Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 15.07.2014
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 550i 2007, G12 750Li
Мечтае да кара: M5

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от ///BAMZE » 09 Май 2018, 9:58

Здравейте! Реших малко да съживя темата. Понеже и аз се оглеждам за 550i след 2007г., но от САЩ. Прочетох темата, както и доста из американските форуми и се запознах с ,,детските болести" на N62 като цяло. Гарнитурите на клапаните, гарнитура на капака на ангренажа и т.н. не ми се струват толкова срашни. Смяната на термостата в голяма степен би помогнала да не се скапват гарнитурите толкова бързо, защото наистина причината да се скапват толкова често гарнитурите е именно високата работна температура на тези двигатели.

Имам въпрос относно тръбата за антифриза, намираща се между двете глави на мотора. Видях, че е спомената в началото на темата, но не намерих повече информация тук. В американските форуми казват, че на 100-150 000км. често се случва да протече. Някой сблъсквал ли се е с този проблем? И колко излиза смяната на тази тръба? Ще се радвам ако някой сподели повече информация относно разходите за ремонти на тези ,, детски болести" при N62, защото от прочетеното в чуждите форуми не можах да се ориентирам много.. тъй като цените са им доста по-различни от тук, а там сервизите взимат 3 пъти повече пари за работа. Смяна на гарнитури, гумички на клапани, тръбата за антифриза и т.н.. Кой каквото е правил :D Също така ме интересува и дали е често срещан проблема с Valvetronic-a, който е доста скъп.. Та дори съм чувал, че се сменяват и биелни лагери като на М моделите.. което честно казано не ми се вярва, но все пак искам да чуя мнения от хора, които карат такава кола.

Колегите, които карат 550i довлни ли сте от този двигател като цяло? Говоря за здравина и надежност. Колко често се срещат гореизброените неща, на какви километри? Колко струва остстраняването им? За разхода на гориво няма какво да питам... там е ясно :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 25.12.2006
Местоположение: Пловдив
Кара: BMW E60 550

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от Nickola » 14 Май 2018, 13:20

Здравейте!

Някой да е сменял предни амортисьори на Е60 550, пре-фейс ?
Какво избрахте, какви са оригиналните за вграждане ?

Колата е без "М- окачване" и без "Спортно окачване".
"При подходящ вятър и кокошката би могла да лети."

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 427
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е46 330d, E60 545i

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от dir2cas » 15 Май 2018, 10:06

Nickola написа:Здравейте!

Някой да е сменял предни амортисьори на Е60 550, пре-фейс ?
Какво избрахте, какви са оригиналните за вграждане ?

Колата е без "М- окачване" и без "Спортно окачване".

Аз смених 4-те амортисьора и пружините през миналото лято. Сложих SACHS, които са една идея по-евтини от BMW OEM. Доста скъпо обслужване беше това, като аз съм със спортно окачване, за обикновеното са малко по-евтини. Има и по-бюджетни варианти, но там където си обслужвам колата ми казаха, че друго освен SACHS или BMW OEM няма да ми сложат.

Много се колебах дали да не сложа тогава обикновените тъй като сменявах и пружините с тях, но реших да не рискувам, тъй като спортното окачване вероятно не са само амортисьорите и пружините. Ако не е така, значи съм се прецакал, защото със спортното колата е ниска, а на мен това в повечето случаи ми пречи.

За 535, 545 и 550 трябва да са едни и същи вариантите, тъй като за тях амортисьорите излизат с еднакви номера.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от FaceOff » 15 Май 2018, 10:30

След като си сменял и пружини, си могъл да сложиш обикновени амортисьори с непонижаващи пружини. Другото от м окачването са стабилизиращите щанги, но те щяха да си останат. Интересно ми е, какви пружини сложи колега?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 427
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е46 330d, E60 545i

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от dir2cas » 15 Май 2018, 13:51

FaceOff написа:След като си сменял и пружини, си могъл да сложиш обикновени амортисьори с непонижаващи пружини. Другото от м окачването са стабилизиращите щанги, но те щяха да си останат. Интересно ми е, какви пружини сложи колега?

Каквито са заводски, т.е. за спортно окачване. Ако питаш за марки - предните отново SACHS, задните BMW OEM, тъй като нямаше други. Доволен съм, колата се държи много по-стабилно (както е редно с това окачване) в сравнение с преди обслужването. Просто не ми се рискуваше да слагам обикновените амортисьори с другите пружини, иначе нормалното окачване ми харесва повече основно заради по-големия клиърънс. Спортното стои много хубаво, стабилно, но колата е ниска, това ми е единствената забележка.

П.С. предлагам да спрем обсъждането на неща, които не са свързани с темата, за да не се "цапа" излишно.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 427
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е46 330d, E60 545i

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от dir2cas » 02 Юни 2018, 14:48

Колеги, дайте съвет. Вчера ми светна чека, гледам днес:
Код: Избери целия код
272C CDKRKAT - LR-Adaption additiv pro Zeit
P2187 Gemischregelung 1 im Leerlauf (Bank 1) - Gemisch zu mager
-------------------------------------------------------------
272D CDKRKAT - LR-Adaption additiv pro Zeit (Bank2)
P2189 Gemischregelung 1 im Leerlauf (Bank 2) - Gemisch zu mager

което би трябвало да звучи така на английски:
Код: Избери целия код
272C CDKRKAT - LR-Adaption add. per time
P2187 System Too Lean at Idle (Bank 1)
-------------------------------------------------------------
272D CDKRKAT2 - LR-Adaption add. per time (Bank2)
P2189 System Too Lean at Idle (Bank 2)

Записни 3 пъти за последните 100-ина км.

Като че ли симптомите сочат към CCV клапаните (CCV Valve - номер 13).

В действителност последния месец ми се случи няколко пъти колата да гасне на място след запалвана (когато вече е загряла, съответно с ниски idle обороти). Понякога докато е на място дори и студена, се случва оборотите да падат към нормалните в покой при което следва моментално форсиране, след няколко секунди отново утихване.

Проверих сутринта при отворен капак, когато се подава по-рязко газ се чува едно съскане, но тъй като нямаше кой да подава газ не мога да преценя точно от къде идва. Стува ми се, че идва отчно от CCV-то, но може и да е нормално. В покой не чувам свистене или свирукане каквото обикновено се чува.

Иначе съм с новия дизайн маркучи за вентилацията (номер 2 и 3), явно преди са сменявани. Ако някой го интересуват конкретно тези маркучи тук и тук е обяснено и е добре да се сменят на даден етап.

На живи данни се виждат стойности за O2-Sensor Additive Bank 1&2 >1, понякога отиващи към 2 (тези ст-ти би трябвало да рефлектират върху LTFT additive отговарящ за работата при покой и леко натоварване). Това уж показва бедна смес. Вероятно смуче въздух от някъде.

Интересното е, че превключа ли на газ, тези стойности падат и дори стават леко отрицателно (около -0.1). Виждат се на двете прикачени снимки.
Истината е, че миналата седмица колега от BRC в Бургас ми направи доста обстойно преглед и настройка на системата, но не вярвам чека да е от това. Все пак минах около 700 км от тогава преди да светне лампата и да забие грешките.

Одеве изчистих грешките и смятам да я карам само на бензин няколко дни, да видя дали ще се появят отново.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 427
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е46 330d, E60 545i

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от dir2cas » 09 Юни 2018, 11:08

Днес сутринта имах време да отворя и прегледам CCV мембраните - здрави са си, даже си личи че са сменявани с новите (без дупки).

Пробвах да отворя капачката за маслото докато колата работеше на празен ход и се усеща доста здраво дърпане/вакуум, едвам се отваря/издърпва. Някъде казват, че това а симптом за паразитно засмукване на въздух (като при скъсани CCV), но честно казано не съм сигурен дали не е нормално. Ако може някой да го пробва докато колата работи на място.

Аз го пробвах на не-загрял мотор, тъй като исках да е студен докато бъркам за мембраните. Предполагам при загрял мотор няма да е съществена разликата, както писах в предния пост, при загрял мотор го пробвах с щеката и пак се усещаше дърпане, даже угасих колата като я дръпнах рязко.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 28.04.2016
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от S.Simov » 15 Юни 2018, 21:19

Здравейте колеги предлагам бартер на стандартни задни пружини от Е60 545i за спорт или М-спорт такива.Купих ги преди 4 месеца и са перфектни просто не ми харесва,че ми е висока задницата :dunno: .Гледам,че на доста хора не им харесва да е ниска.Окачването е на колата и може да се види.За предпичитане е направо да се видим и да идем в сервиз да ги сменят за региона Пловдив :bchug: .Тел за контакт 0878 727273 Станислав. Извинявам се ако го приемате за Спам в темата,но просто хората с тези двигатели са малко и затова пиша тук. :)
36B8E04B-76B5-4C5C-AFED-11A358EFD68C.jpeg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 427
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е46 330d, E60 545i

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от dir2cas » 17 Юни 2018, 10:45

S.Simov написа:Здравейте колеги предлагам бартер на стандартни задни пружини от Е60 545i за спорт или М-спорт такива.Купих ги преди 4 месеца и са перфектни просто не ми харесва,че ми е висока задницата :dunno: .Гледам,че на доста хора не им харесва да е ниска.Окачването е на колата и може да се види.За предпичитане е направо да се видим и да идем в сервиз да ги сменят за региона Пловдив :bchug: .Тел за контакт 0878 727273 Станислав. Извинявам се ако го приемате за Спам в темата,но просто хората с тези двигатели са малко и затова пиша тук. :)
36B8E04B-76B5-4C5C-AFED-11A358EFD68C.jpeg

То хубаво, ама ти трябват и амортисьорите, само с пружини не е ОК. Аз се примирих вече с ниската стойка на SSS. Другото е с неясен резултат особено при наличието на dynamic drive, реших да си спестя тия скъпо-струващи експерименти.

Само да ти каже, че същите са номерата и за 535, и 550, не е задължително мотора да е N62.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 28.04.2016
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от S.Simov » 21 Юни 2018, 9:47

dir2cas написа:
S.Simov написа:Здравейте колеги предлагам бартер на стандартни задни пружини от Е60 545i за спорт или М-спорт такива.Купих ги преди 4 месеца и са перфектни просто не ми харесва,че ми е висока задницата :dunno: .Гледам,че на доста хора не им харесва да е ниска.Окачването е на колата и може да се види.За предпичитане е направо да се видим и да идем в сервиз да ги сменят за региона Пловдив :bchug: .Тел за контакт 0878 727273 Станислав. Извинявам се ако го приемате за Спам в темата,но просто хората с тези двигатели са малко и затова пиша тук. :)
36B8E04B-76B5-4C5C-AFED-11A358EFD68C.jpeg

То хубаво, ама ти трябват и амортисьорите, само с пружини не е ОК. Аз се примирих вече с ниската стойка на SSS. Другото е с неясен резултат особено при наличието на dynamic drive, реших да си спестя тия скъпо-струващи експерименти.

Само да ти каже, че същите са номерата и за 535, и 550, не е задължително мотора да е N62.


Имам познат който кара с Eibach Pro-Kit,който са доста ниски и ги сложи на стандартните амортисьори и няма никакъв проблем,колата се държи идеално и "Dynamic Drive" си работи коректно.И мисля даже скоро и аз да взимам направо един комплект от 4 пружини. :driving:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 28.04.2016
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от S.Simov » 21 Юни 2018, 9:48

dir2cas написа:
S.Simov написа:Здравейте колеги предлагам бартер на стандартни задни пружини от Е60 545i за спорт или М-спорт такива.Купих ги преди 4 месеца и са перфектни просто не ми харесва,че ми е висока задницата :dunno: .Гледам,че на доста хора не им харесва да е ниска.Окачването е на колата и може да се види.За предпичитане е направо да се видим и да идем в сервиз да ги сменят за региона Пловдив :bchug: .Тел за контакт 0878 727273 Станислав. Извинявам се ако го приемате за Спам в темата,но просто хората с тези двигатели са малко и затова пиша тук. :)
36B8E04B-76B5-4C5C-AFED-11A358EFD68C.jpeg

То хубаво, ама ти трябват и амортисьорите, само с пружини не е ОК. Аз се примирих вече с ниската стойка на SSS. Другото е с неясен резултат особено при наличието на dynamic drive, реших да си спестя тия скъпо-струващи експерименти.

Само да ти каже, че същите са номерата и за 535, и 550, не е задължително мотора да е N62.


Имам познат който кара с Eibach Pro-Kit,който са доста ниски и ги сложи на стандартните амортисьори и няма никакъв проблем,колата се държи идеално и "Dynamic Drive" си работи коректно.И мисля даже скоро и аз да взимам направо един комплект Eibach от 4 пружини. :driving:

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 11.06.2018
Пол: Мъж
Кара: 550i e60

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от BimeroS62 » 26 Юни 2018, 16:19

Здравейте колеги,скоро ше закопувам 550и е60 и въпроса ми към вас е относно скрития спорт режим при е60,при въпросният автомобил този режим е отключен и е направен на бутон(на скришно място разбира се) и по-конкретния ми въпрос е,този режим ще подобри ли реакциите на кутията достатъчно,че да не ми трябва софтуер за нея,защото прочетох в началото на темата,че се предлага софтуер за подобряване на работата на самата кутия!?Благодаря предварително за отговорите,ТЕМАТА е страхотна!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 427
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е46 330d, E60 545i

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от dir2cas » 29 Юни 2018, 20:08

BimeroS62 написа:Здравейте колеги,скоро ше закопувам 550и е60 и въпроса ми към вас е относно скрития спорт режим при е60,при въпросният автомобил този режим е отключен и е направен на бутон(на скришно място разбира се) и по-конкретния ми въпрос е,този режим ще подобри ли реакциите на кутията достатъчно,че да не ми трябва софтуер за нея,защото прочетох в началото на темата,че се предлага софтуер за подобряване на работата на самата кутия!?Благодаря предварително за отговорите,ТЕМАТА е страхотна!

С активирано FDC, кутията се държи като на D/S. Има малка разлика в усещането от респонса на газта и затова на някой може да му се стори по-различно, но иначе кутията се държи като на спортен режим.

Гарантирано няма нищо общо със смяната на софтуера (xhp в частност), еле пък ако говорим за фейсова 550-ка с по-новата кутия.

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 11.06.2018
Пол: Мъж
Кара: 550i e60

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от BimeroS62 » 30 Юни 2018, 12:44

dir2cas написа:
BimeroS62 написа:Здравейте колеги,скоро ше закопувам 550и е60 и въпроса ми към вас е относно скрития спорт режим при е60,при въпросният автомобил този режим е отключен и е направен на бутон(на скришно място разбира се) и по-конкретния ми въпрос е,този режим ще подобри ли реакциите на кутията достатъчно,че да не ми трябва софтуер за нея,защото прочетох в началото на темата,че се предлага софтуер за подобряване на работата на самата кутия!?Благодаря предварително за отговорите,ТЕМАТА е страхотна!

С активирано FDC, кутията се държи като на D/S. Има малка разлика в усещането от респонса на газта и затова на някой може да му се стори по-различно, но иначе кутията се държи като на спортен режим.

Гарантирано няма нищо общо със смяната на софтуера (xhp в частност), еле пък ако говорим за фейсова 550-ка с по-новата кутия.


Не колата е със старата кутия и блягодаря за отговора!Определено ще се насоча към софтуера тогава!Предполагам има към кой да се обърна от форума да ми помогне с това нещо!?

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 11.06.2018
Пол: Мъж
Кара: 550i e60

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от BimeroS62 » 13 Юли 2018, 12:23

Колеги предстои ми смяна на масло(пробег от 12000км),спрял съм се на 5w40 LL4 на Бардал,искам да сипя и фюлерин!Добър вариант ли е според вас,и има ли колеги с 550,които да са карали с такъв сетъп!? :help:

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook