Проблем след смяна на термостат 530Д

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 668
Регистриран на: 14.12.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530dA
Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от B.Stoimenov » 09 Фев 2016, 13:18

Ronian написа:Искам да използвам темата на колегата да попитам как да разбера кой от двата термостата е за смяна. Колата загрява до 50 градуса сравнително лесно но се закучва на 65-70 и мн мн трудно да достигне 87-90 и то само ако вън е малко по топло и я карам по интензивно.


Термостатите са 3.

Малкия термостат може да се пробва с продухване. Ако не са сменяни, най-добре ги смени и двата (малкия и големия) - с оригинални !
Ако пак не качва температурата - значи е 3тия ... но там си е доста главоболия и доста кеш. така че ... аз лично засега го оставих. По-назад в темата има и описания кой амркуч кога трябва да е загрял, за да разбереш дали малкия/големия прави мизерии.

Но чисто приятелкси съвет, ако си взел колата скоро - просто смени и двата ! ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от batkoto » 10 Окт 2016, 14:02

Колеги, когато се спускате и особено по по-стърмно, и колата е на скорост е нормално да пада температурата малко. Подаването на гориво спира и няма какво да загрява двигателя. При -10 градуса, дори може да падне и доста температурата ако се спускате от Шипка примерно. Принципа на загряване на двигателя основно е от възпламененото гориво. При спускане на скорост колата гори 0л./100км.!!! Съответно струята, която влиза към радиатора и цялата външна температура охлажда двигателя. Колкото и термостатите да затворят и помпата да спре(при тези с ел. помпа) няма как да не мръднат градусите. Така че, не се стряскайте - абсолютно нормално е това да мръднат!

*Когато говоря за спускане на скорост, говоря за спускане по стръмно. Дори и с автоматик да сте пак при по-стръмно разходомера показва 0 литра разход! Та в тази ситуация температурата може да мръдне надолу!

Поздрави!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 668
Регистриран на: 14.12.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530dA
Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от B.Stoimenov » 10 Окт 2016, 14:27

Честно казано, не съм съгласен с тази логика, без да се заяждам. :bchug:
запален двигател - никога няма консумация от 0 на 100.
когато оборотите на колата са високи да кажем спускане на скорост - вътре процеса на горене продължава.
Термостатите имат функцията както да затоплят, така и да охлаждат, НО и да поддържат температурата на двигателя.
Да разбира се, да спадне с 2-3 градуса темепературата е в рамките на очакваното и нормалнот. Или ако преди това си я вдигнал до 105+ след това да спадне до 87 - са си даже 20 градуса спадане. Но попринцип под оптималната работна температура на двигателя не следва да има спад.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1028
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от andy » 10 Окт 2016, 14:53

B.Stoimenov написа:Честно казано, не съм съгласен с тази логика, без да се заяждам. :bchug:
запален двигател - никога няма консумация от 0 на 100.
когато оборотите на колата са високи да кажем спускане на скорост - вътре процеса на горене продължава.
Термостатите имат функцията както да затоплят, така и да охлаждат, НО и да поддържат температурата на двигателя.
Да разбира се, да спадне с 2-3 градуса темепературата е в рамките на очакваното и нормалнот. Или ако преди това си я вдигнал до 105+ след това да спадне до 87 - са си даже 20 градуса спадане. Но попринцип под оптималната работна температура на двигателя не следва да има спад.


Много трябва да почетеш колега за ДВГ, преди да пускаш такива постове. Без да се заяждам. :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от batkoto » 10 Окт 2016, 16:28

B.Stoimenov написа:Честно казано, не съм съгласен с тази логика, без да се заяждам. :bchug:
запален двигател - никога няма консумация от 0 на 100.
когато оборотите на колата са високи да кажем спускане на скорост - вътре процеса на горене продължава.
Термостатите имат функцията както да затоплят, така и да охлаждат, НО и да поддържат температурата на двигателя.
Да разбира се, да спадне с 2-3 градуса темепературата е в рамките на очакваното и нормалнот. Или ако преди това си я вдигнал до 105+ след това да спадне до 87 - са си даже 20 градуса спадане. Но попринцип под оптималната работна температура на двигателя не следва да има спад.



И аз няма да коментирам..., ако решиш, че искаш да научиш нещо, а не да си мислиш дали е така бих ти обяснил принципа, иначе..., просто няма смисъл!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1161
Регистриран на: 6.10.2013
Пол: Мъж
Кара: 535D e60
Мечтае да кара: M5 F10

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от CrazyElement » 10 Окт 2016, 17:21

Напълно подкрепям колегата и аз като се спускам на скорост по магистралата с 140-150 темп. ми пада малко под оптималната да кажем на 86-87, иначе попринцип ми държи 90-91 и 93-95 по нанагорнища. Предполагам ако спускането е доста голямо и външната температура е -10 да кажем , сигурно може да спадне и на 80 градуса при стръмно спускане.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от memorex » 10 Окт 2016, 18:44

Хипотетично ако спускането е по-дълго и навън е минус какво ще стане с температурата?До колко ще падне? Нали не може да има горене ( 0/100).Айде двигателистите да разяснят.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1161
Регистриран на: 6.10.2013
Пол: Мъж
Кара: 535D e60
Мечтае да кара: M5 F10

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от CrazyElement » 10 Окт 2016, 23:55

memorex написа:Хипотетично ако спускането е по-дълго и навън е минус какво ще стане с температурата?До колко ще падне? Нали не може да има горене ( 0/100).Айде двигателистите да разяснят.


Е естествено , че може да има разход 0/100 като колата е на скорост и върнем газта реално двигателя за задвижва от това , че колата има инерция , не знам какво става вътре като дефактно горивото няма , няма какво и да се възпламенява не знам на теория , ако е супер голямо нанадолнището може и реално да падне и на 60. Но все пак колите не са направени , да ги пускаш от някакъв хълм надолу и да се спускаш 30 км :D , така че ако пада температурата по-нанадолнище не виждам да е проблем , стига колата когато е на равно да си държи 88-97.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 668
Регистриран на: 14.12.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530dA
Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от B.Stoimenov » 11 Окт 2016, 9:15

Здравейте колеги,

както казах, не се заяждам изобщо, и точно за това е форума (от който съм научил и много неща, заради което блаогдаря на всички вас). Ще се радвам да науча още повече, затова, ако имате желание бих приел "обяснението" на становището ви, с огромно удоволствие :) Никога не съм твърдял, че съм прав, изложих мотивите на моята логика и ако същите са грешни и/или непълни, дори ще съм ви благодарен за корекцията в тях, за да се "образовам" допълнително по темата. Не съм монтьор, нито механик, просто любител. Градивна критика винаги приемам на драго сърце :yes: :bchug:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1110
Регистриран на: 13.10.2008
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E60 530dA
Мечтае да кара: на nordschleife

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от Trixster » 11 Окт 2016, 9:27

Само една вметка, какво правим, ако колата има ел.механични клапи ?
При мен от както съм сменил термостатите и водната помпа за 3 години не съм видял температура под 93 градуса.
Ако ще -20 да е. При спускане охлаждането е в рамките на няколко градуса, но никога под работна температура. Веднъж загрял двигателя дори в idle да работи при изолация от навлизащ студен въздух ще запази работна температура. И моля ви колко спускане може да има....една Шипка по инерция се зима за 10мин.
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1161
Регистриран на: 6.10.2013
Пол: Мъж
Кара: 535D e60
Мечтае да кара: M5 F10

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от CrazyElement » 11 Окт 2016, 16:24

Trixster написа:Само една вметка, какво правим, ако колата има ел.механични клапи ?
При мен от както съм сменил термостатите и водната помпа за 3 години не съм видял температура под 93 градуса.
Ако ще -20 да е. При спускане охлаждането е в рамките на няколко градуса, но никога под работна температура. Веднъж загрял двигателя дори в idle да работи при изолация от навлизащ студен въздух ще запази работна температура. И моля ви колко спускане може да има....една Шипка по инерция се зима за 10мин.


Е не говорим за idle , а говорим за отнемане на газта изцяло и колата да е на скорост.

Колега, B.Stoimenov никой не се заяжда , аз също не съм механик това , което казвам и твърдя е въз основа на някакви си мои представи и доста четене в гугъл. Поне аз така знам , че реално като махнеш крака от газта и колата е на скорост , мотора се задвижва от инерцията на колата всичко в мотора се движи , но дюзите не пущам абсолютно никакво гориво , колата намалява в пъти повече защото е на скорост (така наречената "engine break"), В крайна сметка реално не влиза никакво гориво вътре затова време , сега не съм инженер да кажа дали това ще рефлектира на температурата на мотора(това просто бяха догадки от моя страна). Като цяло е много по икономично да държиш колата си на скорост когато се спускаш по нанадолнище отколкото да я сложиш на свободна там пак си консумира 0.7л/час. Другото е пък , това с чакането колата да загрее на място(което и аз го правех до скоро преди да се разчета) и се оказва , че това е напълно грешно, палиш чакаш там 10-20 сек малко маслот да се разбута и тръгваш , просто караш с ниски обороти, това за чакането е било едно време при карбураторните мотори , нашите нямат никакъв проблем с оборотите и си ги регулират сами да не говорим , че този комън рейл няма загряване на място ако вънка е -10 градуса(освен ако нямаш печка). Или пък другото където като чакаш да кажем 5-6 минути оставаш колата да работи и си викаш то малко гори така тя е загряла колата , е да ама не излиза , че реално едно палене консумира гориво , колкото да държиш колата на място 4-5 сек!(за загрял мотор говорим). Така че това са едни такива наши си разбирания останали там от едно време , предадени от родителите ни когато са карали коли от съвсем друга генерация :).

ПС: не си налагам мнението , просто след доста четене стигнах до тези изводи , ако някой има доказателства , че тези неща не са верни с радост ще ги приема :).
Поздрави

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1110
Регистриран на: 13.10.2008
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E60 530dA
Мечтае да кара: на nordschleife

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от Trixster » 11 Окт 2016, 16:43

Браток, що говориш глупости. След ignition - запалване, ако няма нафта няма възпламеняване и двигателя ще изгасне. Това че ти пише 0 не значи, че не гориш нафта и няма такова нещо като дюзите не пущат нищо.


Sent from my iPhone using Tapatalk
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от memorex » 11 Окт 2016, 16:48

Термостата служи да роддържа температурата на охл.течност в мотора.Да но и DME то следи какво става с тази температура.А там идват сигнали от няколко места....Както и да е , то е ясно че ако пада повече температурата без газ че термоелемента сдава багажа.За мен е интересно ако някой може да каже или докаже че при спускане на скорост без натискане на педала на газта има горене, впръскване когато оборотите се понижат до определено нево

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от batkoto » 11 Окт 2016, 17:26

Добре де, интересни хора сте. Един път да ви кажат хубава новина и пак не ви се вярва. Ако бях ви казал, че гори половин литър нямаше да спорите? Давам 100% за това, което казвам. Това е принципа на двигателите с вътрешно ГОРЕНЕ! Има само 2 положения при които влиза гориво в двигателя. Едното е когато сте на свободна и стъпковото моторче преценя колко гориво да подава за да не угасне двигателя. Второто положение е с положението на педала на газта. Защо си мислите, че колите ви показват 0 на разходомера при по-стръмно спускане и сте на скорост? Стига бе хора, защо все си мислите, че ви лъжат? Когато педала на газта не е натиснат, тогава спира подаването на гориво. Тогава какво следва като се пускате по стръмното надолу? Представете си следната ситуация. Не запалвате колата, ами я пускате без контакт на скорост по нанадолнище. Какво ще се получи? Колата ще се движи, двигателя е зацепен и реално двигателя прави обороти без да е запален. Нали така, това е безспорен факт!!! Ами не е ли същото? Спускате се без подаване на газ, просто инерцията бута колата, двигателя е зацепен и се движи, прави обороти, но просто наклона го бута. Чиста физика! И пак ви казвам, като не вярвате на мен, вярвайте на разходомера! След като не влиза гориви към двигателя, а възпламененото гориво загрява двигателя е нормално тогава температурата на колата да тръгне надолу. За това има термостати, има водна помпа, радиатори с цел да поддържат температурата на двигателя нито да пада, нито да се покачва. Но когато го няма основния източник на затопляне на двигателя е нормално да спадне температурата при по-продължително спускане. Представете си, няма пламък, а отвън -10. Карате, термостата е затворил, помпата не върти(при тези с ел. помпите), тогава кое да поддържа охладителната течност топла? Кое? Абсолютно нормално е да паднат няколко градуса при по-продължително спускане. Ако пада доста или въобще играят градусите постоянно нагоре-надолу е ясно, че нещо не е наред по веригата, но не ми спорете за разхода на гориво на скорост по нанадолнище. И за да не се хващаме за буквата е хубаво да се поясни, че при по-лек наклон на висока предавка може да има разход на гориво. Понеже, дори и по наклон ако си на скорост, обаче оборотите са вече близо до оборотите, при които се включва стъпковото моторче тогава самото стъпково моторче започва вече да подава гориво. Примерно едни такива обороти са 1000-1200...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1110
Регистриран на: 13.10.2008
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E60 530dA
Мечтае да кара: на nordschleife

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от Trixster » 11 Окт 2016, 17:52

А така, тука може да си стистнем ръцете. Едва ли има колега който да си изключи автоматика при спускане. Да не говорим, че е вредно за самите скорости, ами и човек си рискува едно сериозно птп без моторна спирачка. Тоест оборотите са по-високи или idle, разходомера пак е на 0, но гориво се впръсква.


Sent from my iPhone using Tapatalk
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook