Работна температура на двигателя

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Работна температура на двигателя

Мнение от adovet » 18 Мар 2015, 8:42

Bobo написа:Колеги, с тия клапи при lci, как се отварят, кога? Това така ли е?
When one or more of the following conditions exist when the vehicle is being driven, the magnetic lock for the radiator shutter is deactivated.

*Coolant temperature > 90°C
*Gearbox fluid temperature > 110°C
*Engine oil temperature > 130°C
*Power to map thermostat > 90% (only DME)
*Electric fan active

Защото по напред пишеше че на 102 градуса се отварят

При мойта съм ги следил и се отварят на 102 градуса

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 6.10.2010
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: бмв E60 530d
Мечтае да кара: M5

Re: Работна температура на двигателя

Мнение от xxx500 » 13 Апр 2015, 22:24

Здравейте ,колеги .От скоро съм горд собственик на Е60 530д ,никъде на таблото не виждам индикатор за температурата.Моя майстор ме светна ,че се показват едни бели чертички на обортомера и като загрее колата чертичките са между 4 и 5 на оборотите ,по към 4 .Има ли някъде на др. място където се наблюдава .Питам ,защото чета тук ,че на някой му държи 97 градуса ,на др 100.Колата е 2004 г

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1730
Регистриран на: 14.08.2007
Пол: Мъж
Кара: ше E60 530dА

Re: Работна температура на двигателя

Мнение от netmurder » 13 Апр 2015, 22:36

xxx500 написа:Здравейте ,колеги .От скоро съм горд собственик на Е60 530д ,никъде на таблото не виждам индикатор за температурата.Моя майстор ме светна ,че се показват едни бели чертички на обортомера и като загрее колата чертичките са между 4 и 5 на оборотите ,по към 4 .Има ли някъде на др. място където се наблюдава .Питам ,защото чета тук ,че на някой му държи 97 градуса ,на др 100.Колата е 2004 г

Има друго място, в скритото меню колега, потърси малко из форума, описано е как да влезеш и как да следиш точната температура на мотора...
Веднъж БМВ, Винаги БМВ!!!


Аватар
Мнения: 163
Регистриран на: 24.03.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 530i LCI
Мечтае да кара: M4

Re: Работна температура на двигателя

Мнение от Qugo » 20 Апр 2015, 19:24

Да напиша за колегите с Бензин.
530i N53
При закупуване на колата без грешки на таблото с тест на температурата държеше 110-115гр.
След смяна на термостат и антифриз сега държи 100-105гр
При запалване от 3 до 63гр става за 3мин и до 103 става за 8мин. От запалването на външна температура 5гр.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 592
Регистриран на: 22.05.2005
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: VW Golf MK6 1.4 tsi, W212 E350CDI
Мечтае да кара: Koenigsegg

Re: Работна температура на двигателя

Мнение от INTEGRALE » 11 Май 2015, 8:42

Qugo написа:Да напиша за колегите с Бензин.
530i N53
При закупуване на колата без грешки на таблото с тест на температурата държеше 110-115гр.
След смяна на термостат и антифриз сега държи 100-105гр
При запалване от 3 до 63гр става за 3мин и до 103 става за 8мин. От запалването на външна температура 5гр.
Сигурно и на място :lol: за 3 мин с вкл парно и зимата на 5гр :banghead:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1409
Регистриран на: 8.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F90 M5C

Re: Работна температура на двигателя

Мнение от Cinder » 11 Май 2015, 14:25

Не виждам какво те учудва, водата на бензините загрява доста бързо. Това, което е написал колегата е възможно. Едва ли на място, но е възможно.
Изображение


Аватар
Мнения: 163
Регистриран на: 24.03.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 530i LCI
Мечтае да кара: M4

Re: Работна температура на двигателя

Мнение от Qugo » 11 Май 2015, 16:23

Незнам колега за зимата и на място, но калота започва да духа топло след като запаля и си сложа колана при външна температура 10гр.
Помеждо другото опасенията ми бяха вярни за високата температура и на диагностика се оказа термостат който е електрически все едно гледаш човешко сърце 1:1 ебати смеха падна.

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 23.04.2015
Пол: Мъж
Кара: E60, 2007

Re: Работна температура на двигателя

Мнение от z00m » 19 Май 2015, 16:23

Здравейте колеги! От известно време наблюдавам тази тема, съответно и моите показания (525Д, 2008, LCI). Струва ми се, че колата загрява доста бавно - до към 60-70 градуса за около 5-8 минути дори по време на каране, а съм взел предвид, че е и лято нали... Веднъж загряла в градско каране, всичко изглежда ОК, но изляза ли извъндградско става интересно: Както си стои на 90 градуса (при скорост 120-130) пада до около 70. По някое време пак вдигне до 75-6, но не си ги държи толкова. Доколкото прочитам тук - за бързото загряване има функция малкия термостат (този в предната част горе на двигателя, дето вкарва отработени газове), а за поддържането на температурата в последствие - големия (който е малко по-долу, мисля че е отново отпред под бъбреците на маската някъде). Според вас, кой точно би бил първият избор за подмяна (с цел проба-грешка) или направо да сменям и двата. Имате ли процедура тествана за проверка на термостатите, като изключим кофата с термометър и котлон? :oops: Съответно за каква марка да се ослушвам на термостати, защото и това си е язва, така да се каже, явно си има заводско дефектни. Благодаря предварително ! :driving:
Когато животът ти поднесе BMW, радвай му се !

Ацалов
Аватар
Мнения: 3412
Регистриран на: 16.03.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Колело
Мечтае да кара: Лодка в морето

Re: Работна температура на двигателя

Мнение от Atsalov » 20 Май 2015, 7:49

Има,и ако прочетеш темата от начало ще я разбереш процедурата. Макар че съм на 90% сигурен че и 2-та са ти за смяна.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Работна температура на двигателя

Мнение от adovet » 20 Май 2015, 8:21

z00m написа:Здравейте колеги! От известно време наблюдавам тази тема, съответно и моите показания (525Д, 2008, LCI). Струва ми се, че колата загрява доста бавно - до към 60-70 градуса за около 5-8 минути дори по време на каране, а съм взел предвид, че е и лято нали... Веднъж загряла в градско каране, всичко изглежда ОК, но изляза ли извъндградско става интересно: Както си стои на 90 градуса (при скорост 120-130) пада до около 70. По някое време пак вдигне до 75-6, но не си ги държи толкова. Доколкото прочитам тук - за бързото загряване има функция малкия термостат (този в предната част горе на двигателя, дето вкарва отработени газове), а за поддържането на температурата в последствие - големия (който е малко по-долу, мисля че е отново отпред под бъбреците на маската някъде). Според вас, кой точно би бил първият избор за подмяна (с цел проба-грешка) или направо да сменям и двата. Имате ли процедура тествана за проверка на термостатите, като изключим кофата с термометър и котлон? :oops: Съответно за каква марка да се ослушвам на термостати, защото и това си е язва, така да се каже, явно си има заводско дефектни. Благодаря предварително ! :driving:

Сменяй и двата термостата и не се филмирай излишно :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1110
Регистриран на: 13.10.2008
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E60 530dA
Мечтае да кара: на nordschleife

Re: Работна температура на двигателя

Мнение от Trixster » 20 Май 2015, 9:35

Ако си смениш и водната помпа с антфриза и 5 години няма да имаш проблем.
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Работна температура на двигателя

Мнение от Taruno » 20 Май 2015, 9:52

Само, че антифриза е хубаво да се сменя на две години :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1110
Регистриран на: 13.10.2008
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E60 530dA
Мечтае да кара: на nordschleife

Re: Работна температура на двигателя

Мнение от Trixster » 20 Май 2015, 11:16

Taruno написа:Само, че антифриза е хубаво да се сменя на две години :)


:yes:
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Работна температура на двигателя

Мнение от Taruno » 20 Май 2015, 12:34

z00m написа:Здравейте колеги! От известно време наблюдавам тази тема, съответно и моите показания (525Д, 2008, LCI). Струва ми се, че колата загрява доста бавно - до към 60-70 градуса за около 5-8 минути дори по време на каране, а съм взел предвид, че е и лято нали... Веднъж загряла в градско каране, всичко изглежда ОК, но изляза ли извъндградско става интересно: Както си стои на 90 градуса (при скорост 120-130) пада до около 70. По някое време пак вдигне до 75-6, но не си ги държи толкова. Доколкото прочитам тук - за бързото загряване има функция малкия термостат (този в предната част горе на двигателя, дето вкарва отработени газове), а за поддържането на температурата в последствие - големия (който е малко по-долу, мисля че е отново отпред под бъбреците на маската някъде). Според вас, кой точно би бил първият избор за подмяна (с цел проба-грешка) или направо да сменям и двата. Имате ли процедура тествана за проверка на термостатите, като изключим кофата с термометър и котлон? :oops: Съответно за каква марка да се ослушвам на термостати, защото и това си е язва, така да се каже, явно си има заводско дефектни. Благодаря предварително ! :driving:


Иначе, както доста пъти е писани сменяй двата за предпочитане с оригинални и комплек, че после пак ще смениш и другия, развалят се почти винаги и двата един след друг, а хора с коли от Италия, имайте предвид, че за топъл климат колите излизат с друг номер термостат та е хубаво да си ги смените така или иначе

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 23.04.2015
Пол: Мъж
Кара: E60, 2007

Re: Работна температура на двигателя

Мнение от z00m » 21 Май 2015, 10:03

Благодаря, колеги ! Поръчал съм ги и двата, заедно с антифриза, що се отнася за водната помпа, поне за момента майсторчето каза, че си е наред. :bchug:
Когато животът ти поднесе BMW, радвай му се !

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook