ретрофит на скоростен лост

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 57
Регистриран на: 29.05.2016
Пол: Мъж

ретрофит на скоростен лост

Мнение от tasev » 23 Юни 2016, 20:28

DCT.jpg
Здравейте колеги изчетох целият форум и намерих подобна тема по въпроса който ме интересува, но понеже е доста стара и не успях да намеря отговорите,които търся реших,ако модераторите нямат нищо против да създам нова.Предполагам,че ще е полезна за повечето колеги,който се интересурат от подобен ретрофит. Сега по темата искам да подменя оригиналната ръкохватка с реплика на джойстика на фейслифт. Но от предишната тема и от друг форум разбрах,че ако се монтира директно новият джойстик ще стой необичайно и странно поради по голямата му дължина. Въпросите които искам да попитам са:
1. Може ли да се скъси оригиналния скоростен лост( частта на която се монтира ръкохватката), понеже в един форум четох,че има такава възможност.Целта е да се намали максимално,но без да създава някакви проблеми.
2. За какво служи пръта който излиза от ръкохватката и влиза в металната част на скоростния лост? Виждам,че при натискане на палеца на ръкохватката пръта се повдига нагоре.Предполага по този начин преминава през различните положения и след като се пусне палеца заклинва по някакъв начин или бъркам. Дали е възможно да се скъси с толкова колкото ще се отреже от металната част на която се монтира?Ето един клип и малко снимков материал който успях да намеря по въпроса.
http://www.e90post.com/forums/showthrea ... 42&page=13
http://www.m5board.com/vbulletin/e60-m5 ... og-19.html
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?p=11669700
https://www.youtube.com/watch?v=4ZDR6CMB3XI
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Ацалов
Аватар
Мнения: 3412
Регистриран на: 16.03.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Колело
Мечтае да кара: Лодка в морето

Re: ретрофит на скоростен лост

Мнение от Atsalov » 23 Юни 2016, 20:48

Аз съм си го правил на мой автомобил. Доста играчка е, скъсява се металната част до минимум и се навива резба в отвора, след това използвах фтулка за стабилното му закрепване ...ако не се лъжа от пежо. Направих си и печатна платка с някакъв стандартен драйвер за управление на диодите в лоста, при което да светят на съответната скорост или спорт режим. Цената на топката като нова беше около 350 лв.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 57
Регистриран на: 29.05.2016
Пол: Мъж

Re: ретрофит на скоростен лост

Мнение от tasev » 23 Юни 2016, 21:16

Колега Atsalov може ли да кажете по подробно как сте го направили? Къде сте отрязали металната част за да стане максимално къс лоста и как става самото захващане на ръкохватката към металната част?Там където са показали на последната снимка в моя пост ли се реже?И какво се случва с пръта който излиза от ръкохватката и него ли режете?Иначе цената и сега е толкова на нов джойстик(реплика).Благодаря за бързия отговор.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 57
Регистриран на: 29.05.2016
Пол: Мъж

Re: ретрофит на скоростен лост

Мнение от tasev » 25 Юни 2016, 23:58

Колеги някой ще каже ли дали може да се отреже част от пръта който излиза от ръкохватката?Защото ако го оставя така а скъся металната част на лоста предполагам,че ще е дълго?? :banghead:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 57
Регистриран на: 29.05.2016
Пол: Мъж

Re: ретрофит на скоростен лост

Мнение от tasev » 11 Юли 2016, 18:40

Колеги няма ли някой да каже за какво служи лостчето което излиза от топката на скоростния лост?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 783
Регистриран на: 11.10.2012
Пол: Мъж
Кара: e92, f30
Мечтае да кара: M4

Re: ретрофит на скоростен лост

Мнение от expl0de » 12 Юли 2016, 11:11

tasev написа:Колеги няма ли някой да каже за какво служи лостчето което излиза от топката на скоростния лост?
Без да съм виждал такъв механизъм, на 3тата снимка, която си дал, има едни зъбци. Най-вероятно този прът щрака през тях, за да не се мести лоста както си иска. Сигурно може да се скъси, но ще трябва и да се оформи върха по същия начин. Според мен е ретрофит със средна трудност, но ти трябва поне един дремел. Като ти дойдат частите, виж дължината на сегашния лост и гледай след смяната да е същата дължина. Или пък си плащаш на някой, който го е правил.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1110
Регистриран на: 13.10.2008
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E60 530dA
Мечтае да кара: на nordschleife

Re: ретрофит на скоростен лост

Мнение от Trixster » 07 Окт 2016, 8:21

Ето как се прави ретрофир на SMG М скоростен лост към пре-LCI Е60:

Самия лост има букса с 6 пина, както следва:

1 R (задна)
2 N (неутрална)
3 D/S (директ драйв / спорт)
4 ground за подсветката
5 +12v подсветка
6 +12v зоново осверяване при преместване на лоста

За да заработи лоста е необходимо да се върже към 3-те конектора на основата на скоростния лост при пре-LCI модела:

(X1599) Голяма бяла букса
червен: R (сигнал за задна)
оранжев: N (сигнал за неутрална)
жълт: D (сигнал за директ/драйв)

(X1193) Малка бяла букса
сиво-червен: +12v подсветка
кафяво-черен: ground на подсветката

(X1600) Лилава букса
червено-оранжев: +12v зоново осверяване при преместване на лоста

Връзването е както следва:

пин1 R (задна) (X1599) червен кабел
пин2 N (неутрална) (X1599) оранжев кабел
пин3 D/S (директ драйв / спорт) (X1599) жълт кабел
пин4 ground на подсветката (X1193) кафяв кабел пин 2
пин5 +12v подсветка (X1193) сиво-червен кабел пин3
пин6 +12v зоново осветяване (X1600) червено-жълт кабел (по-дебел проводник)

Подсветка:
IMG_4814.JPG
IMG_4817.JPG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна Trixster на 07 Окт 2016, 9:08, променена общо 2 пъти
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1110
Регистриран на: 13.10.2008
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E60 530dA
Мечтае да кара: на nordschleife

Re: ретрофит на скоростен лост

Мнение от Trixster » 07 Окт 2016, 8:24

R Задна:
IMG_4811.JPG


N неутрална:
IMG_4812.JPG


D директ драйв:
IMG_4813.JPG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 460
Регистриран на: 20.03.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Луноход

Re: ретрофит на скоростен лост

Мнение от pepsin » 07 Окт 2016, 8:55

:yes: :yes: :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 57
Регистриран на: 29.05.2016
Пол: Мъж

Re: ретрофит на скоростен лост

Мнение от tasev » 10 Окт 2016, 20:23

Браво колега Trixster информацията е много полезна,но аз имах в предвид дали някой може да каже как може да се скъси пръта на топката на скоростният лост след като частта на която се монтира се скъси с 20 до 30мм. Каква роля играе този прът и някой знае ли дали ще е проблем да се скъси? Понеже репликата на оригиналния джойстик е по-дълъг от стандартната топка и не изглежда добре.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 57
Регистриран на: 29.05.2016
Пол: Мъж

Re: ретрофит на скоростен лост

Мнение от tasev » 26 Май 2017, 16:23

Здравейте колеги след малко проучвания разбрах че пластмасовия прът на скоростната топла на Е90 е с няколко см по-къса от на Е60. Някой пробвал ли е да ги разменя? В смисъл дали след като е по-къс пръта като скъся метална част ще стане?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 2.03.2018
Пол: Мъж

Re: ретрофит на скоростен лост

Мнение от Rothorm » 15 Мар 2019, 6:35

Има ли някой който е правил тази операция, защото аз доколкото правих проучване казват ,че може да се смени само ако се смени и кутията- съответно фейс джойстик с кутия и спортен къс лос с кутия.Това така ли е ? :dunno:

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook