Проблем след смяна на термостат 530Д

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 244
Регистриран на: 22.04.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530d LCI

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от bokouser » 08 Яну 2019, 9:31

Едва ли е от термостата, ако наистина има разлика в поведението на кутията (щото има вариант само да ти се струва), може да е от различно ниво на маслото в кутията. Зависи колко е изтекло при смяната на термостата, долял ли си и колко и т.н.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 4.05.2010

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от hansov » 08 Яну 2019, 9:36

Долях да, около 300 грама. Като нищо да си въобразявам. Иначе възможно обяснение е този термостат да има намален дебит на масло през него не знам има ли логика?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 21.11.2018
Кара: e60 530d

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от Атанас13 » 08 Яну 2019, 20:04

Здравейте колеги и от мен.Така.Преди няколко дни смених казанчето на антифриза тъй като се спука,и след това неще да загрее,над 70-80 не вдига каквото и да правя.Да,навън е -10 но все пак би трябвало да загрее от дупница до благоевград...смених големия термостат,нищо.Днеска смених и малкия и утре ще видим.Прави ми впечетление че когато стига около 55-56 спира да пуши от ауспуха изпареня.Дали капачката на казанчето играе някаква роля на цялата история или термостата на кутията замина?мерси!

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от vld » 08 Яну 2019, 20:11

hansov написа:Долях да, около 300 грама. Като нищо да си въобразявам. Иначе възможно обяснение е този термостат да има намален дебит на масло през него не знам има ли логика?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Проследи си температурата на маслото в кутията и наблюдавай кога превключва по чувствително, дали като е по студено маслото или като е по топло.
Да не си и ресетнал адаптациите случайно?
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 4.05.2010

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от hansov » 09 Яну 2019, 0:50

vld написа:
hansov написа:Долях да, около 300 грама. Като нищо да си въобразявам. Иначе възможно обяснение е този термостат да има намален дебит на масло през него не знам има ли логика?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Проследи си температурата на маслото в кутията и наблюдавай кога превключва по чувствително, дали като е по студено маслото или като е по топло.
Да не си и ресетнал адаптациите случайно?



Определено като позагрее превключва по грубо. Имам предвид още след 60-70 градуса на антифриза. В сервиз го сменяха, съмнява ме да са пипали адаптации. В час са момчетата.

Температурата на кутията чрез скритото меню или импа?


Sent from my iPhone using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 949
Регистриран на: 2.10.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e61 535d LCI
Мечтае да кара: F90

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от datchko » 09 Яну 2019, 10:53

hansov написа:
vld написа:
hansov написа:Долях да, около 300 грама. Като нищо да си въобразявам. Иначе възможно обяснение е този термостат да има намален дебит на масло през него не знам има ли логика?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Проследи си температурата на маслото в кутията и наблюдавай кога превключва по чувствително, дали като е по студено маслото или като е по топло.
Да не си и ресетнал адаптациите случайно?



Определено като позагрее превключва по грубо. Имам предвид още след 60-70 градуса на антифриза. В сервиз го сменяха, съмнява ме да са пипали адаптации. В час са момчетата.

Температурата на кутията чрез скритото меню или импа?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Най-удобно е с b-tool expert. Плащаш си я около 22лв, купуваш си кабел K+Dcan и един OTG кабел и гледаш повечето данни, включително и температурата на кутията. Inpa пак става, но трябва да я следиш с лаптоп, което е по-неудобно, особено ако си в движение.

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 22.07.2016
Пол: Мъж

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от jordan00 » 05 Авг 2019, 9:18

Здравейте, взех февруари месец колата ( 530д ) и забелязах, че нямаше парно. Момчето каза, че не е сменен големия термостат, а само малкия.
После дойде лятото и не съм го ръчкал проблема. Възможно ли е да е от него проблема (ще го сменя) за да съм готов и да имам парно зимата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 17.12.2007
Местоположение: София
Кара: бързо

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от Teogop » 06 Авг 2019, 10:18

jordan00 написа:Здравейте, взех февруари месец колата ( 530д ) и забелязах, че нямаше парно. Момчето каза, че не е сменен големия термостат, а само малкия.
После дойде лятото и не съм го ръчкал проблема. Възможно ли е да е от него проблема (ще го сменя) за да съм готов и да имам парно зимата.


Малко вероятно, ако колата си загрява нормално. По-вероятно е клапаните за парното да са спекли затворени и да не допускат антифриз към радиаторчето на парното..

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1166
Регистриран на: 19.11.2003
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж
Кара: BMW E61 530D
Мечтае да кара: BMW 760Li
Детайли за колата: сива, 06.2004 г.

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от ivopicha » 06 Авг 2019, 18:08

jordan00 написа:Здравейте, взех февруари месец колата ( 530д ) и забелязах, че нямаше парно. Момчето каза, че не е сменен големия термостат, а само малкия.
После дойде лятото и не съм го ръчкал проблема. Възможно ли е да е от него проблема (ще го сменя) за да съм готов и да имам парно зимата.

Ако е автомат имам и един трети термостат (топлообменник ) на скоростната кутия. Той е в по- голямата част проблема с липсващото парно. Запалваш колата и като стане към градуса температурата на охлаждащата течност пипаш един тънък, около фи 25 маркуч, който влиза в средата в дясната (пасажерска) част на радиатора. Мисля, че до към 70 градуса не трябва да е топъл, не горещ, дори топъл не трябва да е. Ако е топъл, сменяш този топлообменик и си свиркаш зимата.
Как да използвате щеката за масло на БМВ:
Вадите я и я забучвате в снега. Ако нивото на снега е над показанието МАХ, оставяте колата в гаража до пролетта. :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Изображение
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 22.07.2016
Пол: Мъж

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от jordan00 » 07 Авг 2019, 9:50

Да колега,
автомат е автомобила.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1166
Регистриран на: 19.11.2003
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж
Кара: BMW E61 530D
Мечтае да кара: BMW 760Li
Детайли за колата: сива, 06.2004 г.

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от ivopicha » 07 Авг 2019, 12:22

Смени топлообменник и ще се нормализират работите. Обаче се сменя малко гадно, защото е на терсене място. Трябва ти многото дълга ответна или ответна с поне 3 удължения. И ти трябва канал.
Как да използвате щеката за масло на БМВ:
Вадите я и я забучвате в снега. Ако нивото на снега е над показанието МАХ, оставяте колата в гаража до пролетта. :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от Zubcho » 11 Авг 2019, 18:23

ivopicha написа:Смени топлообменник и ще се нормализират работите. Обаче се сменя малко гадно, защото е на терсене място. Трябва ти многото дълга ответна или ответна с поне 3 удължения. И ти трябва канал.
Този топлообменник на каква цена се намира?
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1166
Регистриран на: 19.11.2003
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж
Кара: BMW E61 530D
Мечтае да кара: BMW 760Li
Детайли за колата: сива, 06.2004 г.

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от ivopicha » 11 Авг 2019, 22:40

Имам някакви смътни спомени, но мисля, че беше около 70-80 лв. Аз ползвах някакви отстъпки.
Как да използвате щеката за масло на БМВ:
Вадите я и я забучвате в снега. Ако нивото на снега е над показанието МАХ, оставяте колата в гаража до пролетта. :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от Zubcho » 19 Авг 2019, 15:59

ivopicha написа:Имам някакви смътни спомени, но мисля, че беше около 70-80 лв. Аз ползвах някакви отстъпки.
Аз намирам крайна цена 150лв и нагоре. Ако е 70лв. бих го сменил моя превантивно
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2118
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от nikolae » 16 Сеп 2019, 13:12

Преди две години някъде смених двата термостата (голям, малък behr или beru не си спомянм), източих целият антифриз и сипах такъв на бмв разреден на -30 градуса.
Днес реших да проверя температурите, че не съм ги гледал от зимата вероятно. Градско държи 96-97 бетон и не мърда.
Извънградско обаче пак разлики и колебания. Основно държи 80-82 градуса, когато се дава газ по баирите стига до 90-92, спускане без газ пада до 70.
Какво да правя, какво да погледна, има ли какво и как да тествам преди покупка и подмяна?

Благодаря !

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook