Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 427
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е46 330d, E60 545i

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от dir2cas » 21 Апр 2017, 14:53

Относно акумулатора, трябва да провериш как ти е кодирана колата - провери стойността на KLASSE_BATTERIE в CAS, както и VO (Vehicle Order).

Код: Избери целия код
for battery VO codes
E B080                  BATTERIE_80AH                   //80 Ah-Batterie
E B090                  BATTERIE_90AH                   //90 Ah-Batterie
E B110                  BATTERIE_110AH                  //110 Ah-Batterie
E A090                  BATT_AGM_90AH                   //90 Ah-AGM Batterie (SA536)
E A080                  BATT_AGM_80AH                   //80 Ah-AGM Batterie


Ако преди си бил с различен акумулатор е добре да се прекодира със смяна в VO. Иначе за 100AH, колегите споделят, че може да се ползва 90, виж тук.

Относно другият проблем, странно наистина, за съжаление не бих рискувал да те подведа, дано някой колега има по-конкретни наблюдения. Много е възможно основната грешка да една от тези, а другите да излизат като резултат. Аз лично бих те насочил към колега, който прави доста БМВ-та вкл. и такива с N62.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 182
Регистриран на: 20.10.2015
Пол: Мъж
Кара: мъсквич

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от 3186 » 21 Апр 2017, 16:42

Като купувах акумулатора се опитах да го кодирам с НЦС-а на 100 ампера, но ми изби грешка, че стойността не е валидна. Само че не знам как става това кодиране във VO, трябва да почета:roll: Не знам и дали акумулатора би имал отношение към подобен проблем, освен подаване на грешен ампераж/волтаж...По пътя на логика е възможно да е заминал дебитомер и от там дросела да дава грешка също, но ако с почистването им не се подобрят нещата отиваме на сервиз другата седмица :|

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 427
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е46 330d, E60 545i

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от dir2cas » 21 Апр 2017, 17:34

3186 написа:Като купувах акумулатора се опитах да го кодирам с НЦС-а на 100 ампера, но ми изби грешка, че стойността не е валидна. Само че не знам как става това кодиране във VO, трябва да почета:roll: Не знам и дали акумулатора би имал отношение към подобен проблем, освен подаване на грешен ампераж/волтаж...По пътя на логика е възможно да е заминал дебитомер и от там дросела да дава грешка също, но ако с почистването им не се подобрят нещата отиваме на сервиз другата седмица :|


Здравей, имай предвид, че както виждаш от примерните опции в предния ми пост, 100 е невалидна ст-ст. Ако не си с AGM, кодирай го на 90, както са писали колегите в темата.

Ето ти едни записки / процедурки, които сам съм сглобявал след доста ровене, дано ти свършат работа:
Код: Избери целия код
In NCS expert execute the following steps:
1) Launch NCS expert.
2) In NCS Expert, load the Expertmode profile (with no manipulation enabled).
3) Press F1 or the [VIN/ZCS/FA] button to read and load the car details.
4) Press F3 or the [ZCS/FA f. ECU] button   to read and load the car details.
5) In the Choose CHASSIS pop-up window, choose the E60 chassis and press the OK button.
6) In the Choose ECU pop-up window, choose the CAS ECU and press the OK button.
7) The model (CHASSIS), VIN number (FG), and VO (FA) should be displayed in NCS Expert.
8) Press F2 or the [Enter FA] button to modify the VO.
9) In the Choose CHASSIS pop-up window, choose the E60 chassis and press the [OK] button.
10) In the Enter VIN pop-up window, verify that the Vin listed is the correct VIN number for the vehicle.
      The last digit attached to the VIN number is a checksum.
      !!!! You should not have to change anything on this step. Just verify and press the OK button.
11) In the Enter FA pop-up screen, for the Attribute text field, find out the battery code - should be last one in the list
12) Remove the old battery code (ex. -B090) and adding a new one  (ex. -B110)
       [Add] button, and verify that the code was listed in the list of FA codes. After verifying, press the [OK] button.

#ex. for battery VO codes
E B080                  BATTERIE_80AH                   //80 Ah-Batterie
E B090                  BATTERIE_90AH                   //90 Ah-Batterie
E B110                  BATTERIE_110AH                  //110 Ah-Batterie
E A090                  BATT_AGM_90AH                   //90 Ah-AGM Batterie (SA536)
E A080                  BATT_AGM_80AH                   //80 Ah-AGM Batterie

13) Press F6 or the [Back] button.
14) Press F4 or [Process ECU] button.
15) For the Choose ECU pop-up window, select CAS and press the OK button.
16) Press F2 or the [Change job] button.
17) From the Choose job pop-up window, select FA_WRITE and press the OK button.
18) Under “get coded:”, verify that CAS is the ECU selected to get coded.
      Also verify the JOBNAME is equal to FA_WRITE
19) Then press F3 or the [Execute job] button.
20) After the job has ended, we need to also write the new VO to the LMA ECU so that it will be both wrote to the CAS and LMA ECU.
21) Press F1 or [Change ECU] button.
22) From the Choose ECU pop-up window, choose the LMA ECU and press the OK button.
23) Under “get coded:”, verify that LMA is the ECU selected to get coded. Also verify the JOBNAME is equal to FA_WRITE,
24) Then press F3 or the [Execute job] button
25) After the coding has ended, you can exit out of NCS Expert.

Now, need to code CAS according to your new VO (to its default, but also applying the VO changes)
1) Launch NCS expert.
2) In NCS Expert, load the Expertmode profile (with no manipulation enabled).
3) Press F1 or the [VIN/ZCS/FA] button to read and load the car details.
4) Press F3 or the [ZCS/FA f. ECU] button   to read and load the car details.
5) In the Choose CHASSIS pop-up window, choose the E60 chassis and press the OK button.
6) In the Choose ECU pop-up window, choose the CAS ECU and press the OK button.
7) The model (CHASSIS), VIN number (FG), and VO (FA) should be displayed in NCS Expert.
8) Press F4 or [Process ECU] button.
9) For the Choose ECU pop-up window, select CAS and press the OK button.
10) Press F2 or the [Change job] button.
11) From the Choose job pop-up window, select SG_CODIEREN and press the OK button.
12) Under “get coded:”, verify that CAS is the ECU selected to get coded and also verify the JOBNAME is equal to SG_CODIEREN
13) Then press F3 or the [Execute job] button.
14) After the coding has ended, you can exit out of NCS Expert.

Код: Избери целия код
There is a INPA function to register battery (some say that it is applicable only for vehicles with Micro Power Module (MPM), available in E60 up to  2005-09):
1) Select the right module for your vehicle engine, MSD80 MVS70, etc.
2) Select F5 in Status Analog/Digital
3) Select F5 again IBS Power Management
4) Select F5 register battery replacement
5) Possibly even F6 to reset the charge histograms


Код: Избери целия код
This can be done with tool32 - Toolset 32 (under EDIABAS folder)
1) For those of you that this is the first time using the EDIABAS Tool32 program, if when you open it the menu appears in German with a German flag in the title bar, click on Konfiguration in them menu bar, then click ToolSet, and then click the check box next to Englische Version in the popup window to get the English version.
2) Click File, then Load SGBD, Group file from the menu and open. !!! To identify the correct .prg file, you need to launch INPA. Run "Identification" and you will have a list for all ECUs - in this case the DME/DDE
    for ex.)  Group file: MSD80.prg
3) Look up steuern_batterietausch_registri. (near bottom of job list)
4) Go to Jobs menu
5) Select Start Job once only from the Job menu
6) This job runs very quickly, look in the Results window for the line JOB_STATUS = OKAY (I have highlighted mine above). If you see that line, congrats - your battery registration is complete!


# Hints for using tool32  - ТОВА СА ПРИМЕРИ, ДА НЕ СЕ СЛЕДВАТ СЛЯПО
#To identify the correct .prg file, you need to launch INPA. Run "Identification" and you will have a list for all ECUs. Then for EGS you will see the correct name for .prg
#To reset adaptations, once used the correct .prg with tool32, you have to use the reset command name.
http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=704094&highlight=


п.с. Имай предвид, че ако имаш някакви къстъм кодировки на CAS модула, с горното ще ги ресетнеш към ст-стите им по подразбиране. Затова първо си направи бекъп на трейс файла на CAS-a.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 182
Регистриран на: 20.10.2015
Пол: Мъж
Кара: мъсквич

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от 3186 » 22 Апр 2017, 7:40

Мерси, доста подробно :bowdown:

Имам едно чудене при оборотите на N62. При студен старт до колко оборота се форсира двигателя и колко време задържа тези обороти? Също какви оборот държи в idle(на едно място)? При мен държи около 1200 оборота за двайсетина секунди и после спадат на 5-600. Сравнявам с 4.2 двигателя на Ауди, където пали с около 900 оборота и бързо ги смъква на 5-600.

Въпроса е към всички колеги, за да сравня дали при мен тези обороти са повлияни от проблема, който най-вероятно е vacuum leak.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 427
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е46 330d, E60 545i

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от dir2cas » 22 Апр 2017, 10:31

3186 написа:Мерси, доста подробно :bowdown:

Имам едно чудене при оборотите на N62. При студен старт до колко оборота се форсира двигателя и колко време задържа тези обороти? Също какви оборот държи в idle(на едно място)? При мен държи около 1200 оборота за двайсетина секунди и после спадат на 5-600. Сравнявам с 4.2 двигателя на Ауди, където пали с около 900 оборота и бързо ги смъква на 5-600.

Въпроса е към всички колеги, за да сравня дали при мен тези обороти са повлияни от проблема, който най-вероятно е vacuum leak.

Ето едно видео направено тази сутрин на студен старт, вижда се, че беше доста хладно, около 1 градус -> link
На 3-та минута леко докосвам газта, да не се чудиш защо мръдват оборотите тогава.
Иначе като е добре загряла държи малко под 500 (снимка от вчера около обяд) -> link

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от Se7ven » 03 Май 2017, 16:47

Se7ven написа:Аз си поръчах през сайта им logic 7. Избрах си модела на мотора N62 N63 90C THERMOSTAT от падащато меню и следващата стъпка беше да се плати, аз избрах вариант с Pay Pal, след което се логнах в сайта на Pay Pal и потвърдих плащането. Не ми искаха пари за доставка както и някакви други пояснения, вече 3 дена от 18.04. никои не се е свързал с мен по е-майла да иска пари за доставка, но също така нямам и потвърждение за изпратена стока :roll:


... малко ъпдейт на горното, както бях написал, поръчах термостата директно през сайта лоджик 7, след седмица чакане ми изпратиха тракинг номер, без да питат нищо за термостата или да искат още за доставка. Следих го с номера къде пътува, както си му е реда и днес ми дойде известие от пощата да се явя на митница с документ, че съм го платил. Отидох до митницата на гише 13, там една лелка смята-смята и каза 59 лв. дължиш за мито и ддс, платих ги на друго гише и на трето вече си получих кутията. Всичко ми излезе 230 лв.(120$) + 59 лв.=289 лв.
Относно кутията на термостата както се споменава от колегите по-назад в темата е Мале, а вътре термостата е Валер. Като го разгледах отстрани на корпуса са извълбани много финно някакви номера (числа) и на едното си пише 105 С, незнам какво са му модифицирали но определено ползват нормални термостати :lol: .
Относно колата наблюдавах температурата как върви преди да сложа новия, градско най-много е вдигала 103 С, иначе си седи около 93 С до 98 С, това е при сегашните температури, които не са много високи около 20 С средно. Колата е с ъпдейт на ДМЕ и валвотрониците, което си мисля че има значение понеже, четох по чуждите форуми, че при ъпдейт на валвотрониците и ДМЕ се променя малко режима на газоразпределението и се сваля температурата на мотора, аз си направих процедурата още с взимането на колата и нямам наблюдения какви са били стойностите преди това и дали има разлика :roll: . Като го монтирам в петък ще кажа какви са стойностите, че иначе едни 300 лв. отиват на вятъра :banghead: .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 427
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е46 330d, E60 545i

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от dir2cas » 03 Май 2017, 16:54

Дойде време и аз да дам малко обратна връзка от термостата, тъй като вече една седмица съм с него, а последните дни направих едни 1100-1200 км напред-назад.

Да кажа, че на мен изрично казах да ми пратят 93C варианта с цел да се презастраховам от евентуални грешки. Температурата, която ми държи е в границите 93 - 97/98 градуса. Токова варират както градско каране, така и на магистралата. През по-голямата част от времето е около 95-96 градуса. На магистралата държи между 93 - 96 градуса.

Като допълнение се забелязва, че температурата на маслото стои също един порядък надолу (в града я докарвах до към 110 макс).
Тъй като повече от карането ми беше извън града, при каране с постоянна скорост 130-140-150 на магистралата стои около 105 - 115C. При смачкване на газта и каране по-продължително с 170+ отива към 120 градуса, но не съм я докарвал да мине 120. При всяко положение температурата на антифриза стои в постоянни граници, както е написано по-горе.

Честно казано очаквах да държи по-ниска температури на магистралата, но и така мисля е добре. Грешки свързани с това не съм забелязал до момента.

Относно самия термостат - кутията и съдържанието й са същите както при колегите.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 427
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е46 330d, E60 545i

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от dir2cas » 11 Май 2017, 18:39

След термостата и ретрофита на mulf2high, ме налегнаха други по-пагубни за джоба размисли - диференциал. Колегата Wierdo ми беше пуснал леко мухата, а аз както обикновено задълбах и почнах да се самонавивам.

Като посъбера мнения ще го включа като точка от модификациите в началото на темата, пък ми се струва, че това е една смислена модификация с доста осезаем ефект върху поведението на автомобила. За съжаление е скъпо.

Така набързо за момента ми се виждат следните варианти:
1) Quaife - хвалено и за съжаление доста скъпо (базирано на торсен)
2) Модифицирана шпер касета от заводски шпер диф с различни възможности, които предлага тук, като за нашите коли пише, че се предлагат тези и тези модификации.

На сайта казват, че има няколко варианта, като най-вече се говори за заводския с фрикционните дискове (clutch type), където има най-големи възможноти за донастройка (предавателно число, процент на заключване). Цената е по-поносима от на quaife-то.

Тези пичове изглеждат сериозни, но нямам никакво инфо и feedback за тях. Надявам се някой колега да сподели, както и за разни други алтернативи.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 427
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е46 330d, E60 545i

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от dir2cas » 23 Май 2017, 13:24

Добавих малко нови неща в секцията с модификациите и подобренията, вкл. и за вариантите за диференциала. Който му е кеф да се включва.
Това, което съм разбрал за момента е, че вариант 2) с насаждането на шпер касетата (фрикционен тип) за 545/550 би струвало около 2к лв. Писал съм и в тази тема във форума по въпроса. До колкото знам колегата Wierdo има преки впечатления, тъй като е използвал услугите на колегата от Бургас за шпер в E46 330ci. За повече инфо в тази тема.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 30.06.2010
Пол: Мъж
Кара: M5 е60, 645i manual
Мечтае да кара: е30 + S85B50 и ASW

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от punish_the_benz » 29 Май 2017, 0:18

Колеги имам един хъркащ шум от мотора, появява се при почти изцяло отнета или съвсем леко подадена газ. Имам съмнение за вериги но съм от Стара Загора и нямам идея къде да я закарам. (тук в БМВ вече я гледаха, но няма да коментирам до какви изводи се стигна). Градове на 100тина км от Стара Загора не са проблем. Търся някой човек който наистина е отварял и е запознат с N62. :roll:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 427
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е46 330d, E60 545i

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от dir2cas » 29 Май 2017, 10:11

punish_the_benz написа:Колеги имам един хъркащ шум от мотора, появява се при почти изцяло отнета или съвсем леко подадена газ. Имам съмнение за вериги но съм от Стара Загора и нямам идея къде да я закарам. (тук в БМВ вече я гледаха, но няма да коментирам до какви изводи се стигна). Градове на 100тина км от Стара Загора не са проблем. Търся някой човек който наистина е отварял и е запознат с N62. :roll:

Принципно е добре да опишеш малко по-подробно проблема - само в ниските обороти ли се проявява, ако е автомат колата, възможно ли е да е от кутията, някакви грешки на диагностика, пушеци, неравномерност в оборитите, тресе ли и тн..?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 30.06.2010
Пол: Мъж
Кара: M5 е60, 645i manual
Мечтае да кара: е30 + S85B50 и ASW

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от punish_the_benz » 30 Май 2017, 10:13

dir2cas написа:
punish_the_benz написа:Колеги имам един хъркащ шум от мотора, появява се при почти изцяло отнета или съвсем леко подадена газ. Имам съмнение за вериги но съм от Стара Загора и нямам идея къде да я закарам. (тук в БМВ вече я гледаха, но няма да коментирам до какви изводи се стигна). Градове на 100тина км от Стара Загора не са проблем. Търся някой човек който наистина е отварял и е запознат с N62. :roll:

Принципно е добре да опишеш малко по-подробно проблема - само в ниските обороти ли се проявява, ако е автомат колата, възможно ли е да е от кутията, някакви грешки на диагностика, пушеци, неравномерност в оборитите, тресе ли и тн..?



Колата е с ръчни скорости, абсолютно никакви проблеми не прави, не тресе , не пуши, не забива, няма грешки в двигателя. Изключваме варианта с агрегати като водна хидравлична помпа и т.н. Защото е тествана без ремъци и няма промяна. Чува се най силно когато я държа на 2500 оборота примерно и подам съвсем съвсем леко газ, подам ли повече го няма.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от Se7ven » 30 Май 2017, 11:01

Така както описаш симптомите ми звучи като ванос. От време на време не ти ли светва лампата на мотора за кратко? Заслушай се отпред на главите дали оттам идва този шум.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 30.06.2010
Пол: Мъж
Кара: M5 е60, 645i manual
Мечтае да кара: е30 + S85B50 и ASW

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от punish_the_benz » 31 Май 2017, 0:33

Se7ven написа:Така както описаш симптомите ми звучи като ванос. От време на време не ти ли светва лампата на мотора за кратко? Заслушай се отпред на главите дали оттам идва този шум.


Не ми записва грешки. С инпата направих клип на camshaft position (това показва ли че ваносите работят?) не е моята кола но тя се държи 1 към 1 утре мога да снимам и нея.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 28.04.2016
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж

Re: Е60 и V8 - 540i/545i/550i (N62, N62TU)

Мнение от S.Simov » 26 Юли 2017, 15:44

Se7ven написа:Така както описаш симптомите ми звучи като ванос. От време на време не ти ли светва лампата на мотора за кратко? Заслушай се отпред на главите дали оттам идва този шум.

Колега и аз го имам този проблем..Като я запаля и е студена следователно държи по високи обороти се чува всеедно стърже нещо..На 600 оборота го няма този шум..Чува се само като и дам лекичко и при тръгване към 800-1300 най-изразено.Мисля,че се чува от дясната глава.Чек не ми свети.Какво по ванос-а може да е ?Почистване или смяна? :dunno:

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook