Зима с E60 530d
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Зима с E60 530d
Напротив, ти няма как да удариш спирачка само на поднасящото колело, но DSC-то можеCrazyElement написа:vld написа:Тракшъна е там за да помага на неопитните, които не знаят какво се случва докато карат.
Но на лед или пък прашен и влажен завой може да ти спаси задника с тия 700 нютона...
Точно затова говоря, но в нормални условия ще е по-добре да е спрян
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- CrazyElement
- ентусиаст
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: Зима с E60 530d
dextuar написа:Напротив, ти няма как да удариш спирачка само на поднасящото колело, но DSC-то можеCrazyElement написа:vld написа:Тракшъна е там за да помага на неопитните, които не знаят какво се случва докато карат.
Но на лед или пък прашен и влажен завой може да ти спаси задника с тия 700 нютона...
Точно затова говоря, но в нормални условия ще е по-добре да е спрян
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Имам предвид имайки се , че в повечето време, времето навън е хубаво, е по-добре колата като е с такъв диф да пали без тракшън и да го пускам само когато е зле времето.
Re: Зима с E60 530d
Не е точно относно Е60 но от Е65 745i с нови Мишелин Алпин гуми на 285/40/19 тази тежка зима я изкарах без никакви драми (като махнем едно паркиране пред вкъщи срещу замръзнал коловоз но това щеше и 4х4 да узори както я бях насадил). Перфектно поведение но без DSC на 333 коня просто колкото и плавен да си е доста трудна за каране и си въртиш гуми постоянно когато е изключено на сняг и си върти гъза за щяло и нещяло.
- The_Bear
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 12.02.2017
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: с три педала.
- Детайли за колата: E61 530d (218) 2004
Re: Зима с E60 530d
maikooo написа:Карал ли си кола с шпер?
Въпроса не е към мен, но да споделя. Карам и в момента една стара Г-класа парт тайм с механични блокажи (100%). Всесезонно е с гуми за кал. Пред блока е малко наклонено, лек наклон. Зимата, като спра по наклона, само на заден мост не може да .ръдне. Като включа блокажа на задния мост, с повече пилене може и да излезе някакси, но може и да не, в смисъл разликата не е голяма. Но само да включа и предния мост, потегля все едно е лято без въобще да превърти или нещо подобно. Просто разликата между кола със задно, с предно и с "двойно" предаване си е сериозна. Имам и пасат само на предно, който на същото място си тръгва без проблеми. Братовчеда с БМВ-та, пили ЗДРАВО всеки път, упорит е, излиза и той, но не винаги без помощ.
Когато е хлъзгаво (сняг, лед, кал) и има страничен наклон (макар и малък) и няма какво да те води (коловоз), шпера само може да те снесе в някоя канавка, или просто да завърти колата за секунда.
В някои тежки ситуации (говоря за офроуд) помага обаче. Без него не става, с него става. Пробвано. Но за утъпкан сняг, лед, на асфалт, не мисля.
- CrazyElement
- ентусиаст
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: Зима с E60 530d
То е ясно , че зимата каквото и да правя , кола няма да имам , тука малко обърнахме темата на перформънс от страна на шпера
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Зима с E60 530d
The_Bear написа:maikooo написа:Карал ли си кола с шпер?
Въпроса не е към мен, но да споделя. Карам и в момента една стара Г-класа парт тайм с механични блокажи (100%). Всесезонно е с гуми за кал. Пред блока е малко наклонено, лек наклон. Зимата, като спра по наклона, само на заден мост не може да .ръдне. Като включа блокажа на задния мост, с повече пилене може и да излезе някакси, но може и да не, в смисъл разликата не е голяма. Но само да включа и предния мост, потегля все едно е лято без въобще да превърти или нещо подобно. Просто разликата между кола със задно, с предно и с "двойно" предаване си е сериозна. Имам и пасат само на предно, който на същото място си тръгва без проблеми. Братовчеда с БМВ-та, пили ЗДРАВО всеки път, упорит е, излиза и той, но не винаги без помощ.
Когато е хлъзгаво (сняг, лед, кал) и има страничен наклон (макар и малък) и няма какво да те води (коловоз), шпера само може да те снесе в някоя канавка, или просто да завърти колата за секунда.
В някои тежки ситуации (говоря за офроуд) помага обаче. Без него не става, с него става. Пробвано. Но за утъпкан сняг, лед, на асфалт, не мисля.
Хахаха разсмя ме
Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk
- dir2cas
- младши ентусиаст
- Мнения: 427
- Регистриран на: 4.09.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е46 330d, E60 545i
Re: Зима с E60 530d
vld написа:CrazyElement написа:Карал съм да ама за съжаление на един приятел 328и е36 ... къдетооо не знам какво точно трябва да усетя , много искам да се кача в 535д с ремап с quife LSD диф , ама уфи май никой няма с такава интервенция , защото ако ми хареса ще си купя такъв струва около 2 бона.
Купи си няма да сбъркаш, направо няма да си познаеш колата, контрола при поднасяне е уникален, няма камшици и всичко е като детска игра
Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk
На мен също ми минават някакви такива мисли, та се чудя някой има ли впечатление от тия нашенци, които правят, модифицират и прочие?
Интересно ми е дали могат да докарат качеството и надеждността на quaife-то, иначе според инфото от сайта може да се къстъмайзва доста.
- surfboard
- младши ентусиаст
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Зима с E60 530d
Здравейте, приятели. Това ми е първата зима с Е90 335д. Досега съм карал кола с 4 х 4 и с предно предаване и не съм имал никакви проблеми. Както знаете, преди няколко дни падна сняг, с оглед на което реших да отида да пробвам е90-тката. Гумите са ми Мишелин Алпин 5, ДОТ 2016г. /почти неразличими от нови/.
Понеже в града нямаше много сняг, реших да отида до Паничище. С огромно разочарование установих, че се качих догоре буквално на косъм, при положение, че изобщо нямаше толкова много сняг. В завоите колата беше много неустойчива, имаше и места на които се свличаше настрани, или се лашкаше по коловозите като лодка. Най-голямата трагедия обаче беше когато спрях на място и то на относително равен терен, но с малко по-обилен сняг. Едвам потеглих - започнаха да мигат блокажи и колата да си буксува на място. Реших да ги изключа и да пробвам без тях - отново не можах да потегля напред. Включих на задна, засилих се и едвам - едвам излязох от ситуацията.
За капак, след като се прибрах вкъщи, в града вече беше понатрупало и оставих колата на един лек наклон. На сутринта изобщо не можах да потегля напред и пак се наложи да се засилвам, да връщам назад, да завивам и да буксувам. Представям си пък ако карам зад някого и той реши да спре по средата на някакво върло /заради светофар или препятствие/ - изобщо не си представям как после ще мога да потегля.
Пробвах всякакви стратегии - нежно галене на газта, настъпване, но я чувствам много нестабилна, а при потегляне от място на сняг/лед - направо опасна. Свлича се, върти се като пумпал и дори тръгва назад с риск да удари колата зад мен /ако е спряла плътно в бронята ми/.
Говорих с разни познати с БМВ, които казват, че зимата нямали никакви проблеми и отдават моя проблем на това, че колата е автоматик и има доста въртящ момент в ниски обороти, които създавали гореописаните затруднения.
Можете ли, като по-опитни и вещи, да ми дадете съвети как да се справя с почти невъзможното потегляне от място, с тази непредвидимост и с това въртене на колата във всички посоки?
Понеже в града нямаше много сняг, реших да отида до Паничище. С огромно разочарование установих, че се качих догоре буквално на косъм, при положение, че изобщо нямаше толкова много сняг. В завоите колата беше много неустойчива, имаше и места на които се свличаше настрани, или се лашкаше по коловозите като лодка. Най-голямата трагедия обаче беше когато спрях на място и то на относително равен терен, но с малко по-обилен сняг. Едвам потеглих - започнаха да мигат блокажи и колата да си буксува на място. Реших да ги изключа и да пробвам без тях - отново не можах да потегля напред. Включих на задна, засилих се и едвам - едвам излязох от ситуацията.
За капак, след като се прибрах вкъщи, в града вече беше понатрупало и оставих колата на един лек наклон. На сутринта изобщо не можах да потегля напред и пак се наложи да се засилвам, да връщам назад, да завивам и да буксувам. Представям си пък ако карам зад някого и той реши да спре по средата на някакво върло /заради светофар или препятствие/ - изобщо не си представям как после ще мога да потегля.
Пробвах всякакви стратегии - нежно галене на газта, настъпване, но я чувствам много нестабилна, а при потегляне от място на сняг/лед - направо опасна. Свлича се, върти се като пумпал и дори тръгва назад с риск да удари колата зад мен /ако е спряла плътно в бронята ми/.
Говорих с разни познати с БМВ, които казват, че зимата нямали никакви проблеми и отдават моя проблем на това, че колата е автоматик и има доста въртящ момент в ниски обороти, които създавали гореописаните затруднения.
Можете ли, като по-опитни и вещи, да ми дадете съвети как да се справя с почти невъзможното потегляне от място, с тази непредвидимост и с това въртене на колата във всички посоки?
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Зима с E60 530d
Колега при току що наваляло сняг всцеплението е доста зле при всички автомобили, но при по мощните се усеща най много. Най важно е да не се набиват в преспи за да не ти увисва по корем а за баирите си има чалъм, просто си трябва каране за да и свикнеш. В сняг карай само на DTC, за да може да ти пробоксуват гумите иначе ти връща газта и си до никъде. На утъпкан сняг нямаш проблем да са ти активирани всички системи.
А гумите колкото по тесни толкова по проходима ще е, но на 335д по малко от 17 неможеш да сложиш, затова вместо 225/45/17, можеш да караш с 205/50/17.
Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk
А гумите колкото по тесни толкова по проходима ще е, но на 335д по малко от 17 неможеш да сложиш, затова вместо 225/45/17, можеш да караш с 205/50/17.
Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Зима с E60 530d
Ще и свикнеш, но наистина голям мотор + автомат ми се струва тегава комбинация за зимата. Иначе съм готов да бартеросаме колите Ето ти от същия сняг точно като наваля, Е90 320д ръчка.surfboard написа:...
- savo_
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 233
- Регистриран на: 25.05.2003
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: ше...Е60 LCI 530d xDrive manual
Re: Зима с E60 530d
dextuar написа:Ще и свикнеш, но наистина голям мотор + автомат ми се струва тегава комбинация за зимата. Иначе съм готов да бартеросаме колите Ето ти от същия сняг точно като наваля, Е90 320д ръчка.surfboard написа:...
Аз за това, бая време търсих и взех 530xdrive ръчка
- B.Stoimenov
- младши ентусиаст
- Мнения: 668
- Регистриран на: 14.12.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530dA
- Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори
Re: Зима с E60 530d
Просто на по-тежко заснежен участък, включи DTC (еднократно натискане) - та да не ти спора подаването на гориво, при поднасяне. също съм автомат, 3 години не съм имал никакви проблеми. в краен случай слагай нещо тежко в багажника лично аз слагам 2-3 чувала пясък ако преценя, не заемат място особено а реално доста приятно променят поведението на колата.
- The_Bear
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 12.02.2017
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: с три педала.
- Детайли за колата: E61 530d (218) 2004
Re: Зима с E60 530d
Премятаха се едни вериги... Уж бяха за един бус... Наложих ги и станаха... Такъв кеф скоро не бях изживявал - по заледен, силно утъпкан сняг, пуст планински път (Враца - вр. Околчица). Стихия... Върви нагоре с пикове до 75-80км/ч, завоите с лек дрифт и до 40км/ч . Отзад на стотици метри бял прах... Едно малко аматьорско рали се получи. Купете си вериги, мятайте ги в багажника вместо торбите с пясък и заключвайте темата .
- Zubcho
- старши ентусиаст
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Зима с E60 530d
Пичуи,
за да не се приравняваме на Австралопитеците по пътищата, когато се спускате (без значение от атмосферните условия), този който идва отдолу и се изкачва е с предимство. Та бъдете хора и пущайте хората. Иначе, за да се влезе в ситуация не трябва много.
Пиша това, по повод клипчето от преди, където онзи дебил не почака изкачващата се кола.
за да не се приравняваме на Австралопитеците по пътищата, когато се спускате (без значение от атмосферните условия), този който идва отдолу и се изкачва е с предимство. Та бъдете хора и пущайте хората. Иначе, за да се влезе в ситуация не трябва много.
Пиша това, по повод клипчето от преди, където онзи дебил не почака изкачващата се кола.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- The_Bear
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 12.02.2017
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: с три педала.
- Детайли за колата: E61 530d (218) 2004
Re: Зима с E60 530d
Zubcho написа:Пиша това, по повод клипчето от преди, където онзи дебил не почака изкачващата се кола.
Според мен, ако има дебил в ситуацията от клипчето, то е този, след който караше камерата. Аз не бих го определил и него като дебил, защото не го познавам, но е факт че предприе рискова и неправилна маневра, с която създаде предпоставка за ПТП. Видял или недовидял, че отгоре идва кола в момента в който подава мигача, продължава да си прави неправилната маневра!? А имаше време да се откаже. Реално изскочи в лентата на спускащият се. Все едно задминава някой без видимост, това направи.
Действията на този отгоре бяха напълно адекватни на ситуацията, според мен. Случката не е, че този отгоре не е дал предимство на изкачващия се. Случката е, че той се опита да предотврати ПТП. Много ясно се вижда, че дори в момента когато спускащия вече навлиза в лентата на качващия, онзи продължаваше да се движи нагоре срещу него... Просто качващата лента беше "по-празна", ако мога така да се изразя, и човека избра нея, вместо да спре в бронята на нарушителя.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани