Форсиране на DPF регенерация
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Ganchev__
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 213
- Регистриран на: 25.12.2009
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: BMW
Re: Форсиране на DPF регенерация
Здравейте колеги.
Днес Е61-цата на баща ми (530хд 2008г. 235кс.) е записала следните грешки от снимките: 4532 и 4501.Първата за изгорялата свещ е ясна, но преди излизаше грешка за изгоряла свещ на друг цилиндър, не на 3-ти.Много странно ми се вижда това, нали всички свещи работят едновременно ? Би трябвало да запише грешка за 3-ти и за другия (не помня точно кой беше). Редовно я триехме, за да може да си регенерира колата, докато остане време да се смени.
Другата грешка е новост.До колкото прочетох е за проблем с ЕГР клапана.Проверил е маркуча, който влиза в ЕГР-а.Не дава вакуум.Къде да се търси проблема? Възможно ли е просто да е задръстен ?
Ще съм благодарен, ако изкажете мнение и за състоянието на ДПФ-а, до колкото може да се види от снимките.Не се виждат добре стойностите, но отне време докато обясня как се прави екранна снимка.
Днес Е61-цата на баща ми (530хд 2008г. 235кс.) е записала следните грешки от снимките: 4532 и 4501.Първата за изгорялата свещ е ясна, но преди излизаше грешка за изгоряла свещ на друг цилиндър, не на 3-ти.Много странно ми се вижда това, нали всички свещи работят едновременно ? Би трябвало да запише грешка за 3-ти и за другия (не помня точно кой беше). Редовно я триехме, за да може да си регенерира колата, докато остане време да се смени.
Другата грешка е новост.До колкото прочетох е за проблем с ЕГР клапана.Проверил е маркуча, който влиза в ЕГР-а.Не дава вакуум.Къде да се търси проблема? Възможно ли е просто да е задръстен ?
Ще съм благодарен, ако изкажете мнение и за състоянието на ДПФ-а, до колкото може да се види от снимките.Не се виждат добре стойностите, но отне време докато обясня как се прави екранна снимка.
- Ganchev__
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 213
- Регистриран на: 25.12.2009
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: BMW
Re: Форсиране на DPF регенерация
Проблемът се оказа клапана, който отговаря за ЕГР-а.След смяната му с нов всичко е наред.
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Форсиране на DPF регенерация
Колеги, физическото (а вероятно и софтуерното в последствие) отстраняване на ЕГР-а пречи ли на регенерирането на ДПФ-а?
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Форсиране на DPF регенерация
FaceOff написа:Колеги, физическото (а вероятно и софтуерното в последствие) отстраняване на ЕГР-а пречи ли на регенерирането на ДПФ-а?
Не, не пречи, даже по малко се задръства и по на рядко регенерира.
Аз карам така от миналата зима.
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Форсиране на DPF регенерация
Благодаря колега!
Предполагам с кит-а от олх? На е39 съм с такъв от много време, качеството е много добро.
Софтуерно пипал ли си го?
Предполагам с кит-а от олх? На е39 съм с такъв от много време, качеството е много добро.
Софтуерно пипал ли си го?
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Форсиране на DPF регенерация
FaceOff написа:Благодаря колега!
Предполагам с кит-а от олх? На е39 съм с такъв от много време, качеството е много добро.
Софтуерно пипал ли си го?
Да с кит-а от момчето от рудозем, изключил съм го софтуено, иначе набива грешка и колата влиза в авариен режим, няма мощност и тн.
- atanasov_aa
- младши ентусиаст
- Мнения: 451
- Регистриран на: 3.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е60, ръчка, 530d, 2004г.
Re: Форсиране на DPF регенерация
От няколко месеца съм изолирал вакуум управлението на ЕГР-а. Загуба на мощност, не сам усетил. Единствено изскочи грешката за емисии, която вече не я забелязвам. Чакам да се стопли времето и подменя соленоидния клапан за управление на ЕГР-а.vld написа:FaceOff написа:Благодаря колега!
Предполагам с кит-а от олх? На е39 съм с такъв от много време, качеството е много добро.
Софтуерно пипал ли си го?
Да с кит-а от момчето от рудозем, изключил съм го софтуено, иначе набива грешка и колата влиза в авариен режим, няма мощност и тн.
Изключих го, защото соленоидния клапан не го затваряше.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Форсиране на DPF регенерация
atanasov_aa написа:От няколко месеца съм изолирал вакуум управлението на ЕГР-а. Загуба на мощност, не сам усетил. Единствено изскочи грешката за емисии, която вече не я забелязвам. Чакам да се стопли времето и подменя соленоидния клапан за управление на ЕГР-а.vld написа:FaceOff написа:Благодаря колега!
Предполагам с кит-а от олх? На е39 съм с такъв от много време, качеството е много добро.
Софтуерно пипал ли си го?
Да с кит-а от момчето от рудозем, изключил съм го софтуено, иначе набива грешка и колата влиза в авариен режим, няма мощност и тн.
Изключих го, защото соленоидния клапан не го затваряше.
Със сигурност намалява мщността, не на една и две коли съм го виждал, на някои се усеща много на други по малко, ако е с ремап по малко се усеща.
- hristo_kutsarov
- Потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 6.01.2020
Re: Форсиране на DPF регенерация
Здравейте колеги,
И аз имам проблем с регенерацията на моя DPF. Колата е X1 (E84), 23d, 2011. Вчера карах по магистралата около 50 минс на постоянна скорост от 90 км/ч, на 5-та скорост, с около 2,4 оборота, с нафта до горе, без никакви други грешки... и не иска и не иска да регенерира. Нямам дисплей/навигация не мога да видя нито температура, нито стойност на частици...
Някои имал ли е опит с такъв автомобил/двигател?
И кое според вас е по-добре - да се кара на постоянна скорост (90) дълго време, с високи обороти, или да се кара на висока скорост (130-140) на още по-високи обороти - над 3 000?
ПП: В сервиза ми (преди месец) ми казаха, че са ми пуснали регенерация софтуерно и да карам яко, но явно не се получава.
И аз имам проблем с регенерацията на моя DPF. Колата е X1 (E84), 23d, 2011. Вчера карах по магистралата около 50 минс на постоянна скорост от 90 км/ч, на 5-та скорост, с около 2,4 оборота, с нафта до горе, без никакви други грешки... и не иска и не иска да регенерира. Нямам дисплей/навигация не мога да видя нито температура, нито стойност на частици...
Някои имал ли е опит с такъв автомобил/двигател?
И кое според вас е по-добре - да се кара на постоянна скорост (90) дълго време, с високи обороти, или да се кара на висока скорост (130-140) на още по-високи обороти - над 3 000?
ПП: В сервиза ми (преди месец) ми казаха, че са ми пуснали регенерация софтуерно и да карам яко, но явно не се получава.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Форсиране на DPF регенерация
hristo_kutsarov написа:Здравейте колеги,
И аз имам проблем с регенерацията на моя DPF. Колата е X1 (E84), 23d, 2011. Вчера карах по магистралата около 50 минс на постоянна скорост от 90 км/ч, на 5-та скорост, с около 2,4 оборота, с нафта до горе, без никакви други грешки... и не иска и не иска да регенерира. Нямам дисплей/навигация не мога да видя нито температура, нито стойност на частици...
Някои имал ли е опит с такъв автомобил/двигател?
И кое според вас е по-добре - да се кара на постоянна скорост (90) дълго време, с високи обороти, или да се кара на висока скорост (130-140) на още по-високи обороти - над 3 000?
ПП: В сервиза ми (преди месец) ми казаха, че са ми пуснали регенерация софтуерно и да карам яко, но явно не се получава.
Колега то като е станало късно няма да стане така изискват се специални инструменти и познания за да я изрегенерираш принудително.
Чети тук в темата писали сме какво се прави, че ми омръзна да го пиша постоянно.
И тук и в е90 радела има тонове информация относно това как работи ДПФ-а, какво е важно и защо се запушва...
Re: Форсиране на DPF регенерация
Здравейте! Някой има ли идея защо не показва в нито една от програмите DIS, ISTA кога последно е регенерирала колата? Изобщо не същестува такъв ред с информация да мога да селектирам и да цъкна "Display". Възможно ли е DPF-а да е отсранен софтуерно и това да е причината? Има записана грешка за температурен датчик преди катализатора, на живи данни показва стойности при загряла кола около -10 градуса. Ауспуха е черен. Със сигурност регенерации няма. Колата не изпушва и обратнто налягане на празен ход е между 5-7mbar.
Имам и още един въпрос
Колата е е61, 530д, 2004г.
Кое точно е DPF-a. Според realoem непосредствено след турбото е катализатора, върху който се намира ламбда сондата, тръбичката за обратно налягане и единия температурен датчик, а по назад, по средата на колата е DPF-а с другия температурен датчик пред него?!? Това така ли е? Гледам тази схема:
http://bmwfans.info/parts-catalog/E61/E ... te_filter/
Имам и още един въпрос
Колата е е61, 530д, 2004г.
Кое точно е DPF-a. Според realoem непосредствено след турбото е катализатора, върху който се намира ламбда сондата, тръбичката за обратно налягане и единия температурен датчик, а по назад, по средата на колата е DPF-а с другия температурен датчик пред него?!? Това така ли е? Гледам тази схема:
http://bmwfans.info/parts-catalog/E61/E ... te_filter/
Oversteer is when the passengers are scared, understeer is when the driver is scared.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Форсиране на DPF регенерация
Мармот написа:Здравейте! Някой има ли идея защо не показва в нито една от програмите DIS, ISTA кога последно е регенерирала колата? Изобщо не същестува такъв ред с информация да мога да селектирам и да цъкна "Display". Възможно ли е DPF-а да е отсранен софтуерно и това да е причината? Има записана грешка за температурен датчик преди катализатора, на живи данни показва стойности при загряла кола около -10 градуса. Ауспуха е черен. Със сигурност регенерации няма. Колата не изпушва и обратнто налягане на празен ход е между 5-7mbar.
Имам и още един въпрос
Колата е е61, 530д, 2004г.
Кое точно е DPF-a. Според realoem непосредствено след турбото е катализатора, върху който се намира ламбда сондата, тръбичката за обратно налягане и единия температурен датчик, а по назад, по средата на колата е DPF-а с другия температурен датчик пред него?!? Това така ли е? Гледам тази схема:
http://bmwfans.info/parts-catalog/E61/E ... te_filter/
Да това по назад е ДПФ при по старите.
Щом са черни ауспусите се е продълнил или е пробит с бургия, честа практика при колите нов внос, в с мисъл така си идват от вън когато не са поддържани каествено и на собственика му се е свидело да направи каквото трябва когато трябва.
На по старите 530д 218кс няма такъв запис кога е регенерирала, просто им е такъв софтуера.
- ivokomandos
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 130
- Регистриран на: 5.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530D 2004г.
- Мечтае да кара: M5
Re: Форсиране на DPF регенерация
Напротив, моята е 530 218 коня и в btool expert, си пише кога последно е регенерирала, също така се дава от програмата принудително регенериране, струва 22лв програмата и с един адаптор от олх за 17 лв, нещата се случват елементарно.
BMW E36 318 93;BMW E36 328i 97; BMW E60 530D 2004; HONDA HORNET CB600F 2008
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Форсиране на DPF регенерация
vld написа:FaceOff написа:Колеги, физическото (а вероятно и софтуерното в последствие) отстраняване на ЕГР-а пречи ли на регенерирането на ДПФ-а?
Не, не пречи, даже по малко се задръства и по на рядко регенерира.
Аз карам така от миналата зима.
Вчера си пообслужих малко колата - масло, филтри, смених и гарнитурите на колектора, премахнах вихровите клапи (които обаче се оказаха в много добро състояние) и не можах да се стърпя, и изолирах егр-а, само физически засега. 2-3 километра след тръгване от сервиза излезе грешка - increased emisions, което предполагам е заради изолирания егр. Ще го изолирам и софтуерно, засега не усещам промяна във вървежа, но се замислих за друго - дали изолирането на егр-а всъщност не задръства повече дпф-а, поради това, че няма рециркулация на изгорели газове през мотора, а всичко отива към изпускателната система? Не че дори и да е така ще си върна егр-а, просто се сетих за това, което беше написал..
Re: Форсиране на DPF регенерация
Писано е - спирането на ЕГР-а намаля твърдите частици, увеличавайки температурата и азотните, поради повечето кислород.
т.е. дори е по добре за ДПФ-а.
т.е. дори е по добре за ДПФ-а.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани