Загуба на масло - неустановена причина

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: Загуба на масло - неустановена причина

Мнение от iceblast » 10 Яну 2014, 17:13

Теча от колектора се вижда на канал, а и съвсем спокойно можеш да ръшнеш с ръка и да усетиш. Попринцип според мен това не е причина, защото така или иначе това масло, което се събира в колектора и влиза по цилиндрите не е толкова много като количество.

Т.е. дори да не тече колектора, това масло отново ще липсва в картера. Проблема ти е някъде на друго място. Сигурен ли си, че го мериш правилно това масло, ако продължава със същата сила след 2-3к км трябва да ти светне лампата за маслото.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: Загуба на масло - неустановена причина

Мнение от memorex » 10 Яну 2014, 20:01

Пилев написа:Като сте махнали пеперудките, сложихте ли тапи. До колкото знам на този мотор, ако само се махнат пеперудките почват едни течове.

Наистина може да сълзи от там ама както се изразявате ще излезе че там циркулира моторно масло. :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 100
Регистриран на: 8.04.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E61 530XD '05

Re: Загуба на масло - неустановена причина

Мнение от nyankov » 10 Яну 2014, 21:07

iceblast написа:Теча от колектора се вижда на канал, а и съвсем спокойно можеш да ръшнеш с ръка и да усетиш. Попринцип според мен това не е причина, защото така или иначе това масло, което се събира в колектора и влиза по цилиндрите не е толкова много като количество.

Т.е. дори да не тече колектора, това масло отново ще липсва в картера. Проблема ти е някъде на друго място. Сигурен ли си, че го мериш правилно това масло, ако продължава със същата сила след 2-3к км трябва да ти светне лампата за маслото.


По главата и блока, от външната страна няма грам масло никъде. Абсолютно сухо е.

Маслото го меря и по двата начина (единия на студен мотор, втория на загрял мотор след 10-15 минути изчакване).
По отношение на лампата за маслото, мога ли да разчитам, че ще светне достатъчно рано, и че след като е светнала не е вече доста късно (питам защото ми е първо БМВ това ) :) ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: Загуба на масло - неустановена причина

Мнение от iceblast » 10 Яну 2014, 22:37

Ако няма течове, значи го гори. Свали маркуча преди ЕГР-а и виж колко масло има там. Турбината ако е ОК вижте маслената магистрала, някой О-пръстен.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 5.07.2005
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: '09 E60 535d

Re: Загуба на масло - неустановена причина

Мнение от Strabex » 11 Яну 2014, 20:37

Това което ще напиша на някой може да му се стори невъзможно или смешно (както бих реагирал преди) но при мен това се оказа ключа към проблема с разход на масло. Още като взех колата М57N2 231 коня двигател и смених масло с филтъра на маслени пари и т.н . Като почнах да я карам установих че ми изчезва около 1- 1.5 литър на 12 000 км и си помислих че ще е от това че турбото не се знае в какво състояние е. Междувременно свалях тръбата на дебитомера към турбото поради различни причини (термостат сменях, дебитомер..) и виждах че направо си капе масло от малката тръбичка която идва от филтъра на маслените пари, при положение че беше моя нов и (от бмв си купувам всички консумативи) реших че може да е дефектен и купих още един и с него същата работа и оставих така нещата. Това лято като сменяхме веригите и аз си почиствах свалените части и на вакум помпата видях нещо което нетрябва да е така.
Отзад на вакуум помпата има една пластина с ограничител отзад която служи като разтоварващ клапан и излишното налягане от вакуум помпата се разтоварва в картерни газове. Въпросната пластина седеше доста надолу и отвора на помпата стои полу-отворен и вакум помпата хем не е правила добро налягане ами и надува постоянно в маслените пари на двигателя. Явно тя е правила доста голямо вътрешно налягане и филтъра на маслените пари го пропуска и от там ми мазнела тръбата на дебитомера. Дефекта се оказа че нита на който е хваната въпросната пластина и ограничителя й беше хлабав.....обяснявам си го с фабричен дефект- пластинката беше много хлабава и без проблем отиваше в 2те посоки. Разглобих вакум помпата и след като наместих пластината и ограничителя и на пресата стиснах нита и нещата си дойдоха на мястото, невъзможно беше и с отверка да се мръднат.

След като сглобих всичко и я покарах установих:

- преди педала на спирачката като го напомпех на място след 5-6 то натискане ставаше леко по-твърд, а сега и 20 пъти да го натисна не се усеща промяна в педала.

- след този ремонт (минал съм 25 000км) от тръбата на маслените пари има нормално омазняване както трябва да си и няма и помен от това масло което събираше преди, и сега от смяна до смяна (12 000км) маслото едва забелязвам разлика на щеката а за доливане дума да не става :) и да добавя не съм сменял марка модел на масло винаги бмв 5-30 само от бовакар.

на снимките се вижда по ясно което исках да обясня :D
Изображение
Изображение
Последна промяна Strabex на 12 Яну 2014, 12:08, променена общо 1 път
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 14.02.2009
Местоположение: варна

Re: Загуба на масло - неустановена причина

Мнение от chochosan » 11 Яну 2014, 23:55

Здравей Strabex,
благодаря за подробното описание.
Имам загуба на масло 2-3л на 10000км, откакто съм купил колата (Е61 231кс)преди 2години.
Имах повече масло от нормалното в интеркулера и ме вкараха във филма да свалям и да правя турбина.
Два пъти съм свалял търбото да го проверяват и един път е ремонтирано профелактично но резултата е никакъв.
Пеперудките са премахнати и затапени. Нямам други течове от двигателя.
Колата е с премахнат ДПФ и ремамп от 6месеца и разхода на масло се увеличи.
Маслото в тръбата за картерните газове е повече от нормалното, което ме навежда на мисълта че може да проблем като твоя.
При моя мотор няма филтър на маслените пари, а някакъв клапан който го смених още при първото обслужване.
Проверявал съм в сервиза на БМВ Варна, но за този двигател твърдят че няма филтър на маслените пари, а този клапан и по принцип не се обслужва.

При теб филтър ли е или клапан?

Кеде се намира при теб филтъра?

Къде се намира вакум помпата и лесно ли се демонтира?

Благодаря предварително!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 100
Регистриран на: 8.04.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E61 530XD '05

Re: Загуба на масло - неустановена причина

Мнение от nyankov » 12 Яну 2014, 0:32

@Strabex много благодаря за това мнение. Задължително ще я проверя моята.
Последна промяна nyankov на 18 Юни 2015, 21:16, променена общо 1 път


Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 12.01.2014
Пол: Мъж

Re: Загуба на масло - неустановена причина

Мнение от chocho101 » 12 Яну 2014, 10:37

Strabex,
благодаря за подробното описание.
Имам загуба на масло 2-3л на 10000км, откакто съм купил колата (Е61 231кс)преди 2години.
Имах повече масло от нормалното в интеркулера и ме вкараха във филма да свалям и да правя турбина.
Два пъти съм свалял търбото да го проверяват и един път е ремонтирано профелактично но резултата е никакъв.
Пеперудките са премахнати и затапени. Нямам други течове от двигателя.
Колата е с премахнат ДПФ и ремамп от 6месеца и разхода на масло се увеличи.
Маслото в тръбата за картерните газове е повече от нормалното, което ме навежда на мисълта че може да проблем като твоя.
При моя мотор няма филтър на маслените пари, а някакъв клапан който го смених още при първото обслужване.
Проверявал съм в сервиза на БМВ Варна, но за този двигател твърдят че няма филтър на маслените пари, а този клапан и по принцип не се обслужва.

При теб филтър ли е или клапан?

Кеде се намира при теб филтъра?

Къде се намира вакум помпата и лесно ли се демонтира?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Загуба на масло - неустановена причина

Мнение от Taruno » 12 Яну 2014, 14:23

Колега филтъра на маслените пари го премахват с малкия фейс 231 кс. и става клапан, който е вечен тъй като разделя парите чрез завихряне бла бла бла

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: Загуба на масло - неустановена причина

Мнение от memorex » 13 Яну 2014, 15:14

Nyankov,антифриза чист ли е ?И дига ли се нивото?Сетих се че и там може да отива маслото ако има теч в топлообменника.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 100
Регистриран на: 8.04.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E61 530XD '05

Re: Загуба на масло - неустановена причина

Мнение от nyankov » 13 Яну 2014, 15:53

memorex написа:Nyankov,антифриза чист ли е ?И дига ли се нивото?Сетих се че и там може да отива маслото ако има теч в топлообменника.


memorex, да чист е и нивото е постоянно.

Взех колата днес, измерих маслото, ще покарам и ще видя дали продължава да го прави.

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 10.11.2013
Пол: Мъж

Re: Загуба на масло - неустановена причина

Мнение от lupo_93 » 16 Яну 2014, 16:25

Какво представлява този клапан /филтър/,че моя май го няма?

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 8.07.2014
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 530 XD E60

Re: Загуба на масло - неустановена причина

Мнение от andreev_ » 06 Мар 2015, 15:01

Колеги здравейте ! Карам 530 хд 231 к.с. и при мен се получи една загуба на масло :( Когато купих колата смених всички филтри милтри масло 5/30 кастрол от представител на кастрол ! До 13 000 км нямаше никакви проблеми докато изведнъж светна лампа за ниско количество на масло ! Смяната на цялото масло трябваше да бъде на 15 000 ! Долях 1 литър и количеството отиде на макс! След 2000 км преди да сменя маслото погледах щеката и пак беше почти на минимума ! Майсторите казаха ,че е турбото но аз силно се съмнявах защото нямаше нито шум нито нищо колата си варви както преди ! Свалихме турбото и го изпратиха на специалист който каза ,че турбото е оригинално и няма никакви луфтове и износване , качваха го на стенд или там както се казва машината и няма проблеми! Колата е купих на 165 000 км с пълна сервизна история сега е на 180 000 км! Както следва в сервиза ми казаха ,че трябва да се отваря мотора а аз хич не съм съгласен ! Моля за вашите съвети ! Благодаря предварително

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: Загуба на масло - неустановена причина

Мнение от anzak » 08 Мар 2015, 12:16

Taruno написа:Колега филтъра на маслените пари го премахват с малкия фейс 231 кс. и става клапан, който е вечен тъй като разделя парите чрез завихряне бла бла бла

Клапана не е вечен понеже има мембрана която си има някакъв живот хубаво е да се смени един път поне.А до колегата автор на темата не си губи времето да търсиш теч на масло .... разхода който казваш че имаш ако има пропуск от някъде мотора ще е омазан от всякъде . Варианта турбина си го отхвърлил не видях да си пробвал с друга марка масло което е вариант.Ако не отиваш към гумички на клапани или сигменти - това са по вероятните причини да ти губи масло колата при положение че мотора ти е сух както казваш турбото е проверено и клапана маслени пари ти е наред.Пропуск на толкова масло през топлообменник ще ти направи антифриза на боза .
Барай шишарката Минкеее ....

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 8.07.2014
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 530 XD E60

Re: Загуба на масло - неустановена причина

Мнение от andreev_ » 14 Юни 2015, 23:03

При мен се оказа от маслото !!! Castrol edge 5w30 купено от представител на кастрол !!! Нямам думи...

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook