Проблем след смяна на термостат 530Д

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от The_Bear » 03 Апр 2018, 15:56

vld написа:
The_Bear написа:Интересно, вече към 450км минах и старите ми термостати си работят безпроблемно. Днес платих новите и гледам перката на водната помпа оригинална от Дару не е метална, а някаква техн. пластмаса. Въобще има ли оригинална с метално работно колело?
Няма само афтъмаркет има с метална, но това не е проблем оригиналната издържа над 10 години.
Всъщност имам приятел с кола на 420к км. колата е негова от чисто нова водната помпа си е оригиналната и тази есен ще стане на 13 години.....

Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk


Аз нямам проблем с водната помпа. Да ме питаш за какво я купих. Термостатите и те заработиха отново, не знам какво им беше станало един-два дни, когато не затваряха... :dunno: Ролката където поскърцваше, след като все пак покарах колата последните няколко дни, вече не скърца... :) Ремъците не са нацепени... Въобще за какво дадох 700лв за тия китове, не знам.
Поне имам спокойствието, че мога да си сменя нещо, когато поискам. Вадя от кашона и слагам. Мисля да си карам със старите неща докато засвири някой проблем. И без това не ходя много надалеч.

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 22.04.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530d LCI

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от bokouser » 08 Апр 2018, 9:47

Хубава тема, много информация на едно място, но така и никой не даде номер само на термостата без топлообменника на скоростната кутия, а по-назад имаше мнения, че се намирал отделно. Ако някой наистина го е намерил така, нека сподели.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3450
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от Zubcho » 09 Апр 2018, 12:17

bokouser написа:Хубава тема, много информация на едно място, но така и никой не даде номер само на термостата без топлообменника на скоростната кутия, а по-назад имаше мнения, че се намирал отделно. Ако някой наистина го е намерил така, нека сподели.
Вчера, половин ден търсих и не намирам такъв в нета. Само топлообменника в комплект се продава с термостат. 190лв или 340лв на Hella. Лошото е, че дори и по номер на въпросната част (намерих снимка с номера) пак не излиза нищо.

Ако някой знае от къде и как да казва, че искам да го сменя и този, но 200лв хич не ми се дават за термостат.

Намерих мнението на колегата, но е дал линк към термостат за бензин, който няма нищо общо с термостат за дизел.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

Старши ентусиаст
Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10598
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e61 LCI 530d

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от vld » 09 Апр 2018, 20:49

Такъв ако взимаш си вземи оем, доста кинти е, ама поне докато е твоя колата ще знаеш че е ок.

Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk
ИзображениеИзображение

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 22.04.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530d LCI

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от bokouser » 10 Апр 2018, 6:47

Искаше ми се да сменя превантивно и трите, но май първоначално ще сменя двата, да видим как ще се държи температурата. В момента е много зле, извън града се движи между 50 и 70 и то при тези външни температури. Направих теста с маркуча към топлообменника на скоростната кутия и до 50гр. беше студен, започна да се стопля към 55, но не знам колко е меродавен при положение, че другите термостати са леш.
Ще сложа OEM термостати, но се чудя друго - колата е на 220 000, дали да не взема да сменя и водната помпа и ако да, каква да сложа - OEM или примерно HEPU с метална перка?

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 27.08.2017
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E61 530xd

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от Stefo_mr » 20 Май 2018, 21:55

Здравейте,

Благодаря на всички, отделили време да опишат проблема с термостатите, неговото диагностициране и възможните решения. Моят автомобил е БМВ Е61 530 xd 2005. Открих през скритото меню, че работната температура не в оптимални граници (варираше м/у 60° и 73° извън градско и около 80° градско) и купих "голям" и "малък" термостат "Behr". Обезвъздуших системата в няколко съпки:
1. Включих на контакт и включих климатроника на максимална температура;
2. През разширителния съд напълних с охладителна течност, докато не излезе през пробката на малкия термостат, след което завих тапата и допълних в разширителния до ниво max;
3. При отворен разширителен съд, стартирах двигателя и го оставих да работи до достигане на работна температура;
4. Затворих разширителния съд и задържах на 2500 оборота за около 20 сек.;
5. Внимателно отворих разширителния съд и допълних около 200 гр. охладителна течност.
След като ги смених, работната температура е между 88° и 92°, като при работа на място или в задръстване вдига най-много до 98° за няколко секунди.

Предишна

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook