Странен звук от дюзи

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 1.05.2007
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: 535d е60

Re: Странен звук от дюзи

Мнение от xarpun » 07 Мар 2014, 21:05

Тракането се получава от неточно пилотно впръскане, над 2000 оборота да то изчезва, съответно и тракането. Пилотно впръскване не инжектира преди двигателя да е достигнал работна температура, поради този факт може да няма тракане на студен мотор. Едно отваряне на дюзата за профилактика може да я "разцентрова".

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 584
Регистриран на: 28.09.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW e60 / e46

Re: Странен звук от дюзи

Мнение от cocosas » 08 Мар 2014, 19:24

xarpun написа:Тракането се получава от неточно пилотно впръскане, над 2000 оборота да то изчезва, съответно и тракането. Пилотно впръскване не инжектира преди двигателя да е достигнал работна температура, поради този факт може да няма тракане на студен мотор. Едно отваряне на дюзата за профилактика може да я "разцентрова".


При мен това тракане го има както на загрял мотор, така и на студен. Някакъв съвет имаш ли за справяне с проблема? Освен разбирасе, известния на всеки - увеличаване на музиката :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 584
Регистриран на: 28.09.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW e60 / e46

Re: Странен звук от дюзи

Мнение от cocosas » 01 Апр 2014, 20:13

Някои има ли равитие по въпросните звуци?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 1.11.2009
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW Е60 525dА

Re: Странен звук от дюзи

Мнение от nov77 » 03 Апр 2014, 12:54

Последно се оказа,че имам спукан изпускателен колектор и по всяка вероятност звука ми идва от там.Когато се загрее мотора съответно и пукнатината ставала по голяма.Така каза майстора де. До някъде има логика,ама до някъде само, защото колектора според мен се загрява много бързо от изгорелите газове и би трябвало веднага да се появи звука,а при мен е чак след 60-70 градуса.
И да попитам дали изпускателния колектор на 525д 177кс,е като тези чугунените от Е39 530д или 525д.В reloem го гледам,че е същия.
Ако някой има такъв чугунен да го купя,че по моргите са голям кът,а за нов ми искат 700лв.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 584
Регистриран на: 28.09.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW e60 / e46

Re: Странен звук от дюзи

Мнение от cocosas » 03 Апр 2014, 17:42

Дано да ти е от там проблема, сподели как е колата след като го смениш.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 100
Регистриран на: 8.04.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E61 530XD '05

Re: Странен звук от дюзи

Мнение от nyankov » 03 Апр 2014, 18:03

xarpun написа:Тракането се получава от неточно пилотно впръскане, над 2000 оборота да то изчезва, съответно и тракането. Пилотно впръскване не инжектира преди двигателя да е достигнал работна температура, поради този факт може да няма тракане на студен мотор. Едно отваряне на дюзата за профилактика може да я "разцентрова".


Аз имам точно същия звук. Получава се на ниски обороти, когато опитвам да ускорявам по-бързичко на изкачване. Звучи точно като детонации при бензинов двигател (или така нареченото тракане на аванса :) ). Като отпусна газта, изчезва и съответно след минаване на 2000-2200 оборота вече колкото и да натискам не се появява.

Затова мисля, че колегата xarpun, може би е прав. Може ли някой да обясни повече за това пилотно впръскване и евентуално как може да се коригира. Може би ремап?! Има ли опасност да се случи нещо с мотора при това неточно пилотно впръскване? (стопени бутала или подобни гадости? )

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 90
Регистриран на: 12.09.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 530 d Auto '04

Re: Странен звук от дюзи

Мнение от zdravko555 » 03 Апр 2014, 19:01

Ако ти е спукан колектора би трябвало да усещаш мирис на пушек в купето.
Отностно звука наподобяващ чукане на аванс и аз го имах, сега не може би защото смених бензиностанцията.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 607
Регистриран на: 10.02.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: AUDI S8
Мечтае да кара: Lamborghini Murcielago

Re: Странен звук от дюзи

Мнение от timur_lenk » 03 Апр 2014, 22:11

nyankov написа:
xarpun написа:Тракането се получава от неточно пилотно впръскане, над 2000 оборота да то изчезва, съответно и тракането. Пилотно впръскване не инжектира преди двигателя да е достигнал работна температура, поради този факт може да няма тракане на студен мотор. Едно отваряне на дюзата за профилактика може да я "разцентрова".


Аз имам точно същия звук. Получава се на ниски обороти, когато опитвам да ускорявам по-бързичко на изкачване. Звучи точно като детонации при бензинов двигател (или така нареченото тракане на аванса :) ). Като отпусна газта, изчезва и съответно след минаване на 2000-2200 оборота вече колкото и да натискам не се появява.

Затова мисля, че колегата xarpun, може би е прав. Може ли някой да обясни повече за това пилотно впръскване и евентуално как може да се коригира. Може би ремап?! Има ли опасност да се случи нещо с мотора при това неточно пилотно впръскване? (стопени бутала или подобни гадости? )

Компенсация на инжектираното количество е дефиницията на стойностите на корециите за преинжектирането и основното инжектиране на всяка дюза.Тази компенсация се прави в края на производството на всяка дюза.Толеранси по време на производството на дюзите означава че ще има ралика между инжектираното и изчисленото количество.След производството тази разлика е определена за всяка дюза при различни операционни точки и измервания на проводимост.На базата на тези измервания се генерира въпросния номер който е написан върху дюзата.Тези стойности се задават в ДДЕ при монтажа на дюзите.По този начин ДДЕ прави леки корекции на изчисленото количество и така намалява отклонението на инженктираното количество за всеки цилиндър.Нулева адаптация на количестовото е процеса който гарантира че преинжектираното количество се подава от всяка дюза след пробег от 1500 км.Заради отклоненията на преинжектираното количесво, ДДЕ прави нулева адаптация постоянно.Това е малко количество гориво подедено за всеки цилиндър което се настройва постоянно докато ДДЕ разпознае изиквания въртящ момент който се изчислява чрез датчика на коляновия вал.По този начин колата знае кога всеки цилиндър започва да бачка.Нулева адаптация се прави за всеки цилиндър последователно един след друг през всяка продължителна фаза,която е при обороти от 1500 до 2500, двигател в работна температура.Не влияе на консумацията на гориво.Адаптация на средно количество е процес при който се коригира отношението гориво въздух.Тя се извършва чрез настройката на количеството въздух от ЕГР клапана.Тук вече се ползва и сигнала от ламбда сондата.Това е продължителен и обучаващ се процес.При рециклиране на дюзи или смяната им с нови,
смяна на дебитомер или датчика за налягането в рейла,характеристиката на тази карта се изтрива в ДДЕ.С DIS се задава Mean Quantity Adaptation.
.
Във всяка страна затворът е мястото където обществото изпраща недъзите си,но в тази страна самото общество е недъгаво.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 584
Регистриран на: 28.09.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW e60 / e46

Re: Странен звук от дюзи

Мнение от cocosas » 04 Апр 2014, 5:09

Значи ако сме рециклирали дюзи и сме сменяли дебитомерите и не са ни направили Mean Quantity Adaptation ... дефакто може да не работят кат хората ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 607
Регистриран на: 10.02.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: AUDI S8
Мечтае да кара: Lamborghini Murcielago

Re: Странен звук от дюзи

Мнение от timur_lenk » 04 Апр 2014, 13:01

Да
Във всяка страна затворът е мястото където обществото изпраща недъзите си,но в тази страна самото общество е недъгаво.

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 1.05.2007
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: 535d е60

Re: Странен звук от дюзи

Мнение от xarpun » 07 Апр 2014, 21:50

Аз започнах с проверка и настройка на дюзите, тогава се появиха проблемите, отидох на друг майстор на дюзи който каза всички части трябва да се сменят, ок смени ги (разпръсквачи и валове с тарелки известни още като игли всичко части 1500лв) още по зле сана, оказа се сгрешен тест на стенда и запушена тръбичка на обратната течност на стенда от там грешни настройки. Следващия стенд Гара Яна (пак турски стенд) пак не е добре, след това Супер дизел резултат 4 дюзи с нови кодове две в норми и пак не е добре трака яко на 1800 оборота. Ще взема втора употреба дюзи да пробвам, ако не стане друго ДДЕ всичко друго пробвах. Ще пиша като имам резултат.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 1.11.2009
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW Е60 525dА

Re: Странен звук от дюзи

Мнение от nov77 » 09 Апр 2014, 11:27

Добре де, има ли опасност за мотора да се кара така, с това претракване,което идва явно от дюзите? Знам,че не е добре, но има ли опасност от големи поражения напр. стопяване на бутала и др.ядове ? Явно доста хора са с такъв проблем,а се оказва не много лесен за отстраняване.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1730
Регистриран на: 14.08.2007
Пол: Мъж
Кара: ше E60 530dА

Re: Странен звук от дюзи

Мнение от netmurder » 09 Апр 2014, 11:31

xarpun написа:Аз започнах с проверка и настройка на дюзите, тогава се появиха проблемите, отидох на друг майстор на дюзи който каза всички части трябва да се сменят, ок смени ги (разпръсквачи и валове с тарелки известни още като игли всичко части 1500лв) още по зле сана, оказа се сгрешен тест на стенда и запушена тръбичка на обратната течност на стенда от там грешни настройки. Следващия стенд Гара Яна (пак турски стенд) пак не е добре, след това Супер дизел резултат 4 дюзи с нови кодове две в норми и пак не е добре трака яко на 1800 оборота. Ще взема втора употреба дюзи да пробвам, ако не стане друго ДДЕ всичко друго пробвах. Ще пиша като имам резултат.

Колега, като са с нови кодове тези дюзи, вписват ли се по някакъв начин или ДДЕ-то си ги разпознава...
Веднъж БМВ, Винаги БМВ!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 607
Регистриран на: 10.02.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: AUDI S8
Мечтае да кара: Lamborghini Murcielago

Re: Странен звук от дюзи

Мнение от timur_lenk » 09 Апр 2014, 15:36

А защо решихте че тракането е точно от дюзи?
Във всяка страна затворът е мястото където обществото изпраща недъзите си,но в тази страна самото общество е недъгаво.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 1.11.2009
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW Е60 525dА

Re: Странен звук от дюзи

Мнение от nov77 » 16 Апр 2014, 17:36

Един колега със същия проблем като моя,днес е бил в Бова на диагностика и са му казали,че претракването на мотора точно в тези обороти се дължал на бедна горивна смес. И пречината за това били махнатите пеперудки..... И сега въпрос,понеже повечето от каращите тези мотори са си махнали пеперудите,след това има ли промяна в звука на загрял мотор в диапазона 1700-2200 оборота?
На колегата му предлагат да си сложи нов колектор с пеперудите и вероятно щял да реши проблема.

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook