Active Steering Faulty 613C 613F
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
Active Steering Faulty 613C 613F
Здравейте! Както се подразбира от заглавието получавам въпросното съобщение. Колата е 3.0D 218 коня. Предисторията е, че преди няколко дни в бързината съм забравил габарита включен, както и левия прозорец леко отворен. Така в прпдължение на 3 дни. Последните дни бяха дъждовни, но за моя изненада влажен беше само мокета между лявата седалка и вратата, нищо друго видимо. В следствие на падналия акумулатор настройките се бяха занулили, но никакъв проблем. И преди се е случвало. Появи се съобщението за волана където се упоменава, че е необходимо да покарам малко, за да се калибрира колата и изчезна. На същия ден обаче се оказа, че акумулатора пак е погинал. Подадох ток запалих колата и се започна с мъките. Появява се за миг съобщението за калибриране на волана, изчезва и на нейно място "Active Steering Faulty." Опитах въртейки волана на ляво и дясно на угасен мотор, на запален също. Откачах пак акумулатора, но без резултат. Грешките, които записва са 613C и 613F. Сега след като запаля не изписва грешка докато не вдигна 30км/ч. Появи ли се грешката волана е възможно да остане на една страна ако в момента в който се появи грешката завивам. С инпа проверих градусите на сензора във волана и сензора, с който си комуникира(доколкото разбрах е на рейката), така че да са и двата на 0 потеглих право напред, волана остава центриран, но съобщението за грешка си се появява. Моля дайте идеи какво да опитам преди да започна да разглабям волана и да вадя датчика. Може би калибриране чрез инпа или подобен софтуер?
- dir2cas
- младши ентусиаст
- Мнения: 427
- Регистриран на: 4.09.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е46 330d, E60 545i
Re: Active Steering Faulty 613C 613F
На мен ми се появиха въпросните грешки тази сутрин.
Снощи просто паркирах колата (бях я оставил с леко навит надясно волан ако това има значение) и тази сутрин още с подаване на контакт на idrive се изписа въпросното съобщение Active steering fault.... да карам внимателно и, че волана може да е разцентрован и прочие заплахи. Съответно и светеше лампата на таблото за AFS.
Гасене и палене на ново не помогна. Като изкарах от паркинга направих на място пълно завъртане на волана от крайно ляво в крайно дясно, след което покарах, но ефект нямаше. Волана наистина остана разцентрован (седи на ляво/на около 10ч все едно) и е неприятно да се кара. Така се прибрах без промяна. Одеве слязох да проверя грешките и са същите като описаните в заглавието на темата на колегата:
В AFS модула имаше записани още 3 грешки, но те са от преди над 1000км, даже първата е с брояч 112, явно се появява и чисти често.
След чистене на грешките в AFS остава само втората
съответно грешката и съобщението в idrive и лампата за AFS на таблото си остава.
Предвид и другите грешки, ми се струва като че ще се окаже проблем с инсталацията, въпреки че ми направи впечатление, че като дам мигач след изправяне на волана не се гаси автоматично, та това може би да сочи като симптом към сензора във волана, знам ли
Някакви предположения?
Снощи просто паркирах колата (бях я оставил с леко навит надясно волан ако това има значение) и тази сутрин още с подаване на контакт на idrive се изписа въпросното съобщение Active steering fault.... да карам внимателно и, че волана може да е разцентрован и прочие заплахи. Съответно и светеше лампата на таблото за AFS.
Гасене и палене на ново не помогна. Като изкарах от паркинга направих на място пълно завъртане на волана от крайно ляво в крайно дясно, след което покарах, но ефект нямаше. Волана наистина остана разцентрован (седи на ляво/на около 10ч все едно) и е неприятно да се кара. Така се прибрах без промяна. Одеве слязох да проверя грешките и са същите като описаните в заглавието на темата на колегата:
- Код: Избери целия код
613C Winkelsummenbeziehung fehlerhaft
ZFLS Fehlercode 44.00 --
ZFLS Fehlerart 0.00 --
Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h
Querbeschleunigung -0.43 m/(s*s)
Gierrate 0.00 rad/s
Summenlenkwinkel 348.00 Grad
Fahrerlenkwinkel 228.00 Grad
Versorgungsspannung 10.98 Volt
Motormoment 0.00 ?
diverse SG-Stati 218.00 digital
Motortemperatur 15.00 Grad Celsius
Endstufentemperatur 11.00 Grad Celsius
.....
613F Plausibilitaet Lenkwinkel-Rad (Summenlenkwinkel)
ZFLS Fehlercode 29.00 --
ZFLS Fehlerart 74.00 --
Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h
Querbeschleunigung -0.57 m/(s*s)
Gierrate 0.00 rad/s
Summenlenkwinkel 348.00 Grad
Fahrerlenkwinkel 228.00 Grad
Versorgungsspannung 11.14 Volt
Motormoment 0.00 ?
diverse SG-Stati 216.00 digital
Motortemperatur 15.00 Grad Celsius
Endstufentemperatur 12.00 Grad Celsius
.....
В AFS модула имаше записани още 3 грешки, но те са от преди над 1000км, даже първата е с брояч 112, явно се появява и чисти често.
- Код: Избери целия код
6142 ECO-Ventil im SGM
CE9E Botschaft (Motormoment 3, ID=0AA) von DME PT-CAN
CEA0 Botschaft (Status Lenkunterstuetzung, ID=0E0) von SGM PT-CAN
След чистене на грешките в AFS остава само втората
- Код: Избери целия код
613F Plausibilitaet Lenkwinkel-Rad (Summenlenkwinkel)
съответно грешката и съобщението в idrive и лампата за AFS на таблото си остава.
Предвид и другите грешки, ми се струва като че ще се окаже проблем с инсталацията, въпреки че ми направи впечатление, че като дам мигач след изправяне на волана не се гаси автоматично, та това може би да сочи като симптом към сензора във волана, знам ли
Някакви предположения?
- Giorceto
- Дружба Тийм
- Мнения: 5675
- Регистриран на: 4.05.2002
- Местоположение: Keep walking
- Пол: Мъж
- Кара: 535xD
Re: Active Steering Faulty 613C 613F
Мойта го прави от време на време. Кабела от рейката до купето е протрит и щом завали се появява проблема. Мисля до края на месеца да го оправя само да остане време. При мен даже се вижда, че и самата букса, долу на рейката е много зле, мисля да пробвам първо с нея а ако не се оправи ще се сменя целия кабел.
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
- dir2cas
- младши ентусиаст
- Мнения: 427
- Регистриран на: 4.09.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е46 330d, E60 545i
Re: Active Steering Faulty 613C 613F
Някой може дали да даде парт номерата на двата сензора.
Този на волана предполагам (може и да бъркам) е номер 2 от тази схема, но за другия на рейката нямам идея.
Този на волана предполагам (може и да бъркам) е номер 2 от тази схема, но за другия на рейката нямам идея.
- dir2cas
- младши ентусиаст
- Мнения: 427
- Регистриран на: 4.09.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е46 330d, E60 545i
Re: Active Steering Faulty 613C 613F
Колеги, при мене ще се окаже ъгловия сензор на волана, някой може ли да каже със сигурност дали става такъв от кола без active steering и ако може да потвърди за номера, че да знам какво да търся. Нов е доста скъп и ще се опитам да намеря нещо 2-ра ръка.
- dir2cas
- младши ентусиаст
- Мнения: 427
- Регистриран на: 4.09.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е46 330d, E60 545i
Re: Active Steering Faulty 613C 613F
dir2cas написа:Някой може дали да даде парт номерата на двата сензора.
Този на волана предполагам (може и да бъркам) е номер 2 от тази схема, но за другия на рейката нямам идея.
Очевидно бърка с ъгловия сензор на волана. Колеги, никой ли не може да помогне с номерата?
- jeremeto
- Потребител
- Мнения: 46
- Регистриран на: 10.08.2007
- Местоположение: Plovdiv
- Кара: Е60/LCI
- Мечтае да кара: 760
Re: Active Steering Faulty 613C 613F
А пробва ли да я калибрираш...
- dir2cas
- младши ентусиаст
- Мнения: 427
- Регистриран на: 4.09.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е46 330d, E60 545i
Re: Active Steering Faulty 613C 613F
jeremeto написа:А пробва ли да я калибрираш...
Проверка на кабелите и буксите (+ чистене) и инициализиране с Иста. Сутринта като взех колата все още светеше грешката, волана беше много тежък, но след като покарах около 300-500м на idrive-a изписа initializing active steering и след малко волана "омекна" и се нагласи в средата, лампата изгасна и грешката се изчисти. След процедурата с Истата колата не беше още карана, та аз бях първия, реално описаните ефекти от твърдия волан е от инициализацията. Специални благодарности на колегата, който ми помогна, за отделеното време.
Нямам на какво да подкарам за момента ista, а с INPA май горното не е възможно. Ако някой знае дали и как може да се направи с INPA, моля да сподели.
За съжаление обаче не ясно дали няма да се появи отново, но според иста-та проблемът е най-вероятно в сензора, който е на волана.
Въпреки горното питам за номера на сензора, за да мога да го проверя колко струва нов и да видя точно къде се намира (ако някой примерно ми даде схемата от realoem/bmwfans и тн.).
п.с. мернах на едно място да се споменава, че и с tool32 можело да стане.
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани