ретрофит на скоростен лост
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
ретрофит на скоростен лост
1. Може ли да се скъси оригиналния скоростен лост( частта на която се монтира ръкохватката), понеже в един форум четох,че има такава възможност.Целта е да се намали максимално,но без да създава някакви проблеми.
2. За какво служи пръта който излиза от ръкохватката и влиза в металната част на скоростния лост? Виждам,че при натискане на палеца на ръкохватката пръта се повдига нагоре.Предполага по този начин преминава през различните положения и след като се пусне палеца заклинва по някакъв начин или бъркам. Дали е възможно да се скъси с толкова колкото ще се отреже от металната част на която се монтира?Ето един клип и малко снимков материал който успях да намеря по въпроса.
http://www.e90post.com/forums/showthrea ... 42&page=13
http://www.m5board.com/vbulletin/e60-m5 ... og-19.html
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?p=11669700
https://www.youtube.com/watch?v=4ZDR6CMB3XI
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Atsalov
- Ацалов
- Мнения: 3412
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Лодка в морето
Re: ретрофит на скоростен лост
Аз съм си го правил на мой автомобил. Доста играчка е, скъсява се металната част до минимум и се навива резба в отвора, след това използвах фтулка за стабилното му закрепване ...ако не се лъжа от пежо. Направих си и печатна платка с някакъв стандартен драйвер за управление на диодите в лоста, при което да светят на съответната скорост или спорт режим. Цената на топката като нова беше около 350 лв.
Re: ретрофит на скоростен лост
Колега Atsalov може ли да кажете по подробно как сте го направили? Къде сте отрязали металната част за да стане максимално къс лоста и как става самото захващане на ръкохватката към металната част?Там където са показали на последната снимка в моя пост ли се реже?И какво се случва с пръта който излиза от ръкохватката и него ли режете?Иначе цената и сега е толкова на нов джойстик(реплика).Благодаря за бързия отговор.
Re: ретрофит на скоростен лост
Колеги някой ще каже ли дали може да се отреже част от пръта който излиза от ръкохватката?Защото ако го оставя така а скъся металната част на лоста предполагам,че ще е дълго??
Re: ретрофит на скоростен лост
Колеги няма ли някой да каже за какво служи лостчето което излиза от топката на скоростния лост?
- expl0de
- младши ентусиаст
- Мнения: 783
- Регистриран на: 11.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: e92, f30
- Мечтае да кара: M4
Re: ретрофит на скоростен лост
Без да съм виждал такъв механизъм, на 3тата снимка, която си дал, има едни зъбци. Най-вероятно този прът щрака през тях, за да не се мести лоста както си иска. Сигурно може да се скъси, но ще трябва и да се оформи върха по същия начин. Според мен е ретрофит със средна трудност, но ти трябва поне един дремел. Като ти дойдат частите, виж дължината на сегашния лост и гледай след смяната да е същата дължина. Или пък си плащаш на някой, който го е правил.tasev написа:Колеги няма ли някой да каже за какво служи лостчето което излиза от топката на скоростния лост?
- Trixster
- ентусиаст
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Re: ретрофит на скоростен лост
Ето как се прави ретрофир на SMG М скоростен лост към пре-LCI Е60:
Самия лост има букса с 6 пина, както следва:
1 R (задна)
2 N (неутрална)
3 D/S (директ драйв / спорт)
4 ground за подсветката
5 +12v подсветка
6 +12v зоново осверяване при преместване на лоста
За да заработи лоста е необходимо да се върже към 3-те конектора на основата на скоростния лост при пре-LCI модела:
(X1599) Голяма бяла букса
червен: R (сигнал за задна)
оранжев: N (сигнал за неутрална)
жълт: D (сигнал за директ/драйв)
(X1193) Малка бяла букса
сиво-червен: +12v подсветка
кафяво-черен: ground на подсветката
(X1600) Лилава букса
червено-оранжев: +12v зоново осверяване при преместване на лоста
Връзването е както следва:
пин1 R (задна) (X1599) червен кабел
пин2 N (неутрална) (X1599) оранжев кабел
пин3 D/S (директ драйв / спорт) (X1599) жълт кабел
пин4 ground на подсветката (X1193) кафяв кабел пин 2
пин5 +12v подсветка (X1193) сиво-червен кабел пин3
пин6 +12v зоново осветяване (X1600) червено-жълт кабел (по-дебел проводник)
Подсветка:
Самия лост има букса с 6 пина, както следва:
1 R (задна)
2 N (неутрална)
3 D/S (директ драйв / спорт)
4 ground за подсветката
5 +12v подсветка
6 +12v зоново осверяване при преместване на лоста
За да заработи лоста е необходимо да се върже към 3-те конектора на основата на скоростния лост при пре-LCI модела:
(X1599) Голяма бяла букса
червен: R (сигнал за задна)
оранжев: N (сигнал за неутрална)
жълт: D (сигнал за директ/драйв)
(X1193) Малка бяла букса
сиво-червен: +12v подсветка
кафяво-черен: ground на подсветката
(X1600) Лилава букса
червено-оранжев: +12v зоново осверяване при преместване на лоста
Връзването е както следва:
пин1 R (задна) (X1599) червен кабел
пин2 N (неутрална) (X1599) оранжев кабел
пин3 D/S (директ драйв / спорт) (X1599) жълт кабел
пин4 ground на подсветката (X1193) кафяв кабел пин 2
пин5 +12v подсветка (X1193) сиво-червен кабел пин3
пин6 +12v зоново осветяване (X1600) червено-жълт кабел (по-дебел проводник)
Подсветка:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна Trixster на 07 Окт 2016, 9:08, променена общо 2 пъти
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
- Trixster
- ентусиаст
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Re: ретрофит на скоростен лост
R Задна:
N неутрална:
D директ драйв:
N неутрална:
D директ драйв:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
- pepsin
- младши ентусиаст
- Мнения: 460
- Регистриран на: 20.03.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Луноход
Re: ретрофит на скоростен лост
Браво колега Trixster информацията е много полезна,но аз имах в предвид дали някой може да каже как може да се скъси пръта на топката на скоростният лост след като частта на която се монтира се скъси с 20 до 30мм. Каква роля играе този прът и някой знае ли дали ще е проблем да се скъси? Понеже репликата на оригиналния джойстик е по-дълъг от стандартната топка и не изглежда добре.
Re: ретрофит на скоростен лост
Здравейте колеги след малко проучвания разбрах че пластмасовия прът на скоростната топла на Е90 е с няколко см по-къса от на Е60. Някой пробвал ли е да ги разменя? В смисъл дали след като е по-къс пръта като скъся метална част ще стане?
Re: ретрофит на скоростен лост
Има ли някой който е правил тази операция, защото аз доколкото правих проучване казват ,че може да се смени само ако се смени и кутията- съответно фейс джойстик с кутия и спортен къс лос с кутия.Това така ли е ?
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани