Форсиране на DPF регенерация
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- mutludeli
- Потребител
- Мнения: 4
- Регистриран на: 16.05.2017
- Пол: Мъж
- Кара: Е61
- Мечтае да кара: Ф10
Re: Форсиране на DPF регенерация
Привет,
Исках да споделя и аз личен опит за ДПФ, че благодарение на тази тема и написаното в нея все още съм с ДПФ иначе щяха да ми го махат.
та.
279К км
2009 фейс / E61 / Xdrive 530 D / M57/T2
светна ДПФ.
звъня аз на редовния майстор: той вика махай, това ще убие двигателя. (след това вече не е редовен)
звъннах на втори трети няма да боря, няма смисъл...
звъннах на едно приятелче жорката, вика я влез в скритото меню и си провери температурата на двигателя след 10 км извън градско и да чета малко из форума..
викам добре, температурата беше средно 66 градуса..
вика иди си смени двата термостата, и кажи на майстора да ти активира регенерация на ДПФ.
и ще след като колата сама си направи регенерация всичко е точно... ако не стане, тогава ще ходиш при по сериозен майстор вече да търси проблема, каза няма да си махаш ДПФ, а ще търсиш проблема което е причинило запушването..
жорката не е майстор.. любител на форума.
отивам аз (при редовния), отвори компа и измери газовете:
Idle speed:
highest value : 112 mbar
Max permission: 35 mbar.
engine speed 2000:
highest value : 350 mbar
Max permission: 75 mbar.
cutoff speed:
highest value : 552mbar
Max permission: 200 mbar.
то тоя почна да ми вика, че съм бил глупак, че температурата на двигателя няма нищо общо с изгорелите газове, защо ли съм слушал сулио и пулио, ще чупя двигателя ала бала.. толкова много е запушен ДПФ че няма да може да прави регенерация сама, трябва да се чисти или да се маха... няма друг избор...
и му казах добре, довиждане и си тръгнах.... сърдит... вече не ми е редовен...
и намерих друг...
та. след смяната на термостатите, пуска регенерацията...
и следя температурата от скритото меню.. вече е 88..
тръгнах по пътя пак светна ДПФ грешката.
софия до ихтиман.. , няма форсиране, няма ръчни скорости с 2000 на горе обороти и т.н. с 110 на автопилот. стигна до 95 температурата.. после пак падна на 88..
връщам се пак измерихме газовете..
Idle speed:
highest value : 47mbar
Max permission: 35 mbar.
engine speed 2000:
highest value : 169mbar
Max permission: 75 mbar.
cutoff speed:
highest value : 274mbar
Max permission: 200 mbar.
още един път
връщам се пак измерихме газовете..
Idle speed:
highest value : 33 mbar
Max permission: 35 mbar.
engine speed 2000:
highest value : 119 mbar
Max permission: 75 mbar.
cutoff speed:
highest value : 201 mbar
Max permission: 200 mbar.
пак активирахме, и повече не ми светна ДПФ грешката...
заключение,
грешка за ДПФ може да е няколко неща, просто трябва някой които по разбира или го преживял да го опише, за да се разбере.. защото някак редки са майсторите които са учили за това..
Исках да споделя и аз личен опит за ДПФ, че благодарение на тази тема и написаното в нея все още съм с ДПФ иначе щяха да ми го махат.
та.
279К км
2009 фейс / E61 / Xdrive 530 D / M57/T2
светна ДПФ.
звъня аз на редовния майстор: той вика махай, това ще убие двигателя. (след това вече не е редовен)
звъннах на втори трети няма да боря, няма смисъл...
звъннах на едно приятелче жорката, вика я влез в скритото меню и си провери температурата на двигателя след 10 км извън градско и да чета малко из форума..
викам добре, температурата беше средно 66 градуса..
вика иди си смени двата термостата, и кажи на майстора да ти активира регенерация на ДПФ.
и ще след като колата сама си направи регенерация всичко е точно... ако не стане, тогава ще ходиш при по сериозен майстор вече да търси проблема, каза няма да си махаш ДПФ, а ще търсиш проблема което е причинило запушването..
жорката не е майстор.. любител на форума.
отивам аз (при редовния), отвори компа и измери газовете:
Idle speed:
highest value : 112 mbar
Max permission: 35 mbar.
engine speed 2000:
highest value : 350 mbar
Max permission: 75 mbar.
cutoff speed:
highest value : 552mbar
Max permission: 200 mbar.
то тоя почна да ми вика, че съм бил глупак, че температурата на двигателя няма нищо общо с изгорелите газове, защо ли съм слушал сулио и пулио, ще чупя двигателя ала бала.. толкова много е запушен ДПФ че няма да може да прави регенерация сама, трябва да се чисти или да се маха... няма друг избор...
и му казах добре, довиждане и си тръгнах.... сърдит... вече не ми е редовен...
и намерих друг...
та. след смяната на термостатите, пуска регенерацията...
и следя температурата от скритото меню.. вече е 88..
тръгнах по пътя пак светна ДПФ грешката.
софия до ихтиман.. , няма форсиране, няма ръчни скорости с 2000 на горе обороти и т.н. с 110 на автопилот. стигна до 95 температурата.. после пак падна на 88..
връщам се пак измерихме газовете..
Idle speed:
highest value : 47mbar
Max permission: 35 mbar.
engine speed 2000:
highest value : 169mbar
Max permission: 75 mbar.
cutoff speed:
highest value : 274mbar
Max permission: 200 mbar.
още един път
връщам се пак измерихме газовете..
Idle speed:
highest value : 33 mbar
Max permission: 35 mbar.
engine speed 2000:
highest value : 119 mbar
Max permission: 75 mbar.
cutoff speed:
highest value : 201 mbar
Max permission: 200 mbar.
пак активирахме, и повече не ми светна ДПФ грешката...
заключение,
грешка за ДПФ може да е няколко неща, просто трябва някой които по разбира или го преживял да го опише, за да се разбере.. защото някак редки са майсторите които са учили за това..
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1528
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Форсиране на DPF регенерация
При теб просто не е било изпълнено едно от условията, за да тръгне регенерацията на ДПФ-а! Ти си отстранил проблема и след това е имало нужда от няколко регенерации, за да се изчисти до стойности под тези, при които да вади грешка! След още няколко регенерации стойностите ще станат още по-добри...
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Форсиране на DPF регенерация
Разбирачи има, ама явно не ги знаете, чак незнам как им се връзвате на такива сополи дето незнаят за какво става въпрос....
Писали сме 1000 пъти какво трябва да се случи за да има редовни регенерации, ама на някой Глупак по 10 на 6та ще се намери да каже че сульо и пульо не ги разбират нещата...
Както се казва "шанс", остави го да си прави коли от 90-те и да не припарва към нищо по ново, за което трябва да се четат книжки с техническа литература, па тряхбва и да си грамотен да можеш да разбереш какво пише вътре
Писали сме 1000 пъти какво трябва да се случи за да има редовни регенерации, ама на някой Глупак по 10 на 6та ще се намери да каже че сульо и пульо не ги разбират нещата...
Както се казва "шанс", остави го да си прави коли от 90-те и да не припарва към нищо по ново, за което трябва да се четат книжки с техническа литература, па тряхбва и да си грамотен да можеш да разбереш какво пише вътре
- Monky
- младши ентусиаст
- Мнения: 294
- Регистриран на: 5.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ейшейсе и едно
- Мечтае да кара: М2 + М5 Е39
- Детайли за колата: За тез пари Е39.
Re: Форсиране на DPF регенерация
Моята борба с DPF-а е продължителна и породена от неглежиране от предишният собственик - нито свещи бяха сменени, нито реле, нито чистени грешките и за капак на всичко пеперудките са премахнати, което пречи при повече градско каране (поне според немците).
Всичко нагласих с нови и качествени части, купих си един адаптер за OBD2 и с BimmerLink изчистих грешката, направих едни 200 км по магистралата наглеждайки стойностите и колата сама си пусна регенерация. Оказа се, че back pressure сензора веднъж сработва - веднъж не и това пречи на регенерацията. Но това което ми прави впечатление е, че сега на 100-200-300 км прави регенерация като при пордължително каране градско soot mass (саждите) варират супер много и се качват до високи стойности, което може би поражда по-честите регенерации.
Някой има ли наблюдение върху soot mass и какви стойности са в нормата?
Същото ме интересува и за ash mass. В момента е на 16гр, но се качва с 0.1/2гр след всяка регенерация.
Всичко нагласих с нови и качествени части, купих си един адаптер за OBD2 и с BimmerLink изчистих грешката, направих едни 200 км по магистралата наглеждайки стойностите и колата сама си пусна регенерация. Оказа се, че back pressure сензора веднъж сработва - веднъж не и това пречи на регенерацията. Но това което ми прави впечатление е, че сега на 100-200-300 км прави регенерация като при пордължително каране градско soot mass (саждите) варират супер много и се качват до високи стойности, което може би поражда по-честите регенерации.
Някой има ли наблюдение върху soot mass и какви стойности са в нормата?
Същото ме интересува и за ash mass. В момента е на 16гр, но се качва с 0.1/2гр след всяка регенерация.
- flober
- младши ентусиаст
- Мнения: 525
- Регистриран на: 29.01.2006
- Местоположение: ELHOVO
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Форсиране на DPF регенерация
Моята борба с DPF приключи преди седмица.До преди това нормални регенерации,през 300-600км.в зависимост дали е повече градското.Нормални стойности на обратно налягане,температура газове и т.н,и въпреки това в един момент започна да черни ауспуха.Свалих го и се видя ,че се е стопил(пробил)Карах колата около 200км.с премахнат DPFи оригиналния софтоер - по -добре от към разход,вървеж,както и по-ниска температура с 3-5 градуса.
- Monky
- младши ентусиаст
- Мнения: 294
- Регистриран на: 5.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ейшейсе и едно
- Мечтае да кара: М2 + М5 Е39
- Детайли за колата: За тез пари Е39.
Re: Форсиране на DPF регенерация
flober написа:Моята борба с DPF приключи преди седмица.До преди това нормални регенерации,през 300-600км.в зависимост дали е повече градското.Нормални стойности на обратно налягане,температура газове и т.н,и въпреки това в един момент започна да черни ауспуха.Свалих го и се видя ,че се е стопил(пробил)Карах колата около 200км.с премахнат DPFи оригиналния софтоер - по -добре от към разход,вървеж,както и по-ниска температура с 3-5 градуса.
За температурата не се бях замислял. При мен варира 88-98 градуса с нови термостати.
- flober
- младши ентусиаст
- Мнения: 525
- Регистриран на: 29.01.2006
- Местоположение: ELHOVO
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Форсиране на DPF регенерация
Monky написа:flober написа:Моята борба с DPF приключи преди седмица.До преди това нормални регенерации,през 300-600км.в зависимост дали е повече градското.Нормални стойности на обратно налягане,температура газове и т.н,и въпреки това в един момент започна да черни ауспуха.Свалих го и се видя ,че се е стопил(пробил)Карах колата около 200км.с премахнат DPFи оригиналния софтоер - по -добре от към разход,вървеж,както и по-ниска температура с 3-5 градуса.
За температурата не се бях замислял. При мен варира 88-98 градуса с нови термостати.
Да и при мен беше така ,даже при регенерация е стигала до 101,а инъче винаги е около 93-94,сега е 89-92.
Ето го моят DPF
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 755
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: Форсиране на DPF регенерация
И сега, какво се планира афтърмаркет или без филтър само с катализатор?
- flober
- младши ентусиаст
- Мнения: 525
- Регистриран на: 29.01.2006
- Местоположение: ELHOVO
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Форсиране на DPF регенерация
astrapower написа:И сега, какво се планира афтърмаркет или без филтър само с катализатор?
Без филтър ,само катализатора оставих.
- Malik
- младши ентусиаст
- Мнения: 324
- Регистриран на: 19.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530d '09
Re: Форсиране на DPF регенерация
Изчетох цялата тема, но едно нещо не ми стана ясно.
Колата е 530д, 235 кс, 2009-а, 240 хил. км.
Прави си регенерация без проблеми, но понеже я карам предимно градско и понякога нямам време да се возя безцелно, когато започне да ме рита между 2-ра и трета, та въпроса ми е, проблем ли ще е, ако я пускам принудително през btool-а, когато излизам извънградско?
Един вид да се продуха както си трябва?
Колата е 530д, 235 кс, 2009-а, 240 хил. км.
Прави си регенерация без проблеми, но понеже я карам предимно градско и понякога нямам време да се возя безцелно, когато започне да ме рита между 2-ра и трета, та въпроса ми е, проблем ли ще е, ако я пускам принудително през btool-а, когато излизам извънградско?
Един вид да се продуха както си трябва?
- flober
- младши ентусиаст
- Мнения: 525
- Регистриран на: 29.01.2006
- Местоположение: ELHOVO
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Форсиране на DPF регенерация
Malik написа:Изчетох цялата тема, но едно нещо не ми стана ясно.
Колата е 530д, 235 кс, 2009-а, 240 хил. км.
Прави си регенерация без проблеми, но понеже я карам предимно градско и понякога нямам време да се возя безцелно, когато започне да ме рита между 2-ра и трета, та въпроса ми е, проблем ли ще е, ако я пускам принудително през btool-а, когато излизам извънградско?
Един вид да се продуха както си трябва?
Ако всичко е наред ,тя ще си я пусне сама ,като излезеш извън града.
- Malik
- младши ентусиаст
- Мнения: 324
- Регистриран на: 19.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530d '09
Re: Форсиране на DPF регенерация
Това е ясно.
Но ако предишния ден си е направила сама в града, едва ли ще я пусне пак през 20 км.
А съм сигурен, че в града не чисти както на магистралата.
Но ако предишния ден си е направила сама в града, едва ли ще я пусне пак през 20 км.
А съм сигурен, че в града не чисти както на магистралата.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Форсиране на DPF регенерация
Malik написа:Това е ясно.
Но ако предишния ден си е направила сама в града, едва ли ще я пусне пак през 20 км.
А съм сигурен, че в града не чисти както на магистралата.
Колкото по често прави регенерации филтъра толкова по бързо се скапва, затова има и крешка която записва "прекалено чести регенерации".
Не му прави нищо, единственото нещо е да си следиш колата да загрява.
Дали ще я караш само градско няма значение, просто тя докато не я завърши ще си я активира постоянно на всяко каране.
- Malik
- младши ентусиаст
- Мнения: 324
- Регистриран на: 19.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530d '09
Re: Форсиране на DPF регенерация
Ок
Благодаря.
Благодаря.
- pepi_sky
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 135
- Регистриран на: 27.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 LCI 530XD
Re: Форсиране на DPF регенерация
Привет колеги,
От седмица се върнах в клуба на любимата марка. Прочетох цялата тема, която е много поучителна. Да мина на въпроса.
Препоръчайте ми сервиз в който да ми свалят ДПФ-а за да го изчистят машинно в София? Намерих много сервизи, но на кой да се доверя?
Иначе моят казус е следният,
Е60 530xd фейслифт
След 10 -15 мин. шофиране ми светва лампата за ДПФ-а. Колата е проверявана на диагностика и нямам никъкви записани грешки. Свещите са сменяни с нови миналата година. В скритото меню гледах темперетурата на водата в движение варира от 90С до 98С. Пуснаха я принудително и го съчетах с пътуване до Пловдив, но пак не иска да се регенерира.
Грешката е и моя, понеже от момента в който я купих съм я карал само градско в много натоварен трафик и къси разстояноя.
До колкото разбрах, ако се е запушила и ми светва лампа на таблото ще трябва сваляне и чистене за да се оправи. Поправете ме, ако греша.
Поздрави!
От седмица се върнах в клуба на любимата марка. Прочетох цялата тема, която е много поучителна. Да мина на въпроса.
Препоръчайте ми сервиз в който да ми свалят ДПФ-а за да го изчистят машинно в София? Намерих много сервизи, но на кой да се доверя?
Иначе моят казус е следният,
Е60 530xd фейслифт
След 10 -15 мин. шофиране ми светва лампата за ДПФ-а. Колата е проверявана на диагностика и нямам никъкви записани грешки. Свещите са сменяни с нови миналата година. В скритото меню гледах темперетурата на водата в движение варира от 90С до 98С. Пуснаха я принудително и го съчетах с пътуване до Пловдив, но пак не иска да се регенерира.
Грешката е и моя, понеже от момента в който я купих съм я карал само градско в много натоварен трафик и къси разстояноя.
До колкото разбрах, ако се е запушила и ми светва лампа на таблото ще трябва сваляне и чистене за да се оправи. Поправете ме, ако греша.
Поздрави!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани