Форсиране на DPF регенерация

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 26.12.2016

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от fosha92 » 19 Апр 2018, 16:46

Нямам просто време в момента за ремонти по колата, а няма и как да не я карам понеже ми трябва ... ламбда сондата изгоря скоро и майстора ми каза, че нямало проблем.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от vld » 20 Апр 2018, 7:42

fosha92 написа:Нямам просто време в момента за ремонти по колата, а няма и как да не я карам понеже ми трябва ... ламбда сондата изгоря скоро и майстора ми каза, че нямало проблем.

Значи проблема е в майстора....
Той ле ще ти купи ново турбо като се скапе заради високото налягане?
Или пък ще ти оправи мотора след износването което ще получи заради това че почва да се пълни с нафта?
Да не говорим, че и ЕГР охладителя може да се пръсне....
По добре да се возиш един ден с такси докато ти сменят свещите и сондата от колкото да си строшиш колата....
Изображение

Старши Алкохолик
Аватар
Мнения: 3925
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
Кара: E60 LCI 535d
Мечтае да кара: E24 635CSi
Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от zAcK » 30 Апр 2018, 9:30

Айде и аз съм в джаза с DPF-а :banghead: Преди 2 месеца бях на диагностика, всичко беше ОК.
Съмнявам се в скапаната дроселова клапа, защото понякога се подрусва, като гася колата.
Най-вероятно не се е пускала регенерация и тая гнус си е таковала таковата. И не мога да схвана
защо няма индикация кога регенерира тая гад, а трябва да мириша, душа , наслушвам и т.н. :mhihi:
Дейба и модерните коли, и екологията, и електрониката недоклатена и т.н. :mhihi:

Колата е близо 6000 км. при мен, повече карам извънградско, като в момента е на 260 000 км.
Да го мъча ли тоя DPF, да го махам ли с всичката друга карантия, или да търся рециклиран :banghead:

Изображение
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от adovet » 30 Апр 2018, 10:30

zAcK написа:Айде и аз съм в джаза с DPF-а :banghead: Преди 2 месеца бях на диагностика, всичко беше ОК.
Съмнявам се в скапаната дроселова клапа, защото понякога се подрусва, като гася колата.
Най-вероятно не се е пускала регенерация и тая гнус си е таковала таковата. И не мога да схвана
защо няма индикация кога регенерира тая гад, а трябва да мириша, душа , наслушвам и т.н. :mhihi:
Дейба и модерните коли, и екологията, и електрониката недоклатена и т.н. :mhihi:

Колата е близо 6000 км. при мен, повече карам извънградско, като в момента е на 260 000 км.
Да го мъча ли тоя DPF, да го махам ли с всичката друга карантия, или да търся рециклиран :banghead:

Изображение

направи си една диагностика за да се ориентираш в какво състояние е ДПФа.

Старши Алкохолик
Аватар
Мнения: 3925
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
Кара: E60 LCI 535d
Мечтае да кара: E24 635CSi
Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от zAcK » 30 Апр 2018, 17:23

Ще я закарам при колега от форума да я погледне. Надявам се, да не се стигне до нещо сериозно.
Ауспухът е чистичък, нивото на маслото е ОК :mhihi: ама нямам в момента компютър със софтуер, пък и съм нов с дизелите,
и bluetooth адаптера остана в 540-ката, пък тя е на 300 км. и няма да карам кола тия дни :mhihi: :mhihi: Де.ба и екологията, да.ба :mhihi:
Къде са старите и верни М30 :mhihi: :driving: :driving: :driving:
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 5.09.2014
Пол: Мъж
Кара: 530D
Мечтае да кара: F16

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от Nini0 » 01 Май 2018, 10:54

vld написа:
fosha92 написа:
The_Bear написа:
fosha92 написа:Здравейте колеги, имам питане относно ДПФ регенерацията. Имам ДИС, ИНПА, ИНСТА, но както колегите по горе са описали не мога да активирам принудителна регенерация, нито пък да видя кога е била последната такава. В ДИС ми изписва, че регенерацията не е активирана. Когато натисна exhaust back pressure стойността там е 0, което започва да ме навежда на мисълта, че ДПФ липсва. Единствено което имам е тази грешка в ИНПА 4CE0, но в чужди форуми прочетох, че това не значи регенерация на филтъра. Как мога да разбера имам ли или нямам ДПФ и кога той е регенирирал за последно.


Нали показва нула, когато мотора работи? Гледай отзад тръбите на гърнето, ако са черни като на нормален дизел, значи може да има интервенции по ДПФ, или да го няма въобще. Ако изпушва когато караш и дадеш повече газ, същото. Ако тръбите са чисти отвътре и не можеш да си изцапаш пръста, имаш и ДПФ. Ако нямаш някакви съпътстващи грешки за дефектирали EGT датчици, би трябвало да ти показва налягането.


Не колега на загасен ги гледах не знаех. Преди малко я закачих беше 6,9

Може ли да ми дадете малко инфо за това.
http://www.img-share.eu/f/images/504/Un ... 061981.png
http://www.img-share.eu/f/images/504/Un ... 062029.png

Грешките са за високо налягане.
Докато има такива грешки няма как да пуснеш принудителна регенерация.
Дай повече инфо каква е колата с кой мотор и прочие.
Виждаш ли в Иста колко е обратното налягане на място?
Ако всичко ти е здраво, тоест няма проблем с дросела и термостатите, излизаш да караш, караш леко без да я помпаш много за да не запише грешка.
В момента в който стигне 240 градуса на ДПФ-а и 75 на антифриза регенерацията ще се активира.
Ако е много задръстен ще ти набие пак грешка, вземи някой с теб да кара и ти изтрий грешката в движение, като през това време колата трябва да се движи с малко газ за да не минава 200 милибара и да не записва грешка.
Ако и това не стане взимаш добавка за понижаване на температурата на изгаряне на саждите сипваш и караш.
Но всичко зависи от това каквао налягане прави на място и в движение.

Колега може ли малко инфо от къде идва това високо налягаме имам същата грешка записана преди 100км.
Аз мислех, че тя показва при какви условия се е случила регенерация.

Старши Алкохолик
Аватар
Мнения: 3925
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
Кара: E60 LCI 535d
Мечтае да кара: E24 635CSi
Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от zAcK » 11 Май 2018, 22:36

Потвърждавам, че при грешки 480А и 481А не се пуска принудителна регенерация, докато не ги изтриеш.
Аз карах доста, не се пусна, спрях да ги изчистя без да гася и се включи пущината :mhihi:
Ама из София за 30 мин. толкова можах да регенерирам.
Но се подобриха показанията от 70-75 до около 38 mbar на празен ходя.
Също така показва Сажди - 59 грама от 80, а Пепел - 0.8 грама :dunno:
Как ги мерят тия грамове не знам :mhihi: но саждите намаляха.
Следващата седмица ще направя 600 км. по магистралата, та дано се оправи :bchug:
Само се чудя дали е ОК да и пусна и на отиване и на връщане 2 последователни регенерации :dunno:
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от adovet » 12 Май 2018, 11:32

Пускай и не се притеснявай

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 244
Регистриран на: 22.04.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530d LCI

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от bokouser » 26 Май 2018, 18:57

При мен също имаше грешки 480A и 4CE0 между другото и други. Днес инсталирах ISTA-D , гледах клипчета в нета, но нещо не можах да се справя и да видя стойностите на DPF-а. Тръгнах да трия грешките, първо започва да ги трие, но всеки път спира по средата на процеса, изкарва надпис в един прозорец: "Switch off the ignition and remove the ignition key with remote control from the key slot (if present)" и комуникацията между колата и компютъра се прекъсва. Трябва да извадя кабела от OBD буксата и да го вкарам пак. Някои от грешките се изтриват, някои остават, а се записват нови, по едно време бяха 28.
В мен ли е грешката, в софта и кабела ли, взел съм ги от Склад66, там съм си взимал все читави неща. Ако някой от източната част на София иска да отдели половин час да ми покаже някои неща с ISTA-та ще бъда благодарен, става и срещу заплащане разбира се.
IMG_8266.JPG

IMG_8268.JPG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от vld » 26 Май 2018, 19:25

Вероятно не си направил тайминга на ком порта на 1.
Виж първо това, после всичко ще тръгне.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 244
Регистриран на: 22.04.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530d LCI

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от bokouser » 26 Май 2018, 19:39

Така е, но те в описанието към софта бяха написали, че ком-порта трябва да е от 1 до 4, само трябва да се отбележи при инсталацията, при мен като го вкарах първоначално беше 4 и така го оставих и го отбелязах при инсталацията.
М/у другото аз на този компютър имам отдавна инсталирана VCDS (преди карах Ауди) пак с техен софт и кабел и ком-порта е същия, не знам дали е редно да е така.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от vld » 26 Май 2018, 19:52

bokouser написа:Така е, но те в описанието към софта бяха написали, че ком-порта трябва да е от 1 до 4, само трябва да се отбележи при инсталацията, при мен като го вкарах първоначално беше 4 и така го оставих и го отбелязах при инсталацията.
М/у другото аз на този компютър имам отдавна инсталирана VCDS (преди карах Ауди) пак с техен софт и кабел и ком-порта е същия, не знам дали е редно да е така.

Колега направи това на снимката:
https://weedtech.com/helpfiles/html/portlatency.htm
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 244
Регистриран на: 22.04.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530d LCI

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от bokouser » 26 Май 2018, 21:40

Сега те разбрах


Sent from my iPhone using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 244
Регистриран на: 22.04.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530d LCI

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от bokouser » 27 Май 2018, 13:16

Смених тайминга на 1ms и пак същото - при триене на грешките по някое време вади въпросния прозорец и процеса прекъсва. Половината грешки се трият, но някои не успяват.
Сега ще деинсталирам Инпа и Иста и ще ги инсталирам отново. Ако не стане, ще пробвам на друг компютър.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 244
Регистриран на: 22.04.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530d LCI

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от bokouser » 11 Юни 2018, 0:51

Купих колата преди три месеца със записана грешка 480А. Дали след това е регенерирала не знам, най-вероятно - не, защото няколко пъти трия 480А и след време пак я записва, преди около две седмици обратното налягане на празен ход беше 33.88 mbar. От вчера вече няколко пъти ми излезе съобщение на таблото, като вече имаше и две записани грешки 480А и 481А и обратното налягане стана 45.88 mbar:
Изображение

Днес се заложих на Тракия, зададох регенерация с ISTA-P, като спазих всичко: гориво имаше, изчистих грешките (по принцип ми записва и свещите, но като ги изтрия на топла кола не ги записва), DDE-то си светна в зелено, карах до Ихтиман и обратно с постоянна скорост около 100 км/ч, но в нито един момент статуса не стана Regeneration active, остана си постоянно not active, накрая пак няколко пъти изкара на дисплея същото съобщение за DPF-а.
Не знам колко е живота на този филтър, не знам дали може вечно да се регенерира (ако изобщо започне :mhihi: ) или идва време за смяна. Колата е на 220 000 км, но логично е да имат значение и други неща - режим на каране и т.н.
Понеже карам колата предимно на много къси разстояния, си мисля, че май драмата с тоя филтър ще е все така - на всяко излизане на магистралата компютър, форсиране на регенерация и т.н. глупости, та сериозно се замислям дали да не го махна, но да оставя катализатора, както в следващите снимки:
Изображение
Изображение
Изображение

Имам два въпроса:
1. Правил ли го е някой по този начин и дали няма опасност от отлепяне/отчупване на парчета от питата на катализатора (или цялата пита), тъй като след махането на DPF-a нищо не я подпира от едната страна?
2. Дайте някакъв съвет за механично почистване на катализатора още докато е отворено гърнето, след като DPF-а се махне, ето например човека какво прави:
https://www.youtube.com/watch?v=Mrsi2oYSD-Q

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook