Проблем след смяна на термостат 530Д

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от batkoto » 23 Ное 2016, 19:12

petkoara написа:Колега,термостата на кутията отваря на 92-93гр. а този който взех се отваря на 80гр. Така че за мен няма никаква опасност и си в карам колата вече месец така и съм доволен,загрява си наистина за 5-6 км.Сам си монтирах термостата,сваля се перката и тръбата за всмукателния колектор,не съм точил антифриз,реално се загубиха 300-400 мл.термостата беше топран взаимно заменям с този на феби

А мислил ли си дали дебита, който пропуска е същия... Не е само, при каква температура отваря... Да не стане така да прецакаш водна помпа или разни други елементи по пътя на антифриза. Иначе, нямам нищо против присадките, но повечето пъти не всичко става на 100%...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 25.06.2014
Пол: Мъж
Кара: E60 530xd

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от themoldestone » 24 Ное 2016, 10:59

Сменял съм и двата термостата (Основния и ЕГР) преди около 40 000км. За основен сложих оригинален, но за ЕГР-а може би беше на някаква алтернативна фирма. До есента нямах проблеми и колата си държеше между 84-90 градуса в зависимост от терен и натоварване. Може би поради факта, че времето застудя и ползвам парното, колата в момента вдига максимум до 80 градуса, като след 20-тина мин каране си стои на около 75 градуса.

Реших да направя теста с маркучите, запалих колата, карах докато температурата стана 50 градуса - и двата си бяха студени (и този който отива към топлообменника и другият, който идва от големия термостат). Покарах още малко до към 70 градуса, спрях за проверка - този към топлообменника си беше съвсееем леко топъл, но другият си беше много топъл и се усещаше налягане в него, тоест беше отворил.

Ще сменя първо малкия термостат, тъй като се съмнявам, че той е сдал багажа и имам два въпроса:
1. Ако приемем факта, че малкият термостат (при ЕГР-а) е бил дефектен, то това означава ли, че прецаква и големия, съответно трябва ли и него да заменя, или има шанс да е останал здрав?
2. Цената му в Ауто Бавария е 85лв. Знам, че от колеги от форума или от познати мога да го намеря наполовина, но честно казано силно се съмнявам, че ще бъде оригинален и се опасявам да не дам същите пари като за оригинален от БМВ на две вноски. Друг е въпроса дали и от официалния представител частите са истински, но пък ако там не са, каква е гаранцията за всички останали. Вие какво бихте ме посъветвали?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10391
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от Leon » 28 Ное 2016, 15:36

Много размисли си причиняваш за един термостат. Вземи си прилична марка от някой проверен търговец от форума и сменяй ;)
Never mistake motion for action...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 20.08.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 530XD E61
Мечтае да кара: MiG 29 ОВТ
Детайли за колата: Произведена 2007 година, 235 коня,commonrail

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от silver_knight » 19 Дек 2016, 12:50

Milen83 написа:днес смених и двата термостата с оригинални , температурата е около 90 градуса +- 1-2 , на пуснато парно и спокойно каране


Колега, едно телефонче за няколко въпроса от моя страна,
май имам същия проблем като теб :(

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 20.08.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 530XD E61
Мечтае да кара: MiG 29 ОВТ
Детайли за колата: Произведена 2007 година, 235 коня,commonrail

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от silver_knight » 19 Дек 2016, 12:53

hol1gans написа:
atanasov_aa написа:При студен двигател и такъв, който не работи в оптимален температурен режим, е налице подаване на повече гориво. За това и при не работещ термостат, разхода на гориво а по-голям. При работа на загрял двигател /оптимална температура/ разхода е нормален. Всичко това идва от командите, които се дават от датчиците към компа и това което той разчита.
Дори и при не работещ добре датчик за температурата, двигателя ще лапа повече.
Термостата върши работа, не само за доброто отопление вътре в купето, а и лятото за оптимален режим на работа и икономия на гориво.


Кои датчици трябва да се гладът колега? С ИНПА може ли да се хване дали работят датчиците? Иначе пак така, за 10км извънградско не можа да вдигне 88 градуса, достигна до 80 и до там, после в града дигна до 90, пуснах парното и веднага ми свали до 80 и започна лека по лека да вдига до 88. Настъпвам но не мога да го кача от 89 нагоре мах 90 и по надолнище веднага почва да сваля бавно по 1 градус, но го заковава на 88. Като спрях дигнах капака и барнах долния маркуч на големия термостат и не беше много топъл, оставих го да поработи и дигна до 90 и тогава отвори термостата и стана горещ долния маркуч. Пуснах парното и веднага свали на 86. Забелязах и също, че много добре вдига градусите до 70, но от там нагоре трябва само да се настъпва за да качи по 1-2градуса. Сменени са 2 пъти и 2та термостата, добре е обезвъздушена с-мата, вече не знам какво да гледам...... Няма ли някой с подобен проблем. Зимата наближава и не искам да нямам парно, то сега не загрява, а при -5 ще е ужас сигурно.


Колега, едно телефонче ако може да ти звъннна, изглежда имам същия проблем като теб :(

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 20.08.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 530XD E61
Мечтае да кара: MiG 29 ОВТ
Детайли за колата: Произведена 2007 година, 235 коня,commonrail

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от silver_knight » 19 Дек 2016, 13:03

hol1gans написа:Проблема е, че достига много трудно до 80 градуса и от там разхода ми се качва с поне литър. Мисля другата седмица да посетя някой сервиз да видим какво ще ме посъветват, че ми се струва не е нормално една кола да загрява напълно за около 10-12 км при външна температура 14-15 градуса.


Изглежда колеги имам същия проблем, тази събота (17.12.2016) разстояние Самоков- София не можа да вдигне по-вече от 85 градуса и 85 задържа кратко време.
През цялото време държа 82-83 градуса със вкючено парно . Като се спускам по склонове надолу поччти без газ пада до 77 градуса. Сменени малък и голям термостата преди година, миналата зима пак падаще температурата като се движа надолу без газ. В града загрява, по-бавничко . На отиване към Самоков предния ден успя да вдигне 88 по баир, но за кратко . Тръгнах от София ( Слатина), някъде към Панчерево позагря малко и пак взе да пада.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 25.06.2014
Пол: Мъж
Кара: E60 530xd

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от themoldestone » 19 Дек 2016, 13:53

Според мен нямаш повод за притеснение. Моят мотор е същия и държи точно толкова (83° - 85°), като в редки случаи достига до 87°-89°.

Съветвам те да направиш теста с маркучите:
1. При 50° проверяваш дали този към топлообменника е топъл (трябва да си е студен)
2. При 80° проверяваш дали този от големия и малкия термостат е топъл (трябва да е студен)

В случай, че потвърдиш горното състояние, значи системата ти е изправна. Нали не очакваш 3.0л мотор да загрява за нула време, освен това кола с кола не си прилича. Не се впрягай за 3-4 градуса нагоре или надолу, на ДПФ-а, в случай че още имаш такъв, му трябват >75°. На спускания е нормално да пада до 75°, дори по-надолу ако е много продължително.

П.П. Сега ще се навъдят колеги, които ще твърдят, че на техните коли с 3.0л мотори температурата е 90° без да мърда. Голяма работа, няколко градуса разлика - халал да са ни :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 20.08.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 530XD E61
Мечтае да кара: MiG 29 ОВТ
Детайли за колата: Произведена 2007 година, 235 коня,commonrail

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от silver_knight » 19 Дек 2016, 15:05

CrazyElement написа:
memorex написа:Хипотетично ако спускането е по-дълго и навън е минус какво ще стане с температурата?До колко ще падне? Нали не може да има горене ( 0/100).Айде двигателистите да разяснят.


Е естествено , че може да има разход 0/100 като колата е на скорост и върнем газта реално двигателя за задвижва от това , че колата има инерция , не знам какво става вътре като дефактно горивото няма , няма какво и да се възпламенява не знам на теория , ако е супер голямо нанадолнището може и реално да падне и на 60. Но все пак колите не са направени , да ги пускаш от някакъв хълм надолу и да се спускаш 30 км :D , така че ако пада температурата по-нанадолнище не виждам да е проблем , стига колата когато е на равно да си държи 88-97.


Малко смешно е да се коментира, хайде да помислим ....спускаме се без газ и няма горене, тоест колата ако изключим колата от скорост ще изгасне, така ли ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1027
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от andy » 19 Дек 2016, 15:30

silver_knight написа:
CrazyElement написа:
memorex написа:Хипотетично ако спускането е по-дълго и навън е минус какво ще стане с температурата?До колко ще падне? Нали не може да има горене ( 0/100).Айде двигателистите да разяснят.


Е естествено , че може да има разход 0/100 като колата е на скорост и върнем газта реално двигателя за задвижва от това , че колата има инерция , не знам какво става вътре като дефактно горивото няма , няма какво и да се възпламенява не знам на теория , ако е супер голямо нанадолнището може и реално да падне и на 60. Но все пак колите не са направени , да ги пускаш от някакъв хълм надолу и да се спускаш 30 км :D , така че ако пада температурата по-нанадолнище не виждам да е проблем , стига колата когато е на равно да си държи 88-97.


Малко смешно е да се коментира, хайде да помислим ....спускаме се без газ и няма горене, тоест колата ако изключим колата от скорост ще изгасне, така ли ?


Има доста да почетеш преди да помислиш върху написаното :bchug:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 24.03.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530xd
Мечтае да кара: по хубави пътища.

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от J0P3T0 » 20 Дек 2016, 7:56

Здравейте Колеги,
И аз да споделя тук моя експеримент с температурата, да кажете до колко е нормален:
Тази сутрин запалих колата (на вън беше -7 градуса), след 1 мин. вече бях в менюто за градусите на антифриза и показваше 10 градуса,
След 3 мин. работа на място, вече беше 20 градуса,
След 3 мин. бавно каране (около 500 метра), вече беше 30 градуса,
След още 3 мин. температурата беше 40 градуса (на 34 градуса пуснах парното и спадна за момент на 33)
След 4 мин. беше 50 градуса,
И след още 4 мин. бях в работата и темературата беше 56 градуса (преди това 2 пъти беше спаднала от 56 на 55)
За общо 18 мин. и около 3,5 км. температурата беше достигнала 56 градуса (при външна температура минус 7)
Моля споделете дали според Вас, това е нормално или трябва да загрява по - бързо колата?
Благодаря предварително за мненията!

П.С. Колата е Е60, 530 xd, 231 к.с., ръчни скорости.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1027
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от andy » 20 Дек 2016, 9:20

Всеки пише за термостати, а никой не спомена все пак за важната екстра, която е определяща за бързото загряване на автомобила, а именно електрическото подгряване във самия радиатор.
Проверете по вин дали я имате тази екстра и всичко ще си дойде по местата :D

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от badsharki » 20 Дек 2016, 13:40

andy написа:Всеки пише за термостати, а никой не спомена все пак за важната екстра, която е определяща за бързото загряване на автомобила, а именно електрическото подгряване във самия радиатор.
Проверете по вин дали я имате тази екстра и всичко ще си дойде по местата :D

Колега, струва ми се, че бъркаш, защото няма такова животно, като електрическо подгряване на радиотар... или поне не при нашия модел. :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1027
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от andy » 20 Дек 2016, 14:26

4 нагревателя са в радиатора интегрирани. За това радиатора е по скъп.

For vehicles with
Auxiliary heating S536A=No
01 Heater radiator 64119159033

Тази екстра я има и при 530Д преди и фейса

p.s направих корекция че бях допуснал грешка.
Колите, които нямат печка са оборудвани с този вид радиатор струващ -

Номенклатурен номер : 64119159033
Описание : HEIZK#RPER
Ед.цена (с ДДС) : 967.39 BGN

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от badsharki » 20 Дек 2016, 16:41

Не разбрах, че за радиатора на парното говориш. Наистина има някакъв дебел кабел закачен за него, предполагам за подгрев.
А как може да се разбере дали работи?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от adovet » 20 Дек 2016, 18:11

Този радиатор няма отношение към температурата на водата а към по бързото затипляне на купето.

Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook