Загуба на масло - неустановена причина
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
36 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Re: Загуба на масло - неустановена причина
Теча от колектора се вижда на канал, а и съвсем спокойно можеш да ръшнеш с ръка и да усетиш. Попринцип според мен това не е причина, защото така или иначе това масло, което се събира в колектора и влиза по цилиндрите не е толкова много като количество.
Т.е. дори да не тече колектора, това масло отново ще липсва в картера. Проблема ти е някъде на друго място. Сигурен ли си, че го мериш правилно това масло, ако продължава със същата сила след 2-3к км трябва да ти светне лампата за маслото.
Т.е. дори да не тече колектора, това масло отново ще липсва в картера. Проблема ти е някъде на друго място. Сигурен ли си, че го мериш правилно това масло, ако продължава със същата сила след 2-3к км трябва да ти светне лампата за маслото.
Re: Загуба на масло - неустановена причина
Пилев написа:Като сте махнали пеперудките, сложихте ли тапи. До колкото знам на този мотор, ако само се махнат пеперудките почват едни течове.
Наистина може да сълзи от там ама както се изразявате ще излезе че там циркулира моторно масло.
- nyankov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 100
- Регистриран на: 8.04.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530XD '05
Re: Загуба на масло - неустановена причина
iceblast написа:Теча от колектора се вижда на канал, а и съвсем спокойно можеш да ръшнеш с ръка и да усетиш. Попринцип според мен това не е причина, защото така или иначе това масло, което се събира в колектора и влиза по цилиндрите не е толкова много като количество.
Т.е. дори да не тече колектора, това масло отново ще липсва в картера. Проблема ти е някъде на друго място. Сигурен ли си, че го мериш правилно това масло, ако продължава със същата сила след 2-3к км трябва да ти светне лампата за маслото.
По главата и блока, от външната страна няма грам масло никъде. Абсолютно сухо е.
Маслото го меря и по двата начина (единия на студен мотор, втория на загрял мотор след 10-15 минути изчакване).
По отношение на лампата за маслото, мога ли да разчитам, че ще светне достатъчно рано, и че след като е светнала не е вече доста късно (питам защото ми е първо БМВ това ) ?
Re: Загуба на масло - неустановена причина
Ако няма течове, значи го гори. Свали маркуча преди ЕГР-а и виж колко масло има там. Турбината ако е ОК вижте маслената магистрала, някой О-пръстен.
- Strabex
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 5.07.2005
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: '09 E60 535d
Re: Загуба на масло - неустановена причина
Това което ще напиша на някой може да му се стори невъзможно или смешно (както бих реагирал преди) но при мен това се оказа ключа към проблема с разход на масло. Още като взех колата М57N2 231 коня двигател и смених масло с филтъра на маслени пари и т.н . Като почнах да я карам установих че ми изчезва около 1- 1.5 литър на 12 000 км и си помислих че ще е от това че турбото не се знае в какво състояние е. Междувременно свалях тръбата на дебитомера към турбото поради различни причини (термостат сменях, дебитомер..) и виждах че направо си капе масло от малката тръбичка която идва от филтъра на маслените пари, при положение че беше моя нов и (от бмв си купувам всички консумативи) реших че може да е дефектен и купих още един и с него същата работа и оставих така нещата. Това лято като сменяхме веригите и аз си почиствах свалените части и на вакум помпата видях нещо което нетрябва да е така.
Отзад на вакуум помпата има една пластина с ограничител отзад която служи като разтоварващ клапан и излишното налягане от вакуум помпата се разтоварва в картерни газове. Въпросната пластина седеше доста надолу и отвора на помпата стои полу-отворен и вакум помпата хем не е правила добро налягане ами и надува постоянно в маслените пари на двигателя. Явно тя е правила доста голямо вътрешно налягане и филтъра на маслените пари го пропуска и от там ми мазнела тръбата на дебитомера. Дефекта се оказа че нита на който е хваната въпросната пластина и ограничителя й беше хлабав.....обяснявам си го с фабричен дефект- пластинката беше много хлабава и без проблем отиваше в 2те посоки. Разглобих вакум помпата и след като наместих пластината и ограничителя и на пресата стиснах нита и нещата си дойдоха на мястото, невъзможно беше и с отверка да се мръднат.
След като сглобих всичко и я покарах установих:
- преди педала на спирачката като го напомпех на място след 5-6 то натискане ставаше леко по-твърд, а сега и 20 пъти да го натисна не се усеща промяна в педала.
- след този ремонт (минал съм 25 000км) от тръбата на маслените пари има нормално омазняване както трябва да си и няма и помен от това масло което събираше преди, и сега от смяна до смяна (12 000км) маслото едва забелязвам разлика на щеката а за доливане дума да не става и да добавя не съм сменял марка модел на масло винаги бмв 5-30 само от бовакар.
на снимките се вижда по ясно което исках да обясня
Отзад на вакуум помпата има една пластина с ограничител отзад която служи като разтоварващ клапан и излишното налягане от вакуум помпата се разтоварва в картерни газове. Въпросната пластина седеше доста надолу и отвора на помпата стои полу-отворен и вакум помпата хем не е правила добро налягане ами и надува постоянно в маслените пари на двигателя. Явно тя е правила доста голямо вътрешно налягане и филтъра на маслените пари го пропуска и от там ми мазнела тръбата на дебитомера. Дефекта се оказа че нита на който е хваната въпросната пластина и ограничителя й беше хлабав.....обяснявам си го с фабричен дефект- пластинката беше много хлабава и без проблем отиваше в 2те посоки. Разглобих вакум помпата и след като наместих пластината и ограничителя и на пресата стиснах нита и нещата си дойдоха на мястото, невъзможно беше и с отверка да се мръднат.
След като сглобих всичко и я покарах установих:
- преди педала на спирачката като го напомпех на място след 5-6 то натискане ставаше леко по-твърд, а сега и 20 пъти да го натисна не се усеща промяна в педала.
- след този ремонт (минал съм 25 000км) от тръбата на маслените пари има нормално омазняване както трябва да си и няма и помен от това масло което събираше преди, и сега от смяна до смяна (12 000км) маслото едва забелязвам разлика на щеката а за доливане дума да не става и да добавя не съм сменял марка модел на масло винаги бмв 5-30 само от бовакар.
на снимките се вижда по ясно което исках да обясня
Последна промяна Strabex на 12 Яну 2014, 12:08, променена общо 1 път
Re: Загуба на масло - неустановена причина
Здравей Strabex,
благодаря за подробното описание.
Имам загуба на масло 2-3л на 10000км, откакто съм купил колата (Е61 231кс)преди 2години.
Имах повече масло от нормалното в интеркулера и ме вкараха във филма да свалям и да правя турбина.
Два пъти съм свалял търбото да го проверяват и един път е ремонтирано профелактично но резултата е никакъв.
Пеперудките са премахнати и затапени. Нямам други течове от двигателя.
Колата е с премахнат ДПФ и ремамп от 6месеца и разхода на масло се увеличи.
Маслото в тръбата за картерните газове е повече от нормалното, което ме навежда на мисълта че може да проблем като твоя.
При моя мотор няма филтър на маслените пари, а някакъв клапан който го смених още при първото обслужване.
Проверявал съм в сервиза на БМВ Варна, но за този двигател твърдят че няма филтър на маслените пари, а този клапан и по принцип не се обслужва.
При теб филтър ли е или клапан?
Кеде се намира при теб филтъра?
Къде се намира вакум помпата и лесно ли се демонтира?
Благодаря предварително!
благодаря за подробното описание.
Имам загуба на масло 2-3л на 10000км, откакто съм купил колата (Е61 231кс)преди 2години.
Имах повече масло от нормалното в интеркулера и ме вкараха във филма да свалям и да правя турбина.
Два пъти съм свалял търбото да го проверяват и един път е ремонтирано профелактично но резултата е никакъв.
Пеперудките са премахнати и затапени. Нямам други течове от двигателя.
Колата е с премахнат ДПФ и ремамп от 6месеца и разхода на масло се увеличи.
Маслото в тръбата за картерните газове е повече от нормалното, което ме навежда на мисълта че може да проблем като твоя.
При моя мотор няма филтър на маслените пари, а някакъв клапан който го смених още при първото обслужване.
Проверявал съм в сервиза на БМВ Варна, но за този двигател твърдят че няма филтър на маслените пари, а този клапан и по принцип не се обслужва.
При теб филтър ли е или клапан?
Кеде се намира при теб филтъра?
Къде се намира вакум помпата и лесно ли се демонтира?
Благодаря предварително!
- nyankov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 100
- Регистриран на: 8.04.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530XD '05
Re: Загуба на масло - неустановена причина
@Strabex много благодаря за това мнение. Задължително ще я проверя моята.
Последна промяна nyankov на 18 Юни 2015, 21:16, променена общо 1 път
Re: Загуба на масло - неустановена причина
Strabex,
благодаря за подробното описание.
Имам загуба на масло 2-3л на 10000км, откакто съм купил колата (Е61 231кс)преди 2години.
Имах повече масло от нормалното в интеркулера и ме вкараха във филма да свалям и да правя турбина.
Два пъти съм свалял търбото да го проверяват и един път е ремонтирано профелактично но резултата е никакъв.
Пеперудките са премахнати и затапени. Нямам други течове от двигателя.
Колата е с премахнат ДПФ и ремамп от 6месеца и разхода на масло се увеличи.
Маслото в тръбата за картерните газове е повече от нормалното, което ме навежда на мисълта че може да проблем като твоя.
При моя мотор няма филтър на маслените пари, а някакъв клапан който го смених още при първото обслужване.
Проверявал съм в сервиза на БМВ Варна, но за този двигател твърдят че няма филтър на маслените пари, а този клапан и по принцип не се обслужва.
При теб филтър ли е или клапан?
Кеде се намира при теб филтъра?
Къде се намира вакум помпата и лесно ли се демонтира?
благодаря за подробното описание.
Имам загуба на масло 2-3л на 10000км, откакто съм купил колата (Е61 231кс)преди 2години.
Имах повече масло от нормалното в интеркулера и ме вкараха във филма да свалям и да правя турбина.
Два пъти съм свалял търбото да го проверяват и един път е ремонтирано профелактично но резултата е никакъв.
Пеперудките са премахнати и затапени. Нямам други течове от двигателя.
Колата е с премахнат ДПФ и ремамп от 6месеца и разхода на масло се увеличи.
Маслото в тръбата за картерните газове е повече от нормалното, което ме навежда на мисълта че може да проблем като твоя.
При моя мотор няма филтър на маслените пари, а някакъв клапан който го смених още при първото обслужване.
Проверявал съм в сервиза на БМВ Варна, но за този двигател твърдят че няма филтър на маслените пари, а този клапан и по принцип не се обслужва.
При теб филтър ли е или клапан?
Кеде се намира при теб филтъра?
Къде се намира вакум помпата и лесно ли се демонтира?
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Загуба на масло - неустановена причина
Колега филтъра на маслените пари го премахват с малкия фейс 231 кс. и става клапан, който е вечен тъй като разделя парите чрез завихряне бла бла бла
Re: Загуба на масло - неустановена причина
Nyankov,антифриза чист ли е ?И дига ли се нивото?Сетих се че и там може да отива маслото ако има теч в топлообменника.
- nyankov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 100
- Регистриран на: 8.04.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530XD '05
Re: Загуба на масло - неустановена причина
memorex написа:Nyankov,антифриза чист ли е ?И дига ли се нивото?Сетих се че и там може да отива маслото ако има теч в топлообменника.
memorex, да чист е и нивото е постоянно.
Взех колата днес, измерих маслото, ще покарам и ще видя дали продължава да го прави.
Re: Загуба на масло - неустановена причина
Какво представлява този клапан /филтър/,че моя май го няма?
- andreev_
- Потребител
- Мнения: 18
- Регистриран на: 8.07.2014
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 530 XD E60
Re: Загуба на масло - неустановена причина
Колеги здравейте ! Карам 530 хд 231 к.с. и при мен се получи една загуба на масло Когато купих колата смених всички филтри милтри масло 5/30 кастрол от представител на кастрол ! До 13 000 км нямаше никакви проблеми докато изведнъж светна лампа за ниско количество на масло ! Смяната на цялото масло трябваше да бъде на 15 000 ! Долях 1 литър и количеството отиде на макс! След 2000 км преди да сменя маслото погледах щеката и пак беше почти на минимума ! Майсторите казаха ,че е турбото но аз силно се съмнявах защото нямаше нито шум нито нищо колата си варви както преди ! Свалихме турбото и го изпратиха на специалист който каза ,че турбото е оригинално и няма никакви луфтове и износване , качваха го на стенд или там както се казва машината и няма проблеми! Колата е купих на 165 000 км с пълна сервизна история сега е на 180 000 км! Както следва в сервиза ми казаха ,че трябва да се отваря мотора а аз хич не съм съгласен ! Моля за вашите съвети ! Благодаря предварително
- anzak
- старши ентусиаст
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: Загуба на масло - неустановена причина
Taruno написа:Колега филтъра на маслените пари го премахват с малкия фейс 231 кс. и става клапан, който е вечен тъй като разделя парите чрез завихряне бла бла бла
Клапана не е вечен понеже има мембрана която си има някакъв живот хубаво е да се смени един път поне.А до колегата автор на темата не си губи времето да търсиш теч на масло .... разхода който казваш че имаш ако има пропуск от някъде мотора ще е омазан от всякъде . Варианта турбина си го отхвърлил не видях да си пробвал с друга марка масло което е вариант.Ако не отиваш към гумички на клапани или сигменти - това са по вероятните причини да ти губи масло колата при положение че мотора ти е сух както казваш турбото е проверено и клапана маслени пари ти е наред.Пропуск на толкова масло през топлообменник ще ти направи антифриза на боза .
Барай шишарката Минкеее ....
- andreev_
- Потребител
- Мнения: 18
- Регистриран на: 8.07.2014
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 530 XD E60
Re: Загуба на масло - неустановена причина
При мен се оказа от маслото !!! Castrol edge 5w30 купено от представител на кастрол !!! Нямам думи...
36 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани