exhaust redirection control 004507 /air mass 3FF0

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1912
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

exhaust redirection control 004507 /air mass 3FF0

Мнение от nikolae » 11 Апр 2016, 10:03

Здравейте,

За втори път ми се случва да "забие" до ~3000 оборота.
Подава се газ, но не ускорява, върви до към 120 някъде.
В движение закачих с carly и излезе следната грешка
exhaust redirection control 004507 и грешката която понякога записва дебиотомера.
Тук има една грешка на дебитомера.

Дебитомера е нов от Бош, и е ресетван от ДИС-а. ЕГР-а е чистен преди 2-3 седмици.
След като изтрих грешката в движение колата върви нормално.
Да пробвам ли временно да изолирам ЕГР-а или какъв друг съвет ще ми дадете ?
Последна промяна nikolae на 24 Апр 2016, 9:00, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 282
Регистриран на: 1.04.2015
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: Е61 530D 218hp
Мечтае да кара: Параход

Re: exhaust redirection control 004507

Мнение от blackyhn » 11 Апр 2016, 10:20

Сензора за позицията на ЕГР калапана се е преебал. А може и дебитомера да е бъгав.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1912
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: exhaust redirection control 004507

Мнение от nikolae » 11 Апр 2016, 10:45

Ако изолирам егр проблема трябва ли да изчезне (ако проблема е от егр а не дебитомер) ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1912
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: exhaust redirection control 004507

Мнение от nikolae » 12 Апр 2016, 20:54

Днес като я четох пак имаше грешка. Някаква идея какво да погледна ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1115
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: exhaust redirection control 004507

Мнение от memorex » 12 Апр 2016, 21:17

Свистене и налягане в картера има ли?
" България ще се оправи тогава , когато всички които са си премахнали DPF - те ги сложат обратно "
memorex.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1912
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: exhaust redirection control 004507

Мнение от nikolae » 13 Апр 2016, 12:44

memorex написа:Свистене и налягане в картера има ли?


Не знам как да го определя това. На отворен прозорец като се подава газ
се чува едно свирене от турбото, но мисля, че всички турбо коли го имат.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1115
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: exhaust redirection control 004507

Мнение от memorex » 13 Апр 2016, 14:41

На спрян автомобил отваряш капака ,някой сяда зад волана и подава газ а друг развива капачката за наливане на масло бавно.Ако установите че звука /свистенето намалява и има налягане в картера отивате към смяна на клапан за картерни газове.Това ми беше идеята.На някои двигатели наистина се чува турбината от купето но пък има и такива на които нормално не се чува.
" България ще се оправи тогава , когато всички които са си премахнали DPF - те ги сложат обратно "
memorex.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1912
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: exhaust redirection control 004507

Мнение от nikolae » 22 Апр 2016, 10:20

Колеги как мога да си проверя дебитомера дали работи коректно и правилно ?
Т.е. какви стойности се гледат, има ли нещо като таблица?

Или въобще някой сервиз, който се занимава с такива работи професионално.
Имам предвид да погледне налягане, турбина, вакумни пътища, дебитомер и т.н. и т.н. ?

В интернет попаднах на тези

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1912
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: exhaust redirection control 004507 /air mass 3FF0

Мнение от nikolae » 24 Апр 2016, 9:19

Това с капачката го пробвахме, звука се променя, но нищо повече.

След дълго време каране и няколко процедури установих следното.
Грешката за егр вече не се появява. Това, което установих, че тази за дебитомера излиза почти при всеки кикдаун.
Това, което записва е air mass meter 003ff0 (или 3ff0 зависи от софтуера)
Пробно шофирах с друг дебитомер, който отговаря на моя (от фейсово 530хд). Моят е нов купуван от бош преди 2-3 месеца,
с различен номер от този, с който тествах, но из интернет пише, че този номер на Бош отговаря на оригилания
номер на дебитомер на бмв. С него записва грешката по същия начин - кикдаун
Иначе колата върви еднакво добре и с двата. Стойностите, които показва дебитомера ако не се лъжа за 1000-1100-1200 mg/stroke
Няколко пъти съм пробвал да ресетвам различни адаптации - дебитомер, егр и др.

Това, което проверих последните дни:
- С машина за пушек бяха проверени всички пътища дали от някъде не издиша - няма проблем.
- сменени маркучета за вакумни пътища
- Колектора е с премахнати пеперуди, наскоро беше изчистен във вана с ултразвук.
- изчистени и напълно работещи егр и мап сензор
- Преди седмица-две минах при Ду*** на декарбонизация - от тогава колата не пуши черно (малко бял/сив пушек при много ряз)
- вероятно от жега а може би друго, кутията на въздушния филтър имаше лек луфт в долната част - вече е уплътнено.
- проверихме ccv. Доколкото разбрах стария модел е нещо като гъба, която се зацапва,
моят не е такъв, всички уплътнения са здрави.

След 2-3 000км предстои смяна на масло, но може би ще подраня с въздушния филтър, защото вече нямам никаква идея от къде може да идва тази грешка.
Колата си върви и няма проблем. Усещам понякога как е една идея по-мудна и после като я проверя виждам, че има стара грешка за дебитомера.
Дори и да не я изтрия, пак се изтрелва. Въпроса, е че искам да отстраня този проблем.

Та някакви идея ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 636
Регистриран на: 14.12.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530dA
Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори

Re: exhaust redirection control 004507 /air mass 3FF0

Мнение от B.Stoimenov » 25 Апр 2016, 9:39

Като смени Дебитомера, адаптира ли го ? Доколкото знам е задъжлително, иначе все едно не работи ... промяна няма да видиш ...

Ако греша - поправете ме :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1115
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: exhaust redirection control 004507 /air mass 3FF0

Мнение от memorex » 25 Апр 2016, 15:25

nikolae написа:Това с капачката го пробвахме, звука се променя, но нищо повече.

След дълго време каране и няколко процедури установих следното.
Грешката за егр вече не се появява. Това, което установих, че тази за дебитомера излиза почти при всеки кикдаун.
Това, което записва е air mass meter 003ff0 (или 3ff0 зависи от софтуера)
Пробно шофирах с друг дебитомер, който отговаря на моя (от фейсово 530хд). Моят е нов купуван от бош преди 2-3 месеца,
с различен номер от този, с който тествах, но из интернет пише, че този номер на Бош отговаря на оригилания
номер на дебитомер на бмв. С него записва грешката по същия начин - кикдаун
Иначе колата върви еднакво добре и с двата. Стойностите, които показва дебитомера ако не се лъжа за 1000-1100-1200 mg/stroke
Няколко пъти съм пробвал да ресетвам различни адаптации - дебитомер, егр и др.

Това, което проверих последните дни:
- С машина за пушек бяха проверени всички пътища дали от някъде не издиша - няма проблем.
- сменени маркучета за вакумни пътища
- Колектора е с премахнати пеперуди, наскоро беше изчистен във вана с ултразвук.
- изчистени и напълно работещи егр и мап сензор
- Преди седмица-две минах при Ду*** на декарбонизация - от тогава колата не пуши черно (малко бял/сив пушек при много ряз)
- вероятно от жега а може би друго, кутията на въздушния филтър имаше лек луфт в долната част - вече е уплътнено.
- проверихме ccv. Доколкото разбрах стария модел е нещо като гъба, която се зацапва,
моят не е такъв, всички уплътнения са здрави.

След 2-3 000км предстои смяна на масло, но може би ще подраня с въздушния филтър, защото вече нямам никаква идея от къде може да идва тази грешка.
Колата си върви и няма проблем. Усещам понякога как е една идея по-мудна и после като я проверя виждам, че има стара грешка за дебитомера.
Дори и да не я изтрия, пак се изтрелва. Въпроса, е че искам да отстраня този проблем.

Та някакви идея ?


За кой мотор става реч в тази тема?
" България ще се оправи тогава , когато всички които са си премахнали DPF - те ги сложат обратно "
memorex.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1912
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: exhaust redirection control 004507 /air mass 3FF0

Мнение от nikolae » 25 Апр 2016, 15:32

530д 218кс фабрично без дпф, ако не греша M57N

Новият, който сложихме първо карахме, после ресет адаптации (ако това е адаптирането) и после жега.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1115
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: exhaust redirection control 004507 /air mass 3FF0

Мнение от memorex » 25 Апр 2016, 18:03

Отначало останах с впечатление че мотора е същия като от подписа затова попитах.Ставайки въпрос за дизелов мотор се сещам за дросела него приверихте ли? При гасене има ли претрисане?
" България ще се оправи тогава , когато всички които са си премахнали DPF - те ги сложат обратно "
memorex.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1730
Регистриран на: 14.08.2007
Пол: Мъж
Кара: ше E60 530dА

Re: exhaust redirection control 004507 /air mass 3FF0

Мнение от netmurder » 25 Апр 2016, 19:04

memorex написа:Отначало останах с впечатление че мотора е същия като от подписа затова попитах.Ставайки въпрос за дизелов мотор се сещам за дросела него приверихте ли? При гасене има ли претрисане?

Като няма ДПФ фабрично, няма и дросел... поне моята беше така...
Веднъж БМВ, Винаги БМВ!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1912
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: exhaust redirection control 004507 /air mass 3FF0

Мнение от nikolae » 25 Апр 2016, 20:07

Потриса се колата при гасене. Мислих, че от мотор
или тампони на двигателя.
Ще ми го покажете ли на схема и освен да го
свалим и огледаме друго?

Следваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook