Проблем след смяна на термостат 530Д
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3724
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
nikolae написа:Каране сутрин, 2-10 градуса, под балкана. През цялото време температурата на двигателя беше 87 +/- 1 градус.
На влизане в голямото софийско задръстване, започна да качва, стигна 96-97 и един час не мръдна.
Голям термостат Behr сменян Март месец, малък Behr сменян миналата година Февруари, BMW антифриз Март месец.
И какво те притеснява?
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
В един PDF на M57N пишеше, че работната температура е 97 градуса +/- 2 градуса.
Факт, че преди да сменя нещата имах голяма игра от 82 до 97 за същото каране.
Сега данните са по-константни, няма такива разлики, не че всеки път гледам.
Притеснява ме, че в средата духа хладно, и не знам дали е свързано по някакъв начин.
Искам да разбера дали в крайна сметка са ми ок температурите.
Факт, че преди да сменя нещата имах голяма игра от 82 до 97 за същото каране.
Сега данните са по-константни, няма такива разлики, не че всеки път гледам.
Притеснява ме, че в средата духа хладно, и не знам дали е свързано по някакъв начин.
Искам да разбера дали в крайна сметка са ми ок температурите.
- RIDDICK
- младши ентусиаст
- Мнения: 678
- Регистриран на: 1.07.2006
- Местоположение: Дъблин
- Пол: Мъж
- Кара: F10 525D
- Мечтае да кара: M5
- Детайли за колата: Всичко необходимо за комфорт и удоволствие....
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Наред са температуритеnikolae написа:В един PDF на M57N пишеше, че работната температура е 97 градуса +/- 2 градуса.
Факт, че преди да сменя нещата имах голяма игра от 82 до 97 за същото каране.
Сега данните са по-константни, няма такива разлики, не че всеки път гледам.
Притеснява ме, че в средата духа хладно, и не знам дали е свързано по някакъв начин.
Искам да разбера дали в крайна сметка са ми ок температурите.
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3724
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
nikolae написа:В един PDF на M57N пишеше, че работната температура е 97 градуса +/- 2 градуса.
Факт, че преди да сменя нещата имах голяма игра от 82 до 97 за същото каране.
Сега данните са по-константни, няма такива разлики, не че всеки път гледам.
Притеснява ме, че в средата духа хладно, и не знам дали е свързано по някакъв начин.
Искам да разбера дали в крайна сметка са ми ок температурите.
Като имаш в предвид че перката се включва на 97 градуса си е напълно нормално в трафика да държи 97-98
- Zubcho
- старши ентусиаст
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
B.Stoimenov написа:Здравейте колеги,
както казах, не се заяждам изобщо, и точно за това е форума (от който съм научил и много неща, заради което блаогдаря на всички вас). Ще се радвам да науча още повече, затова, ако имате желание бих приел "обяснението" на становището ви, с огромно удоволствие Никога не съм твърдял, че съм прав, изложих мотивите на моята логика и ако същите са грешни и/или непълни, дори ще съм ви благодарен за корекцията в тях, за да се "образовам" допълнително по темата. Не съм монтьор, нито механик, просто любител. Градивна критика винаги приемам на драго сърце
Сменяй термостатите и не го мисли. 88С е на дизела работната температура. По-малко не е добре.
Да допълня, третия термостат, както го наричате, (което е грешно според мен) не е 450лв. Най-скъп е на Hella 240лв., и е топлообменник. Алтернатива се намира за 140лв., и монтажът трябва да е около 30-50лв труд. Може би още 20лв за ATF 1литър за доливане в скоростите.
Та цялата операция с труда не трябва да подминава 200лв. Ако някой ви иска 450лв за смяна на този топлообменник значи ви пързаля. Това са 4 скоби и малко болтове за да се махнат корите под двигателя и скоростите.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- Hristo/Hristov
- Потребител
- Мнения: 3
- Регистриран на: 21.12.2017
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 LCI 530D 235hp
- Мечтае да кара: BMW E92 M3
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Здравейте. Нов съм тук във форума но не и със марката
Нека сега да ви запозная със моите болежки.От близо две години съм горд собственик на E60 LCI 530D Automat След внимателно четене по темата тук и във чужди форуми и след като смених няколко термостати реших и аз да споделя.След като застудя времето и реших да си погледна температурата на двигателя установих,че температурата не е във нормалните граници.Започнах със смяната на термостатът на ЕГР ( Забравих да кажа, за моментът работя в UK ) и резултат 2 - 3 градуса повече.Тука няма много голям избор от магазини за авточасти и сложих термостат от марката Hella По думи на продавача Орегинален.Преди това лятото сменях водната помпа и също така смених термостатът който седи на нея защо крачетата се бяха счупили прожината не стоеше на мястото си и термостатът очевидно беше счупен.OK. Отивам във магазина Euro Car Parts там ми предлагат някакви странни марки авточасти OK. Вземам си най скъпия термостат и бързам да зглабям колата.Мисълта ми е, че за една година смених два пъти големия термостат и сега смених и малкият и температурата пак не е както трябва едвам 80 градуса при външна температура + 5 Днес отсъствах от работа и си смених отново големият термостат само, че със оригинален от дилър на BMW и резултатът е работа на място 40 мн за 90 градуса.Градско температурата е 88-89 но със пускането на педала за газта спада и температурата буквално за 100м един градус.Извън града е 88-92 но имали спускане да кажем 2-3 км температурата спада до 82 градуса Проверих си маркуча за охладителя на кутията до 50-60 градуса е студен но охладителя на ЕГР-ра е студен постоянно.Според мен явно има проблем със този така наречен УШ оригинален термостат на ЕГР-ра и утре мисля да го затапвам защото явно не затваря.Ако пак не загрява колата вече незнам нека да каже някой по копетентен
Благодаря предварително
Нека сега да ви запозная със моите болежки.От близо две години съм горд собственик на E60 LCI 530D Automat След внимателно четене по темата тук и във чужди форуми и след като смених няколко термостати реших и аз да споделя.След като застудя времето и реших да си погледна температурата на двигателя установих,че температурата не е във нормалните граници.Започнах със смяната на термостатът на ЕГР ( Забравих да кажа, за моментът работя в UK ) и резултат 2 - 3 градуса повече.Тука няма много голям избор от магазини за авточасти и сложих термостат от марката Hella По думи на продавача Орегинален.Преди това лятото сменях водната помпа и също така смених термостатът който седи на нея защо крачетата се бяха счупили прожината не стоеше на мястото си и термостатът очевидно беше счупен.OK. Отивам във магазина Euro Car Parts там ми предлагат някакви странни марки авточасти OK. Вземам си най скъпия термостат и бързам да зглабям колата.Мисълта ми е, че за една година смених два пъти големия термостат и сега смених и малкият и температурата пак не е както трябва едвам 80 градуса при външна температура + 5 Днес отсъствах от работа и си смених отново големият термостат само, че със оригинален от дилър на BMW и резултатът е работа на място 40 мн за 90 градуса.Градско температурата е 88-89 но със пускането на педала за газта спада и температурата буквално за 100м един градус.Извън града е 88-92 но имали спускане да кажем 2-3 км температурата спада до 82 градуса Проверих си маркуча за охладителя на кутията до 50-60 градуса е студен но охладителя на ЕГР-ра е студен постоянно.Според мен явно има проблем със този така наречен УШ оригинален термостат на ЕГР-ра и утре мисля да го затапвам защото явно не затваря.Ако пак не загрява колата вече незнам нека да каже някой по копетентен
Благодаря предварително
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
CrazyElement написа:The_Bear написа:nikolae написа:Имах за смяна термостат (извънградско беше 75-80 градуса, градско 96-97)
Смених големият термостат (старият беше оригиналния на бмв 2003г). с Behr, малкия е също Behr, сменян преди година.
След смяната извънградско в 90% от времето е на 88 градуса, на спускане пада до 85 без да подавам газ, градско достига 96-97.
Нов бмв антифриз в системата, старият е източен колкото можахме, наляхме около 6-7л. течности.
При мен след смяната на двата термостата - малкия е на BEHR макар и със заличена с флекс марка и в кутия на Gates мисля беше. Големия е на някаква американска фирма за всякакви термостати, но в момента не мога да си спомня как се казваше. Та, държи 93 градуса и градско, и извънградско, и планински пътища. При по висока скорост и надолнище пада само до 91.
И аз подкрепям след сменяне за 2ри път на малкия термостат , а големия на 4 години , колата извънградско при темп от 2градуса на равно с 120-140 си държи 92-93, при изкачване стига 94-95 , при спусакне пада до 89-90(говоря с върната газ).
А как следите температурата при Е60? с Пусната диагностика по време на шофиране ли ?
- Exclusive89
- младши ентусиаст
- Мнения: 659
- Регистриран на: 24.02.2015
- Местоположение: Brussels/Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA & VW Golf Mk6
- Мечтае да кара: F82 ///M4
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
viewtopic.php?f=116&t=233961 Следи се от скритото меню колега, можеш да следиш и други полезни работи
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Exclusive89 написа:http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=116&t=233961 Следи се от скритото меню колега, можеш да следиш и други полезни работи
Благодаря ти за Информацията. Карах около час. Температурата не можа да качи над 85 градуса. на място качи 91 за около 20 мин. тръгнах и веднага падна. по надолнище като пусна колата пада до 73-5 ако съм с леко парно отива 65-8, което след като прочетох коментарите изобщо не е добре. ДПФ-а ми не е регенирал от много време, явно това е един от проблемите. в понеделник ще сменя и двата термостата, оригинални. не знам дали е странно колата зор да докарва до 85-90 градуса и изобщо да не ги поддържа - лесно да падат( а в купето като пусна парното е зверски топло )
допълнение; прочетох цялата тема. утре ще тествам номера с маркучите ,за да разбера аджаба, кое е за смяна, а при мен най вероятно всичко.
И някой останови ли от къде може да се закупи 3тия термостат само той - не цялата част? и ако да, да помоля за линк
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Тази сутрин като карах малкия на градина вдигна само до 75 градуса и не можа да ги задържи.16 км шофиране. още на 50-60 градуса спрях на една спирка вдигнах капака и проверих и трите маркуча- и трите бяха топли. Понеделник съм при майстора да сменяме и 3те термостата. Надявам се той да успее да намери 3тия смао термостата.
ЕДИТ:
Днес бях при едни момчета, сменихме двата термостата и сега температурата в града стига до 88-89, и поддържа около тези градуси, катоот време на време пада на 86, после пак 89. Извън градско държи също 87-89. всичко на вклчено парно на четири чертички.
От сервиза момчетата ме посъветваха да не сменям3тия термостат за това предложиха да сменим първо двата и това е резултата.
Аз им обясних че като пипам маркуча на третия термостат(топлообменника) е топъл при 50-60 градуса, момчето каза ,че е нормално да е топъл защото винаги имало леко отваряне на термостата ( за всеки случай). Дали ако сменя него термпературата в града ще се вдигне над 90? и няма да пада под 88.в града и извън града.
Колеги, това ли е дълго търсеният термостат (само термостат - не целия топлообменник). -> https://www.google.bg/search?q=bmw+e60+ ... 65LRY9rFxM:
ЕДИТ:
Днес бях при едни момчета, сменихме двата термостата и сега температурата в града стига до 88-89, и поддържа около тези градуси, катоот време на време пада на 86, после пак 89. Извън градско държи също 87-89. всичко на вклчено парно на четири чертички.
От сервиза момчетата ме посъветваха да не сменям3тия термостат за това предложиха да сменим първо двата и това е резултата.
Аз им обясних че като пипам маркуча на третия термостат(топлообменника) е топъл при 50-60 градуса, момчето каза ,че е нормално да е топъл защото винаги имало леко отваряне на термостата ( за всеки случай). Дали ако сменя него термпературата в града ще се вдигне над 90? и няма да пада под 88.в града и извън града.
Колеги, това ли е дълго търсеният термостат (само термостат - не целия топлообменник). -> https://www.google.bg/search?q=bmw+e60+ ... 65LRY9rFxM:
- Hristo/Hristov
- Потребител
- Мнения: 3
- Регистриран на: 21.12.2017
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 LCI 530D 235hp
- Мечтае да кара: BMW E92 M3
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
При мен положението е следното.След смяна на двата термостата ОРЕГИНАЛНИ колата загрява до 90-92 само ако я настъпвам.След като изолирах малкия термостат ефекта беше + един два градуса.Колата на място със пуснато парно неможе да загрее до 90 градуса за по малко от 40 мн.Във движение загрява за 15 км нормално каране.Но след ка то пусна педала на газта колата сваля венага температурата буквално градус за 100 метра Ако спускам някаде по далго време да кажем 2 км от 91 пада на 80 след това я качва пак.Според мен термостатът на охладителя на скоростната кутия си е трагнал вече.И аз четох много тук писах по рано,пробвах със маркуча за охладитела до 50 градуса е студен но след 60 става топъл.За мен тепературата на двигателя не трябва да пада под 88 градуса +/- 1 градус.
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Колега, аз вече съвсем се обърках, според мен колата ти е ок и е нормално когато пускаш около 2-3-4 по наклон надолу колата да пада до 80 градуса. дори 79 все пак това са километри без да подаваш газ на колата. Мисля че е ок. Важно е когато я караш да не пада под 88/+- 1 градус/. Надявам се някой колега с повече опит да се включи
- Hristo/Hristov
- Потребител
- Мнения: 3
- Регистриран на: 21.12.2017
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 LCI 530D 235hp
- Мечтае да кара: BMW E92 M3
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
То и аз си мислех че е добре но не на едно място четох , че не трябва да спада под 88 незнам и аз вече
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
да, на този който го е написал това. Пуска колата по на надолнище, но с натиснат педал на газта, за това не му пада, няма причина, ако не си подал газ колата да поддържа 88 градуса
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
След като загрее колата не трябва да пада температурата дори на надолнище - то нали за тва са термостатите, а и ще ти гори повече
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани