Проблем след смяна на термостат 530Д
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- toni
- младши ентусиаст
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Ако колата вдига бързо температурата, примерно до 55 градуса, а след това вече бавно качва, погледни малкия. Можеш да направиш и един тест на малкия, за да видиш дали е наред, сваляш го от двигателя и духваш през него, въздуха трябва да преминава доста трудно, иначе е за смяна. Тогава може да се ориентираш към големия.
- hol1gans
- младши ентусиаст
- Мнения: 401
- Регистриран на: 22.05.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d
- Мечтае да кара: М6 G-PoweR
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
toni написа:Ако колата вдига бързо температурата, примерно до 55 градуса, а след това вече бавно качва, погледни малкия. Можеш да направиш и един тест на малкия, за да видиш дали е наред, сваляш го от двигателя и духваш през него, въздуха трябва да преминава доста трудно, иначе е за смяна. Тогава може да се ориентираш към големия.
До сега сменях малкия термостат, след това тествах, но мисля, че пак е сещата работа. Забелязах като свалям малкия термостат, че не ми изтече и 1 грам антифриз, после сложих новия, обезваздушавах от пробката и оставих отворена капачката и ми направи впечатление, че още като запалих започна да върти антифриза. От горния маркуч вкарваше антифриз в казанчето. Не трябва ли да върти след като отворят термостатите? То ако върти постоянно според мен трудно ще загрее както е при мен(според мене).
- Milen83
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 130
- Регистриран на: 28.09.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е60 530д
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
днес смених и двата термостата с оригинални , температурата е около 90 градуса +- 1-2 , на пуснато парно и спокойно каране
- hol1gans
- младши ентусиаст
- Мнения: 401
- Регистриран на: 22.05.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d
- Мечтае да кара: М6 G-PoweR
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Днес имах 750км и само 3 пъти ми се качи до 90градуса, през цялото време беше от 60-83 градуса с пуснато парно. Магистрално на автопилот на 150 ми даде разход 9, а преди 4 дена минахме през същия маршрут с 730д и с 160 на автопилот и ни даде разход 8. Остана пак да сменя големия термостат и дано се оправи най-накрая.
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3724
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Колега не е нормално да държи под 80 градуса
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Сложи си два оригинални термостата и ще останеш доволен. При мен на старата след смяна при температура от -16 навън и леко каране държеше 88 градуса.
- hol1gans
- младши ентусиаст
- Мнения: 401
- Регистриран на: 22.05.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d
- Мечтае да кара: М6 G-PoweR
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
И големия днес си го подмених, загря и като че ли си държи на около 90 градуса. Струва ми се, че разхода ми падна, но може само да ми се преструва. Като го тествам сутрин на хладно и извънградско ще споделя.
- atanasov_aa
- младши ентусиаст
- Мнения: 451
- Регистриран на: 3.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е60, ръчка, 530d, 2004г.
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
При студен двигател и такъв, който не работи в оптимален температурен режим, е налице подаване на повече гориво. За това и при не работещ термостат, разхода на гориво а по-голям. При работа на загрял двигател /оптимална температура/ разхода е нормален. Всичко това идва от командите, които се дават от датчиците към компа и това което той разчита.
Дори и при не работещ добре датчик за температурата, двигателя ще лапа повече.
Термостата върши работа, не само за доброто отопление вътре в купето, а и лятото за оптимален режим на работа и икономия на гориво.
Дори и при не работещ добре датчик за температурата, двигателя ще лапа повече.
Термостата върши работа, не само за доброто отопление вътре в купето, а и лятото за оптимален режим на работа и икономия на гориво.
- hol1gans
- младши ентусиаст
- Мнения: 401
- Регистриран на: 22.05.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d
- Мечтае да кара: М6 G-PoweR
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
atanasov_aa написа:При студен двигател и такъв, който не работи в оптимален температурен режим, е налице подаване на повече гориво. За това и при не работещ термостат, разхода на гориво а по-голям. При работа на загрял двигател /оптимална температура/ разхода е нормален. Всичко това идва от командите, които се дават от датчиците към компа и това което той разчита.
Дори и при не работещ добре датчик за температурата, двигателя ще лапа повече.
Термостата върши работа, не само за доброто отопление вътре в купето, а и лятото за оптимален режим на работа и икономия на гориво.
Кои датчици трябва да се гладът колега? С ИНПА може ли да се хване дали работят датчиците? Иначе пак така, за 10км извънградско не можа да вдигне 88 градуса, достигна до 80 и до там, после в града дигна до 90, пуснах парното и веднага ми свали до 80 и започна лека по лека да вдига до 88. Настъпвам но не мога да го кача от 89 нагоре мах 90 и по надолнище веднага почва да сваля бавно по 1 градус, но го заковава на 88. Като спрях дигнах капака и барнах долния маркуч на големия термостат и не беше много топъл, оставих го да поработи и дигна до 90 и тогава отвори термостата и стана горещ долния маркуч. Пуснах парното и веднага свали на 86. Забелязах и също, че много добре вдига градусите до 70, но от там нагоре трябва само да се настъпва за да качи по 1-2градуса. Сменени са 2 пъти и 2та термостата, добре е обезвъздушена с-мата, вече не знам какво да гледам...... Няма ли някой с подобен проблем. Зимата наближава и не искам да нямам парно, то сега не загрява, а при -5 ще е ужас сигурно.
- atanasov_aa
- младши ентусиаст
- Мнения: 451
- Регистриран на: 3.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е60, ръчка, 530d, 2004г.
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
За сега съм замервал само температурата в казанчето, която е в рамките на 76-80 градуса при загрял двигател. Така или иначе, ще почвам със смяна на големия термостат. И тогава ще видя, какво е положението. В момента, маркуча под големия термостат се затопля много бързо. А под малкия не забелязвам, че е по-хладен.
За да си сигурен, че датчика отчита правилно и не дава грешка, може да замериш и температурата в разширителния съд. Но трябва да отваряш много внимателно капачката и двигателя да работи известно време на място, за да загрее напълно.
Що се отнася до скритото меня, явно съм доста зле с бутона. Все стигам до някъде и ме изхвърля в началото. И така не мога да стигна до самата температура, за да я видя в движение.
За да си сигурен, че датчика отчита правилно и не дава грешка, може да замериш и температурата в разширителния съд. Но трябва да отваряш много внимателно капачката и двигателя да работи известно време на място, за да загрее напълно.
Що се отнася до скритото меня, явно съм доста зле с бутона. Все стигам до някъде и ме изхвърля в началото. И така не мога да стигна до самата температура, за да я видя в движение.
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3724
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
hol1gans написа:atanasov_aa написа:При студен двигател и такъв, който не работи в оптимален температурен режим, е налице подаване на повече гориво. За това и при не работещ термостат, разхода на гориво а по-голям. При работа на загрял двигател /оптимална температура/ разхода е нормален. Всичко това идва от командите, които се дават от датчиците към компа и това което той разчита.
Дори и при не работещ добре датчик за температурата, двигателя ще лапа повече.
Термостата върши работа, не само за доброто отопление вътре в купето, а и лятото за оптимален режим на работа и икономия на гориво.
Кои датчици трябва да се гладът колега? С ИНПА може ли да се хване дали работят датчиците? Иначе пак така, за 10км извънградско не можа да вдигне 88 градуса, достигна до 80 и до там, после в града дигна до 90, пуснах парното и веднага ми свали до 80 и започна лека по лека да вдига до 88. Настъпвам но не мога да го кача от 89 нагоре мах 90 и по надолнище веднага почва да сваля бавно по 1 градус, но го заковава на 88. Като спрях дигнах капака и барнах долния маркуч на големия термостат и не беше много топъл, оставих го да поработи и дигна до 90 и тогава отвори термостата и стана горещ долния маркуч. Пуснах парното и веднага свали на 86. Забелязах и също, че много добре вдига градусите до 70, но от там нагоре трябва само да се настъпва за да качи по 1-2градуса. Сменени са 2 пъти и 2та термостата, добре е обезвъздушена с-мата, вече не знам какво да гледам...... Няма ли някой с подобен проблем. Зимата наближава и не искам да нямам парно, то сега не загрява, а при -5 ще е ужас сигурно.
Колега не се притеснявай. Сигурен съм и че при -20 пак ще ти държи 80 градуса. Най вероятно термостата ти отваря малко по рано
- hol1gans
- младши ентусиаст
- Мнения: 401
- Регистриран на: 22.05.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d
- Мечтае да кара: М6 G-PoweR
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Проблема е, че достига много трудно до 80 градуса и от там разхода ми се качва с поне литър. Мисля другата седмица да посетя някой сервиз да видим какво ще ме посъветват, че ми се струва не е нормално една кола да загрява напълно за около 10-12 км при външна температура 14-15 градуса.
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3724
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
ми то и мойта си загрява за толкова
- Trixster
- ентусиаст
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
hol1gans написа:Проблема е, че достига много трудно до 80 градуса и от там разхода ми се качва с поне литър. Мисля другата седмица да посетя някой сервиз да видим какво ще ме посъветват, че ми се струва не е нормално една кола да загрява напълно за около 10-12 км при външна температура 14-15 градуса.
Погледни темата за меренето на маслото. По документация това се прави при напълно загрял двигател с пробег не по-малко от 6 мили или 10 км. Това е нормално разстояние колата да достига работна температура, което не означава, че не може да се случи и по-бързо. :-)
viewtopic.php?f=116&t=338090
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Адо, твоя бензин трябва да загрява супер бързо!
При мен, до работата ми е 12км., но на 6тия км вече съм над 75градуса (защото мърдащите се чертички са на 4600 оборота). След като смених термостатите на старата (530D), тогава за пръв път останах изненадан от това, колко бързо може да загрее един дизел.
При колегата, нещата ми звучат нормално и мисля, че малко се вталясва.
При мен, до работата ми е 12км., но на 6тия км вече съм над 75градуса (защото мърдащите се чертички са на 4600 оборота). След като смених термостатите на старата (530D), тогава за пръв път останах изненадан от това, колко бързо може да загрее един дизел.
При колегата, нещата ми звучат нормално и мисля, че малко се вталясва.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани