Живи данни на M57N 3.0d 218

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 8.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 525i

Живи данни на M57N 3.0d 218

Мнение от ivo86 » 16 Яну 2017, 13:56

Здравейте колеги,
Имам малко върпроси относно живите даннина този мотор. След смяна на турбина (средно тяло) заблелязах следните неща:
1. Не всеки път се усеща турбото все едно не надува но колата си набира.
2. По време на живите данни виждам, че това което колата търси турбината не може да го даде, става дума за рязко набиране изведнъж. Според живите данни липсват едни 0.2-0.3 bar.
3. От видето се вижда една трета стойност, която се намира в дъното и е оразмерена до 650 а при мен отива на 1200-1300 единици.

Въпроса ми е нормално ли е да има такава разлика в очакваното и подавонот количество въздъх от турбината и тази долната стойност дали е нормално,че излиза с цели два пъти от стойностите.

Видеото:

https://www.youtube.com/watch?v=L9L33EKCMUk&feature=youtu.be
Последна промяна ivo86 на 18 Яну 2017, 12:49, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Живи данни на M57N 3.0d 218

Мнение от zvetiko » 16 Яну 2017, 15:42

Колега, има два варианта- или се доверяваш на INPA и започваш да ремонтираш и сменяш или ти губи доверието и спираш да правиш с нея диагностика. ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 8.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 525i

Re: Живи данни на M57N 3.0d 218

Мнение от ivo86 » 16 Яну 2017, 15:55

zvetiko написа:Колега, има два варианта- или се доверяваш на INPA и започваш да ремонтираш и сменяш или ти губи доверието и спираш да правиш с нея диагностика. ;)



Ми общо взето и със друг софтуер нещата са същите, въпроса е към кое да се насоча, турбината е от ден първи така просто не и достигат при рязко набиране, иначе ги достига сотйностите като се задържи педала и не ускоряваш. Колата не е мапвана или нещо такова, аз си мисля за клапана, вакумите съм ги сменил и двата, когато свалях турбото. Имам чувството,че този от който ми смени средното тяло се презастрахова да му изкара повече тялото и го лимитира ръчно от клапана. Другото което ми прави впечатление е ,че когато тръгна с малко повече газ да се набира чувам турбото с един звук все едно вятър през тесен отвор. Този звук се появи след време турбото го смених преди има няма 6000км някъде.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 30.04.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: на пълна газ
Мечтае да кара: MB SLS AMG

Re: Живи данни на M57N 3.0d 218

Мнение от DiGital » 16 Яну 2017, 19:51

Проста логика е ремонтираш нещо появява се проблем....проблемът пак е в турбото, не го търси другаде. Изглежда нещо свързано с регулирането на геометрията. Липсват ти не 0.2-3мбар а 0.2-0.3 бара. Третата стойност е потока на въздух през дебитомера, който е функция от няколко променливи включваща и температурата на засмукания въздух, сега когато е студено показва едно лятото в топлото ще показва помалко.
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 115
Регистриран на: 17.07.2006
Местоположение: град Русе

Re: Живи данни на M57N 3.0d 218

Мнение от na4o1978 » 16 Яну 2017, 22:44

Колега DiGITAL milibara или bara му липсват на колегата
дай му гас

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1637
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Живи данни на M57N 3.0d 218

Мнение от Z3Ro* » 17 Яну 2017, 0:44

Колегата да си погледне турбопътищата, кулера и всмукателния колектор за пробиви - като нищо тия 0.2-0.3 бара изтичат отнякъде. Стойността на дебитомера е съвсем нормална за мотор с принудително пълнене, който работи на налягане 2, и нещо бара - 2993см3./6 цилиндъра=~499см3. *2,и нещо бара=1000 и нещо мг/такт. Точно тази стойност за искано количество от дебитомера е бъг на Инпа - скалата в програмата не отчита принудителното пълнене.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 8.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 525i

Re: Живи данни на M57N 3.0d 218

Мнение от ivo86 » 17 Яну 2017, 11:31

Тъй като аз си сменях турбината, със сигурност нямам проблем с пробойна или да изпуска някъде , турбопътищата са чисти и здрави. Аз все си мисля, че е нещо от турбината. Дали този който я прави не я е ограничил когато рязко се натисне педала, да не се развърти прекалено бързо ли. Не съм специалист да му се не знае :) Ще ровя.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 215
Регистриран на: 7.11.2010
Пол: Мъж
Кара: 330D
Мечтае да кара: S62B50

Re: Живи данни на M57N 3.0d 218

Мнение от Evkata » 17 Яну 2017, 18:09

Провери оранжевите уплътнения на всмукателния колектор , може от там да се губи налягане ..
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1064
Регистриран на: 9.07.2013
Кара: 318Ci E46, 530GT

Re: Живи данни на M57N 3.0d 218

Мнение от MMG » 17 Яну 2017, 20:42

И при мен има нещо подобно и имам чувството, че колата започва да върви изведнъж сякаш.


Sent from my iPhone using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 30.04.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: на пълна газ
Мечтае да кара: MB SLS AMG

Re: Живи данни на M57N 3.0d 218

Мнение от DiGital » 17 Яну 2017, 22:36

Виж геометрията на турбината дали е издърпана докрай на празен ход!


MMG написа:И при мен има нещо подобно и имам чувството, че колата започва да върви изведнъж сякаш.


Sent from my iPhone using Tapatalk
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 22.05.2012
Пол: Мъж
Кара: E61 530d
Мечтае да кара: М6 G-PoweR

Re: Живи данни на M57N 3.0d 218

Мнение от hol1gans » 18 Яну 2017, 17:51

DiGital написа:Виж геометрията на турбината дали е издърпана докрай на празен ход!


MMG написа:И при мен има нещо подобно и имам чувството, че колата започва да върви изведнъж сякаш.


Sent from my iPhone using Tapatalk



Може ли да обясниш малко по-ясно как става проверката.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1064
Регистриран на: 9.07.2013
Кара: 318Ci E46, 530GT

Re: Живи данни на M57N 3.0d 218

Мнение от MMG » 18 Яну 2017, 18:47

hol1gans написа:
DiGital написа:Виж геометрията на турбината дали е издърпана докрай на празен ход!


MMG написа:И при мен има нещо подобно и имам чувството, че колата започва да върви изведнъж сякаш.


Sent from my iPhone using Tapatalk



Може ли да обясниш малко по-ясно как става проверката.


Да, ако може.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 30.04.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: на пълна газ
Мечтае да кара: MB SLS AMG

Re: Живи данни на M57N 3.0d 218

Мнение от DiGital » 18 Яну 2017, 22:50

Ето нагледно какво трябва да видите, нее за е60, но е същото https://www.youtube.com/watch?v=POBv-7PJ8Hs . Това е валидно само за моделите фабрично без ДПФ, с вакуумно управление на турбината. По принцип се дължи на скъсани вакуумни маркучи или счупено вакуумно казанче (това черното до АБС блока). За моделите с електрическо управление ще има записана грешка в случай на проблем, но чека не свети задължително.
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 451
Регистриран на: 3.07.2012
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е60, ръчка, 530d, 2004г.

Re: Живи данни на M57N 3.0d 218

Мнение от atanasov_aa » 20 Яну 2017, 21:13

ivo86 написа:Тъй като аз си сменях турбината, със сигурност нямам проблем с пробойна или да изпуска някъде , турбопътищата са чисти и здрави. Аз все си мисля, че е нещо от турбината. Дали този който я прави не я е ограничил когато рязко се натисне педала, да не се развърти прекалено бързо ли. Не съм специалист да му се не знае :) Ще ровя.

А металния изпускателен колектор тестван ли е за малки пукнатини?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1064
Регистриран на: 9.07.2013
Кара: 318Ci E46, 530GT

Re: Живи данни на M57N 3.0d 218

Мнение от MMG » 22 Яну 2017, 21:46

DiGital написа:Ето нагледно какво трябва да видите, нее за е60, но е същото https://www.youtube.com/watch?v=POBv-7PJ8Hs . Това е валидно само за моделите фабрично без ДПФ, с вакуумно управление на турбината. По принцип се дължи на скъсани вакуумни маркучи или счупено вакуумно казанче (това черното до АБС блока). За моделите с електрическо управление ще има записана грешка в случай на проблем, но чека не свети задължително.


Благодаря, колега.
Т.е. трябва да се провери геометрията, а също и изпускателния колектор, както колегата написа.

Следваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook