Дискове за Е60

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Дискове за Е60

Мнение от bioz » 21 Окт 2018, 13:42

@2bar написа:аз майстор не съм, други езици говоря, ама това с отлагането на накладаката по диска...малко в повече ми идва.

просто дисковете от bmw са по - добре обработени термично и затова не се кривят толкова лесно.

@Dirty M5 driveR,
нарича се стареене на чугуна (изкуствено или естествено).
Материята се нарича "Термична обработка на металите" - като започнеш от 1 курс на техникумите и стигнеш до последните години в университета.
Щом говориш други езици ето

The bedding-in process involves a gradual build up of heat in the rotors and pad compound. This process will lay down a thin layer of transfer film on to the rotor surface.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 300
Регистриран на: 20.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Дискове за Е60

Мнение от koziak » 21 Окт 2018, 14:17

Е щом е написано на английски, значи е 100% вярно да.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Дискове за Е60

Мнение от @2bar » 21 Окт 2018, 14:50

bioz написа:
@2bar написа:аз майстор не съм, други езици говоря, ама това с отлагането на накладаката по диска...малко в повече ми идва.

просто дисковете от bmw са по - добре обработени термично и затова не се кривят толкова лесно.

@Dirty M5 driveR,
нарича се стареене на чугуна (изкуствено или естествено).
Материята се нарича "Термична обработка на металите" - като започнеш от 1 курс на техникумите и стигнеш до последните години в университета.
Щом говориш други езици ето

The bedding-in process involves a gradual build up of heat in the rotors and pad compound. This process will lay down a thin layer of transfer film on to the rotor surface.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk


в тези две изречения става въпрос за първоначалното "напасване" на накладките към диска. накладките няма начин да са 100% равни, така също и диска. НО, говорим за µm или за часи от тях. когато става въпрос за "биене" на диска, говорим за стотни....с две думи едното няма връзка с другото.

и не на последно място говорим, за триковете на производители на части и самите атомобилни производители, че пишат неща, които могат да се тълкуват по различни начини само и само проблемът да не е при тях.

не мога да разбера наистина, защо като е на английски, трявба да е меродавно? ми всеки олигофрен, който знае английски, може да напише нещо. и ние какво да му вярваме ли?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Дискове за Е60

Мнение от host » 21 Окт 2018, 15:05

Когато материала на дисковете е некачествен и при цикъл на загряване-охлаждане криви над допустимото няма какво да се мъчи човек.
Защо има стрес в диска (материала) и защо термообработкара му допуска при последвала експлоатация и нормални температури на на работа да криви... Не мисля, че без да сме "в кухнята" на производство можем да кажем точно.

На мен не ми харесва да са спестени едни 10мин на парат за гресиране или каквато и да е друга процедура при монтажа. Във всеки един случай има твърде много променливи за да се каже на кой какъв му е проблема.

Не съм обвинявал сервизи и т.н. Казах само ако човек вече е препратил и е в положение на постоянно купуване и стъргане на дискове... Ако има време, желание и възможност да разгледа сам състоянието на спирачката си система.

Аз проблеми с криви дискове нямам и не съм и имал (все монтирани в сервизи до скоро).

Дори за проект купих за тест дискове 2ра ръка за да мога реално да тествам определени части... Момче ми ги продаде за криви и биещи яко... Дисковете не бият и не тресат при монтаж на кола.

Т.е. варианти има много.

https://www.youtube.com/watch?v=ux1BDnOQgDs
ако някой му се занимава да гледа ... доста професионалисти действат така , и аз също имам такива наблюдения

Sent from my Mi A1 using Tapatalk
Последна промяна host на 11 Яну 2019, 16:45, променена общо 2 пъти

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Дискове за Е60

Мнение от bioz » 21 Окт 2018, 15:19

@2bar написа:
bioz написа:
@2bar написа:аз майстор не съм, други езици говоря, ама това с отлагането на накладаката по диска...малко в повече ми идва.

просто дисковете от bmw са по - добре обработени термично и затова не се кривят толкова лесно.

@Dirty M5 driveR,
нарича се стареене на чугуна (изкуствено или естествено).
Материята се нарича "Термична обработка на металите" - като започнеш от 1 курс на техникумите и стигнеш до последните години в университета.
Щом говориш други езици ето

The bedding-in process involves a gradual build up of heat in the rotors and pad compound. This process will lay down a thin layer of transfer film on to the rotor surface.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk


в тези две изречения става въпрос за първоначалното "напасване" на накладките към диска. накладките няма начин да са 100% равни, така също и диска. НО, говорим за µm или за часи от тях. когато става въпрос за "биене" на диска, говорим за стотни....с две думи едното няма връзка с другото.

и не на последно място говорим, за триковете на производители на части и самите атомобилни производители, че пишат неща, които могат да се тълкуват по различни начини само и само проблемът да не е при тях.

не мога да разбера наистина, защо като е на английски, трявба да е меродавно? ми всеки олигофрен, който знае английски, може да напише нещо. и ние какво да му вярваме ли?


Ти му обясняваш нещо дето няма как да чуе от бай иван гаражния мастор он си рупа.... Не знам дали всеки олигофрен пише на английски ама има хора дето знаят кво говорят, но за жалост не знаят български да пишат у форума, а и да знаят сигурно не виждат смисъл да спорят(нещо което и аз прекратвам с тоя си последен пост по темата).

За тия дето найстина им се чете и се интересуват направо давам линк - http://www.stoptech.com/technical-support/technical-white-papers/-warped-brake-disc-and-other-myths

Код: Избери целия код
In fact every case of "warped brake disc" that I have investigated, whether on a racing car or a street car, has turned out to be friction pad material transferred unevenly to the surface of the disc. This uneven deposition results in thickness variation (TV) or run-out due to hot spotting that occurred at elevated temperatures.


а да забравих .... тия от StopTech нищо не разбират от спирачки...
Последна промяна bioz на 21 Окт 2018, 15:21, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Дискове за Е60

Мнение от @2bar » 21 Окт 2018, 15:20

host написа:.....Дори за проект купих за тест дискове 2ра ръка за да мога реално да тествам определени части... Момче ми ги продадени за криви и биещи яко... Дисковете не бият и не тресат при монтаж на кола.

Т.е. варианти има много.

Sent from my Mi A1 using Tapatalk


това е другият момент - неправилна диагноза. момчето ти е казало, че са криви, защото бият. и предполагам, че никой не ги е измерил. защото няма начин ако са криви, да не бият и при теб. с две думи при него е било нещо друго и са набедили дисковете, защото е най - лесно.

лично за мен има само два варианта - дисковете или са криви (доказва се с индикаторен часовник), или не са криви.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Дискове за Е60

Мнение от @2bar » 21 Окт 2018, 15:25

bioz написа:
@2bar написа:
bioz написа:
@2bar написа:аз майстор не съм, други езици говоря, ама това с отлагането на накладаката по диска...малко в повече ми идва.

просто дисковете от bmw са по - добре обработени термично и затова не се кривят толкова лесно.

@Dirty M5 driveR,
нарича се стареене на чугуна (изкуствено или естествено).
Материята се нарича "Термична обработка на металите" - като започнеш от 1 курс на техникумите и стигнеш до последните години в университета.
Щом говориш други езици ето

The bedding-in process involves a gradual build up of heat in the rotors and pad compound. This process will lay down a thin layer of transfer film on to the rotor surface.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk


в тези две изречения става въпрос за първоначалното "напасване" на накладките към диска. накладките няма начин да са 100% равни, така също и диска. НО, говорим за µm или за часи от тях. когато става въпрос за "биене" на диска, говорим за стотни....с две думи едното няма връзка с другото.

и не на последно място говорим, за триковете на производители на части и самите атомобилни производители, че пишат неща, които могат да се тълкуват по различни начини само и само проблемът да не е при тях.

не мога да разбера наистина, защо като е на английски, трявба да е меродавно? ми всеки олигофрен, който знае английски, може да напише нещо. и ние какво да му вярваме ли?


Ти му обясняваш нещо дето няма как да чуе от бай иван гаражния мастор он си рупа.... Не знам дали всеки олигофрен пише на английски ама има хора дето знаят кво говорят, но за жалост не знаят български да пишат у форума, а и да знаят сигурно не виждат смисъл да спорят(нещо което и аз прекратвам с тоя си последен пост по темата).

За тия дето найстина им се чете и се интересуват направо давам линк - http://www.stoptech.com/technical-support/technical-white-papers/-warped-brake-disc-and-other-myths

Код: Избери целия код
In fact every case of "warped brake disc" that I have investigated, whether on a racing car or a street car, has turned out to be friction pad material transferred unevenly to the surface of the disc. This uneven deposition results in thickness variation (TV) or run-out due to hot spotting that occurred at elevated temperatures.


а да забравих .... тия от StopTech нищо не разбират от спирачки...


не знам, кой от какво разбира ама е факт, че никой от немските автомобилни производители, не ги вграждат в колите си.....и честно казано, при положение, че повечето ограничения в щатите са 50 - 80 мили/час....не знам, как точно ще имат опит със скорости над 200 км/ч (нормални за Германия...). аре стига толкова по темата. едно е да можеш да четеш, друго е да разбираш, какво четеш.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Дискове за Е60

Мнение от Dirty M5 driveR » 21 Окт 2018, 17:20

То хубаво се подхвърля възможност за неравномерно отложен материал върху диска, но дайте яснота защо се получава и как реално да знаем какво да правим - дискове ли да сменяме, накладки ли да търсим други... При мен се забелязва увеличаване на биенето, когато загреят повече спирачките - качвам се на магистралата и първото намаляне от 150 е поносимо, но с всяко следващо става ужас. При намаляне и спиране от 100 биене няма, НО при градско шофиране когато лееееко обирам спирачката, за да спра за светофар и усещам как колата спира на тласъци, които само аз като водач долавям. Скоро мисля пак да измеря биенето. Преди няколко месеца беше 8 стотни и на двата диска, което според запознати хора е достатъчно много.

едит: Според мен това е основната причина за масово кривене на нови неоригинални дискове, което го споменах и по-рано:
Fortunately the procedure is also good for the discs and will relieve any residual thermal stresses left over from the casting process (all discs should be thermally stress relieved as one of the last manufacturing processes)

Иначе има някои противоречия като например това, че при bed in процеса температурата трябва да се качва постепенно. Аз мисля, че съм го поствал тук онзи клип на хората от AP Racing, където дори се демонстрира процеса с 10 последователни еднакво интензивни спирания 100-5км/ч. Отделно аз съм ревизирал доста спирачни апарати с частично или напълно блокирали бутала, в следствие на което дисковете са били дори керемидено-червени по ръбовете - ясен признак, че са прегрявани сериозно. НО същите дискове и накладки след ревизията (а и преди това) не са създавали проблеми. ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Дискове за Е60

Мнение от @2bar » 21 Окт 2018, 18:16

Dirty M5 driveR написа:.

малко бъркаш понятията...

"....качвам се на магистралата и първото намаляне от 150 е поносимо, но с всяко следващо става ужас. При намаляне и спиране от 100 биене няма, НО при градско шофиране когато лееееко обирам спирачката, за да спра за светофар и усещам как колата спира на тласъци, които само аз като водач долавям...."

спирането на тласъци няма нищо общо с криви дискове.

".....Преди няколко месеца беше 8 стотни и на двата диска, което според запознати хора е достатъчно много....."

преди няколко поста твърдиш, че си майстор, след няколко поста пишеш, че според запознати....някакси не върви много. или си майстор и знаеш, колко са граничните отлконения за биене или...ти викат майстор, защото не ти занят името....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Дискове за Е60

Мнение от Dirty M5 driveR » 21 Окт 2018, 18:41

Че ме вземате за мезе ми е ясно и не се сърдя. Решение на всеки е как да се държи с останалите. Това, че работя като механик не значи, че съм знаел или че сега знам всичко. Имах представа какви са граничните стойности, при които един диск се обявява за смяна, по-запознати от мен ми казаха точни такива. Не съм механик от високо ниво тип заводски такъв, формула 1 и прочие, и не ме е срам да го призная.
Мисля, че ясно съм обяснил каква е ситуацията с моята кола. Както казва един приятел - "това е, което е". :mhihi: Като предприема нещо ще кажа какво е станало. Аз ви оставям да вярвате, че като смажеше водачите и сложите смазка и под диска биенето ще се предотврати. :yes: Все пак не сте майстори, а къде-къде по-знаещи и можещи от тях.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Дискове за Е60

Мнение от host » 21 Окт 2018, 19:09

Ако се подозира проблем с биене от отлагане на накладки...
Един киселинен спрей за почистване на джанти дори би могъл да даде индикация... Напръскваш хубаво дисковете и ги изтъкваш, би трябвало да свалиш отложения слой поне малко

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Дискове за Е60

Мнение от @2bar » 21 Окт 2018, 20:08

Dirty M5 driveR написа:Че ме вземате за мезе ми е ясно и не се сърдя. Решение на всеки е как да се държи с останалите. Това, че работя като механик не значи, че съм знаел или че сега знам всичко. Имах представа какви са граничните стойности, при които един диск се обявява за смяна, по-запознати от мен ми казаха точни такива. Не съм механик от високо ниво тип заводски такъв, формула 1 и прочие, и не ме е срам да го призная.
Мисля, че ясно съм обяснил каква е ситуацията с моята кола. Както казва един приятел - "това е, което е". :mhihi: Като предприема нещо ще кажа какво е станало. Аз ви оставям да вярвате, че като смажеше водачите и сложите смазка и под диска биенето ще се предотврати. :yes: Все пак не сте майстори, а къде-къде по-знаещи и можещи от тях.


може би си ме разбрал грешно....изобщо не те вземам на мезе, никога не съм и имал намерение...

винаги съм уважал хората, които имат чувство за нещата...и винаги се доверявам на такива хора. работата ми е такава, че трябва да се доверявам на механиците. и като кажат, че всичко е ок, го приемам, че е ок.

относно работа ти, стъпката не е голяма - сваляш си TIS и там има всичко, което ти е необходимо като механик, за да можеш да дадеш точно диагноза, дали диска е заминал или не. не е необходимо да си механик от Ф1 или прочее. не мога да гарантирам за превода на английски, но оригиналът на немски е повече от достатъчен.

и отново за дисковете....

водачите се чистят само - говорим за втулките. гумичките не се смазват поне така пише в TIS, защо не е ясно и остава възможности за интерпретации.. моята е, че ако има грес е възможно с времето да се втвърди и затрудни движението на апарата. лично аз свалям гумичките и ги мия само с веро и топла вода. монтирането го правя без никаква грес. водачите ги чистя, докато лъснат.

главината я почиствам с телена четка докато светне, грейне като слънце. повърхността на дисковете, която ляга на главните също я почиствам с телена четка, докато също светне и грейне като слънце (дисковете от афтърмаркет ги пръскат с боя, за да не ръждясват).

спирачният апарат почиствам също, преди да съм прибрал буталото почиствам маншета на буталото и също така гледам дали се връща равномерно и без никакво съпротивление.

дискът го монтирам на главината без каквато и да е грес. грес (специална Anti-Quietsch) слагам на накладките и повърхността на буталото на спирачният апатат.

и това е всичко....einfahren, bedding-in process, или напасване на български го правя като гледам да не правя екстремни спирания от 200 - 0 км/ч. просто първите 200км си карам нормално.

и това е всичко и работи вече при мен на е34, е39, е60. номерът е, че са оригинални части, купени от бмв и спирачната система не е заебана...разбирай максимум на 2г. сменям и спирачна течност. тук много ще заадат и въпросът за стилът на каране - отговорът е като душманин.

и като ударим калемчето, че това също е много важно....
специално при е60 разходите ми са следните - на около 80к км предни накладки и дискове (дисковете може би ще изкарат и два чифта накладки, при мен левият беше под мин размер, затова смених всичко) и на около 160к км задни (задните могат да карат и повече но заради TÜV). Дали са предни или задни поне тук няма значение - към 400€ струва удоволствието на мост.

И сега остава въпросът кой, колко минава ? аз лично съм минал вече 100к км - сменил съм предните накладки и дискове и задните. тотал 800€, това е цената. Лично аз не искам, да ми бие воланът, не искам да ходя по майстори, да чета форуми и да търся причина. просто слагам истински дискове и забравям за следващите 70к км - 80к км. просто Freude am Fahren :lalala:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 216
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: София
Кара: G20
Мечтае да кара: V12

Re: Дискове за Е60

Мнение от A9A » 22 Окт 2018, 7:52

Dirty M5 driveR написа:Аз разбирам, че на всички им порастна работата и почнаха да умеят всичко... Приказки от типа "аз на майстори не ходя" ги чувам всеки ден и всеки ден оправям бакиите на самоуките монтьори, половината (бакии) от които обикновено са опасни за живота и здравето на водача, пътниците и околните. Тъй че няма какво да ти обяснявам от какво и как се кривят дискове, поисках на мен да обясните с какво мазането на главината с медна смазка предотвратява това? Аз знам, че се слага за последващ по-лесен демонтаж. Както и водачите - този тип водачи НЕ блокират и смазването им е препоръчително, но не задължително и НЕ - НЕ Е причина за изкривяване на дискове.
Виждам как тенденциозно се наблюдава заяждане с особено груб тон в този форум и това сериозно ме отблъсква да прекарвам време тук. Закачките могат да се пускат и шеговито, така че хем да повдигат въпроси, хем да пораждат и отговори, а не да се храним като в кръчмата. Това дали имам документ, който ме опълномощава да ремонтирам БМВ си е моя работа. Ти свидетелство за правоуправление на БМВ имаш ли? ;)


Заяждане:
Dirty M5 driveR написа:Я ме светнете, понеже аз съм майстор :mhihi: и не разбирам - как смазването на водачите и слагането на медна грес на гърба на накладките и по главината спира биенето?


Аз майстор не съм, но съм решил проблема на едно Митсубиши, едно Субару и две БМВ-та по гореописаният от мен начин и това след като "майстори" са се произнесли, че дисковете са за смяна! Може и магия да е станала...
Решил се е проблема и споделих как тук. Явно е грешка...

Имам свидетелство за правоуправление на БМВ, да. КАТ-София ми го е издала. Ако искаш може да го оспориш ;)

:OT:
Целият ми опит с доста на брой сервизи в доста градове в България са причина за мнението ми за българският майстор! Като добавим и липсата на касови бележки и гаранция, се принуждавам да си ремонтирам сам колата, както и тази на жена ми (а и други роднини).
Последното ми ходене на "майстор" от преди две седмици и резултатите са налице (майсторът беше препоръчан, че бил един от най-добрите в София за мотоциклети Дукати - Миташки) резултатите са:
1. Пренатегната верига след смяната й...
2. Заден пиньон монтиран, така че да се надере целият в задната главина (добре, че не заклини някъде и не се пребих) и чисто нова част да изглежда като 5 годишна + новата верига пълна с алуминиеви стружки...
3. Платен въздушен филтър и смяната му - познай дали е сменен...
4. Спукан резервоар, който уж беше прегледан и му нямаше нищо...
Резултат : Един уикенд ми се разказа играта!
Единственият начин да му държа сметка ще ме вкара в съда за телесна повреда или друго по НК... Какво да прави клиента в такъв случай?
Немски форум: питаш нещо и ти отговарят.
Сръбски форум: питаш нещо и теб те питат.
Български форум: питаш нещо и всички ти обясняват колко си тъп.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Дискове за Е60

Мнение от Dirty M5 driveR » 22 Окт 2018, 17:23

Не, не е заяждане, а шеговито закачане. Има огромна разлика. Както виждате не съм тръгнал да защитавам що майстори има в тая страна. Тъпотии се правят и по сервизи в чужбина. Стана дума, че тук един-двама се опитвате да внушавате, че смазване на водачите и смазка под диска спират или предотвратяват кривене на дискове, което НЕ Е вярно. Хората четат, вярват и после идват при мен да ми обясняват как да им сменя дисковете... Това е като в онази тема за баланса на гуми - моите уважения към колегата в София, дето мие гумите, подсушава ги и прави баланс на 4 гуми за час и половина. Не го познавам дори и му желая всичко най-добро в професията. Но впечатленията от такива места (а те са малко, обикновено на сам човек, отдаден на 100% на работата си и придаващ важност на някои незначителни подробности, без които може) се пренасят като изискване в масовите сервизи и става точно това - "аз на майстор не ходя". Повярвайте ми - доста малко хора имат познанията сами да направят каквото и да е по колите си, и не са и длъжни. Като не сте доволни от сервиза се връщайте и си търсете правата. Аз така съветвам всички мои клиенти. Защото през ден работя по автомобили, ремонтирани от пишман майстори и като питам клиента защо идва при мен, а не при предишния ми отговарят "Не искам да го виждам...". То затова въпросния човек продължава да "ремонтира" на воля...

Участието ми в тази тема приключи.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Дискове за Е60

Мнение от ildivvy » 22 Окт 2018, 19:17

Тук възниква и въпроса,защо,след като ви е познавал,не е дошъл първо при вас,а е отишъл при пишман-майстора? Много по-лесно е всичко да стане от първия път,а не да се 'бършат мазаниците' на някой предишен! И по-евтино излиза...
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: dayanarra

Последни теми
Facebook