Проблем след смяна на термостат 530Д
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- The_Bear
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 12.02.2017
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: с три педала.
- Детайли за колата: E61 530d (218) 2004
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
vld написа:Няма само афтъмаркет има с метална, но това не е проблем оригиналната издържа над 10 години.The_Bear написа:Интересно, вече към 450км минах и старите ми термостати си работят безпроблемно. Днес платих новите и гледам перката на водната помпа оригинална от Дару не е метална, а някаква техн. пластмаса. Въобще има ли оригинална с метално работно колело?
Всъщност имам приятел с кола на 420к км. колата е негова от чисто нова водната помпа си е оригиналната и тази есен ще стане на 13 години.....
Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk
Аз нямам проблем с водната помпа. Да ме питаш за какво я купих. Термостатите и те заработиха отново, не знам какво им беше станало един-два дни, когато не затваряха... Ролката където поскърцваше, след като все пак покарах колата последните няколко дни, вече не скърца... Ремъците не са нацепени... Въобще за какво дадох 700лв за тия китове, не знам.
Поне имам спокойствието, че мога да си сменя нещо, когато поискам. Вадя от кашона и слагам. Мисля да си карам със старите неща докато засвири някой проблем. И без това не ходя много надалеч.
- bokouser
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 244
- Регистриран на: 22.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530d LCI
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Хубава тема, много информация на едно място, но така и никой не даде номер само на термостата без топлообменника на скоростната кутия, а по-назад имаше мнения, че се намирал отделно. Ако някой наистина го е намерил така, нека сподели.
- Zubcho
- старши ентусиаст
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Вчера, половин ден търсих и не намирам такъв в нета. Само топлообменника в комплект се продава с термостат. 190лв или 340лв на Hella. Лошото е, че дори и по номер на въпросната част (намерих снимка с номера) пак не излиза нищо.bokouser написа:Хубава тема, много информация на едно място, но така и никой не даде номер само на термостата без топлообменника на скоростната кутия, а по-назад имаше мнения, че се намирал отделно. Ако някой наистина го е намерил така, нека сподели.
Ако някой знае от къде и как да казва, че искам да го сменя и този, но 200лв хич не ми се дават за термостат.
Намерих мнението на колегата, но е дал линк към термостат за бензин, който няма нищо общо с термостат за дизел.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12762
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Такъв ако взимаш си вземи оем, доста кинти е, ама поне докато е твоя колата ще знаеш че е ок.
Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk
- bokouser
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 244
- Регистриран на: 22.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530d LCI
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Искаше ми се да сменя превантивно и трите, но май първоначално ще сменя двата, да видим как ще се държи температурата. В момента е много зле, извън града се движи между 50 и 70 и то при тези външни температури. Направих теста с маркуча към топлообменника на скоростната кутия и до 50гр. беше студен, започна да се стопля към 55, но не знам колко е меродавен при положение, че другите термостати са леш.
Ще сложа OEM термостати, но се чудя друго - колата е на 220 000, дали да не взема да сменя и водната помпа и ако да, каква да сложа - OEM или примерно HEPU с метална перка?
Ще сложа OEM термостати, но се чудя друго - колата е на 220 000, дали да не взема да сменя и водната помпа и ако да, каква да сложа - OEM или примерно HEPU с метална перка?
- Stefo_mr
- Потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 27.08.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530xd
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Здравейте,
Благодаря на всички, отделили време да опишат проблема с термостатите, неговото диагностициране и възможните решения. Моят автомобил е БМВ Е61 530 xd 2005. Открих през скритото меню, че работната температура не в оптимални граници (варираше м/у 60° и 73° извън градско и около 80° градско) и купих "голям" и "малък" термостат "Behr". Обезвъздуших системата в няколко съпки:
1. Включих на контакт и включих климатроника на максимална температура;
2. През разширителния съд напълних с охладителна течност, докато не излезе през пробката на малкия термостат, след което завих тапата и допълних в разширителния до ниво max;
3. При отворен разширителен съд, стартирах двигателя и го оставих да работи до достигане на работна температура;
4. Затворих разширителния съд и задържах на 2500 оборота за около 20 сек.;
5. Внимателно отворих разширителния съд и допълних около 200 гр. охладителна течност.
След като ги смених, работната температура е между 88° и 92°, като при работа на място или в задръстване вдига най-много до 98° за няколко секунди.
Благодаря на всички, отделили време да опишат проблема с термостатите, неговото диагностициране и възможните решения. Моят автомобил е БМВ Е61 530 xd 2005. Открих през скритото меню, че работната температура не в оптимални граници (варираше м/у 60° и 73° извън градско и около 80° градско) и купих "голям" и "малък" термостат "Behr". Обезвъздуших системата в няколко съпки:
1. Включих на контакт и включих климатроника на максимална температура;
2. През разширителния съд напълних с охладителна течност, докато не излезе през пробката на малкия термостат, след което завих тапата и допълних в разширителния до ниво max;
3. При отворен разширителен съд, стартирах двигателя и го оставих да работи до достигане на работна температура;
4. Затворих разширителния съд и задържах на 2500 оборота за около 20 сек.;
5. Внимателно отворих разширителния съд и допълних около 200 гр. охладителна течност.
След като ги смених, работната температура е между 88° и 92°, като при работа на място или в задръстване вдига най-много до 98° за няколко секунди.
- ivopicha
- ентусиаст
- Мнения: 1166
- Регистриран на: 19.11.2003
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 530D
- Мечтае да кара: BMW 760Li
- Детайли за колата: сива, 06.2004 г.
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
И аз влезнах във филма с термостатите. Смених големия (стария ми изглеждаше по- мек при натиск от новия), но сега не загрява хич. При външна температура +3 градуса, извънградско с 80-90 км/ч до около 1700-1800 оборота колата едва стигаше 60 градуса мах. Преди загряваше до 75-80 градуса. Може ли да е от малкия термостат- при свалянето му изпадна една част, която може и да съм обърнал наобратно (ако може)
ПП Забравих да спомена, че съм с изключен софтуерно EGR. Така и не намерих еднозначен отговор дали да премахна този охладител на EGR-а или да сменя термостата. По принцип като е изключен този клапан не преминава горещ въздух и май няма нужда от термостата. Може да взема такава тръба от кола без охладител. По добре ли ще е?
ПП2 Тази сутрин проверих малкия термостат. Запалих колата и след 5 минути пипнах маркучите, които влизат и излизат от охладителя. И двете са топли, а би трябвало само единият да е топъл. Явно термостатът не затваря, пуска към радиатора и колата не може да загрее. За 20 минути работа температурата на антифриза достигна 52 градуса. След малко ще ида да сложа 2 тапи и ще видя дали ще загрява.
ПП Забравих да спомена, че съм с изключен софтуерно EGR. Така и не намерих еднозначен отговор дали да премахна този охладител на EGR-а или да сменя термостата. По принцип като е изключен този клапан не преминава горещ въздух и май няма нужда от термостата. Може да взема такава тръба от кола без охладител. По добре ли ще е?
ПП2 Тази сутрин проверих малкия термостат. Запалих колата и след 5 минути пипнах маркучите, които влизат и излизат от охладителя. И двете са топли, а би трябвало само единият да е топъл. Явно термостатът не затваря, пуска към радиатора и колата не може да загрее. За 20 минути работа температурата на антифриза достигна 52 градуса. След малко ще ида да сложа 2 тапи и ще видя дали ще загрява.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12762
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Щом ти е изключен ЕГР-а, направо затапи двата маркуча за антифриз които влизат в охладителя, сложи и тапа на входа на топло обменника, да не влизат газове в него изобщо.
- ivopicha
- ентусиаст
- Мнения: 1166
- Регистриран на: 19.11.2003
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 530D
- Мечтае да кара: BMW 760Li
- Детайли за колата: сива, 06.2004 г.
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Имам Един мотор М57 184 к.с. без охладител. ще взема от него чаркалаците и ще ги прехвърля на този. Какво ми трябва- двете връзки, които са без разклоненията за охладителя и тръбата от изпускателния колектор до EGR-а, нали?
Между другото днес напъхах едно парче бронз в маркуча, който излиза от малкия термостат и влиза в дебелата тръба. Сега загрява много по- добре. За 10 минути в града вдигна 73 градуса, при пенсионерско каране.Мисля, че е добре.
Между другото днес напъхах едно парче бронз в маркуча, който излиза от малкия термостат и влиза в дебелата тръба. Сега загрява много по- добре. За 10 минути в града вдигна 73 градуса, при пенсионерско каране.Мисля, че е добре.
- KpuB4o
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 203
- Регистриран на: 27.01.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 LCI & S1000RR K67
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Колеги за да не отварям нова тема пиша тук. Доколкото четох какви са стойностите започвам да си мисля че и аз съм за смяна на термостати.
направих 3 теста и констатирах следното:
тест 1
Външна температура 8 градуса
Температура на антифриза 22 градуса
5км преход от напълно студен двигател без включване на парно взет за 18 минути в средно натоварен градски трафик
достигната температура на антифриза 73 градуса
тест 2
Външна температура 0 градуса
Температура на антифриза 9 градуса
12км преход от напълно студен двигател без включване на парно взет за 35 минути в натоварен градски трафик
достигната температура на антифриза 73 градуса
тест 3
при температура на антифриза 55 градуса, в ненатоварен градски трафик с пуснато парно за 12км стигна едва 75 градуса
При първите два теста от напълно студен двигател за около 3-5 минути стига 50 градуса след което започва да качва супер бавно и е абсурд да стигне 90 градуса.
За мен това си е знак че термостатите явно отварят на 50 градуса и са заминали, но моля да споделите и вашите мнения. Благодаря предварително.
пс С махнат ДПФ съм но ЕГР не е изключен.
пс2 колата ми е със зимен пакет и би трябвало да загрява по-бързо
направих 3 теста и констатирах следното:
тест 1
Външна температура 8 градуса
Температура на антифриза 22 градуса
5км преход от напълно студен двигател без включване на парно взет за 18 минути в средно натоварен градски трафик
достигната температура на антифриза 73 градуса
тест 2
Външна температура 0 градуса
Температура на антифриза 9 градуса
12км преход от напълно студен двигател без включване на парно взет за 35 минути в натоварен градски трафик
достигната температура на антифриза 73 градуса
тест 3
при температура на антифриза 55 градуса, в ненатоварен градски трафик с пуснато парно за 12км стигна едва 75 градуса
При първите два теста от напълно студен двигател за около 3-5 минути стига 50 градуса след което започва да качва супер бавно и е абсурд да стигне 90 градуса.
За мен това си е знак че термостатите явно отварят на 50 градуса и са заминали, но моля да споделите и вашите мнения. Благодаря предварително.
пс С махнат ДПФ съм но ЕГР не е изключен.
пс2 колата ми е със зимен пакет и би трябвало да загрява по-бързо
- ivopicha
- ентусиаст
- Мнения: 1166
- Регистриран на: 19.11.2003
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 530D
- Мечтае да кара: BMW 760Li
- Детайли за колата: сива, 06.2004 г.
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Някой, който е сменял този трети термостат с топлообменника да сподели каква е процедурата. Трябва ли после да се долива масло в кутията, че гледам има и изходи за маслото. В нета има само един клип за този термостат, но на него почти нищо не се вижда.
- sp3n5
- Потребител
- Мнения: 9
- Регистриран на: 19.09.2006
- Местоположение: UK
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D M57/TU
- Мечтае да кара: X5 ///M
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Здравейте .От известно време ми прави впечатление ,че на първо палене студена , колкото и както да карам колата ,не загравя повече от 57-60 градуса. На 2рото палене за деня загравя вече до 89-93 градуса ,но бавно и като загрее повчва да бучи все едно е с ремус.Ако термостатите са за смяна, не следва ли никога да не може да загравя а не само след второто палене ?
BMW The Ultimate Driving Machine !
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Може ли ОЕМ номер на термостата на скоростната кутия или ако не се продава отделно номер на цялата част? Препоръчайте марка която някой е слагал и е бил довоелен. Благодаря
- bokouser
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 244
- Регистриран на: 22.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530d LCI
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
hansov написа:Може ли ОЕМ номер на термостата на скоростната кутия или ако не се продава отделно номер на цялата част? Препоръчайте марка която някой е слагал и е бил довоелен. Благодаря
Само термостата го няма оригинален, цялата част - 17 21 7 803 830
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Сложих марка Термотек. Температурата на антифриза заспа, но ми се струва че започна леко да рита кутията при смяна на предавки. Не знам има ли връзка. Някой с впечатления от тази марка или друга по-качествена? Благодаря.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани