Проблем след смяна на термостат 530Д

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 24.03.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530xd
Мечтае да кара: по хубави пътища.

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от J0P3T0 » 20 Дек 2016, 18:26

J0P3T0 написа:Здравейте Колеги,
И аз да споделя тук моя експеримент с температурата, да кажете до колко е нормален:
Тази сутрин запалих колата (на вън беше -7 градуса), след 1 мин. вече бях в менюто за градусите на антифриза и показваше 10 градуса,
След 3 мин. работа на място, вече беше 20 градуса,
След 3 мин. бавно каране (около 500 метра), вече беше 30 градуса,
След още 3 мин. температурата беше 40 градуса (на 34 градуса пуснах парното и спадна за момент на 33)
След 4 мин. беше 50 градуса,
И след още 4 мин. бях в работата и темературата беше 56 градуса (преди това 2 пъти беше спаднала от 56 на 55)
За общо 18 мин. и около 3,5 км. температурата беше достигнала 56 градуса (при външна температура минус 7)
Моля споделете дали според Вас, това е нормално или трябва да загрява по - бързо колата?
Благодаря предварително за мненията!

П.С. Колата е Е60, 530 xd, 231 к.с., ръчни скорости.


Карах колата днес извънградско и не може да вдигне 70 градуса :D Като излязох от града беше 88 градуса и падна на 65.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от adovet » 20 Дек 2016, 18:53

J0P3T0 написа:
J0P3T0 написа:Здравейте Колеги,
И аз да споделя тук моя експеримент с температурата, да кажете до колко е нормален:
Тази сутрин запалих колата (на вън беше -7 градуса), след 1 мин. вече бях в менюто за градусите на антифриза и показваше 10 градуса,
След 3 мин. работа на място, вече беше 20 градуса,
След 3 мин. бавно каране (около 500 метра), вече беше 30 градуса,
След още 3 мин. температурата беше 40 градуса (на 34 градуса пуснах парното и спадна за момент на 33)
След 4 мин. беше 50 градуса,
И след още 4 мин. бях в работата и темературата беше 56 градуса (преди това 2 пъти беше спаднала от 56 на 55)
За общо 18 мин. и около 3,5 км. температурата беше достигнала 56 градуса (при външна температура минус 7)
Моля споделете дали според Вас, това е нормално или трябва да загрява по - бързо колата?
Благодаря предварително за мненията!

П.С. Колата е Е60, 530 xd, 231 к.с., ръчни скорости.


Карах колата днес извънградско и не може да вдигне 70 градуса :D Като излязох от града беше 88 градуса и падна на 65.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ами сменяй термостати

Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1027
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от andy » 21 Дек 2016, 8:37

adovet написа:Този радиатор няма отношение към температурата на водата а към по бързото затипляне на купето.

Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk


Този път сцепи мрака. :mhihi: Мога да ти го демонстрирам на друга марка кола (знам как се спира и пуска, за разлика от БМВ), която е пак с такъв нагревател 1000W, колко по-бързо загрява, когато е включено.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от adovet » 21 Дек 2016, 8:41

Я се уточни точно за кой радиатор говориш

Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1027
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от andy » 21 Дек 2016, 8:42

andy написа:4 нагревателя са в радиатора интегрирани. За това радиатора е по скъп.

For vehicles with
Auxiliary heating S536A=No
01 Heater radiator 64119159033

Тази екстра я има и при 530Д преди и фейса

p.s направих корекция че бях допуснал грешка.
Колите, които нямат печка са оборудвани с този вид радиатор струващ -

Номенклатурен номер : 64119159033
Описание : HEIZK#RPER
Ед.цена (с ДДС) : 967.39 BGN

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 668
Регистриран на: 14.12.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530dA
Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от B.Stoimenov » 21 Дек 2016, 8:55

andy написа:
andy написа:4 нагревателя са в радиатора интегрирани. За това радиатора е по скъп.

For vehicles with
Auxiliary heating S536A=No
01 Heater radiator 64119159033

Тази екстра я има и при 530Д преди и фейса

p.s направих корекция че бях допуснал грешка.
Колите, които нямат печка са оборудвани с този вид радиатор струващ -

Номенклатурен номер : 64119159033
Описание : HEIZK#RPER
Ед.цена (с ДДС) : 967.39 BGN


уви, нямам я тази екстра :( , но на служебната А6-ца 2ка дизел - я има. 100 метра след като колата е запалена почва да духа горещо, но пък температурата на двигателя все още си е в "студеното", но специално на нея, не съм забелязал да загрява по-бързо самата кола. :yes:
Интересно ми е, дали екстрата подлежи на ретрофит за пре-фейса, но може би трябва в друга тема :) ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1027
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от andy » 21 Дек 2016, 9:25

Трябва да я имаш, ако нямаш печка според реалоем.

ЩЕ се отклоня малко, като спомена колите от ВАГ. При фолксваген въпросното подгряване работи (даваш разрешение) ако климатроника е задължително на AUTO. След което следи няколко неща, като "гладен" акумулатор (колко е натоварен генератора), температура на водата, околна температура и задание на климатроника. Дали е включено това подгряване може да се следи от скритото меню на климатроника и консумирания ток към момента (77А мах). След достигане на реална температура на водата 75 градуса (като вдигайки се температурата, тока намалява) се изключва.
Загряването на вода от скритото меню е реална (за разлика от тази на стрелката) и се вдига в пъти по-бързо като работи нагревателя.

Описах накратко принципа на работа на друга марка коли (но с тях съм запознат) и ще е добре ако някой издири инфо как стоят нещата при нашите коли.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от badsharki » 21 Дек 2016, 16:45

andy написа:Трябва да я имаш, ако нямаш печка според реалоем.

ЩЕ се отклоня малко, като спомена колите от ВАГ. При фолксваген въпросното подгряване работи (даваш разрешение) ако климатроника е задължително на AUTO. След което следи няколко неща, като "гладен" акумулатор (колко е натоварен генератора), температура на водата, околна температура и задание на климатроника. Дали е включено това подгряване може да се следи от скритото меню на климатроника и консумирания ток към момента (77А мах). След достигане на реална температура на водата 75 градуса (като вдигайки се температурата, тока намалява) се изключва.
Загряването на вода от скритото меню е реална (за разлика от тази на стрелката) и се вдига в пъти по-бързо като работи нагревателя.

Описах накратко принципа на работа на друга марка коли (но с тях съм запознат) и ще е добре ако някой издири инфо как стоят нещата при нашите коли.

Вчера четох в ISTA и долу горе същия е принципа и при БМВ с изключение на това, че не може да се включва и изключва по желание.
Не съм сигурен обаче, че при БМВ оказва чак толкова голямо влияние, като предназначението му е насочено най-вече за по-бързото загряване на купето. Като цяло май е безпроблемен този подгрев, защото не съм срещнал някой да се оплаква от него, а на диагностика, ако има проблем си излиза.

Ето на който му е интересно:
Electric auxiliary heater E60 E61 E63 E64.pdf
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от adovet » 21 Дек 2016, 17:24

Пак ще кажа този нагревател е за затопляне на купето не за затопляне на водата: Electric auxiliary heater
The heating elements of the electric auxiliary heater are integrated into the heating system heat exchanger and
directly heat the air drawn in to control the temperature of the air inside the vehicle


ПС: adovet написа:
Този радиатор няма отношение към температурата на водата а към по бързото затипляне на купето.

Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk


Този път сцепи мрака. :mhihi: Мога да ти го демонстрирам на друга марка кола (знам как се спира и пуска, за разлика от БМВ), която е пак с такъв нагревател 1000W, колко по-бързо загрява, когато е включено.
Ти май цепиш мрака :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1027
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от andy » 22 Дек 2016, 8:34

Не ми се влиза в полемика, защото трябва и физиката да намесваме и не на последно място за неща които са минали през ръцете ми и очите, няма как друг да ме убеждава в противното.

п.с. ако нагревателя топлеше САМО въздуха с тези 120 градуса, като запалиш двигателя, дали нямаше да духа топло веднага и да ти размекне въздуховодите?къде ли отиват тези 120 градуса???

adovet, ако наистина все още си мислиш че нагревателя не ускорява загряването на двигателя, намери някой твой познат с пасат Б6 или голф 5 и ще ти обясня кое как да спираш, пускаш и гледаш без диагностика и сам ще се убедиш.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от adovet » 22 Дек 2016, 9:23

andy написа:Не ми се влиза в полемика, защото трябва и физиката да намесваме и не на последно място за неща които са минали през ръцете ми и очите, няма как друг да ме убеждава в противното.

п.с. ако нагревателя топлеше САМО въздуха с тези 120 градуса, като запалиш двигателя, дали нямаше да духа топло веднага и да ти размекне въздуховодите?къде ли отиват тези 120 градуса???

adovet, ако наистина все още си мислиш че нагревателя не ускорява загряването на двигателя, намери някой твой познат с пасат Б6 или голф 5 и ще ти обясня кое как да спираш, пускаш и гледаш без диагностика и сам ще се убедиш.

аз съм се убедил как действа защото съм разглобявал въпросния радиатор с нагревател, и тук говорим за БМВ не за пасати и т.н

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1027
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от andy » 22 Дек 2016, 10:08

Модела няма значение на автомобила. Принципа на работа е един и същи.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 30.06.2007
Местоположение: Русе, Бургас
Пол: Мъж
Кара: БМВ 535д-06г;

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от KARAIVANOV » 15 Яну 2017, 13:20

Колеги прочетох темата, но имам допълнителни въпроси: При Т на двг. от 50 градуса, тънкият маркуч, който идва от третия термостат е топъл, но и малкото маркуче, което излиза от ЕГР-термостатчето е топло. Да разбирам ли, че маклият и третият термостати са за смяна или само малкия?
П.п. Колата е 535д, големият и малкият термостати са сменени с оригинални преди 2 месеца, защото колата не загряваше. След смяната проблема се реши, но сега отново не загрява. На извънградко повече от 70-75 градуса не вдига.
Голям термостат, наричам този, който е на двигателя.
Малък - ЕГР.
Трети - топлообменника на ск. кутия.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 30.06.2007
Местоположение: Русе, Бургас
Пол: Мъж
Кара: БМВ 535д-06г;

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от KARAIVANOV » 24 Яну 2017, 16:51

Благодаря, че се "отзоваха" колеги на въпросите ми. Така, смених малкия термостат, но ефектът е същият. Около 40 градуса малкият маркуч излизащ от ЕГР термостата се затопли, големият маркуч излизащ от основния термостат е студен, но колата не вдига повече от 70 градуса. Сега имам резервен ЕГР-термостат. Явно ще трябва да сменям 3тия термостат.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 22.05.2012
Пол: Мъж
Кара: E61 530d
Мечтае да кара: М6 G-PoweR

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от hol1gans » 24 Яну 2017, 17:59

KARAIVANOV написа:Благодаря, че се "отзоваха" колеги на въпросите ми. Така, смених малкия термостат, но ефектът е същият. Около 40 градуса малкият маркуч излизащ от ЕГР термостата се затопли, големият маркуч излизащ от основния термостат е студен, но колата не вдига повече от 70 градуса. Сега имам резервен ЕГР-термостат. Явно ще трябва да сменям 3тия термостат.

Писано е доста в темата. Щом тънкия маркуч излизащ от радиатора е топъл при около 50 градуса, значи е за смяна 3тия термостат.

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook