E60 NBT Retrofit
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- MadChicken
- Legendary
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 12.09.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d, F25 30iX
E60 NBT Retrofit
И така поредният филм, в който реших да се вкарам, а именно NBT ретрофит...в Е60 Естествено се наложи отново опитна постановка да бъде моята кола...
За тези които сега ще скочат и ще кажат, че по-добре да се вземе E60 LCI, F-серия или направо някой хеликоптер - така е, ретрофита е много скъп наистина. Не очаквам някой да направи такова нещо, просто ми беше интересно дали ще успея да го направя и да покажа за какво става дума на тези, които им е любопитно
За тези, които не знаят, NBT или още известно като Next Big Thing, е най-новото поколение мултимедийна система на BMW, вграждана последните месеци на 2012г. опционално, а от 2013г. до днес серийно във всички F-серии.
Накратко казано подобренията над CIC са следните (над CCC въобще не коментирам):
- Значително по-бърз благодарения на двуядрен 1.3Ghz процесор с NVIDIA Tegra видео чип
- Черен фон, анимиран интерфейс с 3D елементи и менюта (при CIC е статичен)
- 200GB твърд диск
- 1GB RAM
- Нов i-Drive контролер с touch контрол
- Вграден bluetooth, USB, Internet и BMW Live (модули като TCU, MULF2 или Combox вече не са нужни и отпадат)
- Слот за SD карта (до 8GB)
- WiFi
- Подобрена изключително бърза навигация
- Вграден WEB браузър на базата на Google Chrome
- Подобрена информация за трафика в реално време
- Автоматичен дневен и нощен режим на навигацията
- Комбиниран CD/DVD плеър, който плейва CD, DVD, MP3, WMA, MP4
- Директно плейване на HD клипове от хард диска или от USB във FullHD mp4 формат
- Вход за задна камера без допълнителни модули благодарение на доста сложния емулатор
- Най-накрая има скала, показваща колко е увеличен звука
Официалният документ за NBT на BMW: http://galin.comnet.bg/NBT_Overview.pdf
Неприятното в цялата работа е, че за разлика от CIC, за Е-сериите NBT няма и се налага да се блъскам съвсем сам, тъй като в България със сигурност никой не го е правил до момента, а по чуждите форуми малкото хора, които са успели, си пазят информацията изцяло за себе си. Пускам темата отново не като DIY, а по-скоро да покажа процеса на ретрофита и резултата от него.
Показвам процедурата по преминаване от CIC към NBT, тъй като колата ми е по този начин. За преминаване от CCC към NBT са нужни допълнителни неща, които съм описал в предната ми тема (http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 6&t=336729) като примерно климатичен панел от LCI, панел за DVD-то, декоративната маска, USB вход и т.н.
Основните неща, които са нужни:
NBT head unit
HD дисплей от F30, който е същия размер като Е60/Е90. Естествено в заводския си вид от F30 дисплея няма как да стане, затова с малко фантазия ще се наложи да се превърне в дисплей за Е60.
Матов скрийн протектор за дисплея от някой таблет около 10", тъй като няма предпазно стъкло и се дере много.
Трансформираният вече в подходящ за Е60 дисплей със залепен скрийн протектор
Новият touch контролер, който не е задължителен, но реших като правя работата поне да е като хората и да е с него.
Модул за touch функциите на контролера.
Изрязах си скрийн протектор и за touch повърхността на контролера, която е лъскава и според мен ще се драска от нокти.
Контролера със залепен вече протектор - няма видима разлика и не дразни.
Магическият емулатор, който прави всички функции в колата да работят.
USB вход за жабката.
USB вход за подлакътника с A/V вход за iPhone/iPod.
Китайска камера със SONY CCD сензор и нощно виждане, която както оригиналната се поставя в дръжката за багажника и изглежда като нея.
Почти изцяло моя изработка окабеляване, тъй като няма нищо фабрично за Е60 в цялата работа и се използват само някои от кабелите от CIC.
И така - процедурата (използвал съм някои снимки от темата ми за CIC Retrofit-а, тъй като са същите)
Първо изрязване на декорацията за контролера. В моя случай вече съм с монтиран подобен, но се наложи леко разширяване, тъй като новия контролер е малко по-голям от стария.
Монтирането на контролера разбира се става с малко фантазия и побългаряване
Първоначален вид с монтиран вече CIC.
Сваляне отново на декорации, CIC-а, монитора, климатичния панел и копчета отдолу.
Преправяне на окабеляването - прекарване на новите кабели за главния юнит и дисплея, прекарване на кабели към жабката и към подлакътника за USB-та, монтира се и се свързва емулатора, пуска се кабел до отзад за камерата, пускане на кабел от микрофона директно към NBT-то и още дребни неща, които не съм снимал и няма да влизам в подробности, че е досадно.
...и по обратния ред
Монтиране на дисплея.
Монтиране на USB входа в жабката.
Монтиране на USB входа в подлакътника.
Монтираме NBT-то.
Слагаме обратно декорацията с копчетата.
Монтира се обратно декоративната пластмаса заедно с климатичния панел и панела на DVD-то.
Слагат се финално въздуховодите с декорацията.
Монтираната вече камера.
Следва драмата с подкарването и кодирането, което вече е все едно се кодира F серия...
Ще наснимам резултата след като го направя работещ
За тези които сега ще скочат и ще кажат, че по-добре да се вземе E60 LCI, F-серия или направо някой хеликоптер - така е, ретрофита е много скъп наистина. Не очаквам някой да направи такова нещо, просто ми беше интересно дали ще успея да го направя и да покажа за какво става дума на тези, които им е любопитно
За тези, които не знаят, NBT или още известно като Next Big Thing, е най-новото поколение мултимедийна система на BMW, вграждана последните месеци на 2012г. опционално, а от 2013г. до днес серийно във всички F-серии.
Накратко казано подобренията над CIC са следните (над CCC въобще не коментирам):
- Значително по-бърз благодарения на двуядрен 1.3Ghz процесор с NVIDIA Tegra видео чип
- Черен фон, анимиран интерфейс с 3D елементи и менюта (при CIC е статичен)
- 200GB твърд диск
- 1GB RAM
- Нов i-Drive контролер с touch контрол
- Вграден bluetooth, USB, Internet и BMW Live (модули като TCU, MULF2 или Combox вече не са нужни и отпадат)
- Слот за SD карта (до 8GB)
- WiFi
- Подобрена изключително бърза навигация
- Вграден WEB браузър на базата на Google Chrome
- Подобрена информация за трафика в реално време
- Автоматичен дневен и нощен режим на навигацията
- Комбиниран CD/DVD плеър, който плейва CD, DVD, MP3, WMA, MP4
- Директно плейване на HD клипове от хард диска или от USB във FullHD mp4 формат
- Вход за задна камера без допълнителни модули благодарение на доста сложния емулатор
- Най-накрая има скала, показваща колко е увеличен звука
Официалният документ за NBT на BMW: http://galin.comnet.bg/NBT_Overview.pdf
Неприятното в цялата работа е, че за разлика от CIC, за Е-сериите NBT няма и се налага да се блъскам съвсем сам, тъй като в България със сигурност никой не го е правил до момента, а по чуждите форуми малкото хора, които са успели, си пазят информацията изцяло за себе си. Пускам темата отново не като DIY, а по-скоро да покажа процеса на ретрофита и резултата от него.
Показвам процедурата по преминаване от CIC към NBT, тъй като колата ми е по този начин. За преминаване от CCC към NBT са нужни допълнителни неща, които съм описал в предната ми тема (http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 6&t=336729) като примерно климатичен панел от LCI, панел за DVD-то, декоративната маска, USB вход и т.н.
Основните неща, които са нужни:
NBT head unit
HD дисплей от F30, който е същия размер като Е60/Е90. Естествено в заводския си вид от F30 дисплея няма как да стане, затова с малко фантазия ще се наложи да се превърне в дисплей за Е60.
Матов скрийн протектор за дисплея от някой таблет около 10", тъй като няма предпазно стъкло и се дере много.
Трансформираният вече в подходящ за Е60 дисплей със залепен скрийн протектор
Новият touch контролер, който не е задължителен, но реших като правя работата поне да е като хората и да е с него.
Модул за touch функциите на контролера.
Изрязах си скрийн протектор и за touch повърхността на контролера, която е лъскава и според мен ще се драска от нокти.
Контролера със залепен вече протектор - няма видима разлика и не дразни.
Магическият емулатор, който прави всички функции в колата да работят.
USB вход за жабката.
USB вход за подлакътника с A/V вход за iPhone/iPod.
Китайска камера със SONY CCD сензор и нощно виждане, която както оригиналната се поставя в дръжката за багажника и изглежда като нея.
Почти изцяло моя изработка окабеляване, тъй като няма нищо фабрично за Е60 в цялата работа и се използват само някои от кабелите от CIC.
И така - процедурата (използвал съм някои снимки от темата ми за CIC Retrofit-а, тъй като са същите)
Първо изрязване на декорацията за контролера. В моя случай вече съм с монтиран подобен, но се наложи леко разширяване, тъй като новия контролер е малко по-голям от стария.
Монтирането на контролера разбира се става с малко фантазия и побългаряване
Първоначален вид с монтиран вече CIC.
Сваляне отново на декорации, CIC-а, монитора, климатичния панел и копчета отдолу.
Преправяне на окабеляването - прекарване на новите кабели за главния юнит и дисплея, прекарване на кабели към жабката и към подлакътника за USB-та, монтира се и се свързва емулатора, пуска се кабел до отзад за камерата, пускане на кабел от микрофона директно към NBT-то и още дребни неща, които не съм снимал и няма да влизам в подробности, че е досадно.
...и по обратния ред
Монтиране на дисплея.
Монтиране на USB входа в жабката.
Монтиране на USB входа в подлакътника.
Монтираме NBT-то.
Слагаме обратно декорацията с копчетата.
Монтира се обратно декоративната пластмаса заедно с климатичния панел и панела на DVD-то.
Слагат се финално въздуховодите с декорацията.
Монтираната вече камера.
Следва драмата с подкарването и кодирането, което вече е все едно се кодира F серия...
Ще наснимам резултата след като го направя работещ
Only dead fish follow the stream...
- stankata777
- ентусиаст
- Мнения: 1223
- Регистриран на: 9.02.2009
- Пол: Мъж
- Кара: Е71 30д
- Мечтае да кара: Ф06
- Детайли за колата: AW/Bl/8sp/M steering wh/paddles/
- MadChicken
- Legendary
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 12.09.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d, F25 30iX
Re: E60 NBT Retrofit
iceblast написа:Разходи ще споменаваш ли?
Не е за споменаване
Only dead fish follow the stream...
- cocosas
- младши ентусиаст
- Мнения: 584
- Регистриран на: 28.09.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e60 / e46
Re: E60 NBT Retrofit
Евала колега, остана мултимедия да сложиш и за пасажерите отзад.
- hrpopov217
- младши ентусиаст
- Мнения: 555
- Регистриран на: 15.06.2008
- Местоположение: Varna-Balchik
- Кара: Е60 530i 04, G30 540i
Re: E60 NBT Retrofit
Признал съм те от всякъде май няма нещо което да не можеш да направиш
- Cinder
- ентусиаст
- Мнения: 1409
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F90 M5C
Re: E60 NBT Retrofit
Защо сега постваш такива неща, вкарваш ме в греховни мисли Ще следя с интерес развитието
Re: E60 NBT Retrofit
MadChiken, знаеш ли с каква операционна система работи NBT? Дали може да се пише custom software за това нещо?
Tool - Fear Inoculum
- MadChicken
- Legendary
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 12.09.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d, F25 30iX
Re: E60 NBT Retrofit
Би трябвало да е QNX. Нямам представа дали може да се пише нещо custom...
Only dead fish follow the stream...
- netmurder
- старши ентусиаст
- Мнения: 1730
- Регистриран на: 14.08.2007
- Пол: Мъж
- Кара: ше E60 530dА
Re: E60 NBT Retrofit
Колега преди беше споменал нещо към 2000лв. за да се мине от ССС към CIC
Дай нещо ориентировъчно за това, че на някои хора им текът лигите ( включително и на мен )
П.С. Добре че те има тук във форума, Евала
Дай нещо ориентировъчно за това, че на някои хора им текът лигите ( включително и на мен )
П.С. Добре че те има тук във форума, Евала
Веднъж БМВ, Винаги БМВ!!!
- MadChicken
- Legendary
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 12.09.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d, F25 30iX
Re: E60 NBT Retrofit
Аз за такива хора като теб, на които им е интересно съм пуснал темата.
За съжаление цената е почти x2...
За съжаление цената е почти x2...
Only dead fish follow the stream...
- Trixster
- ентусиаст
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Re: E60 NBT Retrofit
Нямам думи.......
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
- miroleskov
- младши ентусиаст
- Мнения: 614
- Регистриран на: 25.08.2012
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: Е 61 530d
Re: E60 NBT Retrofit
Браво приятел ...уникален си:clap:
Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.
- Тоо Cool
- U.S. MARINES
- Мнения: 1107
- Регистриран на: 5.07.2004
- Местоположение: София,L.A.
- Пол: Мъж
- Кара: '13 BMW S1000RR, '09 Е71 4.0d
- Мечтае да кара: ///M6, E31 k55 Racing Dynamics, '13-'14 BMW S1000RR
Re: E60 NBT Retrofit
Пичага, ще кажа само едно голямо БРАВО!
Дай ако може на лично крайна цена за всичко това. А ако е възможно дай направо крайна цена с труд (ако ти се занимава разбира се да го направиш това и на друга кола).
Поздрави!
Дай ако може на лично крайна цена за всичко това. А ако е възможно дай направо крайна цена с труд (ако ти се занимава разбира се да го направиш това и на друга кола).
Поздрави!
In memory of CPL Jason Dunham,
United States Marine Corps,
who gave his life in order to keep his brothers alive.
You will never be forgotten!
10-10-81 - 07-12-2006
THAT IS NOTHING ON THIS GREEN EARTH THAT IS STRONGER THAN THE UNITED STATES MARINE CORPS,
BECAUSE THERE IS NOTHING ON THIS GREEN EARTH THAT IS STRONGER THAN A UNITED STATES MARINE!
https://www.youtube.com/watch?v=Z-y0aeXwbMc
SEMPER FI!
United States Marine Corps,
who gave his life in order to keep his brothers alive.
You will never be forgotten!
10-10-81 - 07-12-2006
THAT IS NOTHING ON THIS GREEN EARTH THAT IS STRONGER THAN THE UNITED STATES MARINE CORPS,
BECAUSE THERE IS NOTHING ON THIS GREEN EARTH THAT IS STRONGER THAN A UNITED STATES MARINE!
https://www.youtube.com/watch?v=Z-y0aeXwbMc
SEMPER FI!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани