената заводска работна температура на N62, друг е въпросът колко е здравословна температура от 100+ градуса въобще.

Около 110 градуса може да достигне температурата, когато си в градски трафик/задръстване и колата почти не се движи. Външната температура също оказва някакво влияние, в момента е студено. Със заводския термостат, моята съм я виждал лятото по светофарите да стига до 107-108, но не повече. Твоите показания са напълно нормални за заводския термостат и охл. система. Даже колкото по-ниски стойности виждаш, по-скоро се радвай
Същото и при мен и аз се радвам че не стига 110, защото всичко около двигателя се изпича щото е пластмаса или гума. Иначе за самия двигател не е проблем.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 427
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е46 330d, E60 545i

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от dir2cas » 19 Дек 2017, 14:11

До колкото знам, вие с 550-ките имате и допълнителен маслен радиатор, който помага също така. Ако сложите и 90C термостат, ще заспи работата.

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 10.09.2009
Кара: 2008 BMW 550i

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от afterdarq » 19 Дек 2017, 14:17

dir2cas написа:До колкото знам, вие с 550-ките имате и допълнителен маслен радиатор, който помага също така. Ако сложите и 90C термостат, ще заспи работата.
До колкото знам двигателя е по-ефективен при тия по-високи градуси, но един 90C термостат ще удължи живота на другите неща под капака със сигурност. Аз лично не съм го сменял но поддържам охладителната система в топ кондиция, да съм спокоен за двигателя поне че няма да прегрее

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 427
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е46 330d, E60 545i

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от dir2cas » 19 Дек 2017, 14:22

afterdarq написа:
dir2cas написа:До колкото знам, вие с 550-ките имате и допълнителен маслен радиатор, който помага също така. Ако сложите и 90C термостат, ще заспи работата.
До колкото знам двигателя е по-ефективен при тия по-високи градуси, но един 90C термостат ще удължи живота на другите неща под капака със сигурност. Аз лично не съм го сменял но поддържам охладителната система в топ кондиция, да съм спокоен за двигателя поне че няма да прегрее

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Зависи какво имаш предвид под ефективен - ако имаш предвид, че е съвсем леко по-икономичен и с по-ниски емисии, да, така е, но ако имаш предвид, че е по-пъргав е точно обратното.
Иначе какво по-конкретно правиш за поддръжката на охл. система?

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 10.09.2009
Кара: 2008 BMW 550i

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от afterdarq » 19 Дек 2017, 14:39

dir2cas написа:
afterdarq написа:
dir2cas написа:До колкото знам, вие с 550-ките имате и допълнителен маслен радиатор, който помага също така. Ако сложите и 90C термостат, ще заспи работата.
До колкото знам двигателя е по-ефективен при тия по-високи градуси, но един 90C термостат ще удължи живота на другите неща под капака със сигурност. Аз лично не съм го сменял но поддържам охладителната система в топ кондиция, да съм спокоен за двигателя поне че няма да прегрее

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Зависи какво имаш предвид под ефективен - ако имаш предвид, че е съвсем леко по-икономичен и с по-ниски емисии, да, така е, но ако имаш предвид, че е по-пъргав е точно обратното.
Иначе какво по-конкретно правиш за поддръжката на охл. система?
Това имам предвид да. Иначе проверявам за течове и нивото редовно както и сменям антифриза на 2 години, защото си променя характеристиките. А и е добре да се източи и ревизира цялата система като се купува колата на старо примерно

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 427
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е46 330d, E60 545i

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от dir2cas » 19 Дек 2017, 15:25

Колеги, така или иначе леко съживихме темата, да вкарам отново малко размисли по един въпрос, който засегнахме леко в началото на темата - катализаторите.

В списъка ми с модификациите, които още искам да направя, съм си набелязал да пипна изпускателната система, като мисля, че намерих правилните хора, които да се заемат с това и ако всичко е точно, скоро време ще се действа :)
Изкушавам се като се прави това да приключа с катализаторите, тъй като обичам нещата да се правят един път. Знам, че обсъждахме, че не е добре да се махат ако не дават симптоми и точно това ми е питането - какви са те, като визирам софтуерни (грешки, стойности на ламбда сонди, други показатели), както и чисто симптоматични - работа на мотора, миризма, звуци? Има ли как да се тества?

Скоро се заформи подобна дискусия в подфорума за 7-ма серия тук и ми се иска да чуя и вашите коментари.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: Пловдив
Кара: BMW E60 550

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от Nickola » 19 Дек 2017, 23:01

afterdarq написа:
dir2cas написа:
Nickola написа:Здравейте колеги!
Въпросът ми е за нормалната работна температура на N62TU. В началото на темата пише, че трябва да е 105-110 °С. Днес по повод на един проблем с парното карах със сервизното меню и показваше 103-105 °С. Външната температура бе около 3°С, парното се включи на около 52°С и бе настроено на 22°С.
Та въпроса е: нормални ли са според вас тия 103-105°С или трябва да е повече?

Благодаря!
Sent from my Lenovo K910 using Tapatalk

Привет, нормални са до толкова, че такава е заложената заводска работна температура на N62, друг е въпросът колко е здравословна температура от 100+ градуса въобще.

Около 110 градуса може да достигне температурата, когато си в градски трафик/задръстване и колата почти не се движи. Външната температура също оказва някакво влияние, в момента е студено. Със заводския термостат, моята съм я виждал лятото по светофарите да стига до 107-108, но не повече. Твоите показания са напълно нормални за заводския термостат и охл. система. Даже колкото по-ниски стойности виждаш, по-скоро се радвай
Същото и при мен и аз се радвам че не стига 110, защото всичко около двигателя се изпича щото е пластмаса или гума. Иначе за самия двигател не е проблем.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk


Колеги,

Благодаря и на двама ви за споделеното!

След тези уточнения, май ще се сваля таблото да ревизия на радиатора на парното.
"При подходящ вятър и кокошката би могла да лети."

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: Пловдив
Кара: BMW E60 550

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от Nickola » 20 Дек 2017, 23:37

Колеги,
Знам че, охладителната система се обезвъздушаване автоматично , но все пак- какъв е начина да я обезвъздушаване принудително?
Гледах разни видеа, но не съм сигурен, че разбрах добре процедурата. Още повече, че не разбрах има ли специфики при N62TU.
Та, ако някой знае, нека пише.

Благодаря!

Sent from my Lenovo K910 using Tapatalk
"При подходящ вятър и кокошката би могла да лети."

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 28.04.2016
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от S.Simov » 04 Яну 2018, 18:15

dir2cas написа:Колеги, така или иначе леко съживихме темата, да вкарам отново малко размисли по един въпрос, който засегнахме леко в началото на темата - катализаторите.

В списъка ми с модификациите, които още искам да направя, съм си набелязал да пипна изпускателната система, като мисля, че намерих правилните хора, които да се заемат с това и ако всичко е точно, скоро време ще се действа :)
Изкушавам се като се прави това да приключа с катализаторите, тъй като обичам нещата да се правят един път. Знам, че обсъждахме, че не е добре да се махат ако не дават симптоми и точно това ми е питането - какви са те, като визирам софтуерни (грешки, стойности на ламбда сонди, други показатели), както и чисто симптоматични - работа на мотора, миризма, звуци? Има ли как да се тества?

Скоро се заформи подобна дискусия в подфорума за 7-ма серия тук и ми се иска да чуя и вашите коментари.

Колега и аз съм 50/50 за махането Е60 545 единственото което ме спира е,че са на много неудобно място и не съм намерил читав майстор дето да го направи както трябва..Сега съм без задни гърнета с изкарани 4 накрайника и се чува доста прилично,но искам още малко. :mhihi: :mhihi:
Другото което искам да попитам понеже скоро ми предстой смяна на масло и съм в голяма дилема какво да сложа..Последният път сложих "Castrol 10w60 Supercar",но го пипа..За 12к км съм долял 2л. Гледам,че препоръчват Castrol 5w30,но се чудя дали да не опитам с 5w40 все пак колата вече е на 250к КМ, тези препоръки за 5w30 са били когато е била нова.Вие с какво масло карате и използвате ли някаква добавка ? :roll:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: Пловдив
Кара: BMW E60 550

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от Nickola » 04 Яну 2018, 19:24

S.Simov написа:Колега и аз съм 50/50 за махането Е60 545 единственото което ме спира е,че са на много неудобно място и не съм намерил читав майстор дето да го направи както трябва..Сега съм без задни гърнета с изкарани 4 накрайника и се чува доста прилично,но искам още малко. :mhihi: :mhihi:
Другото което искам да попитам понеже скоро ми предстой смяна на масло и съм в голяма дилема какво да сложа..Последният път сложих "Castrol 10w60 Supercar",но го пипа..За 12к км съм долял 2л. Гледам,че препоръчват Castrol 5w30,но се чудя дали да не опитам с 5w40 все пак колата вече е на 250к КМ, тези препоръки за 5w30 са били когато е била нова.Вие с какво масло карате и използвате ли някаква добавка ? :roll:


Колега,

Според мен си напълно в нормата, ако за 12 хил км си долял само 2 литра. BMW имат един TSB (Technical service bulletin) SI B11 03 13, където се казва:
" Oil Consumption specification:
- All BMW engines (excluding Motorsport) can consume up to 1 quart of engine oil per 750 miles at any time.
- Due to the increased engine power, all Motorsport engines can consume up to 2.5 quarts of engine oil per 1,000 miles at any time."


Относно маслото: аз за моя N62B48 ползвам Mobil 1 Peak Life 5w50. Това бе ползвал и предишния собственик след един значим ремонт за отстраняване течове на масло. Добавки не ползвам.
Нямам опит с друго масло, но си мисля дали твоето (5w60) не е по-добрата идея ?
"При подходящ вятър и кокошката би могла да лети."

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 427
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е46 330d, E60 545i

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от dir2cas » 04 Яну 2018, 23:15

S.Simov написа:
dir2cas написа:Колеги, така или иначе леко съживихме темата, да вкарам отново малко размисли по един въпрос, който засегнахме леко в началото на темата - катализаторите.

В списъка ми с модификациите, които още искам да направя, съм си набелязал да пипна изпускателната система, като мисля, че намерих правилните хора, които да се заемат с това и ако всичко е точно, скоро време ще се действа :)
Изкушавам се като се прави това да приключа с катализаторите, тъй като обичам нещата да се правят един път. Знам, че обсъждахме, че не е добре да се махат ако не дават симптоми и точно това ми е питането - какви са те, като визирам софтуерни (грешки, стойности на ламбда сонди, други показатели), както и чисто симптоматични - работа на мотора, миризма, звуци? Има ли как да се тества?

Скоро се заформи подобна дискусия в подфорума за 7-ма серия тук и ми се иска да чуя и вашите коментари.

Колега и аз съм 50/50 за махането Е60 545 единственото което ме спира е,че са на много неудобно място и не съм намерил читав майстор дето да го направи както трябва..Сега съм без задни гърнета с изкарани 4 накрайника и се чува доста прилично,но искам още малко. :mhihi: :mhihi:
Другото което искам да попитам понеже скоро ми предстой смяна на масло и съм в голяма дилема какво да сложа..Последният път сложих "Castrol 10w60 Supercar",но го пипа..За 12к км съм долял 2л. Гледам,че препоръчват Castrol 5w30,но се чудя дали да не опитам с 5w40 все пак колата вече е на 250к КМ, тези препоръки за 5w30 са били когато е била нова.Вие с какво масло карате и използвате ли някаква добавка ? :roll:

Както е написал Никола, това с маслото е нормално. Стига да нямаш течове, не е проблем, че си долял 2л за този пробег, виж ако е повече може да е индикация за някой от проблемите свързани с това (гумички, CCV, теч). На срещата миналата година, един колега със 650i сподели, че при него маслото почти не мърда, но неговата беше на 120к реални км и вероятно мотора е доста запазен.
Аз моето миналата година го смених на около 8к (защото направих една година) и бях долял 1л за това време, като моя мотор е на същия пробег като твоя.

Относно вискозитета, смятам, че 5w30 e прекалено "тънко" масло за N62, а по-важното е смазочните му свойства при висока температура. Както коментирахме доста пъти в темата, N62 работи на по-висока температура и иска масло, което се справя по-добре при такава. Затова мисля, че 5w40 е по-удачния вариант от 5w30, може да видиш и картинката.

За по-високите вискозитети нямам идея как биха се отразили, въпреки че 5w50 би трябвало да се справя по-добре с високата температура, но от друга страна през студеното време може да "тормози" мотора. Затова си мисля, че 5w40 e оптимума. При всички положения, гледай маслото да е синтетика и да отговаря на BMW longlife-04. Не ги гледай тия спецификации ако ти казват, че N62 се кара с longlife-01, защото longlife-04 отговаря на всички спецификации и изисквания на тези под-него (като longlife-01) и е по-доброто масло.

За катализаторите - за мен изтърбушването или само тръба не е вариант, заради загубата на т.нар обратно налягане, аз със сигурност бих сложил резонатори. При мен дилемата е дали въобще да ги махам и затова питам за симптоми и начини за тест.
Намерих и хора, които могат да свършат тази и още доста неща по изпускателната система. Не са особено евтини, но предлагат индивидуални решения и изглеждат доста сериозни. Ако те интересува, пиши Л.С., иначе като получа по-преки впечатления от работата им ще споделя.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 13.11.2014
Пол: Мъж
Кара: е63 650i, Subaru WRX

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от S_Nanev » 07 Яну 2018, 9:05

Премахването на катализаторите се отразява доста блгодатно на мотора. Аз пне съм със спортни хедъри и къстъм генерация и това само качи на 360 конски си ли и 480 нютона на гуми. Като цяло след всяка модификация която съм правил съм замервал резултатите на дино..

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 427
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е46 330d, E60 545i

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от dir2cas » 07 Яну 2018, 14:40

S_Nanev написа:Премахването на катализаторите се отразява доста блгодатно на мотора. Аз пне съм със спортни хедъри и къстъм генерация и това само качи на 360 конски си ли и 480 нютона на гуми. Като цяло след всяка модификация която съм правил съм замервал резултатите на дино..

Колега, за 650i ли става въпрос? 360 на колелата би трябвало да са към 420 к.с. (bhp), което е мноого голяма разлика от заводските 367к.с. :shock: :!: ... все пак говорим за атмосферен двигател. Щом си с къстъм генерация, предполагам още тогава си махнал катализаторите, за да ти изкара такива резултати?

Ако можеш дай информация какво си правил, мисля че ще е интересно на мен и на колегите, а може да допълня инфото в първите постове, тъй като има още какво да се добавя там.

Тъй като вероятно си правил ремап, сподели дали само си деактивирал ламбда сондите след катализаторите или имаш и други промени по картата/ите? Много ми е интересно как се отразява всичко това (вкл. повишената мощност) на раб. температура на мотора и разхода на гориво? Някакви ъпгрейди по охлаждането имаш ли (по-сериозен маслен радиатор, термостат)?

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 13.11.2014
Пол: Мъж
Кара: е63 650i, Subaru WRX

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от S_Nanev » 07 Яну 2018, 17:48

Доста неща съм правил, в момента колата дори е разглобена и се прави пълно обслужване на мотора - всички лагери и тн. Портнахме главите, сложихме по-големи изпускателни клапани от 29 на 31,5мм. По охлаждането не съм работил до сега, въпреки повишената мощност промяна в работната температура нямаше. Ремап не съм правил след поставянето на колекторите и генерацията, тъй като ми беше ясно,че тепърва започвам с модификациите. Само излъгахме софтуерно вотрите ламбда сонди за да не свети чека и тн. При разхода нямаше промяна, но заради ръчната кутия е доооста по-нисък от при автоматите. След като я сглобя, ще се замери отново без ремап за да видим какви коне ще изкара. Ндаявам се да отиде към 400 на гуми атмосферни. Изнамерих компресор вотра ръка, веднага след разработването на мотора и змаерката го мятам и него и тогава вече ще стане интересно.
Други модификации които съм направил от пърформанс гледна точка са:
Окачване - KW v3
Спирачки - от М версията
И Quaife, който сложих пред някъде 2-3 години и е най-доброто нещо което съм правил евър.
Ще се наложи да минавам към пърформанс съединител, защото съм сменил вече 2 за 15 000 км, а след компресора мисля е ясно, че няма да се получи.

Ако някой има някакви въпроси и му е интересно да пита, като имам време, мога да кача снимки на генерация, колектори, портнатите глави и тн.
Забравих да спомена, че за да има някакъв гейн от колектротие, задължително е да се направи и генерация. Само от колектори на стандартната генерация се получи доста кофти звук и мощността и въртящия момент не се покачиха особено, някъде около 10-тина коня на колела и така. Но след генерацията станаха 60 коня на гуми и въртящия момент скочи доста също, както казах до 480 нютона на колела. Доста повишихме и димаетъра на трабите - 2х70мм, въпреки че по сметки трябваше да я направим още малко по-широка, но ме достраша тогава да не се получи обратен ефект.

Ако някой има въпроси да пита, вероятно не се сещам за всичко така или иначе...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 28.04.2016
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от S.Simov » 08 Яну 2018, 15:25

S_Nanev написа:Доста неща съм правил, в момента колата дори е разглобена и се прави пълно обслужване на мотора - всички лагери и тн. Портнахме главите, сложихме по-големи изпускателни клапани от 29 на 31,5мм. По охлаждането не съм работил до сега, въпреки повишената мощност промяна в работната температура нямаше. Ремап не съм правил след поставянето на колекторите и генерацията, тъй като ми беше ясно,че тепърва започвам с модификациите. Само излъгахме софтуерно вотрите ламбда сонди за да не свети чека и тн. При разхода нямаше промяна, но заради ръчната кутия е доооста по-нисък от при автоматите. След като я сглобя, ще се замери отново без ремап за да видим какви коне ще изкара. Ндаявам се да отиде към 400 на гуми атмосферни. Изнамерих компресор вотра ръка, веднага след разработването на мотора и змаерката го мятам и него и тогава вече ще стане интересно.
Други модификации които съм направил от пърформанс гледна точка са:
Окачване - KW v3
Спирачки - от М версията
И Quaife, който сложих пред някъде 2-3 години и е най-доброто нещо което съм правил евър.
Ще се наложи да минавам към пърформанс съединител, защото съм сменил вече 2 за 15 000 км, а след компресора мисля е ясно, че няма да се получи.

Ако някой има някакви въпроси и му е интересно да пита, като имам време, мога да кача снимки на генерация, колектори, портнатите глави и тн.
Забравих да спомена, че за да има някакъв гейн от колектротие, задължително е да се направи и генерация. Само от колектори на стандартната генерация се получи доста кофти звук и мощността и въртящия момент не се покачиха особено, някъде около 10-тина коня на колела и така. Но след генерацията станаха 60 коня на гуми и въртящия момент скочи доста също, както казах до 480 нютона на колела. Доста повишихме и димаетъра на трабите - 2х70мм, въпреки че по сметки трябваше да я направим още малко по-широка, но ме достраша тогава да не се получи обратен ефект.

Ако някой има въпроси да пита, вероятно не се сещам за всичко така или иначе...

Колега ако можеш да кажеш всичко за изпускателната система ще съм много благодарен,че и аз събирам сега информация и ще започвам преработката на моята :D Колекторите от чужбина ли ги взе или някой тук ти ги прави ? И до колкото ги гледах афтърмаркет колекторите нямат резонатори или нещо по тях.
07072008_001_.jpg

А след тях какво следва ? Пуснал си 2 тръби по 70мм,но сложи ли някъде някакви резонатори или средни гърнета?Аз гледах ето този тип резонатори по 40лв някъде беше парчето.
26178264_2086067188339438_1337270281_o.jpg
26177417_2086067181672772_1292540790_o.jpg

Ако можеш направо да прекачиш някоя снимка как изглежда генерацията ти ще е супер колега. :yes:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook