Проблем с климатроника(духа топло и студено)
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
42 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- CrazyElement
- ентусиаст
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Проблем с климатроника(духа топло и студено)
Здравейте колеги,
Проверих из форума , но няма друга такава тема , та ето и какъв е проблема , днеска в жегите из София си карам и по-едно време като вдигнах степента на вентилатора почнах да усещам някакви топли вълни в лицето викам си как .. проверявам духалките по централната конзола духат сибирски въздух(миналия ден обслужих климатика), слагам ръката на прозореца и ОПА духа жега ... слагам ръката долу до педалите и там жега , средна конзола обаче падат ледчета... Влизам в разпределените на въздуха в Идрайва играя си обаче то реално ми дава само на централната конзола да избирам дали да духа топъл или студен въздух , като се кача нагоре за прозореца не ми дава да направя и главата синя(студено) ами просто ми дава да избера колко силно да духа е да от там спирам , спирам и на краката и вече не духа топло , да ама малко тъпо някак си искам да ми духа и на краката студено( айде за прозореца все тая). Та някой сблъсквал ли се е с този проблем и към какво да се насоча , предпопалагам ще да е някакъв датчик? Да вметна също , че и навигацията беше ремонтиране и след това прекодирана(да не е станало нещо софтуеро).
Поздрави.
Проверих из форума , но няма друга такава тема , та ето и какъв е проблема , днеска в жегите из София си карам и по-едно време като вдигнах степента на вентилатора почнах да усещам някакви топли вълни в лицето викам си как .. проверявам духалките по централната конзола духат сибирски въздух(миналия ден обслужих климатика), слагам ръката на прозореца и ОПА духа жега ... слагам ръката долу до педалите и там жега , средна конзола обаче падат ледчета... Влизам в разпределените на въздуха в Идрайва играя си обаче то реално ми дава само на централната конзола да избирам дали да духа топъл или студен въздух , като се кача нагоре за прозореца не ми дава да направя и главата синя(студено) ами просто ми дава да избера колко силно да духа е да от там спирам , спирам и на краката и вече не духа топло , да ама малко тъпо някак си искам да ми духа и на краката студено( айде за прозореца все тая). Та някой сблъсквал ли се е с този проблем и към какво да се насоча , предпопалагам ще да е някакъв датчик? Да вметна също , че и навигацията беше ремонтиране и след това прекодирана(да не е станало нещо софтуеро).
Поздрави.
- B.Stoimenov
- младши ентусиаст
- Мнения: 668
- Регистриран на: 14.12.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530dA
- Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори
Re: Проблем с климатроника(духа топло и студено)
Клапан парно? Ама нека някой от по-запознатите каже. Поне за предишните модели на БМВ беше често срещан проблем.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3724
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Проблем с климатроника(духа топло и студено)
С една диагностика би трябвало да се открие проблема. Да се види в живи данни дали са отворени капаните. Възможно е и климатроника да дал фира.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- CrazyElement
- ентусиаст
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: Проблем с климатроника(духа топло и студено)
adovet написа:С една диагностика би трябвало да се открие проблема. Да се види в живи данни дали са отворени капаните. Възможно е и климатроника да дал фира.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Не е климатроника , на централните духалки си пуща ледчета , а си му правя всеки сезон инспекция и този сезон си я мина без проблемно , всичко му провериха работи си перфектно , не вярвам за 200 км да е умрял, просто поради някаква причина горе на прозореца и долу в краката не иска да духа от климатика ами ми вкарва жега , странно беше , че като го пробвах вчера вечерта вънка около 23-24 градуса и горе и в краката също духаше студено, е не толкова колкото от централните , обаче определено не беше жега. Което ме навява на мисълта , че ще е някакъв клапан , който ту отваря ту затваря. Аз затова и питам защото не искам да отида и да ме вземат за зелен хайвер и да ми кажат 1000 лева ремонт , а то да е някаква клапа.
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3724
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Проблем с климатроника(духа топло и студено)
Клапите и клапаните може да се тестват
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- CrazyElement
- ентусиаст
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: Проблем с климатроника(духа топло и студено)
adovet написа:Клапите и клапаните може да се тестват
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
С ИНПА става ли?
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3724
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Проблем с климатроника(духа топло и студено)
CrazyElement написа:adovet написа:Клапите и клапаните може да се тестват
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
С ИНПА става ли?
- CrazyElement
- ентусиаст
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: Проблем с климатроника(духа топло и студено)
adovet написа:CrazyElement написа:adovet написа:Клапите и клапаните може да се тестват
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
С ИНПА става ли?
Климатроник с характер , днеска си духа студено и отгоре и долу на краката, то вярно , че нямаше такива жеги в София ама все пак определено си беше студено ... ще гледам как се държи ама най-вероятно ще да е някъде при тези клапи оставят отворени за топлия въздух
- atanasov_aa
- младши ентусиаст
- Мнения: 451
- Регистриран на: 3.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е60, ръчка, 530d, 2004г.
Re: Проблем с климатроника(духа топло и студено)
Онова чудо, дето му викат "таражел" по нашенски как е?
- E30_DK
- младши ентусиаст
- Мнения: 401
- Регистриран на: 6.10.2007
- Местоположение: София
- Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu
Re: Проблем с климатроника(духа топло и студено)
Имах същия проблем на Е39, тази пролет се повтори проблема и на Е60. И при двете коли проблема се реши като свалих електромагнитните клапани на парното, раглобих ги, изчистих цилиндърчетата с водна шкурка 2000 и забравих за горещата струя в краката и на стъклото
Re: Проблем с климатроника(духа топло и студено)
E30_DK написа:Имах същия проблем на Е39, тази пролет се повтори проблема и на Е60. И при двете коли проблема се реши като свалих електромагнитните клапани на парното, раглобих ги, изчистих цилиндърчетата с водна шкурка 2000 и забравих за горещата струя в краката и на стъклото
Дай малко разяснение по свалянето? При мен проблема е, че от дясно духа лед от ляво е хладно само и след 2 часа работа спира да духа
- E30_DK
- младши ентусиаст
- Мнения: 401
- Регистриран на: 6.10.2007
- Местоположение: София
- Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu
Re: Проблем с климатроника(духа топло и студено)
Свалянето е елементарно - откачаш буксата, която влиза в клапаните, разхлабваш скобите на трите маркуча и преди да ги извадиш от клапаните може да си приготвиш 3 коркови тапи от вино, с които да запушиш маркучите. Като откачиш и триме маркуча, разклашташ клапаните и ги издърпваш нагоре - те са "боцнати" в едни гумени шайби и излизат без проблем .
След като са свалени клапаните се разглобяват и чистят - аз изчистих само буталцата и цилиндъра в който се движат, не съм вадил намотките... тук е показано как става: http://www.laczik.org/BMW/repair/E38_he ... ndex.shtml
На снимките са клапани от Е38... при Е60 разликата е, че корпуса е черен
След като са свалени клапаните се разглобяват и чистят - аз изчистих само буталцата и цилиндъра в който се движат, не съм вадил намотките... тук е показано как става: http://www.laczik.org/BMW/repair/E38_he ... ndex.shtml
На снимките са клапани от Е38... при Е60 разликата е, че корпуса е черен
Re: Проблем с климатроника(духа топло и студено)
Теква ли доста вода? И от къде получавам достъп до клапите? През кората над педалите ли стигам до тях или чупя и нещо друго?
- E30_DK
- младши ентусиаст
- Мнения: 401
- Регистриран на: 6.10.2007
- Местоположение: София
- Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu
Re: Проблем с климатроника(духа топло и студено)
Клапаните са в двигателния отсег... вдигаш предния капак и гледаш в левия ботуш - ето, намерих една снимка:
Не тече много антифриз... при мен да са се изляли 50-100мл.
Не тече много антифриз... при мен да са се изляли 50-100мл.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Проблем с климатроника(духа топло и студено)
10x мислех, че са вътре и тъкмо почвах леко да попърджам
42 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани