Работна температура на двигателя
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3724
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Работна температура на двигателя
Bobo написа:Колеги, с тия клапи при lci, как се отварят, кога? Това така ли е?When one or more of the following conditions exist when the vehicle is being driven, the magnetic lock for the radiator shutter is deactivated.
*Coolant temperature > 90°C
*Gearbox fluid temperature > 110°C
*Engine oil temperature > 130°C
*Power to map thermostat > 90% (only DME)
*Electric fan active
Защото по напред пишеше че на 102 градуса се отварят
При мойта съм ги следил и се отварят на 102 градуса
- xxx500
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 132
- Регистриран на: 6.10.2010
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: бмв E60 530d
- Мечтае да кара: M5
Re: Работна температура на двигателя
Здравейте ,колеги .От скоро съм горд собственик на Е60 530д ,никъде на таблото не виждам индикатор за температурата.Моя майстор ме светна ,че се показват едни бели чертички на обортомера и като загрее колата чертичките са между 4 и 5 на оборотите ,по към 4 .Има ли някъде на др. място където се наблюдава .Питам ,защото чета тук ,че на някой му държи 97 градуса ,на др 100.Колата е 2004 г
- netmurder
- старши ентусиаст
- Мнения: 1730
- Регистриран на: 14.08.2007
- Пол: Мъж
- Кара: ше E60 530dА
Re: Работна температура на двигателя
xxx500 написа:Здравейте ,колеги .От скоро съм горд собственик на Е60 530д ,никъде на таблото не виждам индикатор за температурата.Моя майстор ме светна ,че се показват едни бели чертички на обортомера и като загрее колата чертичките са между 4 и 5 на оборотите ,по към 4 .Има ли някъде на др. място където се наблюдава .Питам ,защото чета тук ,че на някой му държи 97 градуса ,на др 100.Колата е 2004 г
Има друго място, в скритото меню колега, потърси малко из форума, описано е как да влезеш и как да следиш точната температура на мотора...
Веднъж БМВ, Винаги БМВ!!!
- Qugo
- Мнения: 163
- Регистриран на: 24.03.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 530i LCI
- Мечтае да кара: M4
Re: Работна температура на двигателя
Да напиша за колегите с Бензин.
530i N53
При закупуване на колата без грешки на таблото с тест на температурата държеше 110-115гр.
След смяна на термостат и антифриз сега държи 100-105гр
При запалване от 3 до 63гр става за 3мин и до 103 става за 8мин. От запалването на външна температура 5гр.
530i N53
При закупуване на колата без грешки на таблото с тест на температурата държеше 110-115гр.
След смяна на термостат и антифриз сега държи 100-105гр
При запалване от 3 до 63гр става за 3мин и до 103 става за 8мин. От запалването на външна температура 5гр.
- INTEGRALE
- младши ентусиаст
- Мнения: 592
- Регистриран на: 22.05.2005
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: VW Golf MK6 1.4 tsi, W212 E350CDI
- Мечтае да кара: Koenigsegg
Re: Работна температура на двигателя
Сигурно и на място за 3 мин с вкл парно и зимата на 5грQugo написа:Да напиша за колегите с Бензин.
530i N53
При закупуване на колата без грешки на таблото с тест на температурата държеше 110-115гр.
След смяна на термостат и антифриз сега държи 100-105гр
При запалване от 3 до 63гр става за 3мин и до 103 става за 8мин. От запалването на външна температура 5гр.
- Cinder
- ентусиаст
- Мнения: 1409
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F90 M5C
Re: Работна температура на двигателя
Не виждам какво те учудва, водата на бензините загрява доста бързо. Това, което е написал колегата е възможно. Едва ли на място, но е възможно.
- Qugo
- Мнения: 163
- Регистриран на: 24.03.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 530i LCI
- Мечтае да кара: M4
Re: Работна температура на двигателя
Незнам колега за зимата и на място, но калота започва да духа топло след като запаля и си сложа колана при външна температура 10гр.
Помеждо другото опасенията ми бяха вярни за високата температура и на диагностика се оказа термостат който е електрически все едно гледаш човешко сърце 1:1 ебати смеха падна.
Помеждо другото опасенията ми бяха вярни за високата температура и на диагностика се оказа термостат който е електрически все едно гледаш човешко сърце 1:1 ебати смеха падна.
Re: Работна температура на двигателя
Здравейте колеги! От известно време наблюдавам тази тема, съответно и моите показания (525Д, 2008, LCI). Струва ми се, че колата загрява доста бавно - до към 60-70 градуса за около 5-8 минути дори по време на каране, а съм взел предвид, че е и лято нали... Веднъж загряла в градско каране, всичко изглежда ОК, но изляза ли извъндградско става интересно: Както си стои на 90 градуса (при скорост 120-130) пада до около 70. По някое време пак вдигне до 75-6, но не си ги държи толкова. Доколкото прочитам тук - за бързото загряване има функция малкия термостат (този в предната част горе на двигателя, дето вкарва отработени газове), а за поддържането на температурата в последствие - големия (който е малко по-долу, мисля че е отново отпред под бъбреците на маската някъде). Според вас, кой точно би бил първият избор за подмяна (с цел проба-грешка) или направо да сменям и двата. Имате ли процедура тествана за проверка на термостатите, като изключим кофата с термометър и котлон? Съответно за каква марка да се ослушвам на термостати, защото и това си е язва, така да се каже, явно си има заводско дефектни. Благодаря предварително !
Когато животът ти поднесе BMW, радвай му се !
- Atsalov
- Ацалов
- Мнения: 3412
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Лодка в морето
Re: Работна температура на двигателя
Има,и ако прочетеш темата от начало ще я разбереш процедурата. Макар че съм на 90% сигурен че и 2-та са ти за смяна.
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3724
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Работна температура на двигателя
z00m написа:Здравейте колеги! От известно време наблюдавам тази тема, съответно и моите показания (525Д, 2008, LCI). Струва ми се, че колата загрява доста бавно - до към 60-70 градуса за около 5-8 минути дори по време на каране, а съм взел предвид, че е и лято нали... Веднъж загряла в градско каране, всичко изглежда ОК, но изляза ли извъндградско става интересно: Както си стои на 90 градуса (при скорост 120-130) пада до около 70. По някое време пак вдигне до 75-6, но не си ги държи толкова. Доколкото прочитам тук - за бързото загряване има функция малкия термостат (този в предната част горе на двигателя, дето вкарва отработени газове), а за поддържането на температурата в последствие - големия (който е малко по-долу, мисля че е отново отпред под бъбреците на маската някъде). Според вас, кой точно би бил първият избор за подмяна (с цел проба-грешка) или направо да сменям и двата. Имате ли процедура тествана за проверка на термостатите, като изключим кофата с термометър и котлон? Съответно за каква марка да се ослушвам на термостати, защото и това си е язва, така да се каже, явно си има заводско дефектни. Благодаря предварително !
Сменяй и двата термостата и не се филмирай излишно
- Trixster
- ентусиаст
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Re: Работна температура на двигателя
Ако си смениш и водната помпа с антфриза и 5 години няма да имаш проблем.
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Работна температура на двигателя
Само, че антифриза е хубаво да се сменя на две години
- Trixster
- ентусиаст
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Re: Работна температура на двигателя
Taruno написа:Само, че антифриза е хубаво да се сменя на две години
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Работна температура на двигателя
z00m написа:Здравейте колеги! От известно време наблюдавам тази тема, съответно и моите показания (525Д, 2008, LCI). Струва ми се, че колата загрява доста бавно - до към 60-70 градуса за около 5-8 минути дори по време на каране, а съм взел предвид, че е и лято нали... Веднъж загряла в градско каране, всичко изглежда ОК, но изляза ли извъндградско става интересно: Както си стои на 90 градуса (при скорост 120-130) пада до около 70. По някое време пак вдигне до 75-6, но не си ги държи толкова. Доколкото прочитам тук - за бързото загряване има функция малкия термостат (този в предната част горе на двигателя, дето вкарва отработени газове), а за поддържането на температурата в последствие - големия (който е малко по-долу, мисля че е отново отпред под бъбреците на маската някъде). Според вас, кой точно би бил първият избор за подмяна (с цел проба-грешка) или направо да сменям и двата. Имате ли процедура тествана за проверка на термостатите, като изключим кофата с термометър и котлон? Съответно за каква марка да се ослушвам на термостати, защото и това си е язва, така да се каже, явно си има заводско дефектни. Благодаря предварително !
Иначе, както доста пъти е писани сменяй двата за предпочитане с оригинални и комплек, че после пак ще смениш и другия, развалят се почти винаги и двата един след друг, а хора с коли от Италия, имайте предвид, че за топъл климат колите излизат с друг номер термостат та е хубаво да си ги смените така или иначе
Re: Работна температура на двигателя
Благодаря, колеги ! Поръчал съм ги и двата, заедно с антифриза, що се отнася за водната помпа, поне за момента майсторчето каза, че си е наред.
Когато животът ти поднесе BMW, радвай му се !
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани