Зима с E60 530d

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Зима с E60 530d

Мнение от Dextuar » 04 Май 2017, 17:40

CrazyElement написа:
vld написа:Тракшъна е там за да помага на неопитните, които не знаят какво се случва докато карат.
Но на лед или пък прашен и влажен завой може да ти спаси задника с тия 700 нютона...


Точно затова говоря, но в нормални условия ще е по-добре да е спрян :)
Напротив, ти няма как да удариш спирачка само на поднасящото колело, но DSC-то може


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1161
Регистриран на: 6.10.2013
Пол: Мъж
Кара: 535D e60
Мечтае да кара: M5 F10

Re: Зима с E60 530d

Мнение от CrazyElement » 04 Май 2017, 17:45

dextuar написа:
CrazyElement написа:
vld написа:Тракшъна е там за да помага на неопитните, които не знаят какво се случва докато карат.
Но на лед или пък прашен и влажен завой може да ти спаси задника с тия 700 нютона...


Точно затова говоря, но в нормални условия ще е по-добре да е спрян :)
Напротив, ти няма как да удариш спирачка само на поднасящото колело, но DSC-то може


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro



Имам предвид имайки се , че в повечето време, времето навън е хубаво, е по-добре колата като е с такъв диф да пали без тракшън :) и да го пускам само когато е зле времето.

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 6.04.2013

Re: Зима с E60 530d

Мнение от swick » 04 Май 2017, 18:32

Не е точно относно Е60 но от Е65 745i с нови Мишелин Алпин гуми на 285/40/19 тази тежка зима я изкарах без никакви драми (като махнем едно паркиране пред вкъщи срещу замръзнал коловоз но това щеше и 4х4 да узори както я бях насадил). Перфектно поведение но без DSC на 333 коня просто колкото и плавен да си е доста трудна за каране и си въртиш гуми постоянно когато е изключено на сняг и си върти гъза за щяло и нещяло.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: Зима с E60 530d

Мнение от The_Bear » 04 Май 2017, 23:59

maikooo написа:Карал ли си кола с шпер?

Въпроса не е към мен, но да споделя. Карам и в момента една стара Г-класа парт тайм с механични блокажи (100%). Всесезонно е с гуми за кал. Пред блока е малко наклонено, лек наклон. Зимата, като спра по наклона, само на заден мост не може да .ръдне. Като включа блокажа на задния мост, с повече пилене може и да излезе някакси, но може и да не, в смисъл разликата не е голяма. Но само да включа и предния мост, потегля все едно е лято без въобще да превърти или нещо подобно. Просто разликата между кола със задно, с предно и с "двойно" предаване си е сериозна. Имам и пасат само на предно, който на същото място си тръгва без проблеми. Братовчеда с БМВ-та, пили ЗДРАВО всеки път, упорит е, излиза и той, но не винаги без помощ.
Когато е хлъзгаво (сняг, лед, кал) и има страничен наклон (макар и малък) и няма какво да те води (коловоз), шпера само може да те снесе в някоя канавка, или просто да завърти колата за секунда.
В някои тежки ситуации (говоря за офроуд) помага обаче. Без него не става, с него става. Пробвано. Но за утъпкан сняг, лед, на асфалт, не мисля.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1161
Регистриран на: 6.10.2013
Пол: Мъж
Кара: 535D e60
Мечтае да кара: M5 F10

Re: Зима с E60 530d

Мнение от CrazyElement » 05 Май 2017, 2:07

То е ясно , че зимата каквото и да правя , кола няма да имам ;) , тука малко обърнахме темата на перформънс от страна на шпера :)

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12761
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Зима с E60 530d

Мнение от vld » 05 Май 2017, 6:59

The_Bear написа:
maikooo написа:Карал ли си кола с шпер?

Въпроса не е към мен, но да споделя. Карам и в момента една стара Г-класа парт тайм с механични блокажи (100%). Всесезонно е с гуми за кал. Пред блока е малко наклонено, лек наклон. Зимата, като спра по наклона, само на заден мост не може да .ръдне. Като включа блокажа на задния мост, с повече пилене може и да излезе някакси, но може и да не, в смисъл разликата не е голяма. Но само да включа и предния мост, потегля все едно е лято без въобще да превърти или нещо подобно. Просто разликата между кола със задно, с предно и с "двойно" предаване си е сериозна. Имам и пасат само на предно, който на същото място си тръгва без проблеми. Братовчеда с БМВ-та, пили ЗДРАВО всеки път, упорит е, излиза и той, но не винаги без помощ.
Когато е хлъзгаво (сняг, лед, кал) и има страничен наклон (макар и малък) и няма какво да те води (коловоз), шпера само може да те снесе в някоя канавка, или просто да завърти колата за секунда.
В някои тежки ситуации (говоря за офроуд) помага обаче. Без него не става, с него става. Пробвано. Но за утъпкан сняг, лед, на асфалт, не мисля.

Хахаха разсмя ме :)

Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 427
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е46 330d, E60 545i

Re: Зима с E60 530d

Мнение от dir2cas » 09 Май 2017, 14:00

vld написа:
CrazyElement написа:Карал съм да ама за съжаление на един приятел 328и е36 ... къдетооо не знам какво точно трябва да усетя , много искам да се кача в 535д с ремап с quife LSD диф , ама уфи май никой няма с такава интервенция , защото ако ми хареса ще си купя такъв струва около 2 бона.

Купи си няма да сбъркаш, направо няма да си познаеш колата, контрола при поднасяне е уникален, няма камшици и всичко е като детска игра :)

Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk

На мен също ми минават някакви такива мисли, та се чудя някой има ли впечатление от тия нашенци, които правят, модифицират и прочие?
Интересно ми е дали могат да докарат качеството и надеждността на quaife-то, иначе според инфото от сайта може да се къстъмайзва доста.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 470
Регистриран на: 4.04.2011
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: 4.0 TFSI

Re: Зима с E60 530d

Мнение от surfboard » 02 Дек 2017, 10:31

Здравейте, приятели. Това ми е първата зима с Е90 335д. Досега съм карал кола с 4 х 4 и с предно предаване и не съм имал никакви проблеми. Както знаете, преди няколко дни падна сняг, с оглед на което реших да отида да пробвам е90-тката. Гумите са ми Мишелин Алпин 5, ДОТ 2016г. /почти неразличими от нови/.
Понеже в града нямаше много сняг, реших да отида до Паничище. С огромно разочарование установих, че се качих догоре буквално на косъм, при положение, че изобщо нямаше толкова много сняг. В завоите колата беше много неустойчива, имаше и места на които се свличаше настрани, или се лашкаше по коловозите като лодка. Най-голямата трагедия обаче беше когато спрях на място и то на относително равен терен, но с малко по-обилен сняг. Едвам потеглих - започнаха да мигат блокажи и колата да си буксува на място. Реших да ги изключа и да пробвам без тях - отново не можах да потегля напред. Включих на задна, засилих се и едвам - едвам излязох от ситуацията.
За капак, след като се прибрах вкъщи, в града вече беше понатрупало и оставих колата на един лек наклон. На сутринта изобщо не можах да потегля напред и пак се наложи да се засилвам, да връщам назад, да завивам и да буксувам. Представям си пък ако карам зад някого и той реши да спре по средата на някакво върло /заради светофар или препятствие/ - изобщо не си представям как после ще мога да потегля.
Пробвах всякакви стратегии - нежно галене на газта, настъпване, но я чувствам много нестабилна, а при потегляне от място на сняг/лед - направо опасна. Свлича се, върти се като пумпал и дори тръгва назад с риск да удари колата зад мен /ако е спряла плътно в бронята ми/.
Говорих с разни познати с БМВ, които казват, че зимата нямали никакви проблеми и отдават моя проблем на това, че колата е автоматик и има доста въртящ момент в ниски обороти, които създавали гореописаните затруднения.
Можете ли, като по-опитни и вещи, да ми дадете съвети как да се справя с почти невъзможното потегляне от място, с тази непредвидимост и с това въртене на колата във всички посоки?

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12761
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Зима с E60 530d

Мнение от vld » 02 Дек 2017, 20:52

Колега при току що наваляло сняг всцеплението е доста зле при всички автомобили, но при по мощните се усеща най много. Най важно е да не се набиват в преспи за да не ти увисва по корем а за баирите си има чалъм, просто си трябва каране за да и свикнеш. В сняг карай само на DTC, за да може да ти пробоксуват гумите иначе ти връща газта и си до никъде. На утъпкан сняг нямаш проблем да са ти активирани всички системи.
А гумите колкото по тесни толкова по проходима ще е, но на 335д по малко от 17 неможеш да сложиш, затова вместо 225/45/17, можеш да караш с 205/50/17.

Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Зима с E60 530d

Мнение от Dextuar » 03 Дек 2017, 7:15

surfboard написа:...
Ще и свикнеш, но наистина голям мотор + автомат ми се струва тегава комбинация за зимата. Иначе съм готов да бартеросаме колите :mhihi: Ето ти от същия сняг точно като наваля, Е90 320д ръчка.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 233
Регистриран на: 25.05.2003
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: ше...Е60 LCI 530d xDrive manual

Re: Зима с E60 530d

Мнение от savo_ » 03 Дек 2017, 21:25

dextuar написа:
surfboard написа:...
Ще и свикнеш, но наистина голям мотор + автомат ми се струва тегава комбинация за зимата. Иначе съм готов да бартеросаме колите :mhihi: Ето ти от същия сняг точно като наваля, Е90 320д ръчка.


Аз за това, бая време търсих и взех 530xdrive ръчка :lalala:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 668
Регистриран на: 14.12.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530dA
Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори

Re: Зима с E60 530d

Мнение от B.Stoimenov » 19 Дек 2017, 16:29

Просто на по-тежко заснежен участък, включи DTC (еднократно натискане) - та да не ти спора подаването на гориво, при поднасяне. също съм автомат, 3 години не съм имал никакви проблеми. в краен случай слагай нещо тежко в багажника ;) лично аз слагам 2-3 чувала пясък ако преценя, не заемат място особено а реално доста приятно променят поведението на колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: Зима с E60 530d

Мнение от The_Bear » 21 Дек 2017, 1:29

Премятаха се едни вериги... Уж бяха за един бус... Наложих ги и станаха... Такъв кеф скоро не бях изживявал - по заледен, силно утъпкан сняг, пуст планински път (Враца - вр. Околчица). Стихия... Върви нагоре с пикове до 75-80км/ч, завоите с лек дрифт и до 40км/ч :driving: . Отзад на стотици метри бял прах... Едно малко аматьорско рали се получи. Купете си вериги, мятайте ги в багажника вместо торбите с пясък и заключвайте темата :yes: .

Изображение
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Зима с E60 530d

Мнение от Zubcho » 21 Дек 2017, 13:38

Пичуи,
за да не се приравняваме на Австралопитеците по пътищата, когато се спускате (без значение от атмосферните условия), този който идва отдолу и се изкачва е с предимство. Та бъдете хора и пущайте хората. Иначе, за да се влезе в ситуация не трябва много.

Пиша това, по повод клипчето от преди, където онзи дебил не почака изкачващата се кола.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: Зима с E60 530d

Мнение от The_Bear » 21 Дек 2017, 17:18

Zubcho написа:Пиша това, по повод клипчето от преди, където онзи дебил не почака изкачващата се кола.


Според мен, ако има дебил в ситуацията от клипчето, то е този, след който караше камерата. Аз не бих го определил и него като дебил, защото не го познавам, но е факт че предприе рискова и неправилна маневра, с която създаде предпоставка за ПТП. Видял или недовидял, че отгоре идва кола в момента в който подава мигача, продължава да си прави неправилната маневра!? А имаше време да се откаже. Реално изскочи в лентата на спускащият се. Все едно задминава някой без видимост, това направи.
Действията на този отгоре бяха напълно адекватни на ситуацията, според мен. Случката не е, че този отгоре не е дал предимство на изкачващия се. Случката е, че той се опита да предотврати ПТП. Много ясно се вижда, че дори в момента когато спускащия вече навлиза в лентата на качващия, онзи продължаваше да се движи нагоре срещу него... Просто качващата лента беше "по-празна", ако мога така да се изразя, и човека избра нея, вместо да спре в бронята на нарушителя.

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook