Живи данни на M57N 3.0d 218
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- ivo86
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 150
- Регистриран на: 8.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525i
Живи данни на M57N 3.0d 218
Здравейте колеги,
Имам малко върпроси относно живите даннина този мотор. След смяна на турбина (средно тяло) заблелязах следните неща:
1. Не всеки път се усеща турбото все едно не надува но колата си набира.
2. По време на живите данни виждам, че това което колата търси турбината не може да го даде, става дума за рязко набиране изведнъж. Според живите данни липсват едни 0.2-0.3 bar.
3. От видето се вижда една трета стойност, която се намира в дъното и е оразмерена до 650 а при мен отива на 1200-1300 единици.
Въпроса ми е нормално ли е да има такава разлика в очакваното и подавонот количество въздъх от турбината и тази долната стойност дали е нормално,че излиза с цели два пъти от стойностите.
Видеото:
https://www.youtube.com/watch?v=L9L33EKCMUk&feature=youtu.be
Имам малко върпроси относно живите даннина този мотор. След смяна на турбина (средно тяло) заблелязах следните неща:
1. Не всеки път се усеща турбото все едно не надува но колата си набира.
2. По време на живите данни виждам, че това което колата търси турбината не може да го даде, става дума за рязко набиране изведнъж. Според живите данни липсват едни 0.2-0.3 bar.
3. От видето се вижда една трета стойност, която се намира в дъното и е оразмерена до 650 а при мен отива на 1200-1300 единици.
Въпроса ми е нормално ли е да има такава разлика в очакваното и подавонот количество въздъх от турбината и тази долната стойност дали е нормално,че излиза с цели два пъти от стойностите.
Видеото:
https://www.youtube.com/watch?v=L9L33EKCMUk&feature=youtu.be
Последна промяна ivo86 на 18 Яну 2017, 12:49, променена общо 1 път
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Живи данни на M57N 3.0d 218
Колега, има два варианта- или се доверяваш на INPA и започваш да ремонтираш и сменяш или ти губи доверието и спираш да правиш с нея диагностика.
- ivo86
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 150
- Регистриран на: 8.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525i
Re: Живи данни на M57N 3.0d 218
zvetiko написа:Колега, има два варианта- или се доверяваш на INPA и започваш да ремонтираш и сменяш или ти губи доверието и спираш да правиш с нея диагностика.
Ми общо взето и със друг софтуер нещата са същите, въпроса е към кое да се насоча, турбината е от ден първи така просто не и достигат при рязко набиране, иначе ги достига сотйностите като се задържи педала и не ускоряваш. Колата не е мапвана или нещо такова, аз си мисля за клапана, вакумите съм ги сменил и двата, когато свалях турбото. Имам чувството,че този от който ми смени средното тяло се презастрахова да му изкара повече тялото и го лимитира ръчно от клапана. Другото което ми прави впечатление е ,че когато тръгна с малко повече газ да се набира чувам турбото с един звук все едно вятър през тесен отвор. Този звук се появи след време турбото го смених преди има няма 6000км някъде.
- DiGital
- младши ентусиаст
- Мнения: 463
- Регистриран на: 30.04.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: на пълна газ
- Мечтае да кара: MB SLS AMG
Re: Живи данни на M57N 3.0d 218
Проста логика е ремонтираш нещо появява се проблем....проблемът пак е в турбото, не го търси другаде. Изглежда нещо свързано с регулирането на геометрията. Липсват ти не 0.2-3мбар а 0.2-0.3 бара. Третата стойност е потока на въздух през дебитомера, който е функция от няколко променливи включваща и температурата на засмукания въздух, сега когато е студено показва едно лятото в топлото ще показва помалко.
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Живи данни на M57N 3.0d 218
Колегата да си погледне турбопътищата, кулера и всмукателния колектор за пробиви - като нищо тия 0.2-0.3 бара изтичат отнякъде. Стойността на дебитомера е съвсем нормална за мотор с принудително пълнене, който работи на налягане 2, и нещо бара - 2993см3./6 цилиндъра=~499см3. *2,и нещо бара=1000 и нещо мг/такт. Точно тази стойност за искано количество от дебитомера е бъг на Инпа - скалата в програмата не отчита принудителното пълнене.
- ivo86
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 150
- Регистриран на: 8.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525i
Re: Живи данни на M57N 3.0d 218
Тъй като аз си сменях турбината, със сигурност нямам проблем с пробойна или да изпуска някъде , турбопътищата са чисти и здрави. Аз все си мисля, че е нещо от турбината. Дали този който я прави не я е ограничил когато рязко се натисне педала, да не се развърти прекалено бързо ли. Не съм специалист да му се не знае Ще ровя.
- Evkata
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 215
- Регистриран на: 7.11.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 330D
- Мечтае да кара: S62B50
Re: Живи данни на M57N 3.0d 218
Провери оранжевите уплътнения на всмукателния колектор , може от там да се губи налягане ..
Re: Живи данни на M57N 3.0d 218
И при мен има нещо подобно и имам чувството, че колата започва да върви изведнъж сякаш.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- DiGital
- младши ентусиаст
- Мнения: 463
- Регистриран на: 30.04.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: на пълна газ
- Мечтае да кара: MB SLS AMG
Re: Живи данни на M57N 3.0d 218
Виж геометрията на турбината дали е издърпана докрай на празен ход!
MMG написа:И при мен има нещо подобно и имам чувството, че колата започва да върви изведнъж сякаш.
Sent from my iPhone using Tapatalk
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)
- hol1gans
- младши ентусиаст
- Мнения: 401
- Регистриран на: 22.05.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d
- Мечтае да кара: М6 G-PoweR
Re: Живи данни на M57N 3.0d 218
DiGital написа:Виж геометрията на турбината дали е издърпана докрай на празен ход!MMG написа:И при мен има нещо подобно и имам чувството, че колата започва да върви изведнъж сякаш.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Може ли да обясниш малко по-ясно как става проверката.
Re: Живи данни на M57N 3.0d 218
hol1gans написа:DiGital написа:Виж геометрията на турбината дали е издърпана докрай на празен ход!MMG написа:И при мен има нещо подобно и имам чувството, че колата започва да върви изведнъж сякаш.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Може ли да обясниш малко по-ясно как става проверката.
Да, ако може.
- DiGital
- младши ентусиаст
- Мнения: 463
- Регистриран на: 30.04.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: на пълна газ
- Мечтае да кара: MB SLS AMG
Re: Живи данни на M57N 3.0d 218
Ето нагледно какво трябва да видите, нее за е60, но е същото https://www.youtube.com/watch?v=POBv-7PJ8Hs . Това е валидно само за моделите фабрично без ДПФ, с вакуумно управление на турбината. По принцип се дължи на скъсани вакуумни маркучи или счупено вакуумно казанче (това черното до АБС блока). За моделите с електрическо управление ще има записана грешка в случай на проблем, но чека не свети задължително.
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)
- atanasov_aa
- младши ентусиаст
- Мнения: 451
- Регистриран на: 3.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е60, ръчка, 530d, 2004г.
Re: Живи данни на M57N 3.0d 218
ivo86 написа:Тъй като аз си сменях турбината, със сигурност нямам проблем с пробойна или да изпуска някъде , турбопътищата са чисти и здрави. Аз все си мисля, че е нещо от турбината. Дали този който я прави не я е ограничил когато рязко се натисне педала, да не се развърти прекалено бързо ли. Не съм специалист да му се не знае Ще ровя.
А металния изпускателен колектор тестван ли е за малки пукнатини?
Re: Живи данни на M57N 3.0d 218
DiGital написа:Ето нагледно какво трябва да видите, нее за е60, но е същото https://www.youtube.com/watch?v=POBv-7PJ8Hs . Това е валидно само за моделите фабрично без ДПФ, с вакуумно управление на турбината. По принцип се дължи на скъсани вакуумни маркучи или счупено вакуумно казанче (това черното до АБС блока). За моделите с електрическо управление ще има записана грешка в случай на проблем, но чека не свети задължително.
Благодаря, колега.
Т.е. трябва да се провери геометрията, а също и изпускателния колектор, както колегата написа.
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани