проблем с климатик
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Re: проблем с климатик
Trixster написа:Добри новини, може ли да споделиш някакви снимки и какво точно си сменил на платката, ако имаш и дали е имало някакви белези които те накараха да смениш ?
Здрасти,
Не можах да го сваля. Ако имаш инструменти да го свалим и да го разгледаш ?
- Trixster
- ентусиаст
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Re: проблем с климатик
Мерси. Идеята ми беше ако имаш снимки темата да стане по-полезна за вбъдеще, ако някой има подобен проблем.
Предполагам, че няма много транзистори и кондензатори на платката.
Предполагам, че няма много транзистори и кондензатори на платката.
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
- a.penev_fisk
- Потребител
- Мнения: 6
- Регистриран на: 29.03.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530 e60
- Мечтае да кара: BMW f10
Re: проблем с климатик
И аз го имам същия проблем с топлото и студеното. След като замерих този Ел. Клапан се указа, че към него идват само 5 волта, а трябва да са 12 нали? Само да подчертая, че моята е с една бубинка защото съм виждал има и с две. Та въпросът ми е след като при мен е занижен волтажа дали ще се окаже същото нещо? Или да взема да я закарам направо на диагностика?
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3724
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: проблем с климатик
a.penev_fisk написа:И аз го имам същия проблем с топлото и студеното. След като замерих този Ел. Клапан се указа, че към него идват само 5 волта, а трябва да са 12 нали? Само да подчертая, че моята е с една бубинка защото съм виждал има и с две. Та въпросът ми е след като при мен е занижен волтажа дали ще се окаже същото нещо? Или да взема да я закарам направо на диагностика?
Виж я на диагностика. Би трябвало да изпише грешката
- cerber_91
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 59
- Регистриран на: 10.05.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530d
- Мечтае да кара: на 1.20 лв/л нафта :(
- Детайли за колата: италианка на реални 120 000 км.
Re: проблем с климатик
Извинявам се, че изравям темата, но и при мен има подобен проблем.
Този транзистор къде е точно? И можеш ли да си спомниш номенклатурния му номер?
И може би най-тъпия въпрос: кой е модула за управление?
Едит: закарах я на сервиз, нямаше капка фреон в системата. Обаче не духа равномерно от духалките. При максимална сила, най-лявата духалка духа супер слабо. Лявата централна духа много силно, дясната централна по-слабо, най-дясната също като най-лявата духа много слабо.
Този транзистор къде е точно? И можеш ли да си спомниш номенклатурния му номер?
И може би най-тъпия въпрос: кой е модула за управление?
Едит: закарах я на сервиз, нямаше капка фреон в системата. Обаче не духа равномерно от духалките. При максимална сила, най-лявата духалка духа супер слабо. Лявата централна духа много силно, дясната централна по-слабо, най-дясната също като най-лявата духа много слабо.
- themoldestone
- младши ентусиаст
- Мнения: 290
- Регистриран на: 25.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530xd
Re: проблем с климатик
Колеги, утре мисля да отида на една диагностика + зареждане на климатик. Отивам по-скоро за профилактика, предполагам, че фреона е понамалял, може да ми се струва ама не духа толкова хладно като преди. Също така мисля да ги помоля да почистят тръбите с препарат. Някакви съвети - заслужава ли си, да се занимавам ли?
- netmurder
- старши ентусиаст
- Мнения: 1730
- Регистриран на: 14.08.2007
- Пол: Мъж
- Кара: ше E60 530dА
Re: проблем с климатик
themoldestone написа:Колеги, утре мисля да отида на една диагностика + зареждане на климатик. Отивам по-скоро за профилактика, предполагам, че фреона е понамалял, може да ми се струва ама не духа толкова хладно като преди. Също така мисля да ги помоля да почистят тръбите с препарат. Някакви съвети - заслужава ли си, да се занимавам ли?
Моят съвет колега е да ти проверят системата дали от някъде изпуска фреон, защото няма как е така си да намалява!!! Аз до сега и първото, сега и второ БМВ нито съм ги зареждал, нито съм ги проверявал и си духат много студено...
Веднъж БМВ, Винаги БМВ!!!
- themoldestone
- младши ентусиаст
- Мнения: 290
- Регистриран на: 25.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530xd
Re: проблем с климатик
Момчето по телефона ме посъветва, че фреона се изпарява и дори и да няма теч, е нормално с годините да намалее. Въпроса ми по-скоро е дали от такава манипулация няма да си създам някакви усложнения и грижи, или реално ще е само за добро?
Re: проблем с климатик
themoldestone написа:Колеги, утре мисля да отида на една диагностика + зареждане на климатик. Отивам по-скоро за профилактика, предполагам, че фреона е понамалял, може да ми се струва ама не духа толкова хладно като преди. Също така мисля да ги помоля да почистят тръбите с препарат. Някакви съвети - заслужава ли си, да се занимавам ли?
Профилактиката е препоръчителна но това за тръбите аз лично не го разбрах.От какво да ги почистят?
- themoldestone
- младши ентусиаст
- Мнения: 290
- Регистриран на: 25.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530xd
Re: проблем с климатик
Разни утайки, боклуци, миризми и т.н...
Re: проблем с климатик
Не съм виждал хладилна система с отлагания по тръбите ,обикновено са кристално чисти.Мисля че ако ти сменят маслото и допълнят фреона /ако е нужно/ще стане достатъчно добре.Но нека колегата Oci се изкаже .
Re: проблем с климатик
Колега,
нормално е климатика да губи по около 50 мл. фреон на година. До колкото си спомням в системата се събират около 700-720 мл. фреон. Ако не си правил профилактика отдавна може да е спаднал и затова не духа студено. При останали около 200-250 мл. можеш да забравиш за студеното
Важното е все пак да проверят дали има останал фреон в системата, щото ако хич няма вече е лошо - значи има теч.
Профилактика е хубаво да се прави на всеки 2 години.
нормално е климатика да губи по около 50 мл. фреон на година. До колкото си спомням в системата се събират около 700-720 мл. фреон. Ако не си правил профилактика отдавна може да е спаднал и затова не духа студено. При останали около 200-250 мл. можеш да забравиш за студеното
Важното е все пак да проверят дали има останал фреон в системата, щото ако хич няма вече е лошо - значи има теч.
Профилактика е хубаво да се прави на всеки 2 години.
- themoldestone
- младши ентусиаст
- Мнения: 290
- Регистриран на: 25.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530xd
Re: проблем с климатик
Днес бях на въпросната профилактика. Източиха фреона - имаше точно 420гр (40% < от нормалното). След рециклиране на фреона, си заредиха необходимото количество + масло, Измерихме температурата на въздуха, идващ от климатика в спряло положение на автомобила - 8.5˚. Всичко на всичко съм доволен, че я свърших тая работа, че като е намалял фреона се товари компресора, не духа толкова студено в горещините и т.н.
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: проблем с климатик
memorex написа:Не съм виждал хладилна система с отлагания по тръбите ,обикновено са кристално чисти.Мисля че ако ти сменят маслото и допълнят фреона /ако е нужно/ще стане достатъчно добре.Но нека колегата Oci се изкаже .
Почистват се въздуховодите и изпарителя там се отлагат и развъждат бактерий и от тях реално е миризмата на чорапи.
Иначе във самите тръби в които минава хладилния агент няма как да има такива отлагания, ако има такива неща ще направи тапа и ще се запуши виждам съм такива неща при коли които са били разглобени дълго време и системата е била отворена, но не ми се вярва някой да сглоби така колата, най-малкото ще се пусна едно почистване на системата и ще смени дехидратора.
Re: проблем с климатик
cerber_91 написа:Извинявам се, че изравям темата, но и при мен има подобен проблем.
Този транзистор къде е точно? И можеш ли да си спомниш номенклатурния му номер?
И може би най-тъпия въпрос: кой е модула за управление?
Едит: закарах я на сервиз, нямаше капка фреон в системата. Обаче не духа равномерно от духалките. При максимална сила, най-лявата духалка духа супер слабо. Лявата централна духа много силно, дясната централна по-слабо, най-дясната също като най-лявата духа много слабо.
Следя темата, имам подобен проблем, смених електромагнитните клапани с чисто нови и пак от едната страна духа топло само от духалката на предният прозорец. Къде е този транзистор и как се сменя.
Няма начин да няма начин
30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани