Форсиране на DPF регенерация

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 701
Регистриран на: 21.11.2008

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от dimodi » 08 Окт 2017, 16:30

Малко ще ъпдейтна темата, понеже моят филтър пак започна да ми прави проблеми. Чистих го с препарати на Лики Моли преди около 6 хил.км. и доскоро всичко си беше наред, но сега пак започна да ми набива грешка 480А. Колата е на около 210 хил.км. и всякакви проверки доказват, че са реални, въпреки че човек никога не знае :lol: Вярно е, че карам основно градско, на много къси разстояния и колата с месеци не излиза извън града. Имам работеща ИСТА и последно преди около месец успях да пусна принудителна регенерация, която си протече идеално и налягането на място падна до 12 мбар. Сега обаче не успявам да пусна и принудителна - чистя грешката, регенерацията тръгва, но постоянно се сменя от "active" на "not active". При последната успешна регенерация температурата се вдигаше до над 620 градуса, а сега едва стига 530 и не успява да регенерира пълноценно. Правих тест на датчиците и всичко изглежда наред. Колата не записва никакви други грешки освен 480А. Налягането на място е към 30 мбар, а на 2000 оборота вече започва да превишава максимално допустимите 75 мбар. Разходът ми се струва, че се вдигна. Нивото на маслото не ми се покачва, но качеството му явно се влоши, защото оставащите километри до смяната рязко паднаха с 2 хил. за една седмица при положение, че съм минал няма и 100 км. Ауспухът ми е сравнително чист, цапа съвсем леко на пипане с пръст. Според ИСТА ash във филтъра е 5.99 грама, което ме кара да мисля, че има още живот в него. Отделно ИСТА показва, че има оставащи над 220 хил.км до смяна на филтъра. Някой има ли идея защо не успявам направя пълна принудителна регенерация? Възможно ли е някой датчик да не е наред, въпреки че няма записани грешки?

Понеже започва да ми писва от тъпия филтър и вместо да си карам колата с кеф, постоянно трябва да я ровя и да следя какво се случва, сега се колебая над няколко варианта:

- да му дам последен шанс със сваляне и физическо измиване с обезмаслител и водоструйка (не се знае колко траен ще е резултата)
- пълно премахване само на ДПФ-а, като си оставя само катализатора (надявам се да не почне да пуши)
- най-идиотското решение - пробиване на 2-3 дупки колкото да свали налягането и да не се занимавам с разни премахвания и пипания по софтуера, които пак има вероятност да не бъдат направени кадърно :lol:

Предварително благодаря за всякакви съвети и насоки :yes:

П.С. Колата ми е 525д 197 к.с. и не държа на ремап често казано, просто искам да си реша проблема с филтъра. Няма да се разсърдя и ако на лично препоръчате някой, който може да го махне качествено (за софтуерната част става въпрос, с изкорубването е ясно, че почти всеки сервиз за гърнета ще се справи).

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 701
Регистриран на: 21.11.2008

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от dimodi » 09 Окт 2017, 19:02

Днес ходих в сервиза, в който си правя колата и ми предложиха да свалят филтъра и да го пратят за почистване в Дунев (от провинцията съм). Излизало около 200 лева, филтъра ставал като нов и резултата бил доста траен. Доста филтри били изпратили, нямало рекламации и имало хора, които си карали колите без никакви проблеми след това над една година вече. Естествено, съществува и варианта да ми го махнат за същите пари. Но както каза собственика - "долкото те познавам няма да останеш доволен - ауспуха ще почернее, ще мирише на изгорели газове... абе няма да ти хареса" :lol: Някой има ли впечатления от чистенето в Дунев?

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от vld » 10 Окт 2017, 11:07

Ако е здрава питата ще има добър ефект.
Но да знаеш, че щом ти показва, че му остава 220к живот това означава, че интервала е нулиран преди 30к км.
Интервала за живот на филтъра е 250 000км., сам разбираш, че няма как колата да е на 210 000 и да му остават още 220 000км.
Регенерацията протича точно така, променя се режима от activ/not activ докато не завърши, процеса трае около 20 минути, почне ли регенерация трябва да караш с скорост на 60 км./ч. в продължение на 30 минути.
Това важи за принудителната регенерация.
Периодичните регенерации си се осъществяват и в градски цикъл, но колата трябва да достигне работна температура и да се покара малко за да може да дигне температура и в ДПФ-а за да изгори саждите.
При мен след последната регенерация обратното налягане стана 1.88мб. а на 2500об./мин беше 25мб., също карам само градско 90-95%, просто като усетиш че регенерира продължи да я караш докато не спре да регенерира.
Ако колата ти е автомат лесно се усеща, почва да превключва на по високи обороти от нормалното между 2ра и трета предавка.
Не трябва да я оставяш с по малко нафта от 15-20л. в резервоара, защото под 10л регенерации не тръгват и ще се запушва филтъра.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 701
Регистриран на: 21.11.2008

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от dimodi » 10 Окт 2017, 18:08

Да, най-добре е първо да го сваля, защото ако се окаже, че питата е счупена вече няма смисъл от каквото и да е чистене и изходът е само един :) Много ме блазни мисълта да го махна, мисля, че колата ще тръгне доста по-добре :twisted: Все пак най-предпочитаното от мен решение е да се свали и измие с обезмаслител и водоструйка, но никой сервиз не иска да се занимава, голяма хамалогия било :roll: Трябва да я оставя в сервиз да го демонтират и после аз да се занимавам да го разнасям по автомивки, което пък на мен ми е голяма хамалогия :lol:

П.С. Ако някой колега знае някой в Стара Загора, Сливен или околността, който би се занимал да го свали и измие, да не се срамува да ме насочи :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от adovet » 10 Окт 2017, 20:30

На моята правих тази процедура и ефекта беше точно 1 седмица

Изпратено от моят P00A с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 220
Регистриран на: 2.08.2014
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi
Детайли за колата: в очакване на Волво ЕХ30, 428 к.с.

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от sssssl » 10 Окт 2017, 23:50

vld написа:Ако колата ти е автомат лесно се усеща, почва да превключва на по високи обороти от нормалното между 2ра и трета предавка.

Не трябва ли да има и повишаване на оборотите на място, примерно от 700 на 900?

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от vld » 11 Окт 2017, 7:32

sssssl написа:
vld написа:Ако колата ти е автомат лесно се усеща, почва да превключва на по високи обороти от нормалното между 2ра и трета предавка.

Не трябва ли да има и повишаване на оборотите на място, примерно от 700 на 900?

Не съм забелязъл да се покачват при мен.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от adovet » 11 Окт 2017, 7:34

vld написа:
sssssl написа:
vld написа:Ако колата ти е автомат лесно се усеща, почва да превключва на по високи обороти от нормалното между 2ра и трета предавка.

Не трябва ли да има и повишаване на оборотите на място, примерно от 700 на 900?

Не съм забелязъл да се покачват при мен.
При фейса не се качват както при префейса. Просто като регенерира превключва на по високи обороти

Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 210
Регистриран на: 6.11.2009
Пол: Мъж
Кара: E91 325d 2008

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от motofan » 11 Окт 2017, 20:47

Аз съм с лек ремап от 4-5 к. Реших да хвърля едно око как е дпф-а след вчерашната регенерация и бЕх приятно изненадан :на празен ход 4мбр при 2000об. 15мбр .Минала година го "прах" с пароструйката профилактично, че заради датчик за t на входящият въздух не беше регенерирал 4000км.
262 иляди са на таблото :ok:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 30.06.2017

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от beyouu » 14 Окт 2017, 14:24

На мен също отново започна да ми дава грешка този ДПФ. И изобщо никакви индикации за стартиране на регенерация. Има ли някой с ИНСТА или там както се казва програмата, който може да ми помогне с една диагностика и принудителна регенрация?

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 17.02.2017
Пол: Мъж
Кара: BMW “Е60” 525D 2007
Мечтае да кара: Един път BMW винаги, BMW ...

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от 6ulence » 01 Яну 2018, 23:37

F6A0FCBA-9EBC-4E44-9159-52D0A22C4345.png
хМоже ли някой колега да сподели,дали тези дани на дпф в нормите или не са.
Благодаря предварително.
525 2007г.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от vld » 02 Яну 2018, 7:15

6ulence написа:
F6A0FCBA-9EBC-4E44-9159-52D0A22C4345.png
хМоже ли някой колега да сподели,дали тези дани на дпф в нормите или не са.
Благодаря предварително.
525 2007г.

Трябва да маркираш налягането в ДПФ филтъра, иначе натрупаната пепел и сажди не са много.
Няма поискана регистрация от ДДЕ, което означава, че скоро е регенерирал.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 17.02.2017
Пол: Мъж
Кара: BMW “Е60” 525D 2007
Мечтае да кара: Един път BMW винаги, BMW ...

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от 6ulence » 02 Яну 2018, 10:27

71F71ACC-16F2-492B-914B-470E43D5EB7A.png
BMW имам я от преди година,термостатът не беше наред/незнам от кога/ сега е сменен/и/
И явно не е регенерирала и бяха ми изписани грешки за дпф,
Сега около 150км на магистрала показа това.
Какво имаш на предвит да маркирам налягането на дпф.
Също така имам грешка за подгревна свещ,до колкото знам не трябва да се пусне регенериране.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 17.02.2017
Пол: Мъж
Кара: BMW “Е60” 525D 2007
Мечтае да кара: Един път BMW винаги, BMW ...

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от 6ulence » 02 Яну 2018, 10:29

C9EE674E-8C9B-49B7-BA5B-FCC773062FBC.jpeg

А това е от преди.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от @2bar » 02 Яну 2018, 12:00

6ulence написа:Какво имаш на предвит да маркирам налягането на дпф.
Също така имам грешка за подгревна свещ,до колкото знам не трябва да се пусне регенериране.


Подгревните свещи нямат общо с регенерацията. И с изгорели свещи регенерацията пак се пуска автоматично.

Преполагам, че има предвид да избереш налягането (диф. налягане) за да видиш колко е.

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook