Проблем след смяна на термостат 530Д
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- batkoto
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Какво общо има дали е автоматик или ръчка? Говорим за спускане на скорост. Автоматика по стръмно също е на скорост. И къде, и за какво отива впръсканото, по твоята теория, гориво? Каква роля играе? Пак те питам, защо разходомера показва 0?
Последна промяна batkoto на 11 Окт 2016, 22:19, променена общо 1 път
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Ако сте ок с английския език може да прегледате тези два линка:
https://en.wikipedia.org/wiki/Engine_braking
https://en.wikipedia.org/wiki/Energy-ef ... braking.29
Има разлика в начина на действие на "двигателната спирачка" между бензиновите (карбуратор/инжекция), дизеловите (с турбо/без турбо/с егр/с дфп/с exhaust-клапи и т.н.) и хибридните автомобили.
От втората статия най-после разбрах, защо в градски условия моята кола има по-висок разход, когато я карам аз, отколкото когато я кара мой приятел. Т.нар. pulse&glide, явно е доста по-икономичен и ще трябва да се пробвам с него, вместо да поддържам някаква ниска постоянна скорост.
https://en.wikipedia.org/wiki/Engine_braking
https://en.wikipedia.org/wiki/Energy-ef ... braking.29
Има разлика в начина на действие на "двигателната спирачка" между бензиновите (карбуратор/инжекция), дизеловите (с турбо/без турбо/с егр/с дфп/с exhaust-клапи и т.н.) и хибридните автомобили.
От втората статия най-после разбрах, защо в градски условия моята кола има по-висок разход, когато я карам аз, отколкото когато я кара мой приятел. Т.нар. pulse&glide, явно е доста по-икономичен и ще трябва да се пробвам с него, вместо да поддържам някаква ниска постоянна скорост.
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10391
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Има доста инфо във форума по темата. Накратко за коли с инжекционно впръскване - ръчни скорости, пускаш газта, спира да се подава гориво, гумите въртят коляновия вал, колата върви по инерция. Автоматик - пускаш газта, няма твърда връзка между гумите и коляновия вал, колата осезаемо губи инерция и спира, продължава да се подава гориво колкото каже компютъра. Термостатът държи температурата в зададените му грабници и в двата случая. При ръчните скорости колата ще изстине под тях, ако се спускате достатъчно дълго по инерция, че да се охлади малкия кръг на циркулация.
Never mistake motion for action...
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Leon написа: Автоматик - пускаш газта, няма твърда връзка между гумите и коляновия вал, колата осезаемо губи инерция и спира, продължава да се подава гориво колкото каже компютъра.
От 3-та предавка торка се заключва и имаш твърда връзка. След 1200об/мин при връщане на газта гориво не се подава.
- batkoto
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Абсолютно вярно, andy! Който иска да пробва! Автомата на 2-ра, примерно с обороти 1400, при отпускане на газта, колата не отбива съвсем скоростта, както при ръчните. Оборотите падат до към 1000-1100, но колата не забавя рязко. При подаване на газ оборотите се вдигат пак до 1400 (в нашия примерен случай) и тогава започва чак да наема. Много сходно като при ръчните предавки. Просто на първите предавки като отпуснеш газта все едно минава на свободна. Вече на по-горните предавки не е така. Торка е постоянно зацепен и колата намаля с двигателя при отпускане на газта. Единствено в ръчен режим на предавките не важи това правило. Тогава си контролираш всичко с газта на всяка предавка. Разбира се зимно време е изключително полезно, за това и зимата е често избиран режим ръчния при каране в сняг. Или при продължително спускане за да не се прегряват дисковете и накладките на спирачките!!!
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Абсолютно ама Анди казва точно обратното.Засега май колегата Стоименов дето го оплюхте най ги разбира.И Леон каза същото.Това наистина не е по темата но важно е да се разбере дали е термостат или куца теорията.
- batkoto
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
memorex написа:Абсолютно ама Анди казва точно обратното.Засега май колегата Стоименов дето го оплюхте най ги разбира.И Леон каза същото.Това наистина не е по темата но важно е да се разбере дали е термостат или куца теорията.
Явно, че не ти достига умствен капацитет. След 1200 оборота в посока нагоре. Примерно при 1800 оборота връщаш газта и тогава няма подаване на гориво. Иначе пък казваш кой колко ги разбира. Явно ти си някакво мерило... и понеже съм врял и кипял по форумите няма да пиша повече по тази не толкова странична тема, ако няма градивна дискусия....
- CrazyElement
- ентусиаст
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
batkoto написа:memorex написа:Абсолютно ама Анди казва точно обратното.Засега май колегата Стоименов дето го оплюхте най ги разбира.И Леон каза същото.Това наистина не е по темата но важно е да се разбере дали е термостат или куца теорията.
Явно, че не ти достига умствен капацитет. След 1200 оборота в посока нагоре. Примерно при 1800 оборота връщаш газта и тогава няма подаване на гориво. Иначе пък казваш кой колко ги разбира. Явно ти си някакво мерило... и понеже съм врял и кипял по форумите няма да пиша повече по тази не толкова странична тема, ако няма градивна дискусия....
Колега няма смисъл да им обясняваш , който има автомат разбира предполагам за какво говорим , всеки път когато се спускам от родния ми град по моята улица(стръмна ) и върна газта на 2ра колата пада до около 1200 оборота и гори между 2-4 , сама си подава газ! а газта е върната , обаче където и извънградско като се спускам разхода е 0! 0 и пак 0 ... няма какво повече да говорим торка зацепва на горните предавка , както анди каза, затова и като ми беше разбит като върна газта на 6та по нанадолнище и оборотите пак играеха! Ама както и да е някой хора карат коли от 1970 , тъй като тази система за спиране на горивото е измислена още 1980+ година.
- petkoara
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 89
- Регистриран на: 22.05.2013
- Местоположение: Стрелча
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530D е61
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Здравейте,колеги искам да попитам за третия термостат за дали някой го е намерил на приемлива цена и къде?Другото което ми се върти,няма ли как кръга на 3 тия да се вкара в този на големия и как биха стояли нещата? Благодаря!
- B.Stoimenov
- младши ентусиаст
- Мнения: 668
- Регистриран на: 14.12.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530dA
- Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
petkoara написа:Здравейте,колеги искам да попитам за третия термостат за дали някой го е намерил на приемлива цена и къде?Другото което ми се върти,няма ли как кръга на 3 тия да се вкара в този на големия и как биха стояли нещата? Благодаря!
аз го смених около 400 лева беше .
- petkoara
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 89
- Регистриран на: 22.05.2013
- Местоположение: Стрелча
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530D е61
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Здравейте,колеги чувствам се длъжен да споделя какво намерих и изпълних съответно,
https://m.youtube.com/watch?v=UeWb6x5GuRg&t=4s,в коментарите на това клипче има решение на проблема с термостата на скоростите,аз си взех такъв на топран и днес го монтират и изпробвах на колата и всичко си е наред,загря си доста бързо и държи оптимална температура,разбира се пробвах и маркуча на кръга на скоростите и след определено движение си беше топъл,което нали е признак че новия термостат си върши работата! Дано да съм полезен на някой!
https://m.youtube.com/watch?v=UeWb6x5GuRg&t=4s,в коментарите на това клипче има решение на проблема с термостата на скоростите,аз си взех такъв на топран и днес го монтират и изпробвах на колата и всичко си е наред,загря си доста бързо и държи оптимална температура,разбира се пробвах и маркуча на кръга на скоростите и след определено движение си беше топъл,което нали е признак че новия термостат си върши работата! Дано да съм полезен на някой!
- themoldestone
- младши ентусиаст
- Мнения: 290
- Регистриран на: 25.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530xd
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Този метод ли си използвал колега:
Деафкто, с добавянето на тази част, слагаме термостат точно след топлообменника за скоростите. Не крие ли опасности?
Би ли дал малко повече информация дали сам го прави, колко време ти отне, има ли нещо, което човека от youtube не е описал. Може ли също така да дадеш линк за частта (виждам, че той говори за Febi Bilstein Audi Thermostat)
Благодаря предварително
There is a short hose (отбелязано с червено на схемата) going from the front of the oil cooler up into the engine block. You can unclip it easily and cut it half way up and remove about 1.5in piece without losing much coolant actually. If you unplug the air intake and move it to the right it's a pretty easy job. Fit the audi thermostat in line with the flow arrow facing upwards, fit the bottom in 1st as you will have that part of the hose off the car then put some silicone spray on the top of the thermostat and jiggle it into the upper hose still attached to the car coolant system and secure with 2 jubilee clips and your done. I lost about a cup of coolant during the whole process and car runs sweet and hot now! Hope this helps.
Деафкто, с добавянето на тази част, слагаме термостат точно след топлообменника за скоростите. Не крие ли опасности?
Би ли дал малко повече информация дали сам го прави, колко време ти отне, има ли нещо, което човека от youtube не е описал. Може ли също така да дадеш линк за частта (виждам, че той говори за Febi Bilstein Audi Thermostat)
Благодаря предварително
- B.Stoimenov
- младши ентусиаст
- Мнения: 668
- Регистриран на: 14.12.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530dA
- Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Някъде иначе имаше описание и с поставянето не термостат от Рено (клио или 5) не помня, на стойност 5 -10 лева. Ама аз не рискувах.
Ако намеря "статията" ще ви я пратя.
Ако намеря "статията" ще ви я пратя.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6206
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Остава въпроса дали термостатите на Рено и Audi имат еднакви параметри на работа с този на BMW- дали няма да се спестят 400лв за радиатора, но после се дадат 3000лв за ремонт на кутията.
- petkoara
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 89
- Регистриран на: 22.05.2013
- Местоположение: Стрелча
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530D е61
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Колега,термостата на кутията отваря на 92-93гр. а този който взех се отваря на 80гр. Така че за мен няма никаква опасност и си в карам колата вече месец така и съм доволен,загрява си наистина за 5-6 км.Сам си монтирах термостата,сваля се перката и тръбата за всмукателния колектор,не съм точил антифриз,реално се загубиха 300-400 мл.термостата беше топран взаимно заменям с този на феби
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани