Проблем след смяна на термостат 530Д

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 502
Регистриран на: 1.05.2011
Местоположение: РУСЕ
Пол: Мъж
Кара: BMW F10 520dA

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от BMW_1914 » 30 Яну 2017, 20:32

Нямам думи за тия термостати :banghead:
Днес, вкл. скритото меню (доста рядко влизам там ) и :shock: колата извън града държи около 70 градуса :oops: термостатите сменени с Беру ( двата) преди няма и година и след смяната си държеше 91/2 градуса, ама пак са се прецакали явно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2118
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от nikolae » 09 Фев 2017, 14:51

И аз мисля, че проблема е от нещо друго или нещо кара термостатите да се шашкат.
Възможно е и самите термостатите, които купуваме да голям боклук.
Попадна на тази снимка, струва ми се интересна.

Последно при мен, извънградско 72-75, градско 95-97. Ще сменям уикенда големия + антифриза.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1027
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от andy » 10 Фев 2017, 8:43

Да не си карате колите на мах парно?

Най-добрия и показателен тест за мен е следния.
Ако извънградско при околна под 0 градуса, карате със скорост около 100-120км/ч на равен път и температурата е ниска 75-80 градуса, и при настъпване на колата след 160 км/ч започне да се вдига и стига до 87 и не иска повече сте ОК с термостатите.
Ако почне да сваля при високата скорост сте за термостат(и).

Да не се повтарям само, но моята и на други теста се оказва успешен. Като бях за термостат на място 97 градуса при скорост над 180км/ч 66 градуса. С по-ниска скорост 78 градуса.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от drago9205 » 17 Фев 2017, 19:02

За мен лично най-обектгивен тест е при равномерно каране на сравнително равен участък да си държи ~90 градуса с нормално пуснато парно (да речем "на 4 чертички").
При спускане на скорост (без газ) или на свободна е нормално да се охлажда колата ако е пуснато парното, все пак то си отнема от топлината.

Ако с равномерно каране на равен участък пада под 80 градуса - аз по-скоро го виждам като проблем с термостатите (разбира се пак стига да не е набримчено парното на макс, тогава може)

П.П. Явно термостатите, които се продават наистина са доста калпави всичките, аз лично мисля, че моите имат проблем и не се затварят добре при студен антифриз, въпреки че поддържат ~90 градуса температура извън града с равномерно каране (дори при спускане на свободна, но със спряно парно). Просто началното загряване особено градско ми се струва твърде бавно, дори за дизел.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от The_Bear » 01 Мар 2017, 10:51

И аз съм вече в епизода с термостатите. Рових с търсачката, но не успях да намеря инфо. Ще ги сменя днес, но има и друго: Източих от радиатора и от блока общо около 6 литра антифриз. Надувах, повече не можа да изтече. А по информациите дават 9.2л?! Къде са другите 3л? Успях да налея също толкова, колкото източих - 6л. Бръмчах, обезвъздушавах - не пое повече.

Имам предвид, че за литрите не намерих информация в търсачката, за термостатите има доста. Сега ми държи 93гр на 6-та с 90км/ч. А преди падаше до 70, че и под, при по-бързо каране. Опитвах се да предразположа гопожата към регенерация, но или не съм чел достатъчно, или нещо друго пропускам, струва ми се че не успях. А мисля, че отдавна не и се е случвало при изгорял температурен сензор и прецакани термостати. Даже и ламбда сонда смених, че видях на 2-3 пъти грешка и при нея.
Новия температурен сензор (този който е монтиран до ламбда сондата отгоре на корпуса на DPF филтъра) има съпротивление 17-18 килоома (17000 ома) при околна температура 15 градуса, а не 150 ома или някакви други стойности, които срещнах из нета. След катализатора, на тръбата (по средата на колата) има още един такъв сензор 1:1 като предния.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2118
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от nikolae » 08 Мар 2017, 10:15

Имах за смяна термостат (извънградско беше 75-80 градуса, градско 96-97)
Смених големият термостат (старият беше оригиналния на бмв 2003г). с Behr, малкия е също Behr, сменян преди година.
След смяната извънградско в 90% от времето е на 88 градуса, на спускане пада до 85 без да подавам газ, градско достига 96-97.
Нов бмв антифриз в системата, старият е източен колкото можахме, наляхме около 6-7л. течности.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от The_Bear » 12 Мар 2017, 0:16

nikolae написа:Имах за смяна термостат (извънградско беше 75-80 градуса, градско 96-97)
Смених големият термостат (старият беше оригиналния на бмв 2003г). с Behr, малкия е също Behr, сменян преди година.
След смяната извънградско в 90% от времето е на 88 градуса, на спускане пада до 85 без да подавам газ, градско достига 96-97.
Нов бмв антифриз в системата, старият е източен колкото можахме, наляхме около 6-7л. течности.


При мен след смяната на двата термостата - малкия е на BEHR макар и със заличена с флекс марка и в кутия на Gates мисля беше. Големия е на някаква американска фирма за всякакви термостати, но в момента не мога да си спомня как се казваше. Та, държи 93 градуса и градско, и извънградско, и планински пътища. При по висока скорост и надолнище пада само до 91.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2118
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от nikolae » 13 Мар 2017, 9:45

Гледайки това съм спокоен :-)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от The_Bear » 14 Мар 2017, 8:19

nikolae написа:Гледайки това съм спокоен :-)


Сега се сещам, че и на моя беше щамповано 88 градуса, но явно работи малко "по-така".

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1161
Регистриран на: 6.10.2013
Пол: Мъж
Кара: 535D e60
Мечтае да кара: M5 F10

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от CrazyElement » 15 Мар 2017, 3:04

The_Bear написа:
nikolae написа:Имах за смяна термостат (извънградско беше 75-80 градуса, градско 96-97)
Смених големият термостат (старият беше оригиналния на бмв 2003г). с Behr, малкия е също Behr, сменян преди година.
След смяната извънградско в 90% от времето е на 88 градуса, на спускане пада до 85 без да подавам газ, градско достига 96-97.
Нов бмв антифриз в системата, старият е източен колкото можахме, наляхме около 6-7л. течности.


При мен след смяната на двата термостата - малкия е на BEHR макар и със заличена с флекс марка и в кутия на Gates мисля беше. Големия е на някаква американска фирма за всякакви термостати, но в момента не мога да си спомня как се казваше. Та, държи 93 градуса и градско, и извънградско, и планински пътища. При по висока скорост и надолнище пада само до 91.


И аз подкрепям след сменяне за 2ри път на малкия термостат , а големия на 4 години , колата извънградско при темп от 2градуса на равно с 120-140 си държи 92-93, при изкачване стига 94-95 , при спусакне пада до 89-90(говоря с върната газ).

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1027
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от andy » 15 Мар 2017, 8:52

Аз не разбирам защо след като сте с изключени ЕГР-и не махате малките термостати?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1161
Регистриран на: 6.10.2013
Пол: Мъж
Кара: 535D e60
Мечтае да кара: M5 F10

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от CrazyElement » 15 Мар 2017, 20:22

andy написа:Аз не разбирам защо след като сте с изключени ЕГР-и не махате малките термостати?


И аз не знам , но така ми я оставиха след ремапа :).

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1027
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от andy » 16 Мар 2017, 11:10

По принцип това не е задължение на мапера да се занимава с механичните работи, но във всеки сервиз могат да го премахнат и затапят тънкия маркуч от към вход и изход и пожелание да се отстрани и топлообменника, като се запуши изходящия колектор и входа на ЕГР при смукателния.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от The_Bear » 18 Мар 2017, 0:58

andy написа:Аз не разбирам защо след като сте с изключени ЕГР-и не махате малките термостати?

Аз съм си Еко.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2118
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от nikolae » 03 Окт 2017, 10:47

Каране сутрин, 2-10 градуса, под балкана. През цялото време температурата на двигателя беше 87 +/- 1 градус.
На влизане в голямото софийско задръстване, започна да качва, стигна 96-97 и един час не мръдна.
Голям термостат Behr сменян Март месец, малък Behr сменян миналата година Февруари, BMW антифриз Март месец.

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook