Форсиране на DPF регенерация
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- The_Bear
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 12.02.2017
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: с три педала.
- Детайли за колата: E61 530d (218) 2004
Re: Форсиране на DPF регенерация
Здравейте ,
Преди година купих E61-цата.
1. Инсталирах INPA, но не ми даваше информация за DPF-а...
2. Инсталирах DIS. Показва данни, температури, прави backpressure теста. ОК. Но, редовете, на които пише кога за последно е регенерирала, или преди колко метри/километри липсват на това копие което инсталирах или просто при мен не се показват...
3. Няколко месеца суетня и подготовка, няколко дни яко драпане, накрая подкарах ISTA/D Rheingold 3.47.10 току преди няколко часа... Ти да видиш... Показва данни, температури, прави backpressure теста. ОК. Но отново, редовете, на които пише кога за последно е регенерирала, или преди колко метри/километри липсват на това копие което инсталирах, или по някаква друга причина ги няма при мен... Навсякъде из програмата обясняват и ги обявяват като нещо нормално тези неща, а аз не ги виждам никъде... Грешки нямам, филтърът ми си е в норми, сменен е 2012г, но ме гложди това, че не мога да видя дали и кога регенерира, вече 10хил км съм в това неведение. Засега не искам да подкарвам принудителна регенерация, за да не ми "изтрие" историята на евентуално протеклата нормална регенерация.
Не знам, това ми се струва ненормално... или голям карък.
Някакви идеи?
Преди година купих E61-цата.
1. Инсталирах INPA, но не ми даваше информация за DPF-а...
2. Инсталирах DIS. Показва данни, температури, прави backpressure теста. ОК. Но, редовете, на които пише кога за последно е регенерирала, или преди колко метри/километри липсват на това копие което инсталирах или просто при мен не се показват...
3. Няколко месеца суетня и подготовка, няколко дни яко драпане, накрая подкарах ISTA/D Rheingold 3.47.10 току преди няколко часа... Ти да видиш... Показва данни, температури, прави backpressure теста. ОК. Но отново, редовете, на които пише кога за последно е регенерирала, или преди колко метри/километри липсват на това копие което инсталирах, или по някаква друга причина ги няма при мен... Навсякъде из програмата обясняват и ги обявяват като нещо нормално тези неща, а аз не ги виждам никъде... Грешки нямам, филтърът ми си е в норми, сменен е 2012г, но ме гложди това, че не мога да видя дали и кога регенерира, вече 10хил км съм в това неведение. Засега не искам да подкарвам принудителна регенерация, за да не ми "изтрие" историята на евентуално протеклата нормална регенерация.
Не знам, това ми се струва ненормално... или голям карък.
Някакви идеи?
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Форсиране на DPF регенерация
The_Bear написа:Здравейте ,
Преди година купих E61-цата.
1. Инсталирах INPA, но не ми даваше информация за DPF-а...
2. Инсталирах DIS. Показва данни, температури, прави backpressure теста. ОК. Но, редовете, на които пише кога за последно е регенерирала, или преди колко метри/километри липсват на това копие което инсталирах или просто при мен не се показват...
3. Няколко месеца суетня и подготовка, няколко дни яко драпане, накрая подкарах ISTA/D Rheingold 3.47.10 току преди няколко часа... Ти да видиш... Показва данни, температури, прави backpressure теста. ОК. Но отново, редовете, на които пише кога за последно е регенерирала, или преди колко метри/километри липсват на това копие което инсталирах, или по някаква друга причина ги няма при мен... Навсякъде из програмата обясняват и ги обявяват като нещо нормално тези неща, а аз не ги виждам никъде... Грешки нямам, филтърът ми си е в норми, сменен е 2012г, но ме гложди това, че не мога да видя дали и кога регенерира, вече 10хил км съм в това неведение. Засега не искам да подкарвам принудителна регенерация, за да не ми "изтрие" историята на евентуално протеклата нормална регенерация.
Не знам, това ми се струва ненормално... или голям карък.
Някакви идеи?
Няма как да не ти ги показва, или не гледаш на правилното място или не си ги маркирал да ти гипоказва.
От толкова много коли които съм закачал и е90 и е60 и хиксове, нито веднъж не ми се е случило да не показва колко живот остава на филтъра и кога е правил регенерация.
- The_Bear
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 12.02.2017
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: с три педала.
- Детайли за колата: E61 530d (218) 2004
Re: Форсиране на DPF регенерация
Няма как да не ти ги показва, или не гледаш на правилното място или не си ги маркирал да ти ги показва.
От толкова много коли които съм закачал и е90 и е60 и хиксове, нито веднъж не ми се е случило да не показва колко живот остава на филтъра и кога е правил регенерация.
Дано да е така, както казваш.
Ето снимки къде гледам:
http://velbor.com/e61/m1.jpg
http://velbor.com/e61/m2.jpg
http://velbor.com/e61/m3.jpg
- The_Bear
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 12.02.2017
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: с три педала.
- Детайли за колата: E61 530d (218) 2004
Re: Форсиране на DPF регенерация
Проблема се оказва си е някъде в компютъра на колата (версия на софтуер или нещо такова), защото и с тази версия, която преди малко инсталирах ISTA 3.46 пак не се вижда кога за последно е регенерирала... Абсолютно същите редове дава като предната, която бях инсталирал. Смея да кажа, че предната (3.47.10), работеше доста по-бързо. Но пък сега всичко е на com1 и си работи и Inpa-та.
В ISTA в един от основните екрани "Identification" под датата на производство на колата излиза един ред: "Programming date: 01.02.2010" - явно тогава нещо е програмирано, ама какво, и толкова ли е остаряло, та не се чува добре с тези диагностики, не знам.
Аз се изчерпах. При първа възможност ще си пусна една принудителна да видя какво ще стане.
В ISTA в един от основните екрани "Identification" под датата на производство на колата излиза един ред: "Programming date: 01.02.2010" - явно тогава нещо е програмирано, ама какво, и толкова ли е остаряло, та не се чува добре с тези диагностики, не знам.
Аз се изчерпах. При първа възможност ще си пусна една принудителна да видя какво ще стане.
Re: Форсиране на DPF регенерация
iceblast написа:В двигателния модул в ИНПА-та се четат Информационните съобщения и там записва кога е била последната регенерация.
Не знам каква е разликата, понеже виждам, че си фейслифт, но това със скороста специално за коли преди фейслифт не е така. Регенерацията започва веднага, когато температурите са ок и налягането е високо, не са нужни 110км. (как ги сметна ), нито трябва да караш Х време със 110км/ч за да започне.
Да се похваля и аз,потвърждавам всичко което колегата пише,колата ми е е60 530xd 2006г. след смяна на термостати и дросел клапа на която електрониката беше пълна с масло и не работеше всичко си дойде на място колата не беше регенерирала повече от 3000км. стойностите на дпф-а бяха
Idle: 35mbar
* 2000rpm: 130mbar
на (4000rpm) не съм тествал.
Два пъти по магистралата от Ст.Загора до Нова Загора и обратно нормално каране с около 90-100км/h колата си е регенерирала сама даже не съм разбрал кога,мога да кажа че на два три пъти забелязах леко колебание в оборотите,след това стойностите вече бяха в норма
Idle: 6mbar
* 2000rpm: 25mbar
при мен имаше записана грешка за свещ на 6-ти цилиндър,но явно свещите не пречат,другото което потвърждавам е че в INPA се записва код 4CE0 с описание кога и при какви условия се е случила регенерацията.
Re: Форсиране на DPF регенерация
Здравейте , след направена диагнoстика ми излиза грешка 452А ,нищо неможах да намеря в GOOGLE за тази грешка .Имам и за смяна датчик на обработените газове( показва накакви ненормални стойности -999 и този, който ми прави диагностика ми каза ,че е за смяна , но нищо повече), знаете ли къде се намира и нещо повече за грешката? колата е bmw e91 330 xd 245кс
Re: Форсиране на DPF регенерация
Някой знае ли каква е разликата на 1ви(1362780915) и 8ми(13627809157) датчик от снимката ?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Форсиране на DPF регенерация
Добър въпрос, аз за 2 години смених 2, ма така и не запомних дали смених 2 пъти 8 ми номер или 1 ви и 8 ми.
Визуално са еднакви, но мисля че единият мери температура преди катализатора, а другият преди дпф-а. Друг е въпросът дали мерят еднакви стойности.Сигурен съм че при мен и 2та пъти спря да регенерира, така че съмсклонен да мисля че беше само номер 8. И 2та пъти купувах оригинални.
П.с. И аз карам префейс, но не вярвам да има разлика в датчиците.
....сега ги погледнах в realoem и номерата съвпадат.
Визуално са еднакви, но мисля че единият мери температура преди катализатора, а другият преди дпф-а. Друг е въпросът дали мерят еднакви стойности.Сигурен съм че при мен и 2та пъти спря да регенерира, така че съмсклонен да мисля че беше само номер 8. И 2та пъти купувах оригинални.
П.с. И аз карам префейс, но не вярвам да има разлика в датчиците.
....сега ги погледнах в realoem и номерата съвпадат.
- Nini0
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 129
- Регистриран на: 5.09.2014
- Пол: Мъж
- Кара: 530D
- Мечтае да кара: F16
Re: Форсиране на DPF регенерация
The_Bear написа:Проблема се оказва си е някъде в компютъра на колата (версия на софтуер или нещо такова), защото и с тази версия, която преди малко инсталирах ISTA 3.46 пак не се вижда кога за последно е регенерирала... Абсолютно същите редове дава като предната, която бях инсталирал. Смея да кажа, че предната (3.47.10), работеше доста по-бързо. Но пък сега всичко е на com1 и си работи и Inpa-та.
В ISTA в един от основните екрани "Identification" под датата на производство на колата излиза един ред: "Programming date: 01.02.2010" - явно тогава нещо е програмирано, ама какво, и толкова ли е остаряло, та не се чува добре с тези диагностики, не знам.
Аз се изчерпах. При първа възможност ще си пусна една принудителна да видя какво ще стане.
Колега имам абсолютно същия проблем като при теб. Единствения начин е както колегата е описал през INPA във двигателния модул се записва като грешка 4CE0
Re: Форсиране на DPF регенерация
Здравейте колеги, имам питане относно ДПФ регенерацията. Имам ДИС, ИНПА, ИНСТА, но както колегите по горе са описали не мога да активирам принудителна регенерация, нито пък да видя кога е била последната такава. В ДИС ми изписва, че регенерацията не е активирана. Когато натисна exhaust back pressure стойността там е 0, което започва да ме навежда на мисълта, че ДПФ липсва. Единствено което имам е тази грешка в ИНПА 4CE0, но в чужди форуми прочетох, че това не значи регенерация на филтъра. Как мога да разбера имам ли или нямам ДПФ и кога той е регенирирал за последно.
- The_Bear
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 12.02.2017
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: с три педала.
- Детайли за колата: E61 530d (218) 2004
Re: Форсиране на DPF регенерация
fosha92 написа:Здравейте колеги, имам питане относно ДПФ регенерацията. Имам ДИС, ИНПА, ИНСТА, но както колегите по горе са описали не мога да активирам принудителна регенерация, нито пък да видя кога е била последната такава. В ДИС ми изписва, че регенерацията не е активирана. Когато натисна exhaust back pressure стойността там е 0, което започва да ме навежда на мисълта, че ДПФ липсва. Единствено което имам е тази грешка в ИНПА 4CE0, но в чужди форуми прочетох, че това не значи регенерация на филтъра. Как мога да разбера имам ли или нямам ДПФ и кога той е регенирирал за последно.
Нали показва нула, когато мотора работи? Гледай отзад тръбите на гърнето, ако са черни като на нормален дизел, значи може да има интервенции по ДПФ, или да го няма въобще. Ако изпушва когато караш и дадеш повече газ, същото. Ако тръбите са чисти отвътре и не можеш да си изцапаш пръста, имаш и ДПФ. Ако нямаш някакви съпътстващи грешки за дефектирали EGT датчици, би трябвало да ти показва налягането.
Re: Форсиране на DPF регенерация
The_Bear написа:fosha92 написа:Здравейте колеги, имам питане относно ДПФ регенерацията. Имам ДИС, ИНПА, ИНСТА, но както колегите по горе са описали не мога да активирам принудителна регенерация, нито пък да видя кога е била последната такава. В ДИС ми изписва, че регенерацията не е активирана. Когато натисна exhaust back pressure стойността там е 0, което започва да ме навежда на мисълта, че ДПФ липсва. Единствено което имам е тази грешка в ИНПА 4CE0, но в чужди форуми прочетох, че това не значи регенерация на филтъра. Как мога да разбера имам ли или нямам ДПФ и кога той е регенирирал за последно.
Нали показва нула, когато мотора работи? Гледай отзад тръбите на гърнето, ако са черни като на нормален дизел, значи може да има интервенции по ДПФ, или да го няма въобще. Ако изпушва когато караш и дадеш повече газ, същото. Ако тръбите са чисти отвътре и не можеш да си изцапаш пръста, имаш и ДПФ. Ако нямаш някакви съпътстващи грешки за дефектирали EGT датчици, би трябвало да ти показва налягането.
Не колега на загасен ги гледах не знаех. Преди малко я закачих беше 6,9
Може ли да ми дадете малко инфо за това.
http://www.img-share.eu/f/images/504/Un ... 061981.png
http://www.img-share.eu/f/images/504/Un ... 062029.png
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Форсиране на DPF регенерация
fosha92 написа:The_Bear написа:fosha92 написа:Здравейте колеги, имам питане относно ДПФ регенерацията. Имам ДИС, ИНПА, ИНСТА, но както колегите по горе са описали не мога да активирам принудителна регенерация, нито пък да видя кога е била последната такава. В ДИС ми изписва, че регенерацията не е активирана. Когато натисна exhaust back pressure стойността там е 0, което започва да ме навежда на мисълта, че ДПФ липсва. Единствено което имам е тази грешка в ИНПА 4CE0, но в чужди форуми прочетох, че това не значи регенерация на филтъра. Как мога да разбера имам ли или нямам ДПФ и кога той е регенирирал за последно.
Нали показва нула, когато мотора работи? Гледай отзад тръбите на гърнето, ако са черни като на нормален дизел, значи може да има интервенции по ДПФ, или да го няма въобще. Ако изпушва когато караш и дадеш повече газ, същото. Ако тръбите са чисти отвътре и не можеш да си изцапаш пръста, имаш и ДПФ. Ако нямаш някакви съпътстващи грешки за дефектирали EGT датчици, би трябвало да ти показва налягането.
Не колега на загасен ги гледах не знаех. Преди малко я закачих беше 6,9
Може ли да ми дадете малко инфо за това.
http://www.img-share.eu/f/images/504/Un ... 061981.png
http://www.img-share.eu/f/images/504/Un ... 062029.png
Грешките са за високо налягане.
Докато има такива грешки няма как да пуснеш принудителна регенерация.
Дай повече инфо каква е колата с кой мотор и прочие.
Виждаш ли в Иста колко е обратното налягане на място?
Ако всичко ти е здраво, тоест няма проблем с дросела и термостатите, излизаш да караш, караш леко без да я помпаш много за да не запише грешка.
В момента в който стигне 240 градуса на ДПФ-а и 75 на антифриза регенерацията ще се активира.
Ако е много задръстен ще ти набие пак грешка, вземи някой с теб да кара и ти изтрий грешката в движение, като през това време колата трябва да се движи с малко газ за да не минава 200 милибара и да не записва грешка.
Ако и това не стане взимаш добавка за понижаване на температурата на изгаряне на саждите сипваш и караш.
Но всичко зависи от това каквао налягане прави на място и в движение.
Re: Форсиране на DPF регенерация
Колата е 3.0 2004 давам линк за записаните грешки и налягането
http://www.img-share.eu/f/images/504/Un ... 143826.png
http://www.img-share.eu/f/images/504/Un ... 143870.png
Понякоба ми набива и грешка на дросела, но той си работи отравя и затваря при тестовете от ДИС и ИСТА, също съм го наблюдавам при изключване на мотора, друго ми направи впечатление, е че разхода при когато е записала грешките ми се покачи. До колкото съм запознат регенерацията иска мин. 10л. гориво, но не ми е ясно дали се е опитала да регененира и 2та пати и това е причината за повишаването на разхода.
П.С. налягането го мерих преди час и беше 11,9 а сега е 15,9
http://www.img-share.eu/f/images/504/Un ... 143826.png
http://www.img-share.eu/f/images/504/Un ... 143870.png
Понякоба ми набива и грешка на дросела, но той си работи отравя и затваря при тестовете от ДИС и ИСТА, също съм го наблюдавам при изключване на мотора, друго ми направи впечатление, е че разхода при когато е записала грешките ми се покачи. До колкото съм запознат регенерацията иска мин. 10л. гориво, но не ми е ясно дали се е опитала да регененира и 2та пати и това е причината за повишаването на разхода.
П.С. налягането го мерих преди час и беше 11,9 а сега е 15,9
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Форсиране на DPF регенерация
fosha92 написа:Колата е 3.0 2004 давам линк за записаните грешки и налягането
http://www.img-share.eu/f/images/504/Un ... 143826.png
http://www.img-share.eu/f/images/504/Un ... 143870.png
Понякоба ми набива и грешка на дросела, но той си работи отравя и затваря при тестовете от ДИС и ИСТА, също съм го наблюдавам при изключване на мотора, друго ми направи впечатление, е че разхода при когато е записала грешките ми се покачи. До колкото съм запознат регенерацията иска мин. 10л. гориво, но не ми е ясно дали се е опитала да регененира и 2та пати и това е причината за повишаването на разхода.
П.С. налягането го мерих преди час и беше 11,9 а сега е 15,9
Не е много все още колега, но с грешката за сондата няма да стане регенерация.
Свещите пък отговарят за градските регенерации, та общо взето не я карай докато не ги смениш тези неща.
Като ги смениш изтриваш и караш извънградско, филтъра ще се изисти.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани